Anglies logistiką Rusijoje stabdo ratų guolių trūkumas
Rusijos verslo naujienų portalas „Kommersant“ rašo, kad šiuo metu vagonams trūksta maždaug 100.000 vienetų kasetinių guolių. Šių detalių trūkumą Rusijos geležinkelio vežėjai pradėjo jausti po to, kai pavasarį, reaguojant į karinę invaziją Ukrainoje, šalyje buvo uždarytos užsienio kompanijoms SKF ir „Amsted Rail“ priklausančios gamyklos.
Tiekimo alternatyvų ieškantys rinkos dalyviai siūlo atšaukti 51,5% siekiančius muitus iš Kinijos tiekiamoms atsarginėms dalims. Kol vyriausybė abejoja dėl tokio žingsnio būtinybės, geležinkelio operatoriai grasina, kad anglies pervežimai gali sustoti, nes kiniški guoliai yra daugiau nei dvigubai brangesni ir vežėjams vargiai įperkami.
Rugpjūtį vežėjams savo produkciją pradėjo tiekti vietinis guolių gamintojas EPK, tačiau jis įstengė pasiūlyti tik 15.000 vienetų. Iki metų galo kompanija žada pateikti 95.000 guolių, tačiau skaičiuojama, kad poreikis tada sieks jau 195.000 vienetų.
Šiuo metu rusai bando pritaikyti kiniškus guolius, kurie jau bandomi, bet jų sertifikavimo procesas užtruks iki spalio pradžios. Įvairūs prekybininkai siūlosi per kelis mėnesius atvežti reikiamą detalių kiekį iš Kinijos, tačiau tokie užsakymai būtų įvykdomi per tris mėnesius nuo užsakymo.
VŽ rašė, kad Rusija yra trečias didžiausias anglies eksportuotojas pasaulyje, todėl šių iškasenų logistikos grandinė turi itin didelę reikšmę tarptautinių sankcijų varžomos agresorės ekonomikai.