2022-03-17 06:45

Aviacijoje – Rusijos nokautas ir globalus galvos skausmas

Rusijos komercinei aviacijai prognozuojama sovietmečio laikams prilygintina perspektyva. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rusijos komercinei aviacijai prognozuojama sovietmečio laikams prilygintina perspektyva. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Ukrainoje sukeltas karas išprovokavo beprecedentes sankcijas, kurios sudavė triuškinantį smūgį agresorės aviacijai ir sukėlė platų atoveiksmį visame komercinio oro transporto sektoriuje.
  • Rusijos aviacijos sektorius taps panašus į Šiaurės Korėjos, Irano arba grįš į sovietų eros laikus.
  • Sankcijos skaudžiai kirs ir jų taikytojams.
  • Krovinių vežimo įkainiai per naktį brango ketvirtadaliu, o ribų dar nematyti.
  • Kai kurie vežėjai dėl karo jau taiko papildomus mokesčius.
  • Susidariusi padėtis atveria galimybes sankcijų ir draudimų neveikiamoms kompanijoms.

Šie metai turėjo būti aviacijos atsigavimo po COVID-19 krizės metai. Tačiau Rusijos invazija į Ukrainą pateikė dar vieną krizę, kurią skaudžiausiai pajus būtent agresorės aviacijos sektorius. Dabar prognozuojama, kad istorijoje nematytos sankcijos ir draudimai didžiausią teritoriją valdančios šalies oro transporto sektorių nublokš į Šiaurės Korėjos lygį. Tačiau akivaizdu, kad nuostolių neišvengs ir daugybė Europos ir Šiaurės Amerikos oro bendrovių. Tuo metu į Rusijos karinę invaziją nusprendusios nereaguoti šalys jau ruošiasi naujam pakilimui, kurį žada sankcijų paralyžiuota agresorės aviacijos rinka.

52795
130817
52791