Vilniuje lėktuvams įvedami papildomi ribojimai siekiant mažinti triukšmą

Apie tai penktadienį pranešė valstybės įmonė „Oro navigacija“. Pasak pranešime cituojamo Romano Petrovskio, įmonės Oro eismo vadybos skyriaus vadovo, ketvirtadienį įsigalioję pakeitimai numato, kad pirmąjį posūkį lėktuvų pilotai galės daryti tik lėktuvui pasiekus ne žemesnį nei 1.300 m aukštį nuo vidutinio jūros lygio. Anksčiau ši riba siekė daugiau nei 900 metrų (3.000 pėdų). Be to, pirmojo posūkio taškas nukeltas dar atokiau nuo tankiai apgyvendintų sostinės rajonų.
R. Petrovskio teigimu, orlaiviams, iš Vilniaus oro uosto kylantiems šiaurės kryptimi, posūkio taškas nutolintas beveik 2 kilometrais.
„Už Saulėtekio mikrorajono buvęs posūkio taškas perkeltas už Nemenčinės plento, dėl to mažiau nepatogumų patirs tankiai apgyvendintų rajonų gyventojai”, — teigia specialistas.
Lietuvos oro uostai pavasarį su „Oro navigacija“ pasirašė išsamų ilgalaikį kompleksinių triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo planą, daugelis jų jau galioja.
Tarp priemonių – reikalavimas orlaiviams laikytis nustatyto standartinio išskridimo maršruto, kuris nustatytas virš mažai apgyvendintų miesto teritorijų, draudimas nakties metu orlaiviams staigiai stabdyti naudojant variklį, kadangi taip sukeliamas didelis triukšmas.
Be to, naktį nebegalima vykdyti ir triukšmingų orlaivių variklių bandymų, įvestas reikalavimas kylant laikytis triukšmą mažinančių procedūrų.
VŽ rašė, kad lygiai prieš metus skelbta apie įdiegtą analogišką poveikį aplinkai ribojančią priemonę – į Vilniaus oro uostą ir iš jo skrendantys lėktuvai ėmė skristi virš mažiau apgyvendintų rajonų, taip mažinant mieste girdimą triukšmą.