Lėktuvai aplenks tankiai apgyvendintus Vilniaus rajonus

Nuo šių metų gruodžio į Vilniaus oro uostą ir iš jo skrendantys lėktuvai skris virš mažiau apgyvendintų rajonų, taip mažinant mieste girdimą triukšmą.
Gruodžio mėnesį Vilniaus oro uostas planuoja įdiegti dalį triukšmo mažinimui skirtų priemonių įtvirtinti reikalavimą orlaiviams laikytis nustatyto išskridimo maršruto virš mažai apgyvendintų miesto teritorijų. Taip siekiama iki metų pabaigos sustiprinti triukšmo prevencijos sistemą, kad vilniečiai girdėtų dar mažiau lėktuvų keliamo triukšmo.
Didelis Vilniaus oro uosto privalumas, kad jis įsikūręs visai šalia miesto centro, patogu jį pasiekti. Deja, yra ir kita medalio pusė orlaivių keliamas triukšmas. Mūsų tikslas spręsti šį iššūkį, stengtis, kad ilgainiui jis paveiktų kuo mažiau sostinės gyventojų. Glaudžiai bendradarbiaujame su partneriais VĮ Oro navigacija ir planuojame, kad iki metų pabaigos Vilniaus oro uosto triukšmo prevencijos sistema bus gerokai stipresnė, išplatintame pranešime cituojamas Dainius Čiuplys, Vilniaus oro uosto vadovas.
Ateityje taip pat yra planų keisti vieną iš atvykimo maršrutų, besidriekiančių arčiausiai Vilniaus Antakalnio mikrorajono, arba apriboti jo naudojimąsi vakaro ir nakties metu. Šis maršrutas naudojamas tik 4% leidimosi operacijų, juo nereguliariai skrenda orlaiviai su specifine įranga, taip pat jis naudojamas pilotų mokymo ir praktikos tikslais.
Vilniaus oro uoste šiuo metu taip pat intensyviai vyksta triukšmo monitoringo sistemos modernizavimo darbai. Nepertraukiamą triukšmo lygio matavimą oro uosto apylinkėse užtikrins naujos 4 stacionarios ir 2 mobilios stotys. Pagal jų surinktus matavimo duomenis yra rengiami triukšmo žemėlapiai. Jie suteikia informacijos apie triukšmo zonas, jų dydį ir jose gyvenančių žmonių skaičių. Atsižvelgus į duomenis bus galima teikti pasiūlymus orlaivių maršrutų keitimui, kad lėktuvus girdėtų kuo mažesnė dalis gyventojų.
Šiemet Vilniaus oro uoste pradėjo veikti keletas draudimų ir reikalavimų, skirtų efektyviau valdyti triukšmo lygius. Pavyzdžiui, draudžiama nakties metu orlaivius stabdyti padidinus pasipriešinimą orui, kadangi taip sukeliamas didelis triukšmas. Be to, naktį nebegalima vykdyti ir triukšmingų orlaivių variklių bandymų. Įsigaliojo dar vienas reikalavimas, pagal kurį lėktuvo pakilimo metu taikoma speciali sistema, vadinama Triukšmą mažinančios procedūros kylant.
Vilniaus oro uoste Oro navigacijos specialistai 2011 m. nustatė nuoseklaus leidimosi (angl. Continuous Descent Operations) procedūras. 2017 m. penktadaliui išskridimo maršrutų buvo nustatytos nuoseklaus aukštėjimo (angl. Continuous Climb Operations) procedūros. Jas taikant orlaivio žemėjimas arba aukštėjimas vyksta palaipsniui. Taip galima sumažinti triukšmo poveikio laiką ir intensyvumą. Planuojama, kad likusiems maršrutams procedūros bus įgyvendintos per ateinančius 2 metus.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti