Metro Vilniuje: ar turime užnerti finansinę kilpą ateities kartoms?

Publikuota: 2016-10-14
Andrius Jaržemskis, „Smart Continet“ partneris, VGTU docentas. Asmeninio archyvo nuotr.
svg svg
Andrius Jaržemskis, „Smart Continet“ partneris, VGTU docentas. Asmeninio archyvo nuotr.
„Smart Continent“ partneris, VGTU docentas

Eilinį kartą „Metro sąjūdis“ ragina skersai išilgai perkasti Vilnių ir keletą metro magistralių pakišti po senamiesčiu.

Idėja tikrai nenauja. Milijardinės sumos įspūdingos ir ar tai pakeliama našta Vilniui, šalies biudžetui reiktų labai atidžiai pagalvoti. Prisiminkime nepamatuotas Graikijos investicijas ir kuo tai baigėsi. Daug bereikalingų ir dabar jau merdėjančių oro uostų buvo pristatyta Ispanijoje, gan abejotinas metro pastatytas Porte Portugalijoje. Įvairiausio rango Europos Sąjungos politikos formuotojai ne kartą yra pabrėžę – investuoti reikia atsakingai.

Metro yra puikus techninis sprendimas, bet kad būtų ekonomiškai gyvybingas, reikėtų didelio keleivių srauto, nes jis pasiteisina kursuodamas bent 6-10 kartų per valandą. Jei keleiviui atvykus į stotelę traukinuko sulaukiama po pusvalandžio ar valandos – juo tiesiog nesinaudos.

Preliminariai yra apskaičiuota, kad Vilniuje metro ekonomiškai neatsipirks. Potencialių keleivių per mažai, o ir apgyvendinimo tankis Vilniuje labai mažas, palyginti su metro turinčiais miestais. Nesant pakankamai keleivių atitinkamai ir pajamų nebus. Kas tuomet padengs nuostolius metro statytojui ir operatoriui. Tai tikriausiai nugultų ant mokesčių mokėtojų pečių.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Negalima sutikti, kad dabartinė susiekimo infrastruktūra apgailėtina. Taip, taisytinų dalykų daug, integralumo tarp skirtingų transporto rūšių stinga, bet tikrai galvojama apie ateitį. Vien tai, kad jau ateinančių metų viduryje į Vilniaus keleivinį transportą turėtų įsilieti 150 visiškai naujų autobusų – vaizdą pakeis iš esmės. Daugiau A juostų viešam transportui, mažiau automobilių transporto piko metu ir Vilnius tikrai atsidustų nuo kamščių.

Mokslininkų yra taip pat paskaičiuota, kad viešo ir privataus sektoriaus partnerystės (VPSP) projektai, kuomet privatus partneris mato didelę riziką dėl pajamų surinkimo, išbrangsta bene du ar tris kartus.

Ar mes tikrai turime užnerti finansinę kilpą ateities kartoms?

Komentaro autorius – Andrius Jaržemskis, „Smart Continet“ partneris, Vilniaus Gedimino technikos universiteto docentas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rusija skelbia po išminavimo atidaranti Mariupolio uostą

Rusija trečiadienį pareiškė, kad jos pajėgų užimto Ukrainos pietrytinio Mariupolio miesto uostas vėl...

Verslo aplinka
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Teismas: kol neišspręsta byla, VVT profsąjunga negali stabdyti darbuotojų sutarčių

Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi...

Logistika
2022.05.25
BKT ateitis miglota: ieško naujų rinkų ir krovinių 22

Milijonų tonų Baltarusijos gamintojos „Belaruskalij“ trąšų nuo vasario netekęs Birių krovinių terminalas...

Logistika
2022.05.25
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

VŽ požiūris
2022.05.25
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų 1

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę 1

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23
Vis dar į Rusiją važiuojantys vežėjai užsakymų turi ir iki metų galo Premium 5

ES pritaikė sankcijas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams, tačiau veidrodinių sankcijų Rusija neįvedė. Todėl šia...

Logistika
2022.05.23
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku