Prekybos sektoriaus lyderės: apžvalga

Publikuota: 2016-11-02

Pastaruosius kelerius metus prekybos įmonių apyvarta stabiliai auga, o 2016 m. matome netgi spartesnį jų pajamų augimą.

Ekonomistai viliasi, kad spartesnis vidutinio darbo užmokesčio augimas, toliau mažėjantis nedarbo lygis ir žemos lyginamosios bazės efektas dėl silpnos 2015 m. pradžios po euro įvedimo leis šiais metais pasiekti spartesnį prekybininkų apyvartos augimą.

Per šių metų 8 mėnesius mažmeninės prekybos įmonių apyvarta siekė 6,1 mlrd. Eur be PVM ir buvo 4,7% didesnė nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, kai šis skaičius sudarė 5,8 mlrd. Eur (be PVM), rodo išankstiniai Statistikos departamento duomenys.

Į šiuos duomenis neįskaičiuota variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninė ir mažmeninė prekyba bei remontas – šia veikla užsiimančių įmonių apyvarta lyginamuoju laikotarpiu padidėjo 17%: nuo 1,6 mlrd. Eur pernai sausį–rugpjūtį iki 1,9 mlrd. šiemet sausį–rugpjūtį.

Eliminavus degalų prekybą, prekybos sektoriaus augimas to meto kainomis siekia 5,7%. Tačiau, anot Tado Povilausko, SEB banko vyriausiojo analitiko, tai nėra logiškas palyginimas, nes šiemet degalų kainos yra 10–16% mažesnės nei prieš metus.

„Kai eliminuojame degalų prekybą, iš esmės matome tokį patį augimą lyginamosiomis kainomis kaip ir prieš metus“, – pabrėžia jis.

Rokas Grajauskas, „Danske Bank“ Lietuvos filialo vyriausiasis Baltijos šalių ekonomistas, pabrėžia, kad bendra mažmeninės prekybos apimtis šiemet žengia koja kojon su gyventojų perkamosios galios didėjimu.

„Prekybininkų pajamos didėja augant realioms gyventojų pajamoms – didėjo darbo užmokestis, mažėjo nedarbas. Didžiausi optimistai galėjo tikėtis dar didesnio vartojimo, tačiau matome, kad gyventojai dalį pajamų deda ir į taupyklę“, – sako Gitanas Nausėda, SEB banko vyriausiasis ekonomistas ir prezidento patarėjas. Anot jo, gyventojų ir verslo indėlių suma bankuose toliau didėja, nors palūkanų normos už indėlius yra nulinės.

Nauji rinkos dalyviai

Šiemet į rinką įsiliejęs „Lidl“ yra vienas stipriausių pasaulio prekybininkų, turintis žinių ir išteklių sėkmingai konkuruoti su Lietuvos rinkos senbuviais „Maxima“, „Iki“, „Rimi“, „Prisma“ ir „Norfa“. Su trenksmu į mažmeninės prekybos maisto produktais rinką žengęs „Lidl“ šiuo metu didžiuosiuose miestuose turi 21 parduotuvę. Išmanieji srauto skaičiuotuvai rodo, kad vien rugsėjį šiose parduotuvėse apsilankė 1,8 mln. žmonių. Kai kurie iš jų galbūt atėjo po kelis kartus, tačiau bet kuriuo atveju toks srautas vertinant parduotuvių skaičių yra didelis.

Kai kurių ekspertų nuomone, „Lidl“ įtaka mažmeninės prekybos sektoriui bus nepalyginamai didesnė nei IKEA ar H&M tinklų atėjimas į Lietuvą 2013-aisiais.

Dar viena naujiena – elektroninė maisto prekių parduotuvė „zzz.lt“, prekes pristatanti visoje šalyje. „zzz.lt“ tapo konkurente šiuo metu Vilniuje maisto prekes pristatančiai bendrovei „Barbora“, kuri nuo 2015 m. vasaros, kai veiklą nutraukė „Fresh Market“, rinkoje buvo viena.

Dar šių metų pabaigoje konkurencija išaugs statybinių medžiagų ir buities prekių rinkoje, kurioje jau yra įsitvirtinę „Senukai“, „Moki–veži“, „Ermitažas“.

Latvijos statybinių medžiagų ir buities prekių parduotuvių tinklas „Depo“ iki Kalėdų planuoja atidaryti pirmąją parduotuvę Klaipėdoje, o kitais metais dar keturias parduotuves kituose Lietuvos miestuose. Šias keturias parduotuves tinklas atidarys nebent kitų metų pabaigoje, todėl 2017 m. naujo konkurento įtaka rinkai greičiausiai nebus didelė.

Atrankos kriterijai

Šiandien prasidedančiuose prekybos sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja mažmeninės prekybos sektoriaus bendrovės, kurios savo finansines ataskaitas Registrų centrui yra pateikusios laiku. Į šį sąrašą neįtraukti automobilių ir degalų pardavėjai.

I rinkimų etape buvo atrinktos įmonės remiantis 5 esminiais kriterijais:

• pardavimo pajamos 2015 m.;

• pardavimo pajamų pokytis 2015 m., palyginti su 2014 m.;

• ikimokestinis pelnas 2015 m.;

• ikimokestinio pelno pokytis 2015 m., palyginti su 2014 m.;

• pelningumas 2015 m.

Tai reiškia, kad į sąrašą pateko po 5 įmones, mažmeninės prekybos sektoriuje pirmaujančias pagal kiekvieną aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2015 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą. Be to, atrinktos tik pelningai 2015 m. dirbusios bendrovės.

Didžiausių trejetas

Didžiausius pardavimus iš mažmeninės prekybos lyderių sąrašan patekusių bendrovių, kaip rodo VŽ sudaryta lentelė, pernai skaičiavo UAB „Maxima LT“, turinti 230 parduotuvių. Šio prekybos banginio apyvarta 2015 m. siekė 1,52 mlrd. Eur ir buvo 2% didesnė nei 2014 m.

Antroje vietoje pagal pajamas – parduotuvių tinklą „Iki“ valdanti UAB „Palink“. Šio prekybininko pardavimo pajamos 2015 m., palyginti su 2014 m., sumažėjo 0,1% ir sudarė 597 mln. Eur.

Trečioje vietoje pagal 2015 m. pajamas – UAB „Norfos mažmena“, ketvirtoje – „Kesko Senukai Lithuania“, penktoje – „Rimi Lietuva“.

Didžiausią pelną prieš mokesčius pernai susižėrė „Maxima LT“ – 83,8 mln. Eur.

Augimo čempionai

Labiausiai pardavimus 2015 m., palyginti su 2014 m., didino „Čia Market“ – šio tinklo pardavimo pajamos augo 37,4%, o ikimokestinis pelnas didėjo 270,3% – sparčiausiai iš šiame sektoriuje apžvelgiamų įmonių. Pagal apyvartą šiemet, palyginti su 2014 m., gerokai ūgtelėjo UAB „H & M Hennes&Mauritz“, „Travel Retail Vilnius“, UAB „Felit“.

Ikimokestinis pelnas 2015 m., palyginti su 2014 m., labiausiai augo UAB „Danbalt International“ (253,4%), UAB „Klaipėdos baldų prekyba“ (175%), UAB „ALG knygynai“ (158,7%).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 3

„Metų CMO 2018“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 1

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
Šaltiniai: Ž. Marcinkevičius arbitraže reikalaus iš N. Numavičiaus 230 mln. Eur 9

Buvęs vadinamojo VP dešimtuko narys, vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Žilvinas Marcinkevičius...

Prekyba
2019.03.20
ES teismas: kosmetinis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu 

Kosmetikoje ir burnos higienos skysčiuose esantis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu, nusprendė...

Finansai
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
2019.03.19
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
Pasipildė „Narvesen“ vadovų komanda 

Norvegijos bendrovei „Reitan Convenience“ priklausanti „Narvesen Baltija“ Latvijoje turi naują vadovę Dacę...

Prekyba
2019.03.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau