Prekybos sektoriaus lyderės: apžvalga

Publikuota: 2016-11-02

Pastaruosius kelerius metus prekybos įmonių apyvarta stabiliai auga, o 2016 m. matome netgi spartesnį jų pajamų augimą.

Ekonomistai viliasi, kad spartesnis vidutinio darbo užmokesčio augimas, toliau mažėjantis nedarbo lygis ir žemos lyginamosios bazės efektas dėl silpnos 2015 m. pradžios po euro įvedimo leis šiais metais pasiekti spartesnį prekybininkų apyvartos augimą.

Per šių metų 8 mėnesius mažmeninės prekybos įmonių apyvarta siekė 6,1 mlrd. Eur be PVM ir buvo 4,7% didesnė nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, kai šis skaičius sudarė 5,8 mlrd. Eur (be PVM), rodo išankstiniai Statistikos departamento duomenys.

Į šiuos duomenis neįskaičiuota variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninė ir mažmeninė prekyba bei remontas – šia veikla užsiimančių įmonių apyvarta lyginamuoju laikotarpiu padidėjo 17%: nuo 1,6 mlrd. Eur pernai sausį–rugpjūtį iki 1,9 mlrd. šiemet sausį–rugpjūtį.

Eliminavus degalų prekybą, prekybos sektoriaus augimas to meto kainomis siekia 5,7%. Tačiau, anot Tado Povilausko, SEB banko vyriausiojo analitiko, tai nėra logiškas palyginimas, nes šiemet degalų kainos yra 10–16% mažesnės nei prieš metus.

„Kai eliminuojame degalų prekybą, iš esmės matome tokį patį augimą lyginamosiomis kainomis kaip ir prieš metus“, – pabrėžia jis.

Rokas Grajauskas, „Danske Bank“ Lietuvos filialo vyriausiasis Baltijos šalių ekonomistas, pabrėžia, kad bendra mažmeninės prekybos apimtis šiemet žengia koja kojon su gyventojų perkamosios galios didėjimu.

„Prekybininkų pajamos didėja augant realioms gyventojų pajamoms – didėjo darbo užmokestis, mažėjo nedarbas. Didžiausi optimistai galėjo tikėtis dar didesnio vartojimo, tačiau matome, kad gyventojai dalį pajamų deda ir į taupyklę“, – sako Gitanas Nausėda, SEB banko vyriausiasis ekonomistas ir prezidento patarėjas. Anot jo, gyventojų ir verslo indėlių suma bankuose toliau didėja, nors palūkanų normos už indėlius yra nulinės.

Nauji rinkos dalyviai

Šiemet į rinką įsiliejęs „Lidl“ yra vienas stipriausių pasaulio prekybininkų, turintis žinių ir išteklių sėkmingai konkuruoti su Lietuvos rinkos senbuviais „Maxima“, „Iki“, „Rimi“, „Prisma“ ir „Norfa“. Su trenksmu į mažmeninės prekybos maisto produktais rinką žengęs „Lidl“ šiuo metu didžiuosiuose miestuose turi 21 parduotuvę. Išmanieji srauto skaičiuotuvai rodo, kad vien rugsėjį šiose parduotuvėse apsilankė 1,8 mln. žmonių. Kai kurie iš jų galbūt atėjo po kelis kartus, tačiau bet kuriuo atveju toks srautas vertinant parduotuvių skaičių yra didelis.

Kai kurių ekspertų nuomone, „Lidl“ įtaka mažmeninės prekybos sektoriui bus nepalyginamai didesnė nei IKEA ar H&M tinklų atėjimas į Lietuvą 2013-aisiais.

Dar viena naujiena – elektroninė maisto prekių parduotuvė „zzz.lt“, prekes pristatanti visoje šalyje. „zzz.lt“ tapo konkurente šiuo metu Vilniuje maisto prekes pristatančiai bendrovei „Barbora“, kuri nuo 2015 m. vasaros, kai veiklą nutraukė „Fresh Market“, rinkoje buvo viena.

Dar šių metų pabaigoje konkurencija išaugs statybinių medžiagų ir buities prekių rinkoje, kurioje jau yra įsitvirtinę „Senukai“, „Moki–veži“, „Ermitažas“.

Latvijos statybinių medžiagų ir buities prekių parduotuvių tinklas „Depo“ iki Kalėdų planuoja atidaryti pirmąją parduotuvę Klaipėdoje, o kitais metais dar keturias parduotuves kituose Lietuvos miestuose. Šias keturias parduotuves tinklas atidarys nebent kitų metų pabaigoje, todėl 2017 m. naujo konkurento įtaka rinkai greičiausiai nebus didelė.

Atrankos kriterijai

Šiandien prasidedančiuose prekybos sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja mažmeninės prekybos sektoriaus bendrovės, kurios savo finansines ataskaitas Registrų centrui yra pateikusios laiku. Į šį sąrašą neįtraukti automobilių ir degalų pardavėjai.

I rinkimų etape buvo atrinktos įmonės remiantis 5 esminiais kriterijais:

• pardavimo pajamos 2015 m.;

• pardavimo pajamų pokytis 2015 m., palyginti su 2014 m.;

• ikimokestinis pelnas 2015 m.;

• ikimokestinio pelno pokytis 2015 m., palyginti su 2014 m.;

• pelningumas 2015 m.

Tai reiškia, kad į sąrašą pateko po 5 įmones, mažmeninės prekybos sektoriuje pirmaujančias pagal kiekvieną aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2015 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą. Be to, atrinktos tik pelningai 2015 m. dirbusios bendrovės.

Didžiausių trejetas

Didžiausius pardavimus iš mažmeninės prekybos lyderių sąrašan patekusių bendrovių, kaip rodo VŽ sudaryta lentelė, pernai skaičiavo UAB „Maxima LT“, turinti 230 parduotuvių. Šio prekybos banginio apyvarta 2015 m. siekė 1,52 mlrd. Eur ir buvo 2% didesnė nei 2014 m.

Antroje vietoje pagal pajamas – parduotuvių tinklą „Iki“ valdanti UAB „Palink“. Šio prekybininko pardavimo pajamos 2015 m., palyginti su 2014 m., sumažėjo 0,1% ir sudarė 597 mln. Eur.

Trečioje vietoje pagal 2015 m. pajamas – UAB „Norfos mažmena“, ketvirtoje – „Kesko Senukai Lithuania“, penktoje – „Rimi Lietuva“.

Didžiausią pelną prieš mokesčius pernai susižėrė „Maxima LT“ – 83,8 mln. Eur.

Augimo čempionai

Labiausiai pardavimus 2015 m., palyginti su 2014 m., didino „Čia Market“ – šio tinklo pardavimo pajamos augo 37,4%, o ikimokestinis pelnas didėjo 270,3% – sparčiausiai iš šiame sektoriuje apžvelgiamų įmonių. Pagal apyvartą šiemet, palyginti su 2014 m., gerokai ūgtelėjo UAB „H & M Hennes&Mauritz“, „Travel Retail Vilnius“, UAB „Felit“.

Ikimokestinis pelnas 2015 m., palyginti su 2014 m., labiausiai augo UAB „Danbalt International“ (253,4%), UAB „Klaipėdos baldų prekyba“ (175%), UAB „ALG knygynai“ (158,7%).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

„Pigu“ naujus terminalus įrengė „Rimi“ parduotuvėse

Sparčiai besiplečianti elektroninė parduotuvė „Pigu“ pasiūlė naują prekių atsiėmimo būdą – „Pigu“ terminalus.

Lietuvių kuriamas sprendimas sutrumpins PVM susigrąžinimą iki kelių minučių Premium

Iš JAV ar Azijos į ES valstybes atvykę turistai čia išleidžia vis daugiau pinigų, tačiau kad galėtų...

„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
09:41
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Baltijos šalių vartojimas artėja prie ES vidurkio 7

Trijų Baltijos šalių vartojimas artėja prie Europos Sąjungos (ES) vidurkio, o daugiausiai regione išleidžia...

Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
08:58
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
05:45
„Pigu“ grupės nuostoliai praėjusiais metais išaugo 5 kartus 13

Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, lapkritį paskelbusi apie susijungimą su  Lenkijos e.

Buvęs „VP grupės“ narys G. Marcinkevičius žada plėsti verslą 5

Buvęs „VP grupės“ akcininkas verslininkas Gintaras Marcinkevičius ketina plėsti verslą, tačiau detalių kol...

Verslo aplinka
2018.12.13
Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 4

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

„Deeper“ pataria: nori išvengti kopijų – pasirūpink prekių ženklo apsauga Rėmėjo turinys 2

Daugeliui pasaulio žvejų pažįstama UAB „Deeper“ pirmąjį produktą – išmanųjį sonarą – pristatė vos 2012 m., o...

Vadyba
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Registrų centras pradeda diskusijas su visuomene dėl duomenų atvėrimo 4

150 naujų atvirų duomenų rinkinių, brandesnis aktualios statistikos pateikimas ir prasidedančios nuolatinės...

Bankai: pirkimo bumas prasidėjo, e. prekybininkų įplaukos auga Premium 2

Metų pabaigoje labiausiai išauga įvairius dovanų kuponus ar paslaugas siūlančių e. parduotuvių apyvarta, tam...

„Amazon“ dairosi vietos fizinei parduotuvei Londone

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“ turi plėtros planų Europoje. Apie „Amazon“ ketinimus ateities...

Rinkos tendencijos nulėmė veiklos modernizavimą Rėmėjo turinys

UAB „Baltic Refrigeration Group“, mažmeninės ir didmeninės prekybos kondicionavimo sistemomis ir jų priedais...

Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
„Vilniaus prekyba“ ketina įsigyti mokėjimų įmonę „Sollo“

Verslininko Nerijaus Numavičiaus valdoma viena didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ už...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau