CES paroda: prasideda elektronikos flagmanų Kalėdos

Didelė dalis konkrečių produktų, pristatomų šioje parodoje, niekada nepatenka į parduotuvių lentynas. Bet idėjos išlieka ir plėtojamos toliau. Per CES parodas plačioji visuomenė supažindinama su virtualios realybės, didelės raiškos televizijos, savavaldžių transporto priemonių ir kitomis koncepcijomis. Galima sakyti, kad CES išstūmė šias technologijas iš laboratorijų į plataus vartojimo rinką.
Šiemet taip pat laukiama nemažai naujienų.
CES tampa automobilių paroda
Jau keletą metų CES juokais vadinama automobilių paroda, rašo „The Verge“. Tačiau juokai kyla iš tikrų dalykų. Šiemet parodoje susirinks visi didžiausi automobilių gamintojai.
„General Motors“ rengiasi pristatyti jau masinei gamybai pritaikytą elektromobilį „Chevrolet Bolt“. Automobilių rinkos specialistai yra minėję, kad „Bolt“ gali tapti pirmuoju pasaulyje masinei rinkai skirtu – nebrangiu ir racionalų (per 321 km) atstumą galinčiu įveikti – elektromobiliu.
„Volkswagen“ parodoje ketina atidengti naują koncepcinį elektromobilio modelį. O BMW į Las Vegasą nugabeno naują modelį „i8 Spyder“. Parodoje, be abejo, yra ir „Ford“, ji, neoficialiai teigiama, jau sukirto rankomis su „Google“ dėl savavaldžių automobilių gamybos.
Televizorių vėl bus daugiausia
Parodoje, kaip visada, dominuoja televizoriai. Šiemet didelių atradimų ir radikalių idėjų šioje srityje tikėtis neverta. Bet televizorių CES salėse yra daugiau nei kitų elektronikos prietaisų: 4K ir 8K raiškos, lenkti, lankstūs ir plokšti, su trimačio vaizdo galimybėmis ir įvairiomis operacinėmis sistemomis.
Daug gamintojų šiemet atveža patobulintus modelius ir toliau grynina strategijas. Verta paminėti „Samsung“: ji savo televizorius ketina paversti namų automatikos centriniu mazgu ir valdymo pultu. Tai daro ne tik „Samsung“, bet dėl milžiniškų finansinių išteklių ir galingos rinkodaros veikiausiai jai pirmai šį tikslą pavyks įgyvendinti masinėje rinkoje.
Išmaniųjų namų vizijos
Kalbant apie namų automatikos sprendimus, CES yra tarsi Kalėdos. Tai vienintelė vieta ir laikas per metus, kai galima patikėti, kad išmaniųjų namų vizija jau tapo realybe.
Iki tokių išmaniųjų namų, kokie demonstruojami šioje parodoje, – dar bent dešimtmetis. Bet smalsu pažiūrėti, kaip sekasi tokioms milžinėms kaip „Samsung“, „Qualcomm“ ir „Intel“. Pirmoji, vaizdžiai kalbant, jau kurį laiką bando priversti savo televizorius suprasti natūralią žmonių kalbą, kaip tai geba IBM superkompiuteris „Watson“. O „Qualcomm“ ir „Intel“ kuria vis mažus ir efektyvius lustus, kad prie interneto būtų galima prijungti net elektrinį jūsų močiutės kojų šildytuvą.
Be to, „Intel“, „Samsung“, „Google“ ir daug kitų bendrovių pluša kurdamos namų automatikos standartus bei ryšio protokolus, kad visa buitinė technika pasaulyje kalbėtų viena kalba.
Šiemet išmaniųjų namų sprendimų Las Vegase tikrai netrūks. Be to, veikiausiai bus pristatytos įvairios daiktų interneto programėlės, leidžiančios per nuotolį valdyti tam tikrus daiktus arba visą konkretaus gamintojos techniką.
Dėvimos elektronikos rinka bręsta
Dėvimos elektronikos rinkai 2015-ieji buvo gana reikšmingi: salonuose pasirodė „Apple Watch“, „Fitbit“ žengė į biržą, kelios jaunos įmonės pristatė raštą keičiančius batus su lanksčiais el. rašalo ekranais, kitos pademonstravo telemedicinos galimybes ir sportininkų fizinius duomenis nuolat stebinčius marškinėlius, o mados industrija sukūrė audros debesis ir žaibus vaizduojančias sukneles.
Pasistūmėjo ir virtualios realybės šalmų bei akinių gamintojai: bandomosios šių įrenginių versijos pernai išparduotos programų ir žaidimų kūrėjams, kad šie pagamintų taip laukiamą turinį.
Visa tai ir dar daugiau veikiausiai bus galima pamatyti ir šių metų CES parodoje. Taip pat laukiama naujų apyrankių ir laikrodžių modelių bei naujų dalyvių rinkoje – esą į dėvimos elektronikos valtį šoks ir CES 2016 tai paskelbs įmonės, kurios iki šiol šiame segmente nedirbo. Tačiau lūžio nesitikima. Tiesa, viena bomba CES gali nukristi. Entuziastai tikisi, kad „Facebook“ valdoma bendrovė „Oculus VR“ CES metu pagaliau paskelbs virtualios realybės akinių „Oculus Rift“ komercinės versijos prekybos pradžią ir kainas. To paties tikimasi ir iš „Sony“ bei HTC. Be to, laukiama ir turinio bei įrenginių su ženkliuku „VR redy“ – portalo „Mashable“ apžvalgininkų nuomone, šiemet tai taps tendencija.
Be abejo, parodoje netrūks vaizdo bei garso technikos telefonų ir kitų keistenybių.