„Maxima“ kaltina Marcinkevičius kopijavimu

Publikuota: 2015-09-16
Atnaujinta 2015-09-16 15:51
Baltarusijoje vekiantis prekybos tinklas „Mart Inn“. Bendrovės nuotr.
Baltarusijoje vekiantis prekybos tinklas „Mart Inn“. Bendrovės nuotr.
 

Mažmeninės prekybos tinklus valdanti „Maxima grupė“ ir franšizės valdytoja bendrovė „Franmax“ kreipėsi į teismą kaltindama, kad Marcinkevičiai Baltarusijoje neteisėtai pasisavino „Maximos“ parduotuvių modelį. „Mart Inn“ atstovai tai vadina dar vienu būdu įbauginti.

Vilniaus apygardos teismui pateiktame ieškinyje iš fizinių asmenų – Gintaro Marcinkevičiaus, Eglės Marcinkevičiūtės, Mindaugo Marcinkevičiaus – prašoma priteisti žalos atlyginimą. Žalos atlyginimo reikalaujama ir iš Baltarusijoje registruotos, mažmenine prekyba besiverčiančios ir su ieškinyje minimais asmenimis siejamos bendrovės „Mart Inn Food“.

Pasak „Maximos“ atstovų, kuriant „Mart Inn“ tinklą Baltarusijoje mažieji „Vilniaus prekybos“ grupės akcininkai neteisėtai pasisavino „Maxima“ prekybos koncepciją.

„Mus atstovaujančios advokatų kontoros „Tark Grunte Sutkiene“ teisininkai turi pagrindo manyti, kad galimai padaryta dvejopa žala – pasisavinta ne tik „Maxima“ prekybos koncepcija, bet ir sužlugdyti „Maxima“ tinklo plėtros planai Baltarusijoje“, – pranešime cituojama Neringa Janavičiūtė, UAB „Maxima grupė“ generalinė direktorė.

Pasak bendrovės, teikiamo ieškinio atsakovai „Vilniaus prekybos“ ir susijusiose bendrovėse užėmė aukštas pareigas. Dėl to šiems asmenims buvo prieinama visa informacija ir duomenys sudarantys „Maxima“ intelektinę nuosavybę ir verslo paslaptį.

„Kaimynystėje veikiančios „Mart Inn“ parduotuvės įvairiais technologiniais bei techniniais sprendimais, prekyboje naudojama technologija, prekių išdėstymu, prekybos vietų vizualiniu dizainu ir išvaizda yra identiškos ir klaidinančiai panašios į „Maxima“ parduotuves“, – teigia Darius Gudačiauskas, bendrovės „Franmax“, kuriai priklauso teisinė „Maxima“ prekės ženklų nuosavybė ir prekybos verslo koncepcija, generalinis direktorius.

Bendrovėms padarytą žalą dar tikslina specialistai, tačiau, preliminariais skaičiavimais, nuostoliai gali siekti kelis šimtus milijonų eurų.

Pareiškimas nestebina

Mindaugas Marcinkevičius, mažasis „Vilniaus prekybos“ akcininkas ir „Mart Inn“ tinklo akcininkas, savo ruožtu sako, kad šis ieškinys nėra netikėtas, tačiau neturi pagrindo.

„Raganų medžioklė prasidėjo jau seniai, todėl manęs nestebina šis pareiškimas. „Mart Inn“ pradėjau vystyti 2011 m., tad klausimas, kodėl pretenzijos pateiktos būtent dabar, lieka neatsakytas. Nežinau, ką tuo bandoma įrodyti, juk maisto prekių parduotuvės yra praktiški, industriniai pastatai, todėl visi jie atrodo panašiai. Tas pats ir su vidaus inventoriumi – visi naudojame geriausius tiekėjus ir jų produkciją, todėl reikšti dėl to pretenzijas yra mažų mažiausiai juokinga“, – teigia p. Marcinkevičius.

Jo nuomone, taip yra bandoma piktnaudžiauti teisiniais procesais ir įbauginti tiek jį, jo šeimą bei partnerius.

„Niekas VP grupei netrukdė ateiti į Baltarusiją ir čia statyti parduotuves – ši rinka auga, o tą patvirtina mūsų nuolatos vystomas verslas. Galbūt netrukus už savo vangiai vykdomą plėtrą „Maxima“ į teismą paduos „Lidl“ ar „Rimi“? Negalima prašyti kitų kompensuoti savo tingumo“, – komentuoja p. Marcinkevičius.

Jis sako esantis užtikrintas, kad įrodys, jog ši byla neturi pagrindo.

VŽ primena, kad VP grupės akcininkus šiuo metu krečia konfliktas. Ponas Marcinkevičius apkaltino „Vilniaus prekybos“ grupę galimai taikant mokesčių vengimo schemas, taip pat teismui pateiktas ieškinys dėl galimai apsimestinių sandorių, kuriais į pagrindinio grupės akcininko Nerijaus Numavičiaus rankas perėjo didžioji dalis visos grupės akcijų.

VP grupės įmonės, savo ruožtu, p. Marcinkevičių kaltina šmeižtu, daroma žala įmonėms ir pan.

Neseniai skelbta, kad prie Baltarusijoje veikiančio „Mart Inn“ tinklo jungiasi ir bendrovių „Norfos mažmena“ bei „Rivona“ akcininkas Dainius Dundulis. Jis valdys 50% šio tinklo akcijų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 3

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 2

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
05:45
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 1

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 14

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Po ES teismo sprendimo Lenkijoje gali būti įvestas prekybos mokestis didiesiems 12

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) nepalankų sprendimą dėl mažmeninės...

Prekyba
2019.05.17
Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys 1

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių,...

Prekyba
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau