Vertingiausios įmonės karūna slysta nuo „Apple“ galvos

Dienraščio apžvalgininkai ir kalbinti ekonomistai sako, kad technologijų industrijoje lyderio pasikeitimas vyksta periodiškai ir ženklai rinkoje rodo, kad netrukus gali prasidėti naujas ciklas, su nauju lyderiu priešakyje.
Dėl stagnuojančių „iPhone“ pardavimų – šis telefonas bendrovei suneša apie du trečdalius pajamų – „Apple“ akcijos ketvirtadienį (gegužės 12 d.) smuktelėjo kiek daugiau nei 2%, iki 90,32 USD. Tai 32% mažiau nei jos kainavo aukščiausiame taške, kuris buvo pasiektas beveik lygiai prieš metus.
Po vakarykščio smuktelėjimo „Apple“ rinkos kapitalizacija pasiekė 494,7 mlrd. USD. Tai maždaug 300 mln. USD daugiau nei „Alphabet“.
FT teigimu, investuotojai jau nuo metų pradžios skaičiuoja, dėlioja įvairius scenarijus ir bando suprasti, ar kova dėl vertingiausios įmonės karūnos tarp didžiausios pasaulyje plataus vartojimo prekių bendrovės ir didžiausios pasaulyje interneto bendrovės baigsis aiškaus nugalėtojo paskelbimu. Atsakymo į šį klausimą kol kas nėra. Atmetus grynųjų pinigų atsargų rodiklį, „Alphabet“ pagal vertę jau sausį aplenkė „Apple“. Keletą dienų ji net lenkė „Apple“ pagal rinkos kapitalizaciją. Tačiau akcijų kainos svarstyklės greitai vėl nusviro į „Apple“ pusę.
Dabar, kai žiniasklaidoje netyla pranešimai apie prastokus kaip „Apple“ ketvirčio pardavimus ir karpomus „iPhone“ komponentų užsakymus Kinijoje, padėtis vėl po truputį keičiasi.
Per dvi savaites nuo to laiko kai „Apple“ pranešė apie pirmą įmonės istorijoje ketvirtinį „iPhone“ pardavimų mažėjimą, bendrovės akcijos smuko 13%.
Vakarykštis „Apple“ akcijų kainos mažėjimas siejamas su dieną anksčiau pasirodžiusiu „Nikkei“ (ji valdo FT) pranešimu apie tai, kad lustų gamintoja TSMC mažina šių metų gamybos tikslus dėl sumenkusios „iPhone“ paklausos.
Naujo hito nesitiki
Kita vertus, nemaža dalis FT apklaustų analitikų įsitikinę, kad „Apple“ akcijos atšoks kai tik prasidės sekantis „iPhone“ atnaujinimo ciklas. Tai turėtų įvykti šių metų rudenį, kai bus pristatytas „iPhne 7“.
Štai Kulbinderis Garcha, „Credit Suisse“ analitikas prognozuoja, kad „iPhone“ pardavimai, skaičiuojant nuo dabartinio lygio, kitais metais augs apie 12%, o bendrovės akcijų kaina bus apie 60% didesnė nei dabar.
Kiti tuo netiki ir sako, kad visa išmaniųjų telefonų rinka jau yra prisotinta ir dviženklio pardavimų augimo sunku tikėtis net iš „Apple“.
Tačiau visi analitikai sutaria, kad „iPhone“ pardavimai veikiausiai taps lemiamu veiksniu kovoje dėl vertingiausios įmonės titulo, mat naujų, rinką susprogdinti galinčių produktų iš „Apple“ kol kas nesitikima. Tiesa, „Apple“ finansinės ataskaitos rodo, kad bendrovės išlaidos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP, angl. R&D) veiklai pastaraisiais mėnesiais gerokai padidėjo. Per pastaruosius 6 mėnesius, palyginti su ankstesniu pusmečiu, minėtos išlaidos padidėjo 30%, iki 4,9 mlrd. USD.
Yra ir kitų veiksnių. Vienas iš jų – auganti paslaugų svarba. Augančias pajamas iš paslaugų pastaruoju metu savo ketvirtinėse ataskaitose stipriai akcentuoja ir „Apple“. Tačiau iki „Google“ šioje srityje jai kaip iki mėnulio. „Google“ iš esmės viskas pajamas gauna iš paslaugų – daugiausia iš reklamos. „Nexus“ prekės ženklo ir kitų įrenginių pardavimų bei kitų kompanijų, esančių po „Alphabet“ sparnu, pajamos sudaro nedidelę milžinės pajamų dalį.
„AdWords“, „YouTube“, reklama programėlėse ir paieškoje – galingi „Google“ augimo varikliai, kurie užtikrintai kelia „Alphabet“ akcijų kainą, sako Youssefas Squali, bendrovės „Cantor Fitzgerald“ analitikas.
Ponas Squali skaičiuoja, kad vien iš „YouTube“ „Google“ kasmet gauna apie 4-5 mlrd. USD pajamų. Palyginti, visa pasaulinė TV reklamos rinka, bendrovės „McKinsey“ duomenimis, yra maždaug 190 mlrd. USD dydžio.
Tiesa, jis pažymi, kad ir „Google“ susiduria su iššūkiais – bendrovė turi persiorientuoti nuo reklamos, pateikiamos kompiuterio ekrane prie tos, kuri pritaikyta mobiliųjų įrenginių ekosistemai, mat pastarosios populiarumas auga, o pirmosios – mažėja.
„Bet kurį įmonė, tapusi vertingiausia pasaulyje, neišvengiamai sulauks spėlionių ir klausimų, ar pavyks jai pasiekti 1 trln. USD vertę. Didžiausios rinkos kapitalizacijos karūna yra savotiškas prakeiksmas, su norais reikia būti atsargiam, nes jie kartais pildosi“, – reziumuoja p. Squali.
infogr.am::4eca1dcd-6014-41a1-b2fd-ced295f4b139
infogr.am::apple_pajamos_pagal_produktus