Kas savaitę JK – po dvi naujas alaus daryklas

Pernai JK įkurtos 134 naujos alaus daryklos. Iš viso šalyje veikė 1.692 tokios įmonės, 8% daugiau nei 2014-aisiais. Alaus daryklų kiekį labiausiai išaugino naujos nedidelės įmonės, gaminančios tradicinį alų.
„Rankų darbo produkcijos poreikis didėja įvairiose srityse, ne išimtis – ir alaus rinka. Toks alus nustūmė į šalį kitas alaus rūšis centrinių JK gatvių baruose. Išaugęs šio alaus populiarumas pavertė daugelį smulkių gamintojų pelningais verslininkais, kurie stengiasi užimti savo nišą maisto ir gėrimų pramonėje”, – „Financial Times“ cituoja Jamesą Simmondsą, apskaitos įmonės „UHY Hacker Young“ partnerį.
Jo teigimu, populiarėjantis rankų darbo maistas ir gėrimai yra suvokiami kaip prabangos prekės, todėl vartotojai už juos yra pasirengę mokėti daugiau.
Naujų produktų poreikis – pagrindinė priežastis, kodėl nuo 2010-ųjų alaus daryklų skaičius JK išaugo 65%. Panašios tendencijos pastebimos ir JAV, kur alaus daryklų skaičius per pastaruosius penkerius metus padvigubėjo bei ES, kur šis skaičius išaugo 75%.
Didieji skuba perimti
Vis dėlto ekspertai pastebi ir šio sektoriaus plėtros lėtėjimo požymius. JK pernykštis padidėjimas (8%) yra mažiausias per penkerius metus, pardavimų augimas lėtėja ir už Atlanto. Be to, sėkmingas mažąsias alaus daryklas pastaruoju metu medžioja didieji gamintojai, siekiantys perimti labiausiai augantį šios pramonės sektorių.
Pernai „Anheuser-Busch InBev“, Belgijos „Stella Artois“ ir „Budweiser“ gamintoja, įsigijo „Camden Town Brewery“. O „SABMiller“, kurią vėliau už rekordinę sumą nupirko tas pats „Inbev“, pernai įsigijo Londono „Meantime Brewery“.
Ekspertai pažymi, kad didelių rinkos žaidėjų investicijos mažosioms darykloms suteikia galimybę prieiti prie tarptautinių rinkų ir gaminti įvairesnių produktų. Dėl „Brexit“ sukurtos nežinios nukritęs svaro sterlingo kursas taip pat labiau pasitarnavo mažesnėms darykloms.
„Šie produktai yra gaminami vietinei rinkai, todėl išaugusios importo sąnaudos juos paveikia mažiau. Dideliems gamintojams, priešingai, gali tekti pakelti produkcijos kainos, norint tai kompensuoti“, – sako p. Simmondsas.
Problemų sukels orai
„Rankų darbo“ alaus pramonę šį sezoną gali koreguoti blogi orai, rugsėjo pabaigoje skelbė agentūra „Bloomberg“. Siekiant sukurti įdomesnius skonius, šiam alui gaminti yra naudojamas aukštos kokybės miežių salyklas, kuris sudaro didelę dalį jo savikainos.
Tačiau didžiausi miežių augintojai pasaulyje šiemet praneša apie mažą ir prastos kokybės derlių. Šeštoji didžiausia miežių augintoja pasaulyje Kanada šiemet fiksavo tris kartus didesnį kritulių kiekį nei įprasta. Prancūzija ir Vokietija, didžiausios augintojos po Rusijos, šiemet taip pat skaičiuoja mažesnį derlių dėl drėgnų orų. Kai miežiai per daug sudrėksta, jie sudyksta dirvoje, dėl to pagaminti salyklą tampa sunkiau.
Prastas derlius greičiausiai išaugins tradicinio alaus savikainą ir pakels jo kainą rinkoje. Miežių salyklo techninis centras Vinipege skaičiuoja, kad „rankų darbo“ alaus gamintojai išleis 10–20 dolerio centų daugiau vienam buteliui, o didieji gamintojai – maždaug 3–6 centais. Pastarieji paprastai turi ilgalaikius kontraktus, ir derliaus svyravimai juos veikia mažiau. Todėl „rankų darbo“ alaus rinkoje gali laukti sudėtingesnė konkurencinė kova.
infogr.am::9c808b12-3e8c-4676-81aa-402742d4c0a2