Vartotojų elgsenos pokyčiai: stresą malšina nebe batonėliais

Stresą ir įtampą daugelis esame įpratę malšinti užkandžiais. Su technologiniu virsmu ir vartotojų elgsenos pasikeitimais, vis dažniau šį vaidmenį perima telefonai ir kompiuteriai. Situaciją koreguoja ir tai, kad stiprėja vartotojų dėmesys sveikatai.
Atsižvelgiant į tai, užkandžių gamintojai reaguoja keisdami savo pozicionavimą.
Užkandžiavimo pasirinkimas ir vartojimo įpročiai keičiasi augant sveiko maisto kultui, 38% patiekalų šiandien turi ingredientą, parinktą dėl sveikatos priežasčių. Kitas elementas, lemiantis pokyčius technologijos. Jos vis dažniau užima užkandžiavimo ritualą, o vartotojai užuot griebęsi dubens spragėsių ar dėžutės ledų stresui nuraminti, į rankas ima išmaniojo telefono, besiremdama neseniai atliktu tyrimu teigia Skaistė Varnienė, Kantar TNS rinkos tyrimų vadovė.
Vidutiniškai žmonės praleidžia 4,4 val. laisvo laiko naudodamiesi kompiuteriu, planšete ar išmaniuoju telefonu.
Pasak jos, tai lemia ir pozicionavimo pokyčius užkandžių rinkoje daugelis šio segmento prekės ženklų dabar užkandžiavimą sieja su nauja patirtimi, naujais skoniais. Dėl to rinkoje atsiranda čili šokolado, riešutų wasabi ar indiškų užkandžių.
Tačiau lietuviai čia kiek skiriasi nuo pasaulinių tendencijų jie labiau linkę laikytis tradicinių skonių ir naujų skonių santykinai žvalgosi tik nedidelė dalis. Skirtingai nei kitose šalyse, Lietuvos gyventojai labiau yra linkę rinktis tradicinius skonius, tad mūsų rinkoje pozicionavimą verta kreipti ne tiek į naujus skonius, kiek į ypatingas akimirkas, kurioms skirtas užkandžiavimas bei kuriant tam tikrus užkandžiavimo ritualus, pataria p. Varnienė.
Sveikatos koziris
Kita akivaizdi tendencija užkandžių segmente žmonės rūpinasi sveikata, todėl stengiasi mažinti užkandžių kiekį ir rinktis sveikesnes alternatyvas. Tyrimas rodo, kad lietuviai irgi patvirtina šią pasaulinę tendenciją: rūpestį sveika gyvensena ir norą maitintis sveikiau akcentavo 7 iš dešimties apklaustųjų, o daugiau nei trečdalis stengiasi mažinti užkandžių vartojimą.
37% apklaustųjų Lietuvoje atsakė, kad ėmė mažiau vartoti užkandžių ir stengiasi juos riboti. Kita vertus, užkandžiai niekur nedingsta iš šalies vartotojų krepšelio. Iš populiariausių užkandžių, kuriuos lietuviai nurodė valgantys dažnai šokolado batonėliai ir plytelės (36%) bei sausainiai (32,5%), trečias pasirinkimas bandelės, kurias dažnai kaip užkandį valgo ketvirtadalis apklaustųjų (25,4%), skaičiuoja p. Varnienė.
Tuo tarpu riešutus su prieskoniais ir traškučius dažnai valgantys teigia apie 12% apklaustųjų, o dešrainius ir burgerius penki procentai.
Rinkos tyrėjų manymu, rinkodaros specialistai turi ieškoti naujų būdų, kaip pasiekti technologijose paskendusį ir sveikata susirūpinusį vartotoją, kaip sužadinti jo pojūčius. Tarp tokių pavyzdžių galėtų būti McCain sukurta bulvėmis kvepianti autobusų stotelė arba prekybos vietos, viliojančios išskirtiniais kvapais ar pan.
Tai keli iš pavyzdžių naujos pojūčiais paremtos rinkodaros mados tendencijų, pabrėžia p. Varnienė.
Rašyti komentarą
Rašyti komentarą