Vartotojų elgsenos pokyčiai: stresą malšina nebe batonėliais

Publikuota: 2018-03-18
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Stresą ir įtampą daugelis esame įpratę malšinti užkandžiais. Su technologiniu virsmu ir vartotojų elgsenos pasikeitimais, vis dažniau šį vaidmenį perima telefonai ir kompiuteriai. Situaciją koreguoja ir tai, kad stiprėja vartotojų dėmesys sveikatai.

Atsižvelgiant į tai, užkandžių gamintojai reaguoja keisdami savo pozicionavimą.

„Užkandžiavimo pasirinkimas ir vartojimo įpročiai keičiasi – augant sveiko maisto kultui, 38% patiekalų šiandien turi ingredientą, parinktą dėl sveikatos priežasčių. Kitas elementas, lemiantis pokyčius – technologijos. Jos vis dažniau užima užkandžiavimo ritualą, o vartotojai užuot griebęsi dubens spragėsių ar dėžutės ledų stresui nuraminti, į rankas ima išmaniojo telefono“, – besiremdama neseniai atliktu tyrimu teigia Skaistė Varnienė, „Kantar TNS“ rinkos tyrimų vadovė.

Vidutiniškai žmonės praleidžia 4,4 val. laisvo laiko naudodamiesi kompiuteriu, planšete ar išmaniuoju telefonu.

Pasak jos, tai lemia ir pozicionavimo pokyčius užkandžių rinkoje – daugelis šio segmento prekės ženklų dabar užkandžiavimą sieja su nauja patirtimi, naujais skoniais. Dėl to rinkoje atsiranda čili šokolado, riešutų „wasabi“ ar indiškų užkandžių.

„Tačiau lietuviai čia kiek skiriasi nuo pasaulinių tendencijų – jie labiau linkę laikytis tradicinių skonių ir naujų skonių santykinai žvalgosi tik nedidelė dalis. Skirtingai nei kitose šalyse, Lietuvos gyventojai labiau yra linkę rinktis tradicinius skonius, tad mūsų rinkoje pozicionavimą verta kreipti ne tiek į naujus skonius, kiek į ypatingas akimirkas, kurioms skirtas užkandžiavimas bei kuriant tam tikrus užkandžiavimo ritualus“, – pataria p. Varnienė.

Sveikatos koziris

Kita akivaizdi tendencija užkandžių segmente – žmonės rūpinasi sveikata, todėl stengiasi mažinti užkandžių kiekį ir rinktis sveikesnes alternatyvas. Tyrimas rodo, kad lietuviai irgi patvirtina šią pasaulinę tendenciją: rūpestį sveika gyvensena ir norą maitintis sveikiau akcentavo 7 iš dešimties apklaustųjų, o daugiau nei trečdalis stengiasi mažinti užkandžių vartojimą.

„37% apklaustųjų Lietuvoje atsakė, kad ėmė mažiau vartoti užkandžių ir stengiasi juos riboti. Kita vertus, užkandžiai niekur nedingsta iš šalies vartotojų krepšelio. Iš populiariausių užkandžių, kuriuos lietuviai nurodė valgantys dažnai – šokolado batonėliai ir plytelės (36%) bei sausainiai (32,5%), trečias pasirinkimas – bandelės, kurias dažnai kaip užkandį valgo ketvirtadalis apklaustųjų (25,4%)“, – skaičiuoja p. Varnienė.

Tuo tarpu riešutus su prieskoniais ir traškučius dažnai valgantys teigia apie 12% apklaustųjų, o dešrainius ir burgerius – penki procentai.

Rinkos tyrėjų manymu, rinkodaros specialistai turi ieškoti naujų būdų, kaip pasiekti technologijose paskendusį ir sveikata susirūpinusį vartotoją, kaip sužadinti jo pojūčius. Tarp tokių pavyzdžių galėtų būti „McCain“ sukurta bulvėmis kvepianti autobusų stotelė arba prekybos vietos, viliojančios išskirtiniais kvapais ar pan.

„Tai keli iš pavyzdžių naujos pojūčiais paremtos rinkodaros mados tendencijų“, – pabrėžia p. Varnienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 1

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 22

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Gamintojų darbotvarkę diktuoja prekių įvedimo į lentynas „langai“ Premium

Didieji prekybos tinklai kiekvienos kategorijos asortimentą peržiūri ir naujas prekes į lentynas įveda pagal...

Kuriant verslo dovanas svarbios ir technologijos, ir kūrybiškumas Rėmėjo turinys 1

Daugelyje biurų ir namų yra verslo dovanų ar suvenyrų, kuriuos sukūrė ir pagamino UAB „Echo Stamp“ komanda.

E. laiškų rinkodara: kokių pasiūlymų laukia klientai

Kasdien atsirandant vis naujiems nuomonės lyderiams (angl. influencers), atrodo, kad tai – vienintelis...

Rinkodara
2018.04.08
Kad pasiektų vartotojus, tampa savo srities ekspertais

Pasitelkite socialinius tinklus, rašykite tinklaraštį, dalinkitės vaizdo įrašais su patarimais, – tokių...

Rinkodara
2018.04.08

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau