Vartotojų elgsenos pokyčiai: stresą malšina nebe batonėliais

Publikuota: 2018-03-18
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Stresą ir įtampą daugelis esame įpratę malšinti užkandžiais. Su technologiniu virsmu ir vartotojų elgsenos pasikeitimais, vis dažniau šį vaidmenį perima telefonai ir kompiuteriai. Situaciją koreguoja ir tai, kad stiprėja vartotojų dėmesys sveikatai.

Atsižvelgiant į tai, užkandžių gamintojai reaguoja keisdami savo pozicionavimą.

„Užkandžiavimo pasirinkimas ir vartojimo įpročiai keičiasi – augant sveiko maisto kultui, 38% patiekalų šiandien turi ingredientą, parinktą dėl sveikatos priežasčių. Kitas elementas, lemiantis pokyčius – technologijos. Jos vis dažniau užima užkandžiavimo ritualą, o vartotojai užuot griebęsi dubens spragėsių ar dėžutės ledų stresui nuraminti, į rankas ima išmaniojo telefono“, – besiremdama neseniai atliktu tyrimu teigia Skaistė Varnienė, „Kantar TNS“ rinkos tyrimų vadovė.

Vidutiniškai žmonės praleidžia 4,4 val. laisvo laiko naudodamiesi kompiuteriu, planšete ar išmaniuoju telefonu.

Pasak jos, tai lemia ir pozicionavimo pokyčius užkandžių rinkoje – daugelis šio segmento prekės ženklų dabar užkandžiavimą sieja su nauja patirtimi, naujais skoniais. Dėl to rinkoje atsiranda čili šokolado, riešutų „wasabi“ ar indiškų užkandžių.

„Tačiau lietuviai čia kiek skiriasi nuo pasaulinių tendencijų – jie labiau linkę laikytis tradicinių skonių ir naujų skonių santykinai žvalgosi tik nedidelė dalis. Skirtingai nei kitose šalyse, Lietuvos gyventojai labiau yra linkę rinktis tradicinius skonius, tad mūsų rinkoje pozicionavimą verta kreipti ne tiek į naujus skonius, kiek į ypatingas akimirkas, kurioms skirtas užkandžiavimas bei kuriant tam tikrus užkandžiavimo ritualus“, – pataria p. Varnienė.

Sveikatos koziris

Kita akivaizdi tendencija užkandžių segmente – žmonės rūpinasi sveikata, todėl stengiasi mažinti užkandžių kiekį ir rinktis sveikesnes alternatyvas. Tyrimas rodo, kad lietuviai irgi patvirtina šią pasaulinę tendenciją: rūpestį sveika gyvensena ir norą maitintis sveikiau akcentavo 7 iš dešimties apklaustųjų, o daugiau nei trečdalis stengiasi mažinti užkandžių vartojimą.

„37% apklaustųjų Lietuvoje atsakė, kad ėmė mažiau vartoti užkandžių ir stengiasi juos riboti. Kita vertus, užkandžiai niekur nedingsta iš šalies vartotojų krepšelio. Iš populiariausių užkandžių, kuriuos lietuviai nurodė valgantys dažnai – šokolado batonėliai ir plytelės (36%) bei sausainiai (32,5%), trečias pasirinkimas – bandelės, kurias dažnai kaip užkandį valgo ketvirtadalis apklaustųjų (25,4%)“, – skaičiuoja p. Varnienė.

Tuo tarpu riešutus su prieskoniais ir traškučius dažnai valgantys teigia apie 12% apklaustųjų, o dešrainius ir burgerius – penki procentai.

Rinkos tyrėjų manymu, rinkodaros specialistai turi ieškoti naujų būdų, kaip pasiekti technologijose paskendusį ir sveikata susirūpinusį vartotoją, kaip sužadinti jo pojūčius. Tarp tokių pavyzdžių galėtų būti „McCain“ sukurta bulvėmis kvepianti autobusų stotelė arba prekybos vietos, viliojančios išskirtiniais kvapais ar pan.

„Tai keli iš pavyzdžių naujos pojūčiais paremtos rinkodaros mados tendencijų“, – pabrėžia p. Varnienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 1

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05
SBA grupė plečia komunikacijos skyrių

SBA įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovu pradeda dirbti Petras Lingė, iki šiol dirbęs LNK Žinių...

Rinkodara
2018.11.05
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04
Reklamuoti Lietuvą pasauliui: niekam neįdomu, ar mums įdomu 4

Pripažinkime, turime du kompleksus: savinieką ir kompleksą dėl saviniekos.

Rinkodara
2018.11.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau