Vartotojų elgsenos pokyčiai: stresą malšina nebe batonėliais

Publikuota: 2018-03-18
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Stresą ir įtampą daugelis esame įpratę malšinti užkandžiais. Su technologiniu virsmu ir vartotojų elgsenos pasikeitimais, vis dažniau šį vaidmenį perima telefonai ir kompiuteriai. Situaciją koreguoja ir tai, kad stiprėja vartotojų dėmesys sveikatai.

Atsižvelgiant į tai, užkandžių gamintojai reaguoja keisdami savo pozicionavimą.

„Užkandžiavimo pasirinkimas ir vartojimo įpročiai keičiasi – augant sveiko maisto kultui, 38% patiekalų šiandien turi ingredientą, parinktą dėl sveikatos priežasčių. Kitas elementas, lemiantis pokyčius – technologijos. Jos vis dažniau užima užkandžiavimo ritualą, o vartotojai užuot griebęsi dubens spragėsių ar dėžutės ledų stresui nuraminti, į rankas ima išmaniojo telefono“, – besiremdama neseniai atliktu tyrimu teigia Skaistė Varnienė, „Kantar TNS“ rinkos tyrimų vadovė.

Vidutiniškai žmonės praleidžia 4,4 val. laisvo laiko naudodamiesi kompiuteriu, planšete ar išmaniuoju telefonu.

Pasak jos, tai lemia ir pozicionavimo pokyčius užkandžių rinkoje – daugelis šio segmento prekės ženklų dabar užkandžiavimą sieja su nauja patirtimi, naujais skoniais. Dėl to rinkoje atsiranda čili šokolado, riešutų „wasabi“ ar indiškų užkandžių.

„Tačiau lietuviai čia kiek skiriasi nuo pasaulinių tendencijų – jie labiau linkę laikytis tradicinių skonių ir naujų skonių santykinai žvalgosi tik nedidelė dalis. Skirtingai nei kitose šalyse, Lietuvos gyventojai labiau yra linkę rinktis tradicinius skonius, tad mūsų rinkoje pozicionavimą verta kreipti ne tiek į naujus skonius, kiek į ypatingas akimirkas, kurioms skirtas užkandžiavimas bei kuriant tam tikrus užkandžiavimo ritualus“, – pataria p. Varnienė.

Sveikatos koziris

Kita akivaizdi tendencija užkandžių segmente – žmonės rūpinasi sveikata, todėl stengiasi mažinti užkandžių kiekį ir rinktis sveikesnes alternatyvas. Tyrimas rodo, kad lietuviai irgi patvirtina šią pasaulinę tendenciją: rūpestį sveika gyvensena ir norą maitintis sveikiau akcentavo 7 iš dešimties apklaustųjų, o daugiau nei trečdalis stengiasi mažinti užkandžių vartojimą.

„37% apklaustųjų Lietuvoje atsakė, kad ėmė mažiau vartoti užkandžių ir stengiasi juos riboti. Kita vertus, užkandžiai niekur nedingsta iš šalies vartotojų krepšelio. Iš populiariausių užkandžių, kuriuos lietuviai nurodė valgantys dažnai – šokolado batonėliai ir plytelės (36%) bei sausainiai (32,5%), trečias pasirinkimas – bandelės, kurias dažnai kaip užkandį valgo ketvirtadalis apklaustųjų (25,4%)“, – skaičiuoja p. Varnienė.

Tuo tarpu riešutus su prieskoniais ir traškučius dažnai valgantys teigia apie 12% apklaustųjų, o dešrainius ir burgerius – penki procentai.

Rinkos tyrėjų manymu, rinkodaros specialistai turi ieškoti naujų būdų, kaip pasiekti technologijose paskendusį ir sveikata susirūpinusį vartotoją, kaip sužadinti jo pojūčius. Tarp tokių pavyzdžių galėtų būti „McCain“ sukurta bulvėmis kvepianti autobusų stotelė arba prekybos vietos, viliojančios išskirtiniais kvapais ar pan.

„Tai keli iš pavyzdžių naujos pojūčiais paremtos rinkodaros mados tendencijų“, – pabrėžia p. Varnienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
Didžioji dalis sulaikytų prekių – smulkios siuntos iš Kinijos Premium

Ne tik prekybininkai, bet ir privatūs asmenys gali sulaukti neigiamų padarinių, nustačius, kad užsakyta ir...

Prekyba
2019.02.11
Vilniaus konfliktas su baru dėl lauko tualetų kol kas – be laimėtojų 3

Vilniaus savivaldybės ginčas su vienu sostinės baru dėl greta pastatytų lauko tualetų kol kas – be laimėtojų:...

Prekyba
2019.02.10
Vilniaus universitetas keičia savo veidą 6

Vilniaus universitetas startavo su nauja komunikacijos kampanija, kurioje bando kalbėti ne tradiciniais...

Rinkodara
2019.02.10
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 10

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kritikos strėlės viešiesiems pirkimams: formalus požiūris ar polinkis į „draugystę“ 14

Neseniai Prezidentė teikė siūlymą Viešųjų pirkimų įstatymų pataisoms, uždrausiančioms politinio pasitikėjimo...

Rinkodara
2019.02.07
6 kartus pažeidimai fiksuoti „Respublikos leidiniuose“, 2 – „Lietuvos ryto“ TV

Per praėjusius metus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba gavo rekordiškai daug skundų – net 321. Lyginant...

Rinkodara
2019.02.07
Sporto klubo reklama įstatymo nepažeidė, bet sukėlė diskusijų 10

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertinusi „Gym Plius“ sporto klubo reklamą, pažeidimų joje nenustatė.

Rinkodara
2019.02.07
„Maxima“ ir „Lidl“ traukia lietuviškumo kortą, „Iki“ – priešingai Premium 15

Prekybos tinklai „Maxima“ ir „Lidl“ pastaruoju metu tarsi sutartinai sustiprino lietuviškumo liniją...

Prekyba
2019.02.06
Dramatiškų pokyčių pasekmė: „Amazon“ vadovas pakeitė požiūrį į reklamą Premium

JAV prekybos milžinė „Amazon“ per 2018 m. investicijas į reklamą padidino 72,5%, tai didžiausias šuolis tarp...

Rinkodara
2019.02.05
„Aprangos“ grupė pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Mažmeninės prekybos drabužiais lyderė Baltijos šalyse „Aprangos“ grupės skelbtą skaitmeninės komunikacijos...

Rinkodara
2019.02.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau