Vartotojų elgsenos pokyčiai: stresą malšina nebe batonėliais

Publikuota: 2018-03-18
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Stresą ir įtampą daugelis esame įpratę malšinti užkandžiais. Su technologiniu virsmu ir vartotojų elgsenos pasikeitimais, vis dažniau šį vaidmenį perima telefonai ir kompiuteriai. Situaciją koreguoja ir tai, kad stiprėja vartotojų dėmesys sveikatai.

Atsižvelgiant į tai, užkandžių gamintojai reaguoja keisdami savo pozicionavimą.

„Užkandžiavimo pasirinkimas ir vartojimo įpročiai keičiasi – augant sveiko maisto kultui, 38% patiekalų šiandien turi ingredientą, parinktą dėl sveikatos priežasčių. Kitas elementas, lemiantis pokyčius – technologijos. Jos vis dažniau užima užkandžiavimo ritualą, o vartotojai užuot griebęsi dubens spragėsių ar dėžutės ledų stresui nuraminti, į rankas ima išmaniojo telefono“, – besiremdama neseniai atliktu tyrimu teigia Skaistė Varnienė, „Kantar TNS“ rinkos tyrimų vadovė.

Vidutiniškai žmonės praleidžia 4,4 val. laisvo laiko naudodamiesi kompiuteriu, planšete ar išmaniuoju telefonu.

Pasak jos, tai lemia ir pozicionavimo pokyčius užkandžių rinkoje – daugelis šio segmento prekės ženklų dabar užkandžiavimą sieja su nauja patirtimi, naujais skoniais. Dėl to rinkoje atsiranda čili šokolado, riešutų „wasabi“ ar indiškų užkandžių.

„Tačiau lietuviai čia kiek skiriasi nuo pasaulinių tendencijų – jie labiau linkę laikytis tradicinių skonių ir naujų skonių santykinai žvalgosi tik nedidelė dalis. Skirtingai nei kitose šalyse, Lietuvos gyventojai labiau yra linkę rinktis tradicinius skonius, tad mūsų rinkoje pozicionavimą verta kreipti ne tiek į naujus skonius, kiek į ypatingas akimirkas, kurioms skirtas užkandžiavimas bei kuriant tam tikrus užkandžiavimo ritualus“, – pataria p. Varnienė.

Sveikatos koziris

Kita akivaizdi tendencija užkandžių segmente – žmonės rūpinasi sveikata, todėl stengiasi mažinti užkandžių kiekį ir rinktis sveikesnes alternatyvas. Tyrimas rodo, kad lietuviai irgi patvirtina šią pasaulinę tendenciją: rūpestį sveika gyvensena ir norą maitintis sveikiau akcentavo 7 iš dešimties apklaustųjų, o daugiau nei trečdalis stengiasi mažinti užkandžių vartojimą.

„37% apklaustųjų Lietuvoje atsakė, kad ėmė mažiau vartoti užkandžių ir stengiasi juos riboti. Kita vertus, užkandžiai niekur nedingsta iš šalies vartotojų krepšelio. Iš populiariausių užkandžių, kuriuos lietuviai nurodė valgantys dažnai – šokolado batonėliai ir plytelės (36%) bei sausainiai (32,5%), trečias pasirinkimas – bandelės, kurias dažnai kaip užkandį valgo ketvirtadalis apklaustųjų (25,4%)“, – skaičiuoja p. Varnienė.

Tuo tarpu riešutus su prieskoniais ir traškučius dažnai valgantys teigia apie 12% apklaustųjų, o dešrainius ir burgerius – penki procentai.

Rinkos tyrėjų manymu, rinkodaros specialistai turi ieškoti naujų būdų, kaip pasiekti technologijose paskendusį ir sveikata susirūpinusį vartotoją, kaip sužadinti jo pojūčius. Tarp tokių pavyzdžių galėtų būti „McCain“ sukurta bulvėmis kvepianti autobusų stotelė arba prekybos vietos, viliojančios išskirtiniais kvapais ar pan.

„Tai keli iš pavyzdžių naujos pojūčiais paremtos rinkodaros mados tendencijų“, – pabrėžia p. Varnienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 10

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau