Reklamos kryptis – ar išdrįs verslai kalbėti nepatogiomis temomis 

Publikuota: 2018-12-24
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „Ad Fingers“ verslo vystymo vadovas Kristoforas Akromas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „Ad Fingers“ verslo vystymo vadovas Kristoforas Akromas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pastaruosius kelerius metus mažais žingsneliais augusi šalies reklamos rinka kitąmet į viršų turėtų šauti su rinkimų vajumi. Prekybininkų ir telekomunikacijų sektorius – didžiausi šalies reklamos užsakovai – ginklų taip pat nesudeda.

Du pagrindiniai poliai – vis dar pirmaujanti pagal reklamos biudžetų dydžius TV ir skaitmeninė žiniasklaida – ir toliau dominuos prekės ženklų komunikacijoje.

„Vis daugiau klientų rinkoje naudoja „digital first“ (angl. pirmiausia – skaitmena) kampanijų technikas, kai visa kampanijos strategija pritaikoma skaitmeninei medijai, o kiti kanalai pasitelkiami tik kaip palaikantys šiuos sprendimus“, – kalba žiniasklaidos planavimo bendrovės „Havas Group Lithuania“ vadovas Šarūnas Mikelevičius.

Kad ir kaip būtų paradoksalu, tuo pačiu metu vis augant skaitmeninės komunikacijos svoriui, nemaža dalis klientų atsigręžia ir ieško būdų, kaip padidinti TV medijos poveikį verslui.

nuotrauka::1

„Mitas, kad niekas nebežiūri televizijos, bliūkšta. Per 9 šių metų mėnesius, palyginti su pernai tuo pat metu, žiūrimumas nukrito vos 1 proc., o atidėtas žiūrėjimas išaugo net 13 proc. Iš kitos pusės, rinka pagaliau normalizuojasi ir skaitmeniniai bei tradiciniai komunikacijos sprendimai atranda sveiką balansą. To iš tiesų trūko pastaruosius keletą metų, kai matėme daug kategoriškumo TV ir skaitmeninių kanalų atžvilgiu. 2019 m. turėtų būti puikus to įrodymas“, – įsitikinęs Š. Mikelevičius.

Stiprėjančią skaitmeninių kanalų reikšmę puikiai iliustruoja ir šio sektoriaus įmonių rezultatai. Skaitmeninės rinkodaros agentūros auga gerokai sparčiau nei kūrybinės ar reklamos gamybos įmonės. Pavyzdžiui, „Verslo žinių“ sudarytame didžiausių šia veikla užsiimančių agentūrų 15-uke bemaž visos jų per praėjusius metus skaičiavo dviženklį augimą, o tradicinių reklamos agentūrų kryptis gerokai nuosaikesnė.

Integruotų sprendimų paieškos

Kaip ir per pastaruosius kelerius metus, skirtingų komunikacijos disciplinų integracija 2019 m. bus vienas aktualiausių rinkodaros skyrių iššūkių.

„Ypač tai pastebime vidutinio dydžio versluose, kurių rinkodaros skyriai negali sau leisti didelių resursų įmonėje. Integruoti sprendimai, apimantys tiek skaitmenines, tiek įprastas medijas, socialinius tinklus bei turinį, ir toliau bus vienas paklausiausių produktų rinkoje“, – tvirtina Š. Mikelevičius.

Skaitmeninės reklamos agentūros „Ad Fingers“ verslo plėtros direktorius Kristoforas Akromas pritaria, vis daugiau prekės ženklų prabunda, plečia savo partnerių agentūrų ratą ir ieško kūrybos, dizaino, technologinių, vartotojų patirties kompetencijų iš vienų rankų. Kartu vis daugiau klientų su didesniu pasitikėjimu pirmiausia kuria turinį internetui, kad būtų išnaudotos skirtingų medijų, formatų galimybės, ir paskui jį pritaiko TV ir kitoms tradicinėms priemonėms.

BDAR baubas

Pasak K. Akromo, Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), šių metų pagrindinis iššūkis, palietęs absoliučiai didžiąją dalį verslų, liks galvos skausmas ir kitais metais ir pareikalaus investicijų, ieškant sprendimų, kaip toliau rinkti vartotojų duomenis ir atsakingai su tuo tvarkytis.

Su BDAR atsirado naujų iššūkių, kurie pristabdė personalizuotų sprendimų plėtrą. Prekės ženklai susikoncentravo į saugių sprendimų diegimą, o tai gerokai sumažino personalizavimo galimybes.

„Tai įvedė tvarkos, kuri buvo būtina ir naudinga vartotojams, tačiau dabar prekės ženklai privalo ieškoti naujų kelių. Visi prasikapstė daržus, apribojo save, daug kas pasidavė teisininkų įtakai, užsidėjo apynasrius, o dabar reikia galvoti, kaip juos nuimti“, – šypsosi K. Akromas.

Nepatogios temos

Dar viena pastarųjų metų tendencijų – politinių ir socialinių problemų aktualumas, žmonės šiandien labiau nei bet kada į jas įsitraukia. „Jų tiek daug, kad negalima nepastebėti, nematyti ar nebūti jų paliestam“, – tendenciją brėžia K. Akromas.

„Global Strategy Group“ atliktas tyrimas rodo, kad visuomenės dėmesys tam pasiekė visų laikų aukštumas, o, palyginti su 2014–2015 m., išaugo dvigubai. 78 proc. respondentų mano, kad verslai turėtų imtis veiksmų, 88 proc. žmonių tiki, kad prekės ženklai turi galią imtis socialinių pokyčių.

Ir tai daro ne tik Beyoncé ar LeBronas Jamesas, bet ir „Nike“ su Colinu Kaepernicku priešakyje, „Tiffany“ rodo gėjų poras vestuvinių žiedų reklamose, „Mattel“ išleidžia naują lėlių liniją ne tik su manekenės sudėjimo baltaode, bet su visų rasių ir visokiausio kūno sudėjimo lėlėmis, vardija pavyzdžius K. Akromas.

„Tikimės, kad 2019 m. ir kas nors iš lietuviškų prekės ženklų nepabijos ir užsiims poziciją kalbėti nepatogiomis temomis“, – viliasi jis.

Didžiųjų planai

Didžiausios Lietuvoje reklamos užsakovės „Tele2“ rinkodaros vadovas Mindaugas Savickas svarbiausiu metų iššūkiu vadina akivaizdžiai matomus vartotojų elgesio pokyčius. Kai kurių segmentų bendrovė jau nebepasiekia TV reklamomis: tai ir aukštesnes pajamas gaunantys žmonės, ir jaunimas iki 25 metų.

nuotrauka::2

„Manome, kad ši tendencija kasmet tik stiprės vien dėl to, kad dabartinis jaunimas bręsdamas išlaikys susiformavusius medijų naudojimo įpročius. Šie įpročiai – nežiūrėti arba labai mažai žiūrėti TV, daug dėmesio skirti socialiniams tinklams, kurie taip stipriai įsigalėjo rinkoje, kad turime kurti atskiras, tik jiems skirtas reklamos strategijas“, – kalba M. Savickas.

To pavyzdys – bendrovės prekės ženklo „Pildyk Youtube“ kanalas, kur nuomonės lyderiai patys gali kurti savo turinį, dar vienas sprendimas – įkurtas Inovacijų biuras.

„Ir nors TV vis dar yra galingiausias kanalas, nebegalime apsimesti, kad dramblio kambaryje nėra. TV visgi ima užleisti dominuojamas pozicijas. Tai neįvyks per dieną, bet procesas jau įsibėgėjęs“, – nuomonę dėsto M. Savickas.

Radijas, lauko reklama, kino reklama turi savo nišą ir artimiausiais metais išlaikys pozicijas.

„Kalbant apie spaudą, mums išliks svarbūs specializuoti, nišiniai leidiniai, kurie padeda komunikuoti su sunkiai pasiekiamomis auditorijomis“, – kalba M. Savickas. Jis priduria, kad konkurencija telekomunikacijų sektoriuje išlieka labai nuožmi ir nėra jokių ženklų, kad gali nurimti.

„Matome, kad konkurentai ieško būdų augti kitose srityse. Vienas ryškiausių pavyzdžių yra „Bitės“ valdytojų įsigyta „All Media Baltics“ (AMB) grupė Baltijos šalyse. Matome stiprėjantį „Bitės“ ir AMB grupės bendradarbiavimą, kuris keičia ir mobiliojo ryšio reklamos pasiskirstymą. Ateityje ši tendencija tik stiprės – matysime daugiau šių įmonių bendradarbiavimo vaisių“, – taip apie konkurentus svarsto M. Savickas. Tačiau paklaustas, apie šį rudenį vėl įsisukusias reklamos kovas, nedaugiažodžiauja.

„Mes dažniausiai pirmieji nesiveliame į kovas su konkurentais. Pasitaiko, kad jie užsimiršta ir pabando pasikėsinti į „Tele2“ mažiausios kainos teritoriją, tokiu atveju, žinoma, giname savo poziciją. Sako, kad kainų karuose laimėtojų nebūna, išskyrus klientus, tačiau mūsų patirtis rodo, kad esame išimtis“, – pabrėžia M. Savickas.

Išlaikyti pozicijas

Tarp didžiųjų reklamos užsakovų besirikiuojanti „Maxima“ tikina ir šiemet, ir kitąmet ketinanti išlaikyti mažmeninės prekybos reklamos lyderės pozicijas.

„Pastaraisiais metais mažmeninės prekybos rinkoje konkurencija didėjo, tad natūraliai augo ir pagrindinių rinkos žaidėjų informacijos bei reklamos srautas. Kartu didėjo ir „Maximos“ rinkodaros išlaidos. Sugebėjimas operatyviai reaguoti ir prisitaikyti tiek prie besikeičiančių klientų lūkesčių, tiek prie rinkos sąlygų būtinas dirbant dinamiškame mažmeninės prekybos versle“, – įsitikinusi „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

nuotrauka::3

Ateinančiais metais prekybininkė neplanuoja mažinti reklamos ir komunikacijos apimties, tačiau koncentruosis į efektyvią komunikaciją ir reklamą, kai tikslingai renkantis medijų kanalus pasiekiama ta pirkėjų grupė, kuriai ta informacija yra pati aktualiausia.

„Gyvename laikais, kai reklamos ir informacijos srautas yra didžiulis, todėl svarbu, kad mūsų pirkėjai gautų tik tą informaciją, kuri aktuali jiems“, – kalba pašnekovė. Prekybininkė planuoja diegti ir naujus, šiuolaikiškus sprendinius, kurie leistų pagerinti klientų apsipirkimo patirtį.

„Klientų patirtis, platus asortimentas, lietuviškumas bus mūsų rinkodaros komunikacijos akcentai kitąmet“, – pabrėžia V. Drulienė.

Pasak Š. Mikelevičiaus, be aktyvių prekybininkų ir telekomunikacijų sektorių, kasmet auginančių rinką, artėjantis rinkimų maratonas kitąmet taip pat bus papildoma reklamos investicijų injekcija.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Klimatas: reikia tris kartus daugiau pastangų Premium

Šiuo metu pasaulis dėl klimato kaitos per metus praranda apie 0,12 proc. BVP, tačiau kol kas temperatūra...

Vaikų kryžiaus žygis, energetika ir mes Premium

XI–XIII amžiai, Europos feodalų vaikams pradeda trūkti žemių, valstiečiams maisto stinga nuolat, pirmieji...

Verslo klasė
2020.01.17
Lenkija: imigracija kaip gelbėjimo ratas Premium

2019 m. Lenkija priėmė daugiausia legalių imigrantų Europos Sąjungoje (ES). Beveik 150 tūkst. daugiau nei...

Verslo klasė
2020.01.12
JAV rinkimai: pasakojimas apie du kandidatus Premium

Nuo tos dienos, kai 2016 m. pasidarė aišku, kad Donaldas Trumpas taps respublikonų kandidatu prezidento...

Verslo klasė
2020.01.11
Filosofė A. Conway tyrinėja savo praeitus gyvenimus  Premium

Jei apie filosofę Anne Conway (1631–1679 m.) visiškai nesate girdėję – taip ir turi būti. XIX a. vykęs...

Verslo klasė
2020.01.05
Turkija – juodoji NATO avis Premium

Kai išsivadavę iš sovietinės okupacijos pančių pasirinkome ilgą, bet pergalingą kelią į NATO, gerai žinojome,...

Verslo klasė
2020.01.05
Technika: lankstomas telefonas – noriu, myliu, negaliu Premium

Kada pastarąjį kartą išmanusis telefonas mane suintrigavo taip, kad iš tiesų nekantraučiau jį išbandyti?...

Verslo klasė
2020.01.04
Belaukiant krizės (tarpukario Lietuvoje): Nuo ironijos į paniką (I) Premium

Stebėtina, kaip ilgai – apie pusantrų metų – tarpukario lietuviai tiesiog ignoravo aplinkiniame pasaulyje...

Verslo klasė
2020.01.04
Revoliucija, varoma sudaužytais stiklais ir multimilijardinėmis sutartimis Premium

Šliaužianti technologinė automobilių pramonės transformacija ruošiasi šuoliams, kuriuos artimiausiu metu...

Verslo klasė
2020.01.01
Personalas: darbdaviai mokosi lankstumo Premium

Jeigu negali greitai išspręsti problemos, galbūt tereikia pakeisti požiūrį į situaciją.

Verslo klasė
2020.01.01
Makroekonomika: ruoštis blogiausiam, tikėtis geriausio Premium

Pasaulio ekonomikos traukiniui 2019 m. avarijos pavyko išvengti, o horizonte matyti ženklų, kad nuo bėgių ji...

Verslo klasė
2020.01.01
Informacinių technologijų 2019-ųjų akcentas: valstybės prieš korporacijas Premium

Svarbiausia 2019 m. žinia yra ta, kad ateitis atėjo – nuo praėjusio mėnesio filmo „Bėgantis skustuvo...

Verslo klasė
2019.12.31
2020 metai: Išgyventi iki lapkričio Premium

Pirmasis 2020 m. lapkričio antradienis yra pati svarbiausia data ateinančiais Baltosios Metalinės Žiurkės...

Verslo klasė
2019.12.30
Pramonei kol kas pavyksta neįklimpti į pelkę Premium

Vidutiniai rodikliai pramonėje yra teigiami, konstatuoja statistikai ir analitikai. Tačiau, kaip rodo...

Verslo klasė
2019.12.30
Muzika: Poptimistų dešimtmetis Premium

Poptimizmas yra požiūris, kad popmuzika verta mūsų ausų, analizės ir lygiavertės vietos kultūriniame...

Verslo klasė
2019.12.29
Turizmas: už rekordų slepiasi neišnaudotas potencialas Premium

2019-ieji buvo rekordiniai Lietuvos turizmui: užsienio turistų srautai augo keliskart sparčiau nei Europos...

Verslo klasė
2019.12.29
2019-ieji: rinkimai, degančios gatvės ir kosmosas Premium

Dar vieni įtampos, chaoso, neaiškumo ir abejonių kupini metai pamažu slenka pabaigos link. Senokai nebuvo...

Verslo klasė
2019.12.29
Knygos: „Lietuvių religija ir mitologija“, po perkūnais Premium

Nesibaiminkite, tai nėra mokslinė monografija. Šitokį sakinį apžvelgdamas knygas „Verslo klasėje“ tikrai esu...

Verslo klasė
2019.12.28
Sigita Šimkutė: Sanatorija Premium

Nijolė buvo tokia susijaudinusi, kad, padėjusi telefono ragelį, turėjo minutėlę pasėdėti, kad nevirpėtų...

Verslo klasė
2019.12.28
Žemės ūkis Lietuvoje: kas blogesnio? Premium

Jei važiuodami keliu tolumoje išvysite boluojantį žalią kryžių, žinokite – tai mūsų žemdirbiai praneša apie...

Verslo klasė
2019.12.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau