„Teslų“ gamintojui metas didinti greitį

Publikuota: 2015-10-03
Atnaujinta 2015-10-03 18:08
„Model X“ turėjo būti pradėtas gaminti 2013-aisiais, tačiau tik dabar pasiekė finišo liniją. 
Davido McNew („Reuters“) Nuotr.
„Model X“ turėjo būti pradėtas gaminti 2013-aisiais, tačiau tik dabar pasiekė finišo liniją. Davido McNew („Reuters“) Nuotr.
 

Dėl Elono Musko ambicingų siekių bendrovės „Tesla“ vertė išaugo iki stratosferos lygio. Bendrovė galų gale išleido gerokai vėlavusį automobilį „Model X“, tačiau kritikai tvirtina, kad jos plėtros – nuo pradedančiosios technologijų įmonės iki automobilių gamintojos – sparta nepakankama.

Tyla tetruko penkias sekundes. Įmonės „Tesla Motors“ generalinis direktorius Muskas per konferencinį ryšį buvo paklaustas, ar jo elektromobilių įmonė imtųsi neprofesionalių vairuotojų teikiamų vežimo (angl. ride-sharing) paslaugų ir taip galėtų varžytis su taksi paslaugų bendrove „Uber“.

Ponas Muskas, viena iškiliausių pasaulyje viešųjų ryšių figūrų, nutilo. Ir atsisakė atsakyti į šį klausimą.

Šis taktinis manevras buvo naujas technologijų utopininko, pagarsėjusio svarbiomis naujienomis ir žiniasklaidos bei investuotojų užbūrimu ugningomis kalbomis apie ištisų pramonės šakų nušlavimą, triukas.

„Ar kada nors teko girdėti, kad Eloną Muską išmuštų iš vėžių strateginis klausimas?“ – klausia Adamas Jonas, „Morgan Stanley“ analitikas, kuris ir pateikė šį klausimą.

Po dviejų savaičių, rugpjūčio 17 d., p. Jonas tikslinę bendrovės „Tesla“ akcijų kainą padidino iki 465 USD – kone du kartus daugiau negu dabartinis lygis – ir pareiškė esąs įsitikinęs, kad ši bendrovė netrukus pristatys naują verslo liniją „Tesla Mobility“, pasiūlydama dalijimosi savavaldžiais, tai yra savarankiškai važiuojančiais, automobiliais paslaugą, kuri iki 2029 m. bendrovės pajamas padidins tris kartus.

Taigi iš bendrovės, kuri jau ir taip yra viena labiausiai reklamuojamų pasaulyje, tikimasi dar daugiau. Tačiau p. Muskas iki tol, kol imsis dar vieno verslo, turėjo kur kas svarbesnę užduotį: išleisti į rinką smarkiai uždelstą bendrovės „Tesla“ trečiąjį automobilį. Tai nutiko rugsėjo pabaigoje, kai bendrovė pristatė „Model X“ – sportinį automobilį, išsiskiriantį akį traukiančiomis sakalo sparno formos durelėmis (jos atidaromos į viršų). Jo pradinė kaina siekia 127.630 Eur.

Net jeigu „Model X“ turės pasisekimą, bendrovės „Tesla“ stratosferinio lygio vertinimas – beveik milijonas dolerių už kiekvieną praėjusiais metais bendrovės parduotą automobilį – reikalauja dar aukštesnio tikslo.

Ponas Muskas bendrovę „Tesla“ regi ne tik kaip siauros prašmatnių ir brangių automobilių, kuriuos taip pamėgo Kalifornijos gyventojai, rinkos, bet ir kaip masinės įperkamų, stilingų ir ilgus nuotolius įveikiančių elektromobilių rinkos gamintoją. O kartu ji pasinaudos savo baterijų technologijomis, kad sukurtų papildomą verslą – prekybą energijos kaupimo prietaisais namų ūkiams ir įmonėms.

Abu tikslai priklausys nuo to, ar sėkmingai veiks beveik 405 ha ir 5 mlrd. USD vertės ličio jonų baterijų gamykla, statoma Nevados dykumoje, dar vadinama gamykla milžine, kuri, teigia „Tesla“, padės sumažinti išlaidas.

Jeigu nesate tradicinis automobilių gamintojas, p. Musko vizija gali jums pasirodyti itin įdomi. „Tesla“ p. Muską skelbia antruoju Henry Fordu arba, kaip pavadino vienas verslo mokyklos profesorius, „Steve’u Jobsu, kalbančiu Pietų Afrikos akcentu“. Biržos spekuliantai teigia, kad „Tesla“ dar neišaugo iš pradedančiosios technologijų įmonės amžiaus, kad galėtų vadintis automobilių gamintoja.

„Rizika, susijusi su „Teslos“ užmačiomis, nepaprastai didelė, – sako Maxas Warburtonas, pripažintas automobilių pramonės analitikas. – Tai ne tik didžiausios vertikaliosios integracijos technologijų įmonė, kokią esate regėję, bet ir didžiausios vertikaliosios integracijos automobilių bendrovė nuo Fordo laikų trečiajame dešimtmetyje.“

Aukščiausi balai: 103 iš 100

JAV jauniausia biržos prekybos sąrašuose esanti automobilių gamintoja per dvylika gyvavimo metų pasiekė svarbių laimėjimų. „Model S“ – 2012-aisiais pristatytas „Teslos“ antrasis gaminys po dviviečio sportinio automobilio – yra geras. Toks geras, kad naujausias jo variantas pelnė rekordinį įvertinimą JAV vartotojų sąjungos leidžiamame žurnale „Consumer Reports“: 103 balus iš 100 galimų. Žurnale šis automobilis buvo pavadintas „automobilių pramonės gaire“ ir geriausiu kada nors vertintu automobiliu.

Tačiau bendrovės „Tesla“ finansai – kur kas sudėtingesnis reikalas. „Financial Times“ duomenimis, iki praėjusių metų pabaigos bendrovė išleido 3,3 mlrd. USD kapitalo sąnaudoms ir mokslo tyrimams bei plėtrai – arba po 40.000 USD už kiekvieną iki šiol parduotą automobilį. Pinigais švaistomasi vis dosniau, per pirmuosius šešis šių metų mėnesius bendrovė išleido 760 mln. USD.

Grynųjų pinigų srautų problema nėra naujiena. Palo Alto mieste įsikūrusi bendrovė, prieš tapdama „kuo nors“, buvo vaizduojama interneto dienoraštyje, pavadintame „Teslos“ žlugimo stebėjimas“. Keletą kartų bendrovė buvo atsidūrusi ant bankroto slenksčio ir tik paskutinę akimirką rasdavo kitą grynųjų pinigų injekciją.

„Pinigai visada buvo gaunami pačiu laiku – ko gero, dėl to, kad Elonas Muskas sugebėjo įkvėpti žmones tinkamiausiu metu“, – sako Paulas Nieuwenhuisas iš Kardifo verslo mokyklos Automobilių pramonės tyrimų centro.

Pinigų buvo gauta ir praėjusį mėnesį, kai bendrovė pardavė 3,1 mln. akcijų, kad sukauptų 740 mln. USD. Ir tai tik nedidelė dalis tos sumos, kurios prireiks. Šiais metais „Tesla“ tikisi parduoti net 55.000 automobilių, tai sudaro apie ketvirtadalį „Porsche“ metinės apyvartos. Bet didžiausias „Teslos“ akcininkas p. Muskas, turintis 22% akcijų, nori, kad iki 2020 m. bendrovė pasiektų net 500.000 automobilių metinę apyvartą.

Sausį Detroite vykusioje automobilių parodoje jis teigė, kad iki 2025-ųjų bendrovė sugebės parduoti bendrovės BMW stiliui prilygstančiais skaičiais – „keletą milijonų“ automobilių. „Mūsų misija – padėti pasauliui iš esmės pereiti prie elektromobilių, – pabrėžė jis. – Taigi, jeigu nepagaminsime daugybės automobilių, nepadarysime visko, ką galime.“ Bendrovės „Tesla“ masinės rinkos pasiūlymas, pavadintas „Model 3“, turėtų būti pradėtas gaminti po maždaug dvejų metų ir kainuos 35.000 USD – tai sudaro pusę kainoraštyje nurodytos „Model S“ kainos ir mažai skiriasi nuo vidutinės naujo automobilio kainos Jungtinėse Valstijose.

„Tesla“ šiais metais kapitalo sąnaudoms planuoja išleisti 1,5 mlrd. USD. Ponas Jonas prognozuoja, kad nuo šių metų iki 2020-ųjų kapitalo sąnaudos ir išlaidos mokslo tyrimams bei plėtrai, skirtos dar vienai gamyklai, įrangai ir gamyklai milžinei, sudarys 14,4 mlrd. USD.

„Esu pasiruošęs dar didesnei sumai“, – tvirtina jis. Skamba įspūdingai, bet tai tik maždaug pusė bendrovės „Tesla“ dabartinės rinkos kapitalizacijos, apskaičiuotos per penkerius metus. Įmonė „Ford“, priešingai, per panašų laikotarpį išleidžia visai savo rinkos vertei tolygią sumą.

Tačiau šis palyginimas pagrįstas prielaida, kad „Teslos“ akcijų vertė išliks didelė. Akcijų kaina šoktelėjo aukštyn – maždaug trečdaliu nuo tada, kai p. Muskas pranešė apie energijos kaupimo prietaisų verslą. Tačiau kai kurie rinkos stebėtojai nerimauja, kad palankus vertinimas perdėtas siekiant skeptikus stumtelėti į šalį.

„Kai rinkoje išreiškiami tik optimistiniai vertinimai, tai sutrikdo pusiausvyrą, – tvirtina Brianas Johnsonas, „Barclays“ analitikas. – Tad ar norėsiu kalbėti trumpai, kai jie paskelbs „Model 3“ brėžinius ir surengs spaudos konferenciją?“

„Tesla“ panaši į bet kurią kitą bendrovę, kurią padėjo įkurti p. Muskas, Pietų Afrikoje gimęs serijinis verslininkas.

Šio verslininko bendroves – nuo pirmosios interneto įmonės „Zip 2“ iki finansų technologijų bendrovės „X.com“, kuri vėliau tapo „PayPal“, – geriausiai apibūdina svajonė apversti aukštyn kojomis ištisas pramonės šakas, didžiulis darbo poreikis ir optimistiški galutiniai terminai.

„Didelė vizija, dideli užmojai, didelės lažybos, dideli reikalavimai... Taip galima būtų apibūdinti jo veikimo būdą“, – teigia vienas buvęs darbuotojas.

Tam tikra prasme tai veikia sėkmingai. Vienas dabartinis „Teslos“ tiekėjas prisimena atvejį, kai penktadienį buvo aptikta problema ir p. Muskas pareikalavo, kad inžinieriai dirbtų savaitgalį, kas valandą praneštų naujausią informaciją ir iki pirmadienio pašalintų nesklandumą.

„Jeigu tai būtų įmonė „Ford“, reikėtų turėti reikalų su darbo sąjungomis. Tai užtruktų dvejus metus, – sakė tiekėjas. – Elonas nesilaiko įprastų verslo modelių. Jis pasaulį laiko beribiu.“

Pradelsti galutiniai terminai

Tai irgi gali sukelti nemažų bėdų. „Model X“ turėjo būti pradėtas gaminti 2013-aisiais, tačiau tik dabar pasiekė finišo liniją. Viskas gerai, jeigu esate siauros rinkos aukščiausios kokybės elektromobilių gamintojas ir, kaip pasakė vienas šios pramonės šakos generalinis direktorius, „nors tai triuškinamas smūgis, jūs turite pinigų jam atlaikyti“.

Bet bendrovės „Tesla“ pradelstiems galutiniams terminams įtakos galėjo turėti masinės rinkos mastai ir sunkumai, susiję su įvairius automobilius gaminančios bendrovės valdymu. Bendrovės „Tesla“ nurodytas mažesnis „Model X“ pristatymas šiais metais galėtų reikšti ir tai, kad bendrovė nepasieks metų pabaigos tikslo turėti laisvų grynųjų pinigų. Analitikai tvirtina, kad grynųjų pinigų, gaunamų iš dabartinio verslo, gali pritrūkti norint atlyginti naujosios kartos „Model 3“ išlaidas.

Kadangi pradedamas naujas plėtros etapas, p. Musko gebėjimas išlaikyti Volstrito pasitikėjimą tapo esminiu dalyku, kad būtų galima išsaugoti bendrovės sėkmingos veiklos galimybes. „Jis yra legendinis propaguotojas. Įvertinant bendrovės finansus, jis sugebėjo išlaikyti akcijų kainą gana aukštai“, – sako Jeffrey Pfefferis iš Stanfordo verslo mokyklos.

Aukšta akcijų kaina dabar yra viena didžiausių „Tesla“ vertybių, leidžiančių sukaupti didžiules sumas, kurių prireiks ateityje, pernelyg neatbaidant esamų investuotojų.

Bet p. Muskas galėjo pasirengti staigesniems pokyčiams, jeigu (ir kai) akcijų kaina pradės smukti: jis pasinaudojo turimomis bendrovės akcijomis kaip garantu skolinantis iš įvairių bankų (kai šis skaičius buvo atskleistas pastarąjį kartą, prieš metus, jis pasiskolino 275 mln. USD vien iš bendrovės „Goldman Sachs“). Oficialūs bendrovės dokumentai rodo: jeigu akcijų kaina mažėtų, p. Muskas būtų priverstas jas parduoti, kad padengtų turimas paskolas, ir taip prisidėtų prie akcijoms daromo spaudimo.

Kartkartėmis 44 metų verslininkas bendrovės „Tesla“ sėkmės šviesoje pasirodo ir kaip prieštaringa asmenybė. Darbuotojų mylimas ir prisibijomas, jis geba įkvėpti stiprų lojalumą, bet kartu pažeria argumentų tiems, kurie abejoja jo gerokai perdėtais plataus užmojo tikslais.

Jis dėmesį skiria ne vienam dalykui: p. Muskas ne tik siekia vadovauti elektrinio transporto revoliucijai, bet ir yra atsakingas už pelningą raketų bendrovę „Space X “, valdančią milijardus dolerių pagal sutartis su NASA ir Pentagonu, ir pirmininkauja vietos bendrovei „Solar City“, įrengiančiai Saulės baterijas.

„Stebėti kaip sakalui“

Mažai kas suabejotų, kad „Tesla“ supurtė vieną didžiausių pasaulyje pramonės šakų neįprastu savo požiūriu – jokios reklamos, jokių franšizės sandorių, jokių nuolaidų, – nors pramonės milžinai viešai tvirtina, esą ji nėra rimta varžovė.

„Tarp lyderių nebeliko tokių, kurie manytų, kad „Tesla“ nėra stipri konkurentė, – sako pirmaujančių automobilių gamintojų patarėjas. – Jie žino, kad tai įmonė, beatodairiškai siekianti sužlugdyti kitas, ir ją stebi kaip sakalai.“

„Tesla“ pasižymi išskirtiniais pranašumais elektromobilių srityje, palyginti su automobilių pramonės konkurentais, investavusiais milijardus vidaus degimo varikliui tobulinti. Tačiau mažai kas tiki, kad dėl tokio požiūrio bendrovei pasiseks masinėje rinkoje, žinoma, iš dalies ir dėl jos vertikaliosios integracijos.

„Tesla“ bando pakeisti užsakomųjų paslaugų tendenciją, vyraujančią šioje pramonės šakoje jau tris dešimtmečius ar net ilgiau. Automobilius gaminančioms įmonėms „Volkswagen“ ir „Toyota“ tiekėjai parūpina maždaug 75% detalių. O „Tesla“ daugelį detalių gaminasi pati. Tai padeda užtikrinti kontrolę, tačiau kartu prideda velniško sudėtingumo, ir tuo ji visiškai skiriasi nuo kitų pradedančiųjų įmonių.

Bendrovės „Tesla“ vertikalioji integracija apima automobilių įkrovimo veiklą. Ji stengiasi atsikratyti „nuolatinio galvos skausmo“ ir sukurti laisvai naudojamų elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą, kad jais būtų galima nuvažiuoti nuo Mauntin Vju iki Masačusetso Jungtinėse Valstijose, nuo Mančesterio iki Romos Europoje ir per didžiuosius Kinijos miestus.

Apie 200 bendrovės parduotuvių, kurių daugelis įkurtos prekybos centruose, sunkiai gali pasiekti 500.000 automobilių metinę apyvartą, vadinasi, bendrovei gali prireikti pasitelkti franšizę turinčius prekiautojus.

Kritikai tvirtina, kad šis ambicingas tikslas ir integracija stabdo „Teslą“, o automobilių pramonė – kursto. „Negali? slinkti lėtai tuo metu, kai konkurentai išnarstė automobilį, sukūrė bateriją ir rengiasi pamaloninti varžovus“, – sako p. Warburtonas.

Frankfurto automobilių parodoje stengiamasi parodyti didesnį šios pramonės šakos palankumą elektromobiliams, ypač pristatant „Audi“ SUV tipo automobilį, kuris, varomas baterijos energija, gali nuvažiuoti 500 km. Kiti konkurentai, pavyzdžiui, įmonė „General Motors“, 2018-aisiais pristatysianti 320 km įveikiantį automobilį, – taip pat rengiasi įžengti į masinę elektromobilių rinką.

Tačiau tikrieji bendrovės „Tesla“ konkurentai gali būti ne didieji Vokietijos automobilių gamintojai ar amerikiečiai, esantys už 3.200 km nuo Detroito.

Tai gali būti ir kaimynai – „Google“, „Apple“ ir „Uber“, kurie jau įsitraukė į geriausio automobilių kūrėjo karą. Automobilių pramonė veržiasi į naujas dar neapibrėžtas sritis, aprėpiančias konkuruojančius degalų šaltinius, nepriklausomas technologijas ir verslo modelius. Čia nori patekti ir technologijų milžinai. Veikiausiai to padarinys bus įsižiebęs konkuruojančių technologijų karas, kuriame ginklų griebsis nauji rinkos dalyviai, kad išstumtų vidaus degimo variklio šalininkus.

Didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja bendrovė „Toyota“ įtikėjo vandenilio technologijos, kurią p. Muskas atmetė kaip „kvailių baterijas“, galia. Net jeigu „Teslos“ baterija netapo etalonu. Konkurentai liaupsina kitų baterijų, kaip antai natrio jonų, technologijų veiksmingumą. Taigi „Tesla“ atsidurtų užribyje, jeigu paaiškėtų, kad pasikinkė ne tą žirgą.

„Čia pasireiškia visi platformos standartai ir dinamika, nes kiekvienas stambus automobilių gamintojas gana greitai turės elektromobilius, jeigu jų dar neturi“, – sako Michaelis Cusumano, Masačusetso technologijų universiteto Sloano vadybos mokyklos vadybos profesorius.

Bendrovės „Tesla“ sėkmė priklausys iš dalies ir nuo to, kurios platformos švęs pergalę. Arba ji sukurs ličio baterijomis varomų automobilių prototipą – galbūt net pasiūlys dalijimosi šiais automobiliais paslaugą, arba jai gali tekti sekti kitai automobilių bendrovei įkandin. „Spėju, kad „Tesla“ turi tiek pinigų ir triukšmingos reklamos, kad gyvuos ištisą dešimtmetį, o tada baigsis pinigai, – sako M. Cusumano. – Man tai primena įmonės „DeLorean“ likimą.“

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 25 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įvardijo, kokia dalis naftos gavybos padidėjimo teks Rusijai

Naftą eksportuojančių šalių organizacijos OPEC ir ne OPEC nariams sutarus nuo liepos naftos gavybą didinti 1...

Pramonė
2018.06.23
Dėl VSD informacijos „LiTak-Tak“ negavo eksporto licencijos 4

Dėl Valstybės saugumo departamento (VSD) pateiktos informacijos Lietuvos institucijos atsisakė išduoti...

Pramonė
2018.06.22
Seimas žengė žingsnį link akcizų rūkalams padidinimo

Nenumatytame Seimo posėdyje penktadienį parlamentarai po svarstymo pritarė Akcizų įstatymo pataisoms,...

Verslo aplinka
2018.06.22
„Elintos“ grupė išskaidyta, įmonės traukia investuotojus Premium

Pramoninės elektronikos ir automatikos, elektromobilių galios valdymo sistemų ir įkrovimo stotelių srityse...

Pramonė
2018.06.22
„Lietuvos geležinkelių“ strategija: iš kur paimti krovinių ir keleivių Premium 2

„Lietuvos geležinkeliai“ (LG) kelia tikslus iki 2030 m. du kartus padidinti įmonės vertę ir keleivių skaičių,...

Transportas
2018.06.22
„Latvijas Finieris“ dalį 200 mln. Eur investicijų nukreips į Ukmergę

„Latvijas Finieris“, kuriam Lietuvoje priklauso faneros gamykla „Likmerė“, per 2018–2023 m. planuoja...

Pramonė
2018.06.21
Lubienė: „Achemai“ nepriimtini ministro pasiūlymai 25

Vieno didžiausių šalyje privataus kapitalo koncernų „Achemos grupė“ valdybos pirmininkė ir didžiausia...

Energetika
2018.06.21
Muskas įvardijo valstybę, pirmaujančią kovoje dėl „Gigafactory“ 18

JAV verslininko Elono Musko vadovaujama elektra varomų automobilių gamintoja „Tesla“ planuoja Europoje...

Technologijos
2018.06.21
„Elmorio“ investicija – 40 mln. Eur vertės gamykla Premium 5

Vienintelė Baltijos šalyse dangtelių gamybos UAB „Elmoris“ baigia plyno lauko investiciją – į naują fabriką...

Pramonė
2018.06.21
„Veika“: investicijos į plėtrą planuojamos iki 2020 metų

Praėjusiais metais dalį verslo pardavusi Japonijos skaitmeninio spausdinimo technologijų milžinui „Mimaki...

Pramonė
2018.06.20
Kosmetikos gamintojo „Cosmoway“ akcijos – lietuvių rankose 8

Kosmetikos gamintojo „Cosmoway“ akcijos nuo šiol priklauso tik lietuviams. Akcininkai perpirko visas italės...

Vadyba
2018.06.20
Laikas - pinigai arba Investicijų gaudyklė 2

Investuotojai, kurių intensyvi “medžioklė” vyksta vis didėjantį pasitikėjimą įgyjančioje Europoje, mini bene...

Finansai
2018.06.20
„AirFaas“ randa gamykloms užsakymų, o produktų kūrėjams – gamintojus Rėmėjo turinys

„AirBnB“ pramonininkams – taip pristatoma naujoji suomių kompanijos „Combi Works“ sukurta platforma internete...

Pramonė
2018.06.19
Į Europą grįžta investuotojai – kaip jų privilioti į Lietuvą Premium 3

Keturios iš dešimties Europoje veikiančių įmonių planuoja plėtrą, 12% į Europą dar neatėjusių bendrovių...

Verslo aplinka
2018.06.19
Kinai siekia išpirkti Baltarusijos „Atlant“ iš valstybės

Buitinės technikos UAB „Atlant“ Baltarusijoje neatlygintinai valstybei perleidžia 21,73% bendrovės akcijų,...

Pramonė
2018.06.19
Lietuvoje indai kurs vairavimo sistemą savavaldžiams automobiliams Premium 3

Karinei žvalgybai produktus kurianti Indijos „Tonbo Imaging“ Lietuvoje planuoja įsteigti mokslinę...

Pramonė
2018.06.19
„Freda“ Kauno LEZ išsinuomojo antrą sklypą plėtrai Premium

Baldų AB „Freda“ akcininkai baigia statyti gamybos pastatą Kauno LEZ, tačiau, be 4,6 ha sklypo, išsinuomoto...

Pramonė
2018.06.18
„Lindstrom“ Vilniuje statys skalbyklą

Tekstilės nuomos paslaugų UAB „Lindstrom“ Savanorių prospekte Vilniuje planuoja statyti paslaugų centrą su...

Pramonė
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau