2017-01-15 09:00

Peržengė lietuviškų krautuvėlių Londone ribas

„Vilniaus duonos“ eksportas 2016 m., palyginti su ankstesniais metais, išaugo 72% ir siekė 2,6 mln. Eur. 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Vilniaus duonos“ eksportas 2016 m., palyginti su ankstesniais metais, išaugo 72% ir siekė 2,6 mln. Eur. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Vilniaus duona“ sustiprino pozicijas Jungtinėje Karalystėje (JK): kepykla peržengė etninių parduotuvių ribas ir pradėjo savo kepinius tiekti prekybos tinklams. Statistikų skaičiavimu, pernai duonos ir jos gaminių eksportas į JK augo dvigubai.

„Vilniaus duona“ užsienio pirkėjams specialiai sukūrė duoną „Breadberry“, šią liniją sudaro trys ruginiai duonos gaminiai su sėklomis bei grūdais ir dviejų tipų sumuštinių duona su sėklomis. Kepėjai teigia, kad jų pirkėjai – miesto gyventojai, kuriems rūpi, ką jie valgo, kurie domisi sveika gyvensena ir nebijo eksperimentuoti.

Lietuviškos „Breadberry“ duonos šiuo metu galima įsigyti tokiuose prekybos tinkluose kaip „Nisa“, „Londis“ ir „Costcutter“. O „Vilniaus duonos“ partneriai JK intensyviai derasi su prekybos tinklais, kad „Breadberry“ būtų prieinama kuo platesnei auditorijai.

Padėjo partneris

Gražvydas Jukna, „Vilniaus duonos“ komercijos direktorius, sako, kad įėjimo į užsienio prekybos tinklus procesas niekuo nesiskiria nuo tokio proceso Lietuvoje: įmonė turi partnerių, kurie padeda pasiekti vietos prekybos tinklus ir susitarti dėl pristatymo.

„Nuvykus į prekybos tinklą, pristatomas naujas produktas, ir jeigu tinklui jis atrodo tinkamas, pradedame bendradarbiauti. Tad apibendrindamas galiu pasakyti, kad svarbiausia turėti patikimą ir profesionalų partnerį toje rinkoje. Bet ne mažiau svarbus ir pats siūlomas produktas – jis turi būti kokybiškas, atitinkantis pirkėjų lūkesčius“, – aiškina p. Jukna.

Anot jo, naujais gaminiais buvo siekta išeiti už etninių lietuviškų krautuvėlių ribų. Todėl prieš siūlant rinkai naują produktą buvo atlikti rimti namų darbai ir aklai nešaudyta.

Ištyrė rinką

Rengiant produkto koncepciją ir pakuotes buvo atidžiai analizuota JK rinka, surinkta informacija apie tai, kokia duona populiariausia, kokios pakuočių dizaino tendencijos vyrauja ir kaip save pristato vietos prekės ženklai.

„Viena mūsų, kaip seniausio lietuviškos duonos gamintojo, stiprybių yra ruginė duona ir įvairūs duonos gaminiai su sėklomis bei grūdais. Įvertinę vis augantį sveikos mitybos populiarumą Jungtinėje Karalystėje, pirkėjams pasiūlėme sveikų ir skanių duonos gaminių, kuriais, tikime, jie susidomės. Matome šioje rinkoje daug galimybių“, – teigia p. Jukna ir priduria, kad daug dėmesio skiriama ir logistikai. „Breadberry“ duona iš kepyklos Lietuvoje išgabenama staigiai užšaldyta itin žemoje temperatūroje.

Augimas Suomijoje ir JAV

JK – dabar viena pagrindinių „Vilniaus duonos“ užsienio rinkų. Be to, bendrovės produkcija eksportuojama į Suomiją, Estiją, Didžiąją Britaniją, Latviją, Airiją, JAV ir kt.

Eksporto apimtis 2015 m. sudarė 5% apyvartos, 2016 m. – 8%. Per praeitus metus eksportas į Suomiją padidėjo 88%, JAV – 75%, Airiją – 52%.

Ambicingus naujų rinkų paieškos ir tarptautinio prekės ženklo „Breadberry“ populiarinimo planus kelianti įmonė yra užsibrėžusi per kelerius artimiausius metus padvigubinti eksporto apimtį. Komercijos direktorius primena, kad „Breadberry“ pavadinimas atsirado ieškant, kas būtų įsimintina ir reprezentuotų bendrovės stiprybes. „Breadberry“ – tai duonos uogos, kitaip tariant, rugiai ir sėklos.

(BOX)

Lietuviškos kilmės duonos, pyragų, pyragaičių, sausainių ir kitų kepinių eksportas į Jungtinę Karalystę lapkritį, mln. Eur

2015 m. 0,31

2016 m. 0,83

Šaltinis: Statistikos departamentas

infogr.am::c1bfae4f-47d6-47ee-9a3c-ea28a7f022ab

Lietuviškos kilmės duonos, pyragų, pyragaičių, sausainių ir kitų kepinių eksportas į Jungtinę Karalystę sausį–lapkritį, mln. Eur

2015 m. 4,71

2016 m. 8,99

Šaltinis: Statistikos departamentas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

infogr.am::e857887e-677e-462f-a569-7e76f72ad77f

52795
130817
52791