2015-11-02 20:31

Kuo kvepia sėkmė

Napoleono Bonaparto daiktai, tarp kurių ir – odekolonai. Charizmatiškasis Prancūzijos imperatorius pagarsėjo ir tuo, kad sukėlė pirmąją parfumerijos maniją. Louie Psihoyos/Corbis nuotr.
Napoleono Bonaparto daiktai, tarp kurių ir – odekolonai. Charizmatiškasis Prancūzijos imperatorius pagarsėjo ir tuo, kad sukėlė pirmąją parfumerijos maniją. Louie Psihoyos/Corbis nuotr.
Tobulai tinkantys laisvalaikio rūbai ar kostiumas, nepriekaištingi batai, prabangus automobilis, brangus laikrodis ir išmanusis telefonas bei asmenybę pabrėžiančių kvepalų aromatas – toks galėtų būti stereotipinis klestinčio, sėkmės lydimo vyro paveikslas, kokį galima pamatyti daugelyje gyvenimo būdo žurnalų, prašmatniose vestuvėse ar laimingas pabaigas bei gėrio pergalę žadančiuose filmuose.

Priklausomai nuo laikmečio aktualijų klestinčio vyro paveikslas pildomas tuo metu madingais elementais (pavyzdžiui, brangius cigarus rūkantys vyrai raudonmedžio bibliotekoje su odiniais baldais dar visai neseniai buvo sėkmės stereotipo dalis), tačiau baziniai dalykai tarsi amžinosios vertybės išlieka pastovūs. Sėkmingo gyvenimo iliuzijoje vyras visada yra nugalėtojas, kuriam negali atsispirti dėmesio trokštančios moterys ir kuriam paklūsta karjera ar laisvalaikio iššūkiai. Istoriją rašo nugalėtojai, o būti vertybių skalę formuojančiais išrinktaisiais, istorijos dalimi – tūkstančius metų neblėstantis ambicingų žmonių troškimas.

52795
130817
52791