Jei pasiūlymu susidomi bent vienas pirkėjas iš 10, nėra blogai

Sudėtingiausia yra pati verslo pradžia, kuomet dar nėra nuolatinių pirkėjų, kurie žinute apie įsigytą produktą pasidalintų su savo pažįstamais. Tačiau net kai pradeda veikti reklamos iš lūpų į lūpas sistema, vien ja pasikliauti gali nebent pats smulkiausias verslas, kurio įkūrėjui užtenka vien susikurtos darbo vietos ir apie plėtrą jis negalvoja.
Tiems, kurie iš amatininkų lygmens nori pereiti į verslininkų lygą, klientų tenka ieškoti intensyviau. Ypač tada, kai ieškoma užsienio rinkų: pirkėjai ištiestomis rankomis nelaukia.
Svarbiausia – kontaktas
Apie tai yra pasakojęs ne vienas verslininkas. Pavyzdžiui, Rima Salatkienė, Alytaus UAB „Abtex“ direktorė, su verslo partnere jau turėjo tekstilės verslo patirties, vis dėlto teko įdėti daug pastangų, kol rado pirmuosius užsakovus.
„Važiavome į specializuotas parodas Kopenhagoje ir Paryžiuje, prisistatydavome klientams. Lengva nebuvo. Išdaliji 10 vizitinių kortelių, ir jei po parodos sulauki bent vieno skambučio, tai jau yra sėkmė. Parodose stengėmės susipažinti su už gamybą atsakingais vadybininkais, inicijuodavome susitikimus. Kai užmezgi vieną kontaktą, tada su kitais klientais tartis būna lengviau“, – kalba p. Salatkienė.
Nors dabar įmonė jau turi visą būrį nuolatinių užsakovų, tačiau ir toliau aktyviai dalyvauja tarptautinėse parodose.
Ieško kitaip
Vis dėlto parodos nėra panacėja. Dainius Petkus, IĮ „Luxa“ savininkas, dalyvauti parodose nustojo tada, kai patyrė, jog tarp dalyvių, susidomėjusių lietuviška produkcija, konkurentų yra daugiau negu pirkėjų.
„Sykį parodoje pristatėme ypač originalių žvakių. Po pusmečio vėl nuvažiuojame į kitą parodą, o ten jau pilna tokių pat žvakių kinų gamintojų stenduose, tik, žinoma, pigesnių ir prastenės kokybės. Nuo to karto į parodas nebevažiuojame“, – pasakoja Klaipėdos raj. verslininkas.
Įmonė klientų ieško kitaip: pas galimus partnerius, prekiaujančius žvakėmis, jie vyksta patys ir asmeniškai pristato savo produkciją. Jei klientas, kuriam bendrovė prisistato e. paštu ar telefonu, susidomi, pas jį važiuoja „Luxos“ atstovai ir gyvai pristato produkcijos pavyzdžius. Dažniausiai vykstama dviese: kad besiderant būtų galima kaipmat pasitarti.
„Toks pardavimo būdas yra patikimiausias. Nesvarbu, kad į laiškus atsako tik 20–30% galimų pirkėjų, tačiau esame garantuoti, kad mūsų idėjos niekas nepasisavins“, – teigia p. Petkus, pabrėždamas, kad atsakymas į pasiūlymą bendradarbiauti dar nereiškia, kad jis taps realia sutartimi, tačiau tai atveria duris deryboms.