Jei pasiūlymu susidomi bent vienas pirkėjas iš 10, nėra blogai

Publikuota: 2018-03-31
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Klientų paieška – vienas didžiausių iššūkių verslui: vien gaminti neužtenka, reikia sugebėti produktą parduoti. Dalyvaujant parodose tikimybė jų rasti išauga, tačiau kai kurie smulkieji pirmenybę atiduoda kitokiems pirkėjų paieškos būdams.

Sudėtingiausia yra pati verslo pradžia, kuomet dar nėra nuolatinių pirkėjų, kurie žinute apie įsigytą produktą pasidalintų su savo pažįstamais. Tačiau net kai pradeda veikti reklamos iš lūpų į lūpas sistema, vien ja pasikliauti gali nebent pats smulkiausias verslas, kurio įkūrėjui užtenka vien susikurtos darbo vietos ir apie plėtrą jis negalvoja.

Tiems, kurie iš amatininkų lygmens nori pereiti į verslininkų lygą, klientų tenka ieškoti intensyviau. Ypač tada, kai ieškoma užsienio rinkų: pirkėjai ištiestomis rankomis nelaukia.

Svarbiausia – kontaktas

Apie tai yra pasakojęs ne vienas verslininkas. Pavyzdžiui, Rima Salatkienė, Alytaus UAB „Abtex“ direktorė, su verslo partnere jau turėjo tekstilės verslo patirties, vis dėlto teko įdėti daug pastangų, kol rado pirmuosius užsakovus.

„Važiavome į specializuotas parodas Kopenhagoje ir Paryžiuje, prisistatydavome klientams. Lengva nebuvo. Išdaliji 10 vizitinių kortelių, ir jei po parodos sulauki bent vieno skambučio, tai jau yra sėkmė. Parodose stengėmės susipažinti su už gamybą atsakingais vadybininkais, inicijuodavome susitikimus. Kai užmezgi vieną kontaktą, tada su kitais klientais tartis būna lengviau“, – kalba p. Salatkienė.

Nors dabar įmonė jau turi visą būrį nuolatinių užsakovų, tačiau ir toliau aktyviai dalyvauja tarptautinėse parodose.

 Ieško kitaip

Vis dėlto parodos nėra panacėja.  Dainius Petkus, IĮ „Luxa“ savininkas, dalyvauti parodose nustojo tada, kai patyrė, jog tarp dalyvių, susidomėjusių lietuviška produkcija, konkurentų yra daugiau negu pirkėjų.

„Sykį parodoje pristatėme ypač originalių žvakių. Po pusmečio vėl nuvažiuojame į kitą parodą, o ten jau pilna tokių pat žvakių kinų gamintojų stenduose, tik, žinoma, pigesnių ir prastenės kokybės. Nuo to karto į parodas nebevažiuojame“, – pasakoja Klaipėdos raj. verslininkas.

Įmonė klientų ieško kitaip: pas galimus partnerius, prekiaujančius žvakėmis, jie vyksta patys ir asmeniškai pristato savo produkciją. Jei klientas, kuriam bendrovė prisistato e. paštu ar telefonu, susidomi, pas jį važiuoja „Luxos“ atstovai ir gyvai pristato produkcijos pavyzdžius. Dažniausiai vykstama dviese: kad besiderant būtų galima kaipmat pasitarti.

„Toks pardavimo būdas yra patikimiausias. Nesvarbu, kad į laiškus atsako tik 20–30% galimų pirkėjų, tačiau esame garantuoti, kad mūsų idėjos niekas nepasisavins“, – teigia p. Petkus, pabrėždamas, kad atsakymas į pasiūlymą bendradarbiauti dar nereiškia, kad jis taps realia sutartimi, tačiau tai atveria duris deryboms.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 24

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
Klientai mėgsta verslo istorijas: papasakokite jiems ir savąją

Į savo prekės ženklą verta investuoti ir smulkiajam verslui. Kodėl?

Rinkodara
2018.04.15
Nauja atlygio sistema pritraukė vyresnių pardavėjų Premium 10

Pasikeitus atlyginimo sistemai mobiliojo ryšio operatorė „Bitė Lietuva“ savo salonuose pastebėjo dvigubai...

Vadyba
2018.04.12
Verslas be biuro ar parduotuvės. Ką daryti, kad klientai nebijotų pirkti Premium

Kuo mažesnės sąnaudos, tuo patrauklesnę kainą galima pasiūlyti pirkėjui. E. prekyba leidžia išvengti...

Rinkodara
2018.04.09
Reklamos rinka auga, TV išlaiko savo kąsnį

2017 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 3,8% augimą ir siekė 111,2 mln. Eur. Vienam Lietuvos gyventojui teko...

Rinkodara
2018.04.03
Asortimentas: kaip jį atsirenka smulkieji verslininkai

Smulkieji prekybininkai jau suprato, kad su didžiaisiais prekybos tinklais kaina nepakonkuruosi. Todėl jie...

Rinkodara
2018.04.02
Verslininkai planuoja, bet klientai tuos planus perdėlioja

Net ir mažiausias verslas prasideda nuo plano, tegul ir vien galvoje esančio, tačiau neretai patys klientai...

Rinkodara
2018.04.02
Įsikūrė turtingiems turistams ant tako, bet ne senamiestyje Premium 3

Kai prekybos centrai įmonės nepriėmė dėl per mažos apyvartos, o senamiestyje, kur dažniausiai įrengiami...

Jei pasiūlymu susidomi bent vienas pirkėjas iš 10, nėra blogai 1

Klientų paieška – vienas didžiausių iššūkių verslui: vien gaminti neužtenka, reikia sugebėti produktą...

Rinkodara
2018.03.31

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau