Jei pasiūlymu susidomi bent vienas pirkėjas iš 10, nėra blogai

Publikuota: 2018-03-31
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Klientų paieška – vienas didžiausių iššūkių verslui: vien gaminti neužtenka, reikia sugebėti produktą parduoti. Dalyvaujant parodose tikimybė jų rasti išauga, tačiau kai kurie smulkieji pirmenybę atiduoda kitokiems pirkėjų paieškos būdams.

Sudėtingiausia yra pati verslo pradžia, kuomet dar nėra nuolatinių pirkėjų, kurie žinute apie įsigytą produktą pasidalintų su savo pažįstamais. Tačiau net kai pradeda veikti reklamos iš lūpų į lūpas sistema, vien ja pasikliauti gali nebent pats smulkiausias verslas, kurio įkūrėjui užtenka vien susikurtos darbo vietos ir apie plėtrą jis negalvoja.

Tiems, kurie iš amatininkų lygmens nori pereiti į verslininkų lygą, klientų tenka ieškoti intensyviau. Ypač tada, kai ieškoma užsienio rinkų: pirkėjai ištiestomis rankomis nelaukia.

Svarbiausia – kontaktas

Apie tai yra pasakojęs ne vienas verslininkas. Pavyzdžiui, Rima Salatkienė, Alytaus UAB „Abtex“ direktorė, su verslo partnere jau turėjo tekstilės verslo patirties, vis dėlto teko įdėti daug pastangų, kol rado pirmuosius užsakovus.

„Važiavome į specializuotas parodas Kopenhagoje ir Paryžiuje, prisistatydavome klientams. Lengva nebuvo. Išdaliji 10 vizitinių kortelių, ir jei po parodos sulauki bent vieno skambučio, tai jau yra sėkmė. Parodose stengėmės susipažinti su už gamybą atsakingais vadybininkais, inicijuodavome susitikimus. Kai užmezgi vieną kontaktą, tada su kitais klientais tartis būna lengviau“, – kalba p. Salatkienė.

Nors dabar įmonė jau turi visą būrį nuolatinių užsakovų, tačiau ir toliau aktyviai dalyvauja tarptautinėse parodose.

 Ieško kitaip

Vis dėlto parodos nėra panacėja.  Dainius Petkus, IĮ „Luxa“ savininkas, dalyvauti parodose nustojo tada, kai patyrė, jog tarp dalyvių, susidomėjusių lietuviška produkcija, konkurentų yra daugiau negu pirkėjų.

„Sykį parodoje pristatėme ypač originalių žvakių. Po pusmečio vėl nuvažiuojame į kitą parodą, o ten jau pilna tokių pat žvakių kinų gamintojų stenduose, tik, žinoma, pigesnių ir prastenės kokybės. Nuo to karto į parodas nebevažiuojame“, – pasakoja Klaipėdos raj. verslininkas.

Įmonė klientų ieško kitaip: pas galimus partnerius, prekiaujančius žvakėmis, jie vyksta patys ir asmeniškai pristato savo produkciją. Jei klientas, kuriam bendrovė prisistato e. paštu ar telefonu, susidomi, pas jį važiuoja „Luxos“ atstovai ir gyvai pristato produkcijos pavyzdžius. Dažniausiai vykstama dviese: kad besiderant būtų galima kaipmat pasitarti.

„Toks pardavimo būdas yra patikimiausias. Nesvarbu, kad į laiškus atsako tik 20–30% galimų pirkėjų, tačiau esame garantuoti, kad mūsų idėjos niekas nepasisavins“, – teigia p. Petkus, pabrėždamas, kad atsakymas į pasiūlymą bendradarbiauti dar nereiškia, kad jis taps realia sutartimi, tačiau tai atveria duris deryboms.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Kinijos rinka – kova su vėjo malūnais 1

Prekių ženklams darosi vis sunkiau apsaugoti savo ilgus metus puoselėtą intelektinę nuosavybę nuo vagysčių –...

Rinkodara
2018.12.01
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
Antras „Lidl“ ėjimas – šį kartą su lietuviškumo korta Premium 12

Prieš kelerius metus Lietuvoje startavęs prekybos tinklas „Lild“ pirkėjų simpatijas bandė pelnyti mažesnėmis...

Rinkodara
2018.11.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau