Jei pasiūlymu susidomi bent vienas pirkėjas iš 10, nėra blogai

Publikuota: 2018-03-31
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Klientų paieška – vienas didžiausių iššūkių verslui: vien gaminti neužtenka, reikia sugebėti produktą parduoti. Dalyvaujant parodose tikimybė jų rasti išauga, tačiau kai kurie smulkieji pirmenybę atiduoda kitokiems pirkėjų paieškos būdams.

Sudėtingiausia yra pati verslo pradžia, kuomet dar nėra nuolatinių pirkėjų, kurie žinute apie įsigytą produktą pasidalintų su savo pažįstamais. Tačiau net kai pradeda veikti reklamos iš lūpų į lūpas sistema, vien ja pasikliauti gali nebent pats smulkiausias verslas, kurio įkūrėjui užtenka vien susikurtos darbo vietos ir apie plėtrą jis negalvoja.

Tiems, kurie iš amatininkų lygmens nori pereiti į verslininkų lygą, klientų tenka ieškoti intensyviau. Ypač tada, kai ieškoma užsienio rinkų: pirkėjai ištiestomis rankomis nelaukia.

Svarbiausia – kontaktas

Apie tai yra pasakojęs ne vienas verslininkas. Pavyzdžiui, Rima Salatkienė, Alytaus UAB „Abtex“ direktorė, su verslo partnere jau turėjo tekstilės verslo patirties, vis dėlto teko įdėti daug pastangų, kol rado pirmuosius užsakovus.

„Važiavome į specializuotas parodas Kopenhagoje ir Paryžiuje, prisistatydavome klientams. Lengva nebuvo. Išdaliji 10 vizitinių kortelių, ir jei po parodos sulauki bent vieno skambučio, tai jau yra sėkmė. Parodose stengėmės susipažinti su už gamybą atsakingais vadybininkais, inicijuodavome susitikimus. Kai užmezgi vieną kontaktą, tada su kitais klientais tartis būna lengviau“, – kalba p. Salatkienė.

Nors dabar įmonė jau turi visą būrį nuolatinių užsakovų, tačiau ir toliau aktyviai dalyvauja tarptautinėse parodose.

 Ieško kitaip

Vis dėlto parodos nėra panacėja.  Dainius Petkus, IĮ „Luxa“ savininkas, dalyvauti parodose nustojo tada, kai patyrė, jog tarp dalyvių, susidomėjusių lietuviška produkcija, konkurentų yra daugiau negu pirkėjų.

„Sykį parodoje pristatėme ypač originalių žvakių. Po pusmečio vėl nuvažiuojame į kitą parodą, o ten jau pilna tokių pat žvakių kinų gamintojų stenduose, tik, žinoma, pigesnių ir prastenės kokybės. Nuo to karto į parodas nebevažiuojame“, – pasakoja Klaipėdos raj. verslininkas.

Įmonė klientų ieško kitaip: pas galimus partnerius, prekiaujančius žvakėmis, jie vyksta patys ir asmeniškai pristato savo produkciją. Jei klientas, kuriam bendrovė prisistato e. paštu ar telefonu, susidomi, pas jį važiuoja „Luxos“ atstovai ir gyvai pristato produkcijos pavyzdžius. Dažniausiai vykstama dviese: kad besiderant būtų galima kaipmat pasitarti.

„Toks pardavimo būdas yra patikimiausias. Nesvarbu, kad į laiškus atsako tik 20–30% galimų pirkėjų, tačiau esame garantuoti, kad mūsų idėjos niekas nepasisavins“, – teigia p. Petkus, pabrėždamas, kad atsakymas į pasiūlymą bendradarbiauti dar nereiškia, kad jis taps realia sutartimi, tačiau tai atveria duris deryboms.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kinijos rinka: kodėl svarbu pradėti nuo prekės ženklo registracijos ir patikimo platintojo Premium

Lietuvos įmonės vis dažniau imasi bandymų žengti į Kinijos rinką. Didžiausia pasaulyje perkamoji galia...

Rinkodara
2018.09.10
Šeimos verslo Klaipėdoje augimo receptas: kiekvienas daro tai, ką geriausiai moka Premium

Kai užsakovui pasiūlai kokybišką paslaugą, jis už ją sutinka mokėti nesiderėdamas. O kai magaryčių pridedi ir...

„Vilkyškių“ kefyro istorija „Iki“: svarbesnis ne pirkėjų balsas, o tinklo verdiktas Premium 20

Nuo vasaros vidurio prekybos centro „Iki“ lentynose neliko „Vilkyškių“ prekės ženklo kefyro. VŽ šaltiniai...

Rinkodara
2018.09.06
„Balticbest“ paskelbta geriausia kūrybinė Lietuvos agentūra 1

Geriausios Baltijos šalių reklamos agentūros titulas „Balticbest“ festivalyje šiemet teko Latvijos bendrovei...

Rinkodara
2018.09.03
Nuobodulys pražudo net kiečiausią motyvaciją Premium

Net ir nedidelė įmonė gali paskatinti darbuotojus dirbti geriau, jei jiems bus pasiūlyta tarpusavyje...

Rinkodara
2018.09.01
Laukiniai Vakarai, arba Katės ir pelės žaidimai socialiniuose tinkluose Premium 1

Nuomonės formuotojų rinkodara socialiniuose tinkluose klesti visame pasaulyje. Augant tokios komunikacijos...

Rinkodara
2018.08.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau