Jei pasiūlymu susidomi bent vienas pirkėjas iš 10, nėra blogai

Publikuota: 2018-03-31
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Klientų paieška – vienas didžiausių iššūkių verslui: vien gaminti neužtenka, reikia sugebėti produktą parduoti. Dalyvaujant parodose tikimybė jų rasti išauga, tačiau kai kurie smulkieji pirmenybę atiduoda kitokiems pirkėjų paieškos būdams.

Sudėtingiausia yra pati verslo pradžia, kuomet dar nėra nuolatinių pirkėjų, kurie žinute apie įsigytą produktą pasidalintų su savo pažįstamais. Tačiau net kai pradeda veikti reklamos iš lūpų į lūpas sistema, vien ja pasikliauti gali nebent pats smulkiausias verslas, kurio įkūrėjui užtenka vien susikurtos darbo vietos ir apie plėtrą jis negalvoja.

Tiems, kurie iš amatininkų lygmens nori pereiti į verslininkų lygą, klientų tenka ieškoti intensyviau. Ypač tada, kai ieškoma užsienio rinkų: pirkėjai ištiestomis rankomis nelaukia.

Svarbiausia – kontaktas

Apie tai yra pasakojęs ne vienas verslininkas. Pavyzdžiui, Rima Salatkienė, Alytaus UAB „Abtex“ direktorė, su verslo partnere jau turėjo tekstilės verslo patirties, vis dėlto teko įdėti daug pastangų, kol rado pirmuosius užsakovus.

„Važiavome į specializuotas parodas Kopenhagoje ir Paryžiuje, prisistatydavome klientams. Lengva nebuvo. Išdaliji 10 vizitinių kortelių, ir jei po parodos sulauki bent vieno skambučio, tai jau yra sėkmė. Parodose stengėmės susipažinti su už gamybą atsakingais vadybininkais, inicijuodavome susitikimus. Kai užmezgi vieną kontaktą, tada su kitais klientais tartis būna lengviau“, – kalba p. Salatkienė.

Nors dabar įmonė jau turi visą būrį nuolatinių užsakovų, tačiau ir toliau aktyviai dalyvauja tarptautinėse parodose.

 Ieško kitaip

Vis dėlto parodos nėra panacėja.  Dainius Petkus, IĮ „Luxa“ savininkas, dalyvauti parodose nustojo tada, kai patyrė, jog tarp dalyvių, susidomėjusių lietuviška produkcija, konkurentų yra daugiau negu pirkėjų.

„Sykį parodoje pristatėme ypač originalių žvakių. Po pusmečio vėl nuvažiuojame į kitą parodą, o ten jau pilna tokių pat žvakių kinų gamintojų stenduose, tik, žinoma, pigesnių ir prastenės kokybės. Nuo to karto į parodas nebevažiuojame“, – pasakoja Klaipėdos raj. verslininkas.

Įmonė klientų ieško kitaip: pas galimus partnerius, prekiaujančius žvakėmis, jie vyksta patys ir asmeniškai pristato savo produkciją. Jei klientas, kuriam bendrovė prisistato e. paštu ar telefonu, susidomi, pas jį važiuoja „Luxos“ atstovai ir gyvai pristato produkcijos pavyzdžius. Dažniausiai vykstama dviese: kad besiderant būtų galima kaipmat pasitarti.

„Toks pardavimo būdas yra patikimiausias. Nesvarbu, kad į laiškus atsako tik 20–30% galimų pirkėjų, tačiau esame garantuoti, kad mūsų idėjos niekas nepasisavins“, – teigia p. Petkus, pabrėždamas, kad atsakymas į pasiūlymą bendradarbiauti dar nereiškia, kad jis taps realia sutartimi, tačiau tai atveria duris deryboms.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Neigiamos asociacijos – ne blogiausias kelias tapti žinomu prekės ženklu Premium 6

„Biok laboratorija“ pirmuosius naujojo prekės ženklo sėkmės vaisius jau raško – „Kilig“ lengviau atveria...

Rinkodara
2018.07.04
Jasinavičius: kaip dirbti efektyviau be optimizavimo Premium 2

Atsargų valdymo algoritmai vidutiniškai 95% geriau prognozuoja prekių turėjimo lentynose ir apyvartumo...

„Kilig“ reklaminės kampanijos veidais pasirinko žinomus žmones 12

Naujojo prekės ženklo „Kilig“ įvedimo kampanijai „Biok laboratorija“ renkasi žinomus veidus – Ericą Jennings...

Rinkodara
2018.07.03
Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
Reputacijos lyderė „Thermo Fisher“: svarbu veiksmai, o ne dirbtiniai šūkiai Premium

Geriausios reputacijos titulą trečius metus iš eilės pelno moderniųjų biotechnologijų bendrovė „Thermo Fisher...

Rinkodara
2018.06.26
Kas lemia vartotojo pasirinkimą prie parduotuvių lentynos

Nors vartotojai teigia, kad jiems svarbu didelis pasirinkimas, skonis, kokybė ir pakuotė, vis tik didžiausią...

Rinkodara
2018.06.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau