Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

84
  • 2024-02-28T16:08:15+02:00

    visi kas netingi soka i elektromobiliu rinka. gaila, kad visi jie- kinieciai. liudnos dienos EU gamintojams. bet ateitis parodys ar kinieciu slamstelis isitvirtins iki galo.

  • 2024-02-28T16:21:42+02:00

    Nenustebciau, kad EV nesudarys rinkoje reiksmingos dalies, ir bus panasiai kaip dabar. Trumpa distancija yra pagrindine problema. Kas nori keliauti su masina - netinkama. Nu nebent krovimo infrastruktura labai pasikeistu. O kad kazkas investuotu i infrastruktura, reikia brangiai imti uz kwh, o tada visi kraunasi namuose leto krovimo stotelese, nes 3x pigiau. PS. Vazineju su EV

    • 2024-02-28T17:00:52+02:00

      Užtruks laiko įsibėgėti, bet ilgainiui pailgės tiek nuvažiuojamas atstumas (nauji net maži elektromobiliai nuvažiuoja 300-400 km), tiek krovimo infrastruktūra. ES apskritai greitai naujų automobilių vidaus degimo varikliu nebeliks.

    • 2024-02-28T18:24:03+02:00

      Labai abejoju nepaisant to, kad jau patvirtinto is datos, bet skaičiai kaip visada gali būti stumdomi.

    • 2024-02-28T19:03:00+02:00

      Tikrai taip nebus. Jeigu batareikų nepradės gaminti iš kokių nors kitų medžiagų, tai 90% priklausomybę į kinijos rankas, niekas neatiduos. Dabar kurį laiką atiduos, kol vėl atsibus, kaip su dujom

    • 2024-02-28T21:53:12+02:00

      Baik svaigti, nuo 1991 Lithium-ion technologijos nepagerino, čia greičiau užversti kanopas, nei kažkas pasikeis.

    • 2024-02-29T08:48:33+02:00

      Ličio telkiniai atrandami vis naujose vietose pasaulyje. Pernai atrastas didžiulis telkinys šiaurės Švedijoje pvz.

    • 2024-02-29T09:27:13+02:00

      Elektromobiliai, gryni, ES jau sudaro didesnę dalį naujų automobilių nei dyzeliniai. Pasaulyje elektromobiliai sudaro 11% naujų automobilių rinkos. ES - ~15%. Plug-in'ai ES dar 8%. Pastarieji daugiau nei pusę kilometrų nuvažiuoja elektra, dažnai ir 80% bei daugiau, priklausomai nuo modelio. Tokiais tempais augant toliau (augimas šiaip greitėja), po 5 metų elektromobiliai sudarys bent 40% naujų automobilių rinkos.

    • 2024-02-29T09:33:05+02:00

      Šiaip kinai žaliavų neturi, jie perdirba tik žaliavas ir gamina celes. To pačio ličio didžiausias šaltinis yra vandenynas. Izraelis jau sukūręs membranos technologiją išfiltruoti litį ir kitus metalus. Ypač aktualu toms šalims, kurioms trūksta gėlo vandens, nes tai vienas iš produktų. Pigiau nei dabartinės nudruskinimo technologijos. Kobalto naudojimas sparčiai mažėja. Toliau svarbi žaliava - grafitas, jo tiekimo galimybių yra daug. Na ir tada katodo/anodo technologijos, jų yra įvairių, žaliavų tiekėjų irgi gali būti daug.

    • 2024-02-29T09:36:37+02:00

      Taip, kaip ir automobiliai nepatobulėjo saugume nuo 1960-ųjų. Tada automobiliai po avarijos sveiki likdavo net susidūrus 60km/h, o dabar automobiliai praktiškai netaisomi lieka. Tik niuansas, tada žmonės negyvi būdavo, o dabar sveiki lieka. Taip ir su akumuliatoriais, jų energijos tankis išaugo, krovimo greitis - taip pat, galios ir talpos santykis išaugo, gamyba atpigo nuo 2013 iki 2023 beveik 6 kartus. Čia nominaliais, ne realiais eurais. Realiais eurais būtų dar daugiau.

    • 2024-02-29T12:10:44+02:00

      kur čia augimas greitėja? Anaiptol, net pas norvegus jau lėtėja, nekalbant apie vokiečius.

    • 2024-02-29T13:05:05+02:00

      Nu taip, kai 92% naujų automobilių yra pilnai elektriniai, tai pas norvegus augimas sulėtėjo. Pas vokiečius gruodžio mėnesį nebuvo galima gauti paramos elektromobiliui, tai kas planavo artimiausiu metu pirkti, pirko lapkritį. Tuo tarpu 2024 m. sausį be paramos Vokietijoje parduota daugiau, nei 2023 m. sausį su parama. Tas daugiau, tai 40%. https://cleantechnica.com/2024/02/14/january-2024-breaks-global-ev-sales-record-take-that-haters/

    • 2024-02-29T14:29:10+02:00

      Joks energijos tankis neiššaugo, jei išaugtu, tai krautum mobilų kas savaitę. Čia apie tave: "Evangelists: Those who must convince everyone that their religion, ideology, political persuasion, or philosophical theory is the only one worth having."

    • 2024-02-29T14:45:16+02:00

      Ai, tai sakai išmanaus telefono procesoriaus galia, ekrano taškų skaičius, raiška neišaugo per tą laiką? :) 2008 metais buvo ~55Wh/litrą, 2020 metais - 450Wh/litrą.

  • 2024-02-29T09:11:54+02:00

    Elektromobiliu rinka yra pasmerkta, iki 2030 metu dabar jau kiti ambicingi planai susije su vandeniliu

    • 2024-02-29T10:43:48+02:00

      Pasmerkti nesuprantantys fizikos. Su 100 kWh elektros esančios tinkle, su elektromobiliu nuvažiuosi ~400-500 km nuvažiuoji dabar, Pagerinti būtų dar gal galima šiek tiek. Sumažinti nuostolius galima, jei pvz. saulės elementuose gaminamą elektrą naudoji krauti tiesiogiai akumuliatorių, be inverterio. Su vandeniliu naudojamu kuro celėje panašaus dydžio automobiliu kaip elektriniu, 200 km geriausiu įmanomu pasiekti atveju nuvažiuosi. Realiai labiau 150 ir mažiau. Jei vandenilį deginsi VDV, tai nuvažiuosi max 50-60km. Čia jei užsipilsi baką ir sėsi važiuoti. Jei vandenilis suskystintas (šaldymu), tai po savaitės bakas bus tuščias niekur nevažiuojant. Jei slėginis, tai po savaitės nebebus tik ~5-10% vandenilio bake. Tai jei aiškinat, kad trūks elektros elektromobiliams, tai vandeniliu varomiems truks 2,5-3 kartus labiau.

    • 2024-02-29T12:51:09+02:00

      Neefektyvu vandenili VDV deginti. Todėl niekas naujuose projektuose taip ir nebedaro. Viskas į celes eina. Ir tikrai EV yra tik laikinas sprendimas.. tokia atšaka į šoną, kuri liks kažkaip egzistuoti. Vistiek viskas į vandenilį nueis. Ir efektyvumas čia kaip EV baterijų pradžioj buvo, ir koks dabar yra, ir koks bus. Taip su H2.

    • 2024-02-29T13:12:50+02:00

      BMW daro :) Daug VDV fanatų/EV haterių tikisi, kad vandenilinis, tai bus VDV, o realiai tai elektriniai :) Ne, vandenilio efektyvumui nėra kur dėti beveik, procentas vienas kitas, nes tiek liko iki maksimalių teorinių efektyvumų. Juos viršyti reikia atrasti naujus fizikos/chemijos dėsnius. Jei tie dėsniai būtų atrasti šiandien, tai komercializuoti pavyktų geriausiu atveju po 30, o realiai po 50-100 metų. H2 pinigai kišami ir hype'as kuriamas 20 metų ilgiau nei elektromobiliai (modernūs). Ir niekur nepabėgsi nuo to, kad kiek elektromobiliui reikia elektros įveikti tą patį atstumą, tai vandeniliu varomam reikės bent 2,5x tiek. Vandenilio bako gamyba gali būti atpiginta stipriai, ir savybės pagerintos gali, bet niekada nė iš tolo nekainuos tiek kiek tiesiog degalų bakas. Tada yra dar kuro celės, kurios kartu su baku galbūt kada nors atpigs iki akumuliatoriaus kainos. Bet krovimo infrastruktūra visada liks labai brangi, nes jinai jau yra ties teoriniu maksimumu. Dabar efektyvumą "gerina" surenkant atliekinę šilumą/vėsumą, bet tai H2 nepadės. O tik vandenilio išpilstymo stotelė, kuri gali per parą išplistyti H2 kokiems 20-25 automobiliams (berods 120kg vandenilio), kainuoja 1kk€.

    • 2024-02-29T13:20:18+02:00

      1kk€ reiškia, kad tik už tai, kad stotelė tau įpils vandenilį, turėsi sumokėti kokius 30-40€ (kartu su finansavimo kaštais ir grąža). Tada dar 50€ atseikėsi už vandenilį (čia optimistiškai maža kaina, nes 1 kg vandenilio reikia ~80 kWh elektros, 5 kg - 400 kWh, t.y. turi elektrą gauti su tinklo mokesčiu jau už 12,5 ct/kWh, neskaičiuojant įrangos kainos!) ir štai nuvažiuoti 400 km kainuos tau tik kokie 30€/100 km (čia dar be vandenilio gamybos infrastruktūros, jo pervežimo). Elektromobilio kintami kaštai su 12,5ct/kWh kaina - ~2,75€/100km. Apie elektrą už neigiamą kainą - nespankit. Jei kelių transportas tampa vandeniliu varomas, tik jam reikia elektros dvigubai daugiau, nei dabar viso suvartojame. O kur pramonė, kuriai vandenilio irgi reikės ne ką mažiau. Vandenilis tokiu atveju suvartotų apie 70% elektros. Neigiamos kainos jei ir susidarytų (reti atvejai įmanomi dėl komercinių aplinkybių), tai būtų labai reti atvejai, kaip neigiama naftos kaina (taip, tokių buvo dar šį amžių).

    • 2024-03-01T07:11:51+02:00

      Man tai patinka, kai abim viską žino apie NT, auto, investicijas, etc. Kaip 30 metų ten gilinęsis ekspertas :))

    • 2024-03-01T07:39:53+02:00

      Man patinka, kai 5 metus (kai kur 10 metų) kauptas žinias prilygina 30-čiai, ypač, kai dalis sektorių egzistuoja rimčiau tik 5-8 metus. Parodo, kiek toli nuo šių dalykų esi. O šiais laikais žinias kaupti, jei tai darai metodiškai, gan lengva, nes informacijos yra labai daug, ir, žinoma, jei sugebi atsirinkti šaltinių patikimumą.

  • 2024-02-29T09:25:50+02:00

    Manau, kad šiandien EV gyvas tik dėl valstybės paramos (vartotojui ir/arba gamintojui). Tas nebūtinai blogai, nes subsidijos skatina progresą. Tiesiog nereikėtų prievartauti vartotojo naudoti EV, o tiesiog subsidijuoti EV tiek, kad vartotojui būtų racionalu persėsti į EV. Aišku, subsidijų ROI irgi nereikėtų pamiršti. LT nėra absoliučiai jokio tikslo bėgti EV traukinio priekyje, nes mes nei EV gaminame, nei turime pakankamai elektros, nei galime užtikrinti patikimą ir saugų elektros tiekimą. Tegu JAV, Vokietija ir Kinija subsidijuoja, nes šios šalys išloš daugiausiai iš EV populiarumo. O mums geriau investuoti į sritis su didesne ROI. Nežinau, kas tos sritys, gal lazeriai, gal biotechnologijos, gal fintech'ai. Kad ir kas jos būtų, tai tikrai ne EV, todėl kiekvienas euras, skirtas EV tiesiog išvažiuoja iš LT. Tai nebūkime kvaileliai, o skaičiuokime.

    • 2024-02-29T11:07:56+02:00

      isskyrus tai, kad praktiskai niekur europoje ner/neber jokiu paramu EV. Vartotoju niekas neprievartauja - dar ateinanciu 5-10 metu galesi pirkti nauja benza ar dyzeli. tik bbz kodel turetum. Elektros EV yra pakankamai tiekimo negalime uztikrinti???? - kada paskutini karta Lietuvoj buvo Blackout'as? kliedi ir tiek

    • 2024-02-29T11:23:52+02:00

      Beveik viską tau atsakė, tik kodėl turėtume skubėti su elektrifikacija - galime pasiūlyti technologijas krovimui, elektros tinklo valdymui, nuo 2025 metų pasileidžia sisteminės paslaugos, čia irgi galime kurti inovacijas. Elektromobiliai taip pat svarbi lankstaus vartojimo tinkle dalis, t.y. dėl elektromobilių, rinkos sąlygomis statysis daugiau atsinaujinančių energijos išteklių, nes stabilizuos elektros kainas. Dėl tiekimo ir jo patikimumo, turime vieną labiausiai patikimų tinklų pasaulyje. Black-out'as turbūt per energetinę blokadą buvo tik, na tiksliau, planiniai atjungimai. O šiaip Lietuvoje turime ir su akumuliatorių prototipavimu dirbančių įmonių, kurios dirbo/dirba ir su ta pačia Tesla. Gaminame komponentus ir elektromobiliams. Tad pritariu, nebūkime kvaileliai, investuokime, ir žiūrėkime kur galime uždirbti. Tik kad nebūti kvaileliu, reikia teisingai identifikuoti galimybes.

    • 2024-02-29T11:51:59+02:00

      1. Ar tikrai nera jokiu paramu? Hertz atsisake EV, sakydami, kad juos pirko tik del subsidiju :) Dar klausimas, kiek Tesla gavo pinigu is JAV biudzeto? Tas pats su kitais EV gamintojais. Elementarus subsidijavimo pavyzdys LT - 5 kEUR subsidija perkant EV, nemokamas krovimas, nemokamas parkavimas, galimybe vaziuoti A juosta. Tai yra dirbtinis EV populiarumo kelimas. 2. Vartotojus prievartauja keliais budais - skiria pinigus (ziur. 1 p.), gazdina, kad tuoj tuoj neleis ivaziuoti i centra su VDV, gazdina, kad uzdraus gaminti VDV. 3. LT neturi pakankamai elektros. Randu, kad 2023 m. importavo 53%. Bet gal Jus turite tikslesne statistika. 4. Prie ko cia blackout'as? Praplauks 1 Kinijos/rusijos lauvas su nuleistu inkaru (taip jau buvo visai neseniai) ir sedesime prie balanos arba kuri laika deginsime dujas/mazuta, kad pasigamintume elektra EV :) :) :) Ar manote, kad rusams neknieti pirstai nukirst porai laidu?

    • 2024-02-29T12:08:23+02:00

      1. Hertz pasakė, kad per anksti įšoko į elektrifikaciją. Ką tuo turėjo omeny? Nusipirko Tesla model Y už 50k$ ir planavo po 5 metų naudotą parduoti antrinėje rinkoje už 40k$ ir tada realiai uždirba pelną. Bet gavosi taip, kad po 5 metų Tesla model Y tokios pat ar net geresnės komplektacijos (geresni akumuliatoriai, varikliai, sensoriai) galėjai naują nupirkti už ~39k$ prieš subsidiją (tarkime subsidijos vienodos tiek tada, tiek dabar). Rezultatas, naudotų tesla kaina labai krito, nes naujų tesla kaina krito ~20%. Ir dar greičiausiai ne pabaiga. 2. Tai nustoti kanalizaciją leisti į gatvę ar srutas pilti iš kibiro į gatvę irgi yra prievartavimas? Kol kas niekas nepuola pirkti elektromobilio, nes uždraus PARDUOTI naują VDV po 10-15 metų. Įvažiavimas į miestus aktualu tik keliolikai miestų gyventojų. Vilniuje irgi reikėtų drausti, nes esame miestas su viena didžiausių oro taršų ES. 3. Neturime ir pakankamai naftos. Importuojame 100% naftos. Elektros nepasigaminame, nes toks buvo sprendimas. Tai kad importuojame, nereiškia, kad neturime elektros. Tai reiškia, kad patys jos negaminame. Sparčiai keičiasi. Prieš porą metų importavome ~80% elektros.

    • 2024-02-29T12:10:13+02:00

      Kliedesiai. Sunaikinti vieną Orlen'ą, Klaipėdos naftos skystų krovinių terminalą yra lengviau, nei sunaikinti elektros gamybos ir tiekimo infrastruktūrą. Net lengviau, nei nukirsti kažkur 4 kabelius. Ir nukirtus 4 kabelius į išorę, tiesiog pasileis dujinės elektrinės. Mokėsime už elektrą brangiau, bet elektrą turėsime. Elektrą importuojame, nes toks komercinis sprendimas - taip iki šiol buvo pigiau, ir šiuo metu sparčiai statome elektros gamybos įrangą.

    • 2024-02-29T12:17:45+02:00

      Orlenas cia isvis ne prie ko :) Kura gali vezti benzoveziais. Jei neklystu, tai kazkur maciau, kad Circle K ar Neste taip ir daro :) Komercinis sprendimas negaminti elektros :) :) :) Gal norejote pasakyti, politinis ir korupcinis sprendimas? Siuo metu statome saule ir veja, kas reiskia, kad elektros turesime tada, kai svies saule ir pus vejas :) Does not sound sexy :)

    • 2024-02-29T12:20:13+02:00

      1. Tai vis gi sutinkate, kad subsidijos yra/buvo? 2. whataboutizmas ir tiek. Sakau, kad JAV yra turtingesni nei sovietai, o Jus man sakote, kad JAV negrus musa :) 3. Neturime naftos, todel ir nesubsidijuokime VDV, tegu pati rinka viska sustato i vietas :)

    • 2024-02-29T13:12:59+02:00

      1. Subsidiju tarkime UK EV nera buve paskutinius 5 metus tesla niekada net ir ne pretendavo del salygu/kainos). bet Tesla model Y yra geriausiai parduodamas 2023m automobilis. pagalvok kodel. 2. tai du nesusije dalykai. tu i Orlen mazeikius zalia nafta ruosiesi benzoveziais vezt?! tai paciai Orlen reikia elektros. butent kad whataboutizmas eina cia is taves, net nesusimastant apie priezastis. 3. niekas nesubsidijuoja VDV. bet galimai subsidijuoja naujus auto. EV is saves yra kiek brangesni. jei salis teikia pirmenybe zalesniam transportui, reiskias reikia kazka padaryti, kad imant vienas prie vieno, butu papildomas akstinas imti EV o ne benza/dyzeli. siaip as EV vairuoju jau 2 metai. vienintelis auto namie. klausk ka nori, atsakysiu :)

    • 2024-02-29T14:08:55+02:00

      1. Prie ko cia UK? As minejau JAV ir LT. Neabejoju, kad surasite ir daugiau saliu be subsidiju. 2. Nesuprantu, prie ko tas Orlen ir EV. Gal paaiskinsite? 3. Tai as ta ir teigiu. nesubsidijuoja VDV, tai kokio velnio subsidijuoti EV? Klausimu neturiu. Kas ka nori, tas ta vairuoja. Tiesiog manau, kad mums nera jokio skirtumo, ka Jus vairuojate.

    • 2024-02-29T14:39:13+02:00

      Benzovežiais veža iš Orlen'o, arba iš Klaipėdos naftos laivu atplukdytą iš Suomijos. Jei tau reikės iš užsienio vežti benzovežiais tenkinti civilių poreikius iš toli, tai benzovežių ES neužteks. Komercinis, nes elektra ilgą laiką kainavo 30-50€/MWh, kai bet kokia nauja gamyba kainavo tuo metu nuo 65€/MWh, atominė tada kainavo 120€/MWh, dabar nuo 250€/MWh. Iš dujų galime pagaminti visą elektrą, kiek reikia. Tai reiškia, kad 80-90% laiko elektrą pasigaminsime visą sau ir eksportuosime perteklių. Likusį laiką elektrą importuosime, vartosime iš akumuliatorių arba gaminsime dujinėse elektrinėse, kaip ir dabar, kol jas pakeisime kažkuo kitu. Apsimesti idiotu neskamba seksualiai.

    • 2024-02-29T14:41:40+02:00

      1. Subsidijos eina ir iškastiniam kurui. 2. Aš sakau, kad šikti gatvėje nėra pavyzdys. Oro tarša - toks pat šikimas, tik poveikis ne toks nemalonus iš karto. Per ilgą laiką kerta per sveikatą, bet kam ten rūpi vėžiniai susirgimai, autizmas, kraujotakos ir kvėpavimo takų ligos, ir t.t. 3. Subsidijuojame. Vien savivaldybės per metus automobilius bendrai prasubsidijuoja per 100 mln. Eur (parkavimas). Subsidijuoja ir valstybė kelius, kai kažkodėl akcizus, kurie skirti iš dalies kompensuoti jų žalą, skiriami keliams. Čia kaip alkoholio akcizą skirti barams subsidijuoti.

    • 2024-02-29T15:56:17+02:00

      1. tai jei jau mini USA - tai nzn kodel nepamineti ir UK? It bendrapilieciu maziau ir daug arciau. 2. na matyt prie to, kad Orlen'as yra pagrindinis lietuvos kuro tiekejas, matyt prie to. nes jei kalbame apie vienos is 5 liniju i Lietuva sabotavima ir kaip tai bus absoliuti tragedija, tai gal reiktu ir Orlena priminit. nu vardan abipusiai priimtinu argumentu. 3. Jei jums ner jokio skirtuma ka kas vairuoja, tai ko cia maike plesote?

  • 2024-02-29T09:51:42+02:00

    Beje, galima paklausti, kodėl toks didelis noras skleisti dezinformaciją, kaip kad ličio gavybą valdo kinai, ar kad elektromobiliai neužims reikšmingos dalies, ar kad jų niekas neperka? Visa informacija lengvai prieinama pasitikrinti. Pvz. australai ličio išgauna 2,5 karto daugiau nei kinai. Net Čilė trečdaliu daugiau ličio išgauna nei kinai. Kinai yra priklausomi nuo ličio importo. Kaip ir nuo visų kitų žaliavų. Iš esmės elektromobiliai yra dabar tokioje stadijoje, kaip saulės elementai Lietuvoje prieš 3 metus. Infrastruktūros problema sprendžiama paprastai - įrengiant infrastruktūrą. Ir brangiausia dalis lėto ir vidutinio greičio krovimo stotelėse yra gerbūvio atstatymas, didelės - jei reikia naujų elektros prisijungimų. Bet dar iki kol bus būtina daugumai stotelių tiesti naujus kabelius ir naujas pastotes įrenginėti būtent dėl EV poreikio, dar daug yra ką nuveikti. Elektromobiliai bendrai sunaudos ~25-35% dabar sunaudojamos elektros ES (čia pagal LT, Vokietiją ir dar kažkurią šalį žiūrėjau detaliau). Tai yra mizeris palyginus. Prancūzams reikia tinklus jau dabar naujinti ir be elektromobilių, tai jiems bus sunkiausia. Pas mus turėtų beveik visur užtekti iš poreikio.

    • 2024-02-29T10:37:03+02:00

      Niekas čia nieko netikrins, kuo toliau, tuo labiau vz tampa delfio lygio komentatorių pasikalbėjimo svetaine...

    • 2024-02-29T10:44:26+02:00

      Tai net ne tikrinti, bet tiesiog atvirai rodytis, kad net nenori suprasti...

  • 2024-02-29T11:06:01+02:00

    Jau metus važinėju Tesla Y AWD Long Range ir atgal į VD auto nebesėsiu: traukos komfortas, tyla, 0 serviso, realiai nuvažiuoju 400km, greitai pasikrauna už keliolika eur, softas atsinaujina kas antrą savaitę ir atsiranda naujos funkcijos, krūtas autopilotas. P.S. Pasikrovimo problemą pučia norintys krautis nemokamai ir/arba niekada gero EV nevairavę.

    • 2024-02-29T11:41:09+02:00

      Tipinio viči silkės valgytojo komentaras. Dzin, kad tesla mėšlą lipdo kacapėlius prijaučiantis pusdurnis. Svarbu, kad tau gerai.

    • 2024-02-29T11:42:28+02:00

      Papasakokit bobutei kaip jūs žiemą 400 km realiai nuvažiuojate su YLR, kai visas pasaulis daugiau 300km sunkiai įveikia užmiesty net esant nulinei temperatūrai... Pasikrovimo problema aktuali ko gero 2/3 LT gyventojų, t.y. tiek, kiek jų gyvena daugiabučiuose.

    • 2024-02-29T11:53:05+02:00

      Daugiabučiuose gyvena tik apie pusę gyventojų. Bet ir jų kiemuose atsiras krovimo infrastruktūra. Anksčiau degalus automobiliams irgi tik vaistinėse pardavinėjo, stiklinėje taroje po 5 litrus. Ir tai ne kiekviena turėdavo. 300 km vienu ypu per dieną įveikiančių kiek yra? Didžioji dalis gyventojų, ypač antru automobiliu, 300 km per dieną niekada nenuvažiuoja. JAV statistika, kad >95% kilometrų nuvažiuojama kelionėse iki 160 km. Čia JAV, kur atstumai didesni, ne ES ar tuo labiau Lietuva. Turint omeny, kad vidutinis automobilis Lietuvoje nuvažiuoja kokius max 12k km, tai per dieną vidutiniškai toks automobilis nuvažiuoja 33 kilometrus. Jei per metus padarytų 2 keliones, kuri į vieną pusę būtų 400 km, tai kitomis dienomis lieka 27 kilometrai. Taip kad kad ir 2 keliones per metus pasidaryti ekstra 10-30 min. pertrauką (priklausomai kiek dar važiuosi) yra geriau, nei ekstra arti kiekvieną mėnesį po 2-4 valandas ant kuro.

    • 2024-02-29T11:55:17+02:00

      Lengva pamiršti, kad tas pats Musk'as suteikė ukrainiečiams prieigą prie palydovinio interneto, kuris leido gauti pranašumą. Taip, Musk'as ir prišnekėjęs daug dalykų yra. Nesu jo gerbėjas, bet vienareikšmiškai jo vertinti neišeina. Ypač turint omeny, kad jis turi psichiatrinį sutrikimą ir realiai nesupranta žmonių jausmų.

    • 2024-02-29T12:02:03+02:00

      Taip, lygiai taip pat sėkmingai jis "suteikia" starlink'ą ir kacapams fronte. Varžtelius sukinėjantiems turėtų būti uždrausta liesti geopolitines temas, nes tokie sliekai suburia aplink save milijonines avių bandas.

    • 2024-02-29T12:07:50+02:00

      Kiek kibiras kainavo į km kainą neskaičiuojate?

    • 2024-02-29T13:14:21+02:00

      siaip 300 km yra mazdaug 2.5 - 3 val nuolatinio vaziavimo. po tiek laiko jau nori nenori stosi i tualeta ar kavytes.

    • 2024-02-29T13:15:01+02:00

      o tai i km kaina su benzu auto kaina irgi itraukiame ar patogiai pamirsti?

    • 2024-02-29T13:44:49+02:00

      Apie tą "atsirasiančią" infrastruktūrą jau ketvirtas ministeris šneka. Nors vienam iki 2010 pastatytam daugiabuty atsirado nors viena vieša stotelė? Tai apie ką mes čia šnekam... Ministeris persėdo į valdišką e-troną ir garsiai rėkia visiems kaip reikia gamtą saugoti. Pažiūrėsim kai baigs ministeriaut kuo važinės...

    • 2024-02-29T13:58:10+02:00

      Nežinau kaip tamsta, bet aš WC, kavai ir kuro užpylimui apsisuku per 10 min. neskubėdmas. Tai čia matau esminį skirtumą, kad vienu atveju tu važiuoji toliau, o kitu atveju žaidi žaidimus pusvalandį mažiausiai. Tai čia dar nekreipiant dėmesio į faktą, kad turi startuoti su 100% baterija, t.y. arba iš vakaro jau kažkur sugaišai mažiausiai pusvalandį, arba turi namie stotelę (grįžtam prie daugiabučių ir patogumų)...

    • 2024-02-29T14:35:51+02:00

      Vilnius jau pradėjęs įgyvendinti projektą. Ar Lietuvoje turime elektromobilių pilna individualių namų kiemuose? Viskam savas laikas. Tuo tarpu Norvegija - 92% naujų automobilių elektromobiliai. Matyt pas juos infrastruktūros trūkumo niekada nebuvo. Dar kaip vikingai plaukė plėšti kitų žemių, bet elektromobilių krovimo infrastruktūra jau stovėjo.

    • 2024-02-29T14:56:13+02:00

      Gal tada pasižiūrėkim ir kiek norvegų daugiabučiuose gyvena...

    • 2024-02-29T14:57:23+02:00

      Ir kiek ten elektra kainuoja. Čia jau nekalbant apie gigantiškas nuolaidas patiems automobiliams.

    • 2024-02-29T15:45:34+02:00

      Tai jei nėra kaip jų krauti, ir niekur su jais nenuvažiuosi, tai koks skirtumas tos subsidijos? Gi argumentas, kad jie apskritai niekam tikę. Norvegijoje 20-30% gyventojų gyvena daugiabučiuose, priklausomai nuo traktavimo. Lietuvoje kažkur 50-60% gyvena daugiabučiuose. Skirtumas nemenkas, bet kol individualiuose namuose gyvenančių bent 50% pakeisime elektromobiliais - tolimas kelias. Šį mėnesį jei žiūrėti tik pačios elektros kainą, be tinklo kainos, Oslo zonoje, kur daugiausia gyventojų, elektra apie 20% pigiau, bet tai mažai ką keičia, kai elektra Lietuvoje už degalus pigesnė tam pačiam atstumui yra pigesnė kažkur 60% jei neturi saulės elektrinės ir 75% pigesnė, jei turi saulės elektrinę (įskaitant visus kaštus, įskaitant alternatyvius).

    • 2024-02-29T15:51:54+02:00

      Konarskio gatvej, vln, pries kokius 2 metus irengtas lamp post kroviklis, kaip testinis. nesunku tokiu pristampuot belekiek.

    • 2024-02-29T15:52:55+02:00

      Zinoma ;) o tu tiesiog kita karta, kai imsi kavos ir eisi i wc (ir dar kurui uzsipilt) - gal nuimk laikmati ir pasiskaiciuok. turiu itarima kad maloniai (arba ne) nustebsi

    • 2024-02-29T16:27:27+02:00

      Imu kavos praktškai kasdien ir pilu kas 3-4 dienas. Tik į WC rečiau einu. Nenustebsiu tikrai ;)

    • 2024-02-29T16:30:48+02:00

      Ar aš sakiau, kad sunku? Aš sakiau, kad virš 10 metų tas pačias dainas visi dainuoja, bet realiai vyksta tik tiek, kiek pats verslas (ar patys vartotojai) nori investuoti. Valstybė tik grasina, kad tuoj apribos, uždraus, apmokestins ir pan., bet nieko nedaro, kad skatintų. Na apart tų iš esmės nieko nekeičiančių kompensacijų patiems EV.

    • 2024-02-29T16:40:29+02:00

      Niekad neteigiau, kad EV niekam tikę. Bet šiuo metu LT su jais yra vargas. Ir tikrai yra mano aplinkoje daug juos vairuojančių ir su tuo teiginiu iš esmės sutinkančių. Neturi savo stotelės- nepirk. Tai išgirsite iš bet kurio EV mylėtojo. Jei VDV ir EV kainų skirtumas staiga taptų kaip Norvegijoje, manau tai paskatintų rinktis EV, nes daugelis tiesiog susitaikytų su tuo, kad reikės gaišti laiką ir krautis kažkur, bet taip sutaupys kalną pinigų. Bet kol kas tie 5k naujam EV (kur pusėtinų kainos prasideda nuo 45k) iš esmės situacijos nekeičia ir nepakeis. O kuras Osle dar 30% brangesnis nei pas mus. Tai skirtumas jau arti 50%. Todėl ir tai šį tą keičia.

    • 2024-03-01T07:47:00+02:00

      Gal atsiversk viešųjų pirkimų portalą arba berods ENA puslapį. Nieko nedaro jam... Ir kalba eina ne tik apie Lietuvą, vakaruose jau toliau nuėję. Pas mus asmeninis automobilis ir dar vdv yra šventesnis nei žmogus. Kompensacijos EV labiausiai ir keičia. Infrastruktūrą pastatyti yra pigu. Ją išlaikyti yra brangu, nes galios mokestis didesnės galios stotelių greitai susikaupia į didesnę sumą, nei pati stotelė. Jei nėra kam naudotis, tai patampa nuostolinga. Todėl jų ir nėra masiškai. Todėl net jei duodi pinigų padengiant 100% stotelės kainos, niekas nepuola jų bet kur statyti, trūksta dar paklausos. Ir apšvietimo stulpuose projektas vis dar įgyvendinamas. Mano žiniomis interfeisas su vartotoju baiginėjamas. Pagamintas Lietuvoje produktas.

    • 2024-03-01T07:51:13+02:00

      O tai aš sakiau, kad šią akimirką jau viskas su elektromobilių infrastruktūra yra? Iš kur tas užsišikimas, jei dabar nėra, tai niekada ir nebus? Ar gyvenate tiesiog šia diena ir niekada neplanuojate nieko į priekį? Taip, Norvegijoje EV diegimas spartesnis dėl kainų skirtumo. Bet kainų skirtumas sprendžia tik paskatos anksčiau pirkti, ne apskritai pirkimo. Jei nepatiktų patys EV, nebūtų 30% pramušę niekaip. Ne kaina svarbiausias dalykas perkant automobilį. Jei taip būtų, nebūtų nei Audi, BMW, Mercedes ir t.t. važinėtų visi su ekonominės klasės automobiliais. O šiaip ir daugiabučių kultūrą reikia keisti. Daugiabutis yra iš esmės tas pats kas kotedžas. Tik pasidalinę pastatą sudėtingiau. Atitinkamai, kiemas yra lygiai tokia pati nuosavybė (susitvarkius dokumentus), ir įsirengti stoteles daugiabučiai galėtų, jei tik norėtų. Niekam nerūpi, ir tiek. Ir įsirengti galėtų taip, kad net padidėtų leistina naudoti galia pačiame pastate.

    • 2024-03-01T07:53:09+02:00

      Kaip čia aiškiau atsakyti. Važiuoadamas į kaimą betonke kaip ir turiu minty, kad dalis projekto jau baigta ir kažkur kažkas vyksta, bet nuo to mažiau neiskeikiu ir nesikratau...

    • 2024-03-01T08:15:50+02:00

      Tai jei kam sąlygos tinkamos, tai lai eksploatuoja tuos EV. Aš sakau, kad manęs jos netenkina. Todėl garsiai šaukiantis ir visus raginantis kuo skubiau persėsti į EV ministeris užsiima visiškais niekais. Kai iš Berlyno grįžt su EV užtrunka tiek, kiek iš Frankfurto su VDV, tai aš sakau, kad tai ne man, ar čia bus 5k, ar 7k eur kompensacija tam daiktui... Ir nereikia manęs įtikinėti. Gal man delfinai nrploja uodegom, bet 90kmh magistrale su fūrom tystis ne man.

    • 2024-03-01T10:23:08+02:00

      Visus kuo greičiau, bet planuojame pasiekti kiek ten, 10% iki 2030? Tai iš kur tas užsidegimas, jei netinka visiems, tai netinka ir tiems 10% ar tebūnie 20% automobilių atvejų? Lietuvoje vos ne visos šeimos turi bent po du automobilius. Dažniausiai tik vienas naudojamas labai tolimoms kelionėms (dažniausiai iš viso į tokias nevažiuojama), tai jei jau skubi ir pinigai nesvarbu, tai vienas šeimoje lieka vdv. O šiaip jei skubi - skrendi lėktuvu. Dažnai pigiau nei automobiliu važiuoti.

  • 2024-02-29T12:05:23+02:00

    Kol tarp visų važiuojančių elektriniai pasieks bent pusę parko,praeis dešimtmetis. Man 49. Mano naujas pirktas 2016 dyzeliukas man tarnaus iki pensijos. Savo atliekamus pinigus investuoju, o grąžos pakanka ir kurui ir remontui.

  • 2024-02-29T12:13:36+02:00

    Dviese turime vieną auto, darbo dienomis nenaudijame, tik savaitgaliais ir tolimesniems važiavimams, man net benzinai su 609km iš bako atrodo nerimtai, o dar reikia talpios bagažinės. Žiūrim ką turim - su savo dengiu 1300km vienu baku. Tiek žiemą tiek vasarą. Nabaisu sušalti kur nors miške. Bet svarbiausia - turintis senesnį auto patirtų didžiulius neatstatomus nuostolius pirkdamas bet kokį automobilį. Tad jei turi ir esi racionalus, o ne emocionalus stengsiesi iš turimo išspausti viską. Taigi km kaina praktiškai lygi kuro kainai, nes automobilį tu jau turi.

    • 2024-02-29T13:16:09+02:00

      o tu 1300 km vaziuoji nesustojes? :)))

    • 2024-02-29T13:47:09+02:00

      Būna. Būna kad užsipilu ir dar važiuoju. Kroatika pasiekiu be nakvynės. O tikrai kavos už brangiai degalinėse neperku, turiu termosą, turiu arbatinuką automobilinį, užverda bevažiuojant.

    • 2024-02-29T14:25:26+02:00

      Žmonai/draugei kaip sekasi į butelį pataikyti? Daugiausia nuvažiavęs 1800 km per dieną, bet ir tai sustojimai kas 3 valandas po 15-30 minučių, bet ir tai nekartočiau, kita diena nuplaukia. Mano dabartinis auto, vdv, vienu baku 450 km įveikiu, problemų nekelia. Elektromobilis eilėje pirkti. Elektromobilis tokio paties tūrio iš išorės turi ~30% didesnę bagažinę, nei VDV ir erdvesnį saloną. "automobilį tu jau turi" :D ai, tai surpatau, dovanų jį gavai, tėveliai nupirko.

    • 2024-02-29T15:41:11+02:00

      Žmonės skirtingi, vieni gali maratomą nubėgti, kiti 500 metrų važiuoja automobiliu. Aš atsparus, nekenčiu stabčioti veltui. Dovanų paukai gauna, aš jau pats dovanų galiu nupirkti kitiems

    • 2024-02-29T16:03:31+02:00

      cia ne apie kancia. cia apie nuovargi ir jo itakojamas avarijas, uzmigimus uz vairo ir t.t. geriant kava, kadagi tai geras diuretikas, stosi sysiu kaip minimum kas pora valandu :))) esu ir as be sustojimo po 600 km vaziaves. esame ir per puse europos non stop vziave, pasikeisdami. o dabar klausiu saves - kam? geriau ramiai koki 1000 km per diena nudardet, vakare viesbuty sustot, pavakieriaut skaniai, pernakvot normaliai lovoje, o ryte vel vaziuot. jei jau taip be proto greitai reikia kad negali sustoti, tai gal geriau tiesiog nuskrist?

    • 2024-02-29T17:53:29+02:00

      Biichemikui nereikia pasakoti apie kavą ir diuretikus. Man lengva važiuoti naktimis, nes dienomis per daug mašinų keliuose

    • 2024-02-29T17:54:22+02:00

      Esu su vienu snūstelėjimu nuvaręs iki Lisabonos.

  • 2024-02-29T13:48:35+02:00

    Nauji sudari menką dalį visų parduodamų auto ir taip bus ilgai, o žiūrint ką bendrai žmomės perka tarp senų ir naujų vis dar dominuoja vdv

    • 2024-02-29T14:33:38+02:00

      Nauji turėtų sudaryti kokius ~5-7% viso automobilių parko. Jei šįmet parduodi 10% naujų auto elektrinių, tai taip, pakeiti tik 0,5% parko. Jei 10 metų pardavinėji po 10% EV, tai tik 5% sudarys. O jei 10 metų vidutiniškai 50% naujų automobilių bus EV, tai jau pakeisi 50% parko. Skalūnų naftos gavyba JAV 2014 m., kai numušė naftos kainas iki 20-30 dolerių, sudarė ~3-4% pasaulinės naftos paklausos. Per 10 metų elektromobiliai naftos paklausą transporte sumažins mažiausiai 10% (~50% naftos suvartoja). Paskutiniais metais EV gamyba augo 40-60%. Dedant vidutinį augimą 20% 10 metų, tai 10-tais metais ~55% bus EV. Vidutiniškai 30% naujų auto bus elektriniai, arba pakeisi kažkur 15% pasaulyje esančių automobilių į elektrinius, naftos paklausą sumažinsi 7,5%. Atmetant tokius dalykus, kad daug nuvažiuojantys žmonės perka naujus automobilius, kad auga gamyba greičiau ir t.t., EV efektas bus didesnis nei skalūnų jau kažkur po 5-7 metų BLOGIAUSIU ATVEJU.

    • 2024-02-29T15:41:55+02:00

      Po 10 metų elekteiniai gal 30% pasieks, gal. Labai daug kas jų kratosi

    • 2024-02-29T16:04:06+02:00

      niekas ju nesikrato. isskyrus Hertz kur biznio planas biski nepaejo.

    • 2024-03-01T07:43:32+02:00

      Kas jų kratosi? Įsivaizduojami žmonės? Kodėl nuomos kompanijos kai kurios "atsikrato" rašiau kitur. Jų verslo modelis yra parduoti dėvėtus. Dėvėtų kainos stipriai krito, nes naujų kainos 20% buvo sumažintos. Bijo, kad tai pasikartos. Kažkada siūliau vienam eiti lažybų, kad Lietuvoje iki 2030 metų pasigaminsime elektros daugiau nei suvartojame, ir visa jinai bus žalia. Jei politikai kojos nebūtų pakišę su neva kada nors norėsiančiais tapti gaminančiais vartotojais, jau kitąmet tai būtume galbūt galėję pasiekti. dabar tai bus ~2027 metus. Taip ir su elektromobiliais, atrodo dar toli, bet masinis jų diegimas jau prasidėjęs. Iš esmės visi didesni gamintojai planuoja vienokią ar kitokią elektrifikaciją (vandenilis yra elektrifikacija, tik neefektyvi ir brangi, kuri bus kelių transporte, bet iš serijos Ferrari ir pan.)

    • 2024-03-01T09:18:04+02:00

      Daugelis ir aš nesame tokie turtingi, kad automobiliui skirtume 30000 -50000 eur per 10 metų. Mano biudžetas ir visada į jį tilpau - 100eur mėnuo + kuras. Iš esmės moku tik ketvirtį to ką moka brangaus naujo ev savininkas. Čia įskaičiuoju orivalomąjį draudimą ir visą amortizaciją su padangomis (max r16) ir eksplotacinėmis išlaidomis. Taip, automobilis ne naujas.

    • 2024-03-01T10:25:50+02:00

      100 Eur mėnesiui + kuras net su ekonominės klasės senu automobiliu, su remontais netelpi. Vien remontams + padangos 100 Eur/mėnesį man reikia, kai nuvažiuoji kažkur įprastai 8-10k km į metus, dabar šiek tiek padaugėjo iki 10-12k km per metus. Elementariai, prarūdijo sparnas - ~200€ su virinimu.

    • 2024-03-01T10:26:19+02:00

      Ir kodėl EV tai jau būtinai naujas, o VDV senas tik? Ir kalba ne apie čia ir dabar. Kalba apie ateinančius 10 metų.

    • 2024-03-01T10:51:17+02:00

      Aš telpu, vedu visą namų ūkio buhalteriją virš 10 metų. Padangos apie 4×50 maždaug 6 metams sezoninių pakanka

    • 2024-03-01T10:51:57+02:00

      O kur jūs matėte passatto dydžio 2008 gamybos ev?

  • 2024-02-29T15:45:02+02:00

    Popukiaiausias Lietuvoje vw passatt, visokiausių metų. Talpus, ilgas, universalus. Koks ea nors truputį prilygsta jam pvz 10 metų senumo už prieinamą kainą? Žinant kad 50 % dirbančiųjų uždirba iki 900 eur į rankas. O važiuoti ir jie nori/reikia

    • 2024-02-29T16:04:46+02:00

      tai palauk 10 metu ir pasiimsi kokia tesla. bus talpi, daug vietos, SUV...

    • 2024-02-29T17:52:00+02:00

      Gyvenu tik kartą, ir laukti nėra kada. Turiu vw tdi ir tikrai mėgaujuosi žemais išlaikymo kaštais, daug saugumo ir komforto, bei didele talpa. žvejui turistui, gyvenančiam daugiabutyje be jokių elektros stotelių

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791