„Michelin“ žvaigždučių verta vakarienė „kosmoso pakraštyje“ – už 130.000 USD

Vincento Farreto d'Asti?so, buvusio oro linijų dispečerio, įkurtas kosmoso turizmo startuolis kaip tik šiuo metu parduoda „išankstinės rezervacijos bilietus“ į būsimas keliones slėgio kapsule „Celeste“, pritvirtinta prie stratostato.
V. Farreto d'Asti?so agentūrai „Bloomberg“ pasakojo planuojantis 60 skrydžių per metus, o kiekviename jų – tik po šešis keleivius. Anot jo, „bendrovė siekia suteikti geriausią prancūziško svetingumo patirtį – geriausią prancūzišką maistą, vyną ir dizainą tiems, kurie gali sau leisti įsigyti šešiaženklę sumą kainuojantį bilietą“.
Pasak „Bloomberg“, heliu arba vandeniliu pripildyti oro balionai su dviem pilotais iš Prancūzijos teritorijos pakils į stratosferą 25 km aukštyje, pakilimas truks pusantros valandos.
Pakilęs į maksimalų aukštį, kuris yra maždaug tris kartus didesnis nei komercinio keleivinio lėktuvo, balionas išbus tris valandas ir suteiks svečiams galimybę pasigrožėti vaizdais, kuriuos anksčiau matydavo tik astronautai. Nusileidimas užtruks dar pusantros valandos, taigi kelionė į abi puses truks šešias valandas.
Anot V. Farreto d'Asti?so, pakilęs į tokį aukštį, atsiduri kosmoso tamsoje, kai 98% atmosferos plyti žemiau: „Tai leidžia gėrėtis mėlynu Žemės rutulio linkiu. Esate kosmoso tamsoje, bet nejaučiate nulinės gravitacijos“.
Pasak startuolio steigėjo, „nors „Celeste“ tiekiamas maistas ir gėrimai bus prabangūs, pagrindinis pasiūlymo akcentas bus kosminis vaizdas“.
Remiantis CNN, išankstinės rezervacijos bilietai kainuoja 10.000 Eur ir suteikia galimybę jų pirkėjams rezervuoti vietą, kai tik bilietai bus parduodami. Iš viso kelionė „Celeste“ kainuos 120.000 Eur.
Kompanijos „Zephalto“ atstovai CNN tikino, kad vietos į pirmuosius skrydžius nuo 2024 m. pabaigos iki 2025 m. vidurio jau išpirktos, dabar parduodamos išankstinės rezervacijos bilietai skrydžiams nuo 2025 m. vidurio.
NASA teigia, kad kosmosas oficialiai prasideda 80 km virš Žemės jūros lygio. Kitos tarptautinės organizacijos nurodo, kad ši riba yra 100 km ties vadinamąja Karmano linija.
Kol kas turistai neplūsta
Nuo tada, kai 2001 m. į dangų pakilo pirmasis kosmoso turistas Dennisas Tito, jo pėdomis pasekė tik keletas žmonių. Tačiau pastaraisiais metais į šią sritį žengia tokios garsios kosmoso turizmo bendrovės kaip „SpaceX“, „Blue Origin“ ir „Virgin Galactic“, žadančios kosmosą paversti „kita privaloma atostogų vieta“.
Pasak CNN, 2016 m. įkurtas startuolis „Zephalto“ nėra vienintelis, besitikintis keleivius skraidinti prabangiais karštojo oro balionais. Floridos bendrovė „Space Perspective“ šiuo metu priima užsakymus savo erdvėlaiviui „Spaceship Neptune“. Beje, pastaroji kelionę siūlo šiek tiek pigiau – už 115.111 Eur.
Neabejotinai, kelionės į „kosmoso pakraščius“, kokias siūlo „Zephalto“ ir „Space Perspective“, smarkiai skirtųsi nuo skrydžių į orbitinę erdvę. Šios kapsulės iš tikrųjų nepateks į suborbitinę erdvę, tačiau vis tiek skris gerokai aukščiau nei vidutinis komercinis lėktuvas.
V. Farretas d'Asti?sas kelionę „Celeste“ kapsulėje lygina su kelione lėktuvu, tik ši būsianti „su dar neįtikėtinesniais vaizdais ir dar prabangesne atmosfera“. Slėgio kapsulės interjerą planuoja prancūzų dizaineris Josephas Dirandas.
Kapsulės dizainas viešai dar neskelbiamas, tačiau „Zephalto“ žada, kad jis spinduliuos „prancūzišką savoir-faire“.