„Google“ keičia kryptį – išsižada plano visiškai atsisakyti slapukų

Kaip skelbia „Reuters“, tokį „Google“ prekinį ženklą valdančios „Alphabet“ sprendimą lėmė reklamos pirkėjai, kurie yra didžiausias bendrovės pajamų šaltinis. Šie susirūpino, kad populiariausiai pasaulio naršyklei atsisakius slapukų bus apribotos verslų galimybės rinkti informaciją, reikalingą reklamoms individualizuoti, todėl jie taps priklausomi nuo „Google“ naudotojų duomenų bazių.
Slapukai – tai yra nedidelis teksto blokas, kurį svetainė išsiunčia į lankytojo naršyklę bei išsaugo jo įrenginyje. Taip svetainė atsimena informaciją apie jos lankytojus. Jie yra skirti tam, kad sektų kiekvieną naudotojo žingsnį internete, formuotų jo interesų profilį, pagal kurį vėliau tam pačiam naudotojui siūlomos specialiai pritaikytos produktų reklamos.
VŽ rašė, kad ilgus metus slapukai buvo aukso kasykla reklamos užsakovams, tačiau didžiausia technologijų kompanijų nuodėmė už privatumą internete kovojantiems aktyvistams. Ilgainiui jausdama spaudimą iš įstatymų leidėjų užtikrinti geresnį vartotojų privatumą internete, „Google“ pažadėjo jų atsisakyti ir šių metų sausį pradėjo juos blokuoti.
„Google“ dar 2019 m. pradėjo slapukų pabaigos programą pavadinimu „Privacy Sandbox“ (liet. privatumo smėliadėže). Ši iniciatyva, anot kompanijos, buvo ne tik apie slapukų atsisakymą, bet ir ieškojimą, kuo technologiją būtų galima pakeisti.
Reklamdavių spaudimo neatlaikė
Tačiau dabar bendrovė keičia savo pozicija kardinaliai. Anthony Chavezas, „Privacy Sandbox“ viceprezidentas nurodė, kad vietoj to, kad panaikintų trečiųjų šalių slapukus, bendrovė įdiegs naują patirtį, „leisiančią žmonėms priimti pagrįstą sprendimą, taikomą visiems naršymo internete atvejams. Priimtą sprendimą naudotojai galės bet kada koreguoti.“
Vos „Google“ paskelbė apie keičiamą kryptį, bendrovė iškart susilaukė kritikos dėl nesirūpinimo vartotojų privatumu. Kai kurie vartotojų teisių aktyvistai nuogąstavo, kad verslai nuo šiol galės dar grobuoniškiau reklamomis atakuoti pažeidžiamiausias visuomenės grupes.
Tačiau „Google“ tikina, kad keisdama savo poziciją dėl slapukų naudojimo, bendradarbiauja su įvairiomis reguliavimo institucijomis.
Europos Sąjungoje slapukų naudojimą reglamentuoja Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), kuriame nustatyta, kad leidėjai turi gauti aiškų naudotojų sutikimą saugoti jų slapukus. Pagrindinės naršyklės taip pat privalo suteikti galimybę ištrinti slapukus, naudotojams to pareikalavus.