Naujoji „Azure“ serija – „Bentley“ raktas į gerą savijautą

Bentley visuomet pasižymėjo nepriekaištingomis charakteristikomis ir patogumu ilgose kelionėse. Nuo šiol gamintojas šiuos privalumus kelia į naują lygį ir pristato naują automobilių seriją visoje gamoje. Naujoji Azure serija nustebins Bentley klientus kruopščiai parinktomis funkcijomis, kurios užtikrins keleivių gerovę ir komfortą, kad kiekviena kelionė taptų atpalaiduojanti, nepaisant to, kiek ji trunka.
Naujasis asortimentas apims visus Bentley modelius, įskaitant Bentayga, Bentayga EWB, Flying Spur, Continental GT ir Continental GT Convertible. Azure tai daugiau nei specifikacija. Čia svarbią vietą užima tai, ką mato ir ką gali pajausti keleiviai, nes ši serija skirta tam, kad mažintų stresą ir gerintų savijautą. Tuo tarpu vairuotojo pagalbos sistemos leis keliauti paprastai ir saugiai. Pavyzdžiui, Bentley Speed gamoje didžiausias dėmesys skiriamas galiai ir dinamikai, o Azure akcentuojamas kitas Bentley charakterio bruožas aukščiausio lygio komfortas, kuris net po ilgos kelionės leis jaustis žvaliai.
Mulliner simbolizuoja prabangos ir galios etaloną, o Azure ir Speed ženklai subtiliai skirtingas Bentley vairavimo potyrių interpretacijas. Kiekviename Bentley automobilyje atsipalaidavimas derinamas su džiugesiu, o Azure serija skirta klientams, kurie pirmenybę teikia atsipalaidavimui. Šie modeliai pasižymi kruopščiai parinktais sprendimais patogumui ir gerai savijautai.
Adriano Halmarko, Bentley Motors valdybos pirmininko ir vykdomojo direktoriaus teigimu, Azure, kaip ir Speed bei Mulliner, leis lengviau ir maloniau išsirinkti jiems labiausiai tinkantį modelį.
Pagal savo specialistų atliktus mokslinius tyrimus sužinojome, kad mūsų holistinis požiūris į gerą savijautą prie vairo, jungiantis technologijas, dizainą ir meistriškumą, leis vairuotojui ir keleiviams kelionės pabaigoje jaustis taip pat energingai kaip ir jai prasidėjus, pažymi vykdomasis direktorius.
Saugumas, ramybė ir atsipalaidavimas
Vairuotojo patogumui lemiamą įtaką turi sėdynės, todėl visi Bentley Azure auntomobiliai pasižymi ypatinga priekinių sėdynių komforto specifikacija. Jos reguliuojamos 22 kryptimis, taigi idealią sėdėjimo padėtį ras įvairaus ūgio ir svorio keleiviai nuo 95 procentilio vyrų iki 5 procentilio moterų. Tuo tarpu šildymo ir vėdinimo funkcija padeda palaikyti optimalią kūno temperatūrą, užtikrinančią komfortą ir žvalumą.
Kai sėdime nepatogiai arba netaisyklingai, mūsų organizmas pasisavina iki 30 proc. mažiau deguonies, o tai paveikia mąstymą, kūnas patiria papildomą stresą. Azure serijos modeliai turi masažo funkciją su šešiomis programomis, kurios nuolat koreguoja kūno padėtį taip mažinant nuovargį. Priekinių sėdynių komforto specifikaciją papildo reguliuojamos šoninės atramos, elektrinio saugos diržų reguliavimo funkcija ir patogūs galvos atlošai.
Kitas svarbus Azure specifikacijos elementas Bentley 48V aktyvi kėbulo stabilizavimo sistema, kuri padidina važiavimo komfortą ir sumažina svyravimus nelygiame kelyje. Sistema elektros variklių pagalba keičia kėbulo pasvirimą ir užtikrina, kad automobilis važiuotų tolygiai. Pavyzdžiui, jei posūkis veda į kairę, 1300 Nm galios varikliai gali per 0,3 sekundės kompensuoti kėbulo pasvyrimą į dešinę.
Visuose Azure modeliuose įdiegtos Touring vairuotojo pagalbos sistemos, suteikiančios vairuotojui pasitikėjimo ir lengvo valdymo pojūtį, nesvarbu, kokios yra eismo arba oro sąlygos. Prisitaikančioji greičio valdymo sistema (Adaptive Cruise Control)* palaiko nustatytą atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės, sumažina greitį (prireikus sustabdo), kai tą patį padaro priekyje važiuojantis automobilis, ir vėl pradeda važiuoti nustatytu greičiu, kai eismo juosta atsilaisvina. Bentley įmontuotų radarų ir kamerų sistemų rinkinys kartu su persirikiavimo pagalbos sistema (Lane Assist)*, važiavimo spūstyje sistema (Traffic Assist)* ir Bentley Safeguard sistema nuolat stebi kelią, eismą ir prireikus gali įsikišti, kad būtų išvengta avarijos.
Atpalaiduojanti ir energijos suteikianti Azure salono atmosfera mažina vairuotojo nuovargį. Dizainas čia kurtas remiantis naujausiais sensoriniais tyrimais, nes statistika rodo, kad 20 proc. visų avarijų keliuose lemia nuovargis.
Vairuotojo atsipalaidavimo jausmą dar labiau sustiprina ant priekinio stiklo projektuojamas ekranas, kurio pranešimai ir navigacija rodomi prieš vairuotojo akis. Tuo tarpu naktinio matymo sistema infraraudonųjų spindulių pagalba aptinka pėsčiuosius, dviratininkus ir gyvūnus, net jei jų neapšviečia automobilio žibintai.
Geros savijautos mokslas
Stresas mūsų gyvenimą veikia vis labiau. Neseniai paskelbtoje pasaulinėje darbo vietos ataskaitoje Global Workplace Report teigiama, kad 2021 m. kasdienis stresas pasiekė rekordinį lygį. Kitoje ataskaitoje, kurią rengė Brake ir Direct Line, nurodyta, kad 71 proc. apklaustų vairuotojų per pastaruosius 12 mėnesių dėl streso ar susierzinimo prarado koncentraciją kelyje.
Siekdama išanalizuoti ir sukurti naują Bentley geros savijautos prie vairo koncepciją, Azure kūrėjų komanda pasitelkė Kinda Studios neurobiologę Kateriną Templar-Levis. Išsamūs šios mokslininkės išorinių veiksnių, darančių įtaką stresui, tyrimai buvo svarbiausi kuriant šią koncepciją, kurią įkūnija Azure funkcijų rinkinys. Remiantis Katerinos tyrimais ir Bentley duomenimis, atsižvelgta į viską nuo šviesos, tai ką matome, sedėsenos automobilyje poveikio ir šiluminio komforto svarbos ir parengta mokslu pagrįsta Bentley vairuotojo ir keleivio atsipalaidavimo patirties analizė. Pavyzdžiui, du svarbiausi veiksniai, darantys įtaką atsipalaidavimui automobilyje, yra važiavimo komfortas, triukšmas ir vibracija. Per ketverių metų tyrimą, kuriame buvo stebimi tūkstančiai žmonių, nustatyta, kad tiems, kuriuos veikė didesnis nei 70 decibelų (db) eismo triukšmas, rizika susirgti depresija buvo 65 proc. didesnė. Pavyzdžiui, pagrindinio Azure gamos modelio Bentayga EWB matavimais nustatyta, kad jo viduje yra nuo 4 iki 26 proc. tyliau nei konkurentų automobilyje. Važiavimo komfortas yra dar vienas svarbus veiksnys, turintis įtakos savijautai automobilyje kuo sklandžiau važiuojama, tuo ramesnė kelionė. Kai važiuojama įprastu greičiu, 520 Hz dažnių diapazone, Bentayga EWB važiavimo vibracija yra iki 27 proc. mažesnė nei konkurentų automobilių. Tokie faktai įkvėpė Bentley komandą pasitelkiant įvairius tarpdisciplininius būdus kurti mokslu pagrįstą dizainą, kad Bentley vairuotojai ir jų keleiviai jaustųsi kuo geriau ir galėtų mėgautis kuo didesniu komfortu. Kadangi automobilis yra sensorinė aplinka, taikant šį metodą reikėjo atsižvelgti ne tik į regos, klausos, lytėjimo ir uoslės pojūčius, bet ir į kūno padėtį (propriocepciją), gravitaciją ir pusiausvyrą (vestibuliarinį aparatą), temperatūrą ir vidinius kūno pojūčius (interocepciją).
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/1528?placement= Pavyzdžiui, anksčiau automobilio akustikos inžinierius daugiausia dėmesio būtų skyręs triukšmo, ir vibracijos slopinimui (tobulinimo sritys, kuriose Bentley automobiliai visada pirmavo), o dabar daugiausia dėmesio skiria garso kokybei. Tai daroma tam, kad iš triukšmingos aplinkos būtų galima pasitraukti į asmeninę erdvę, kurioje mažiau išorinio triukšmo, galinčio išblaškyti dėmesį, paveikti atmintį ir padidinti reakciją į stresą. Bentley akustikos inžinieriaus Endžio Džeksono teigimu, reikia suprasti, kaip mes visi atpažįstame garsus ir į juos reaguojame, o tada išsiaiškinti, kaip juos integruoti į Bentley automobilius. Mes subalansuojame transporto priemonės skleidžiamą garsą ir apsaugome keleivius nuo išorinio pasaulio, iki minimumo sumažindami garso prasiskverbimą. Akustiką suderiname su kitais automobilyje patiriamais dalykais. Garsas tai automobilio DNR, taigi jį galima vadinti autentišku meistro rankų rezultatu, sako A. Džeksonas. Ypatinga spalvų, tekstūros ir jutiminių savybių pusiausvyra Bentley Motors spalvų ir apdailos skyriaus vadovė Marija Mulder pažymi, siekiant suprasti spalvų, tekstūros, jutiminių savybių ir net kvapų sąsajas Azure gamoje, buvo konsultuojamasi su neurobiologais padedančias sukurti atsipalaidavimo ir ramybės atmosferą.
Kai matome malonias formas, figūras ir spalvas, mūsų smegenyse išsiskiria tam tikros cheminės medžiagos, pvz., dopaminas, kuris ne tik padeda gerai jaustis, bet ir yra naudingas mūsų kūnui bei gerovei, teigia M. Mulder. Jutimo receptoriai fizinius dirgiklius paverčia nerviniu atsaku, todėl mūsų smegenyse ir nervų sistemoje vyksta pokyčiai. Kiekvienas audinys, garsas, judesys, spalva ir prisilietimas nuolat veikia mūsų nervų sistemą, taigi Azure saloną patobulinome atsižvelgdami į šiuos dalykus. Azure interjero dizaino specifikacija apima net siuvinėjimą. Preciziškai pagamintų deimantais dygsniuotų apmušalų raštai sukuria akiai malonų šviesos ir šešėlių žaismą bei kviečia juos tyrinėti pirštų galiukais. Nors Bentley gerbėjai visada galės rinktis iš daugybės medžio apdailos variantų, Azure gamoje galima rinktis iš trijų porėto medžio apdailų: tamsiojo riešutmedžio, crown-cut riešutmedžio ir akacijos, kurių švelnesnė, pusiau blizgi, atspindinti išvaizda kuria ramybę. Azure savininkai taip pat gali rinktis iš 15 odos apdailos spalvų ir atspalvių gamos, o įprastos kontrastinės siūlės ir sėdynių apvadai jau yra standartinėje įrangoje. Šiuos akiai malonius vaizdus papildo apšviestos Azure slenksčių apdailos, Bentley B pedalai, nuotaiką kuriantis apšvietimas ir dviejų atspalvių vairas su šildymo funkcija.
Elegantiškas ir išskirtinis dizainas
Azure versijos bus siūlomos visiems Bentley modeliams, įskaitant Bentayga, Bentayga EWB, Flying Spur, Continental GT ir Continental GT Convertible. Visų modelių išorėje, ant slenksčių apdailų, medžio apdailos ir sėdynių bus užrašas Azure.
Kiti Azure dizaino elementai chromuotos apatinės buferio grotelės, unikalūs 10-ies stipinų 22 colių ratlankiai, dygsniuotos sėdynės ir apdailos detalės, pavyzdžiui, rafinuotas Bentley degalų bako dangtelis. Visa tai sukuria elegantišką, vizualiai patrauklų ir laikui nepavaldų automobilio dizainą. Be to, Flying Spur Azure komplektacijoje yra per visą stogo plota sumontuotas panoraminis stoglangis. Dėl jo salonas pripildomas natūralios šviesos, o priekinė stogo dalis pakeliama ir pastumiama virš galinės, kad į vidų patektų šviežio oro. Prie interjero ir odos spalvos priderintos elektra valdomos Alcantara užuolaidėlės iš minkštos ir malonios liesti medžiagos, kuri naudojama kaip odos alternatyva, prireikus užsitraukia ir suteikia pavėsį. Neatsidarantis panoraminis stiklinis stoglangis yra įtrauktas į Continental GT Azure komplektaciją.
Nuolatinis siekis tobulėti
Bentley iš kitų automobilių gamintojų išsiskiria tuo, kad visuomet siekė ypatingos galios ir tobulumo. Net ir bendrovės veiklos pradžioje, kai Bruklende ir Le Mane varžybose su savo žalios spalvos automobiliais lenktyniavo ir trofėjus skynė Bentley Boys komanda, bendrovės įkūrėjas W. O. Bentlis įnirtingai siekė sklandaus ir nepriekaištingo važiavimo.
Gyvenime teko pakęsti daug triukšmo, nors jo nemėgstu, rašė jis autobiografijoje. Nekenčiu triukšmo dėl triukšmo. Man 70 mylių per valandą greičiu važiuoti tyliai yra kur kas maloniau nei lėkti triukšmingai 80 mylių per valandą. Dabartiniai Bentley Azure, skriedami 150 mylių per valandą greičiu, skleidžia mažiau triukšmo, nei W. O. Bentlis patyrė riedėdamas 70 mylių per valandą.
Komfortas ir sveikata
Bentley klientai gyvena visavertį gyvenimą, tačiau šiuolaikinio nepailstančio pasaulio iššūkiai gali kelti stresą ir protinį nuovargį. Kaip teigiama pasaulinėje 2021 m. darbo rinkos ataskaitoje, kasdienis stresas 2021 m. pasiekė rekordiškai aukštą lygį 43 procentų. Bentley Azure tai lyg ramybės oazė, suteikianti galimybę įsikrauti dvasinių jėgų. Azure asortimento etalonas naujasis Bentayga su ilgesne ratų baze. Čia sumontuotos pažangiausios sėdynės, kokių dar nebuvo jokiame kitame automobilyje. Keturių vietų ar 4+1 vietos išdėstymo salone sėdynes galima reguliuoti 22 kryptimis. Be to, pirmą kartą pasaulyje įdiegta nauja automatinio klimato jutiklio sistema ir laikysenos reguliavimo technologija. Pasirinkus atsipalaidavimo režimas (Relax mode), sėdynę galima atlošti iki 40 laipsnių, o priekinė keleivio sėdynė pasislenka į priekį. Taip pat iš jos atlošo išskleidžiama graži oda aptraukta kojų atrama. Tuo tarpu darbo režimu (Business mode), sėdynė nustatoma į vertikaliausią padėtį, kad būtų patogiau dirbti keliaujant.
Naudodamas sėdynės automatinio klimato reguliavimo funkciją, keleivis pasirenka norimą temperatūrą iš šešių skirtingų lygių. Kontaktiniu būdu matuojama kūno temperatūra ir paviršiaus drėgmė (nepriklausomai nuo pagalvėlės ir atlošo), o pagal tai parenkamas šildymas ir vėdinimas, kad būtų palaikoma optimali temperatūra. Tam, kad šie parametrai išliktų pastovūs, jie matuojami nuolat, nes visą dėmesį skiriant savijautai itin svarbi optimali kūno temperatūra. Per tyrimus, kuriuose kūno temperatūra buvo reguliuojama išorinėmis priemonėmis, nustatyta, kad jai nukritus žemiau normalios, silpsta kognityvinės funkcijos. Komfortiška aplinkos šiluma taip pat gali sumažinti nuovargį, dirglumą ir padidinti vairavimo saugumą (Szczurek ir Maciejewska, 2016). Laikysenai koreguoti naudojamos naujos oro pagalvėlės šlaunų ir pečių srityse. Taip pat papildomos juosmens masažo oro pagalvėlės subtiliai, bet nuolat keičia sėdynės formą, kad neleistų užsisėdėti ir netrikdytų kraujotakos. Šias funkcijas galima rinktis iš trijų programų: visa sėdynė, sukimas, tik atlošas. Naudojant oro pagalvėles galima atlikti nepertraukiamus sudėtingesnius judesius, kurių keleivis beveik nepastebi, skirtingai nei elektros varikliukus, kurie pasižymi linijiniu judėjimu.
Sistema neapsiriboja dvimačiais judesiais, būdingais įprastoms reguliuojamoms sėdynėms, ir gali naudoti trimatį sukimąsi, kad sumažintų kūno spaudimą. Šešios viena nuo kitos nepriklausomos slėgio zonos gali būti reguliuojamos 177 kartus kas tris valandas, kad sėdėti būtų patogu visą laiką, nepriklausomai nuo kelionės trukmės. Tyrimais įrodyta, kad aktyvus dinamiškas kūno svorio palaikymas mažina stresą, kuris gali padidinti nervinę įtampą ir trukdyti susikaupti. Įrodyta, kad palaikant natūralią sedėseną atpalaiduojami įsitempę raumenys.
* Priklausomai nuo regiono
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti