„Nematomi“ turistai, galintys tapti aukso gysla verslui

Publikuota: 2018-08-09

Šurmuliuojanti užsienio svečių grupė susirenka pilies menėje. Čia, po kelias dienas trukusių renginių, varžybų, užduočių ir pramogų, jų laukia iškilminga vakarienė su pagal atkurtus senovinius receptus paruoštais viduramžių patiekalais. Šventę ypatingą padaro ne tik aplinka, bet ir kompanija – visi dalyviai yra tos pačios įmonės darbuotojai, į Lietuvą atvykę tiesiog smagiai drauge praleisti laiko.

Ieško būdų motyvuoti

„Pastebime, kad tokių renginių daugėja. Viena vertus, pinga skrydžiai, Lietuvą tampa paprasčiau pasiekti, nors mūsų šalies kainomis jau toli gražu nebesame pigių pramogų valstybė. Antra vertus, bendrovės ieško vis naujų būdų motyvuoti savo komandas, suprasdamos, kad atlyginimo pakėlimas yra tiek gana ribota, tiek ir trumpalaikė priemonė. Tuo tarpu bendros kelionės ir nauji įspūdžiai – tai būdas ir paskatinti darbuotojus, ir praplėsti jų akiratį. Kartais – priversti juos šiek tiek išlįsti iš savo komforto zonos, įgyti naujų patirčių, įvėpimo“, - pasakoja riterių brolijos „Viduramžiai LT“ vadovas Karolis Jankauskas.

Jo vadovaujama profesionalių fakyrų, riterių, aktorių ir šokėjų komanda jau 15 metų organizuoja teatralizuotus pasirodymus, šventes ir renginius įmonėms, tarp kurių vis dažniau matyti užsienio bendrovių pavadinimai. Ieškodamos kuo nustebinti ir kaip paskatinti savo darbuotojus, daugelis bendrovių rengia jų išvykas į svečias šalis, ir Lietuva bei Vilnius kasmet tampa ne vienos tokios įmonės kelionės tikslu.

nuotrauka:: 1 left

Organizacijos vadovas teigia neskaičiavęs, kokių šalių bendrovės dažniausiai renkasi su viduramžiais susijusias pramogas darbuotojams motyvuoti, tačiau jų geografija gana plati. „Viduramžiai LT“ pramogas organizuoja tiek iš artimesnių valstybių, tokių kaip Norvegija, tiek ir iš toliau – JAV, Izraelio, - atvykusiems įmonių kolektyvams.

Jiems rengiamos tiek teatralizuotos ekskursijos po Lietuvos pilis ar dvarus, tiek ir kelių dienų renginiai su plačia programa: dirbtuvėmis, užduotimis ir komandos formavimo pratybomis, įvairiomis pramogomis, šventine vakariene.

Neskiriama pakankamai dėmesio

Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas Kęstutis Ambrozaitis taip pat pastebi, kad vadinamas motyvacinis arba skatinamasis turizmas apima vis didesnę kelionių ir pramogų organizavimo, apgyvendinimo paslaugų įmonių veiklos dalį. Pašnekovas vadovauja keliones į Lietuvą organizuojančiai bendrovei „Lithuanian Tours“ ir skaičiuoja, kad tokių turistų grupių aptarnavimo paslaugos kasmet sudaro apie 15-20 proc. bendrovės apyvartos.

 „Pernai aptarnavome Didžiosios Britanijos spaustuvę, kuri norėdama motyvuoti savo darbuotojus savo komandą, daugiau kaip šimtą žmonių, atsivežė į Vilnių tiesiog gerai praleisti laiką kartu. Per kelias dienas jie skraidė oro balionais, džipais keliavo per miškus, dalyvavo daugybėje kitokių pramogų. Savaime suprantama, tokios grupės šalyje išleidžia nemažai pinigų: kitaip nei tiesiog pailsėti atvykstantys turistai, motyvuoti darbuotojus siekiančios įmonės užsako daug ir įvairių paslaugų, kurios paprastai nėra pigios. Pridėkime dar apgyvendinimą, maitinimą, suvenyrus –  pajamos iš tokių svečių grupių gali prilygti ir iš konferencijų turizmo gaunamoms pajamoms“, - svarsto K. Ambrozaitis.

Todėl pašnekovą kiek stebina, kad motyvacinio turizmo skatinimui ir plėtrai Lietuvoje neskiriamas pakankamas dėmesys.

„Nepasakyčiau, kad ši niša Lietuvoje nėra išnaudojama. Bendraudamas su renginių organizatoriais Vilniuje ir Lietuvoje susidarau įspūdį, kad įkvėpimo ir motyvacijos pasisemti atvykusių grupių aptarnavimas sudaro ne tokią jau mažą veiklos dalį. Į Vilnių atvyksta grupės iš Skandinavijos šalių, Lenkijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, daugelio kitų valstybių. Tik šie turistai nėra taip matomi, ir šiai sričiai neskiriama daug dėmesio. Lietuva pasauliui kalba apie savo gamtą, skatina kultūrinį, medicininį, konferencijų turizmą, tuo tarpu skatinamasis turizmas paliekamas nuošalyje“.

Žavi unikalumu

Lietuva kaip skatinamojo turizmo šalis užsienio bendrovėms patraukli toli gražu ne tik dėl kainų. Anot K. Ambrozaičio, Lietuva ir Vilnius, kur daugiausiai ir atvyksta tokių svečių, užsieniečiams įdomūs savo unikalumu. Būdamas palyginti netoli Skandinavijos, Jungtinės Karalystės ar Vokietijos, Vilnius gerokai skiriasi nuo to, ką įpratę matyti šių šalių gyventojai.

nuotrauka:: 2 right

„Iš Vakarų valstybių atvykusius svečius žavi Vilniaus grožis ir kompaktiškumas. Čia puikiai dera sena ir nauja – pakanka iš dešiniojo Neries kranto su jo moderniais verslo, prekybos centrais, Nacionaline dailės galerija persikelti į kairįjį, ir atsiduriama unikaliame Vilniaus senamiestyje. Kitas svarbus lūkestis, nesvarbu, ar svečias atvyko į motyvacinę kelionę su įmonės kolegų grupe, ar į tarptautinę konferenciją, ar tiesiog pailsėti, yra aptarnavimo paslaugų kokybė. Mes jai skiriame ypatingą dėmesį ir tai yra svarbiausia sritis, į kurią turėtų susitelkti kiekviena svetingumo paslaugų srityje dirbanti bendrovė, siekianti pritraukti daugiau svečių“, - komentuoja didžiausio kambarių skaičiumi šalies viešbučio „Radisson Blu Hotel Lietuva“ vadovas Massimo Supino.

Pašnekovai sutinka, jog Lietuvos paslaugų teikėjai mielai aptarnautų didesnius skatinamojo turizmo svečių srautus. Vis dėlto, jų pritraukimas turėtų būti ne vien verslo rūpestis.

Iššūkis – šalies rinkodara

„Konkurencijai dėl talentų aštrėjant, įmonės visame pasaulyje skiria vis didesnį dėmesį darbuotojų motyvacijai, todėl skatinamasis turizmas yra labai perspektyvi sritis. Bet mes, paslaugų teikėjai, nelemiame, ar klientai apskritai atvažiuoja į Lietuvą, ar vyksta į kitą šalį. Juk jie pirmiausiai renkasi kryptį, o tada – jau pramogas. Ir čia labai svarbų vaidmenį atlieka šalies įvaizdis, žinomumas ir rinkodara. Privačiam verslui daryti įtaką tokiems procesams yra sudėtinga, todėl savo turistinės ir verslo pramogų šalies įvaizdžiu labiausiai turėtų būti suinteresuota pati valstybė“, - įsitikinęs „Viduramžiai LT“ vadovas K. Jankauskas.

Panašios nuomonės ir „Radisson Blu Hotel Lietuva“ generalinis direktorius. Anot jo, dėl atvykstančių svečių, konferencijų ir tarptautinių įmonių renginių Lietuva konkuruoja su visu pasauliu, o ypač – Baltijos šalimis, kaimynine Latvija ir Estija.

„Ryga ir Talinas šiuo metu pritraukia didžiąją dalį konferencinių turistų srautų, o mūsų visų bendras tikslas – padėti Vilniui tapti pagrindine rinka, paskatinti rinktis jį, o ne kaimyninių šalių sostines. Verslas tuo suinteresuotas – neseniai atidarėme viešbučio priestatą, papildžiusį „Radisson Blu Hotel Lietuva“ dar 165-ais „Premium“ klasės kambariais, taigi galime dar geriau pasirūpinti, kad svečiai Vilniuje jaustųsi patogiai ir maloniai. Ko dar reikėtų turizmo srautų kryptims koreguoti – tai Vakaruose garsiau girdimos žinios apie Lietuvą ir Vilnių. Tam, suprantama, būtinas aktyvesnis ne tik privataus sektoriaus, bet ir valstybės institucijų vaidmuo“, - pabrėžia M. Supino.

Sėkmingos šalies rinkodaros pavyzdžių, pasak K. Ambrozaičio, toli ieškoti nereikia: pakanka atidžiau patyrinėti tų pačių kaimynių veiklą. Talinui kitados pavyko pralenkti Lietuvą atvykstančių užsienio turistų srautais pritraukus kruizinių laivų. Tuomet atėjo Rygos eilė – kaimynai pasitelkė oro linijas „Air Baltic“ ir jų prekės ženklą.

„Puikiai atsimenu, dar prieš daugiau kaip dešimtmetį Berlyne vaikščiodamas mačiau reklaminius „Air Baltic“ stendus, teigiančius, kad Ryga pasiekiama vos už 19 eurų. Mes atkreipėme dėmesį į tokią reklamą, pastebėjo ją ir vokiečiai. Jei jau iš Berlyno galima patekti į kažkokią Rygą už tokią kainą, pasidaro smalsu, kas ta Ryga, kur ji, ką ten įdomaus galima pamatyti ar nuveikti. Tai labai sėkmingai suveikė“, - komentuoja K. Ambrozaitis.

Nacionalinės turizmo verslo asociacijos valdybos pirmininkas teigia, kad turizmo rinkodarai skiriamomis lėšomis Lietuva šiuo metu gerokai atsilieka nuo Latvijos ir Estijos. „Kaimyninės valstybės jau seniai suprato, kad turizmas yra svarbus pajamų šaltinis, į kurio plėtrą tiesiog būtina investuoti. Tuo tarpu mes tikimės, kad pakaks išleisti vieną kitą leidinį Lietuvos gamtai pristatyti, ir turistai čia važiuos. Taip tiesiog nevyksta“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Turistus į Lietuvą vežančios įmonės vadovas: įveikęs vieną iššūkį Vilnius svečių sulauktų gerokai daugiau Rėmėjo turinys

Pagrindinėse Vilniaus gatvėse vasaros dienomis kasdien šurmuliuoja gausūs būriai užsienio turistų, o Lietuvą...

„Nematomi“ turistai, galintys tapti aukso gysla verslui Rėmėjo turinys

Šurmuliuojanti užsienio svečių grupė susirenka pilies menėje. Čia, po kelias dienas trukusių renginių,...

Penkios priežastys užsieniečiams Vilnių rinktis ir poilsiui, ir verslo renginiams Rėmėjo turinys 4

„Žavinga istorija, neįprasta elegancija ir unikalia kultūra galintis pasipuikuoti Vilnius lankytojams siūlo...

Konferencijų turizmas renginių organizatorių akimis: trys svarbiausios plėtros kliūtys Rėmėjo turinys

Tarptautiniuose reitinguose tarp patraukliausių vietų konferencijoms ir renginiams organizuoti Vilnius užima...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau