Nuo įprastinių vermišelių iki kokybiškų makaronų

Apie lietuviui įprastų makaronų virsmą kokybiška pasta bei atsinaujinantį asortimentą pasakoja vienos didžiausių Baltijos šalyse ir šiemet 20 metų sukaktį švenčiančios makaronų gamybos įmonės UAB „Amber pasta“ vadovas Marius Dužinas.
Nors dabartinis makaronų pavadinimas – pasta – kildinamas iš Italijos, o pats patiekalas, manoma, atsirado prieš 4 tūkst. metų Kinijoje, tačiau jis populiarus visame pasaulyje ir gausiai gaminamas ten, kur pakanka aukščiausios rūšies kviečių miltų. Taigi, ir Lietuvoje makaronai niekam nėra naujovė.
„Iš esmės makaronai yra miltai ir vanduo. Bet to neužtenka kokybiškų makaronų gamybai. „Amber pasta“ yra įdiegusi modernias ir patikimas makaronų gamybos linijas. Ilgametės gamybos praktiškai patikrinta technologija padeda sukurti kokybišką ir sveiką produktą.“ – sako pašnekovas.
Svarbiausia miltų kokybė. Grūdų savybes lemia geografinės sąlygos: Lietuvoje, kaip ir visoje Centrinėje Europoje auginami minkštieji kviečiai, o Pietuose – kietųjų kviečių veislės. Mūsų krašte per šalta, kad subrandintume kietuosius grūdu, todėl juos tenka pirkti užsienyje.
„Kita vertus Lietuvoje yra senos ir puikios grūdų auginimo tradicijos. Tai reiškia, jog galime naudotis vietiniais resursais ir rinkai siūlyti kokybiško grūdo produktus, kurių kokybė nenusileidžia kitų šalių gamintojų siūlomiems gaminiams“, – įsitikinęs vadovas.
Nuo kuklaus „Gintarinio amžiaus“ iki rimto eksportuotojo „Amber pasta“
„Veiklos pradžioje buvome maži vietinės rinkos gamintojai. Įmonė vadinosi labai lietuviškai – „Gintarinis amžius“ – prisimena M. Dužinas. Pirmuosius aštuonerius gyvavimo metus, įmonė orientavosi į Lietuvos vartotojus, kūrė platesnį gaminių asortimentą, tyrė rinką ir ieškojo plėtros galimybių.
Svarbiausi pokyčiai įvyko 2004 m., kai pusę įmonės akcijų įsigijo „Malsena“, o jau kitais metais – 2005 – bendrovė pakeitė savo pavadinimą į vakarietišką – „Amber pasta“. Tada susiformavo įmonės veiklos kryptis – eksportas. „Išėjimas į tarptautinius vandenis lėmė dalies lietuviškumo praradimą“ – šypteli pašnekovas.
Per dešimtmetį lietuviškų makaronų gamintojo eksportas nuo kelių procentų išaugo iki 75 proc. Iš jų 25 proc. tenka Baltijos šalims, taip pat eksportuojama į Skandinavijos šalis, o didžioji likusioji dalis tolimiesiems kraštams – Afrikos šalims, Vidurio Rytams. Ypatingą reikšmę sėkmingai įmonės plėtrai M. Dužinas teikia dalyvavimui tarptautinėse parodose – „iki 2009 m. tokiuose renginiuose nedalyvaudavome, o dabar kasmet apsilankome 2–3 parodose“.
Įmonės atstovai produkciją pristato visame pasaulyje, taip pritraukdami naujų užsakovų, o esamus – supažindina su naujais gaminiais. Tarptautiniai renginiai suteikia ne tik galimybę reklamuoti savą produkciją, bet ir suteikia puikias galimybes susipažinti su kitų gamintojų produktais, naujienomis, visada jausti makaronų produkcijos rinkos tendencijas ir plėtros galimybes.
Makaronų gaminių perspektyvos
„Viena svarbiausių užduočių – pateikti žmonėms kuo platesnį ir patrauklesnį gaminių asortimentą“ – pasakoja pašnekovas. Įmonė yra idiegusi ISO kokybės ir vadybos standartus, kurie užtikrina aukštą gaminamos produkcijos kokybės lygį. Tam kad pirkėjų stalus pasiektų kuo skanesnė ir kokybiškesnė produkcija, jos gamybai naudojami tiek minkštųjų, tiek kietųjų kviečių miltai. Rinkoje ypač jaučiama paklausa sveikos mitybos produkcijai, todėl „Amber pasta“ orientuojasi į pilno grūdo, ekologiškų bei grikinių makaronų gamybą.
Šiuo metu įmonė didžiulį dėmesį skiria naujo produkto – grikinių makaronų – įvedimui į rinką. „Grikiniai makaronai – tai produktas gausus skaidulinių ir kitų organizmui naudingų medžiagų. Dar daugiau – jie yra sveikesni už kitus makaronus“ – gerąsias naujo produkto savybes vardija M. Dužinas.
Apibendrindamas įmonės gyvavimo dvidešimtmetį, direktorius pastebi, kad ir vartotojų skonis bei mitybos įpročiai keičiasi, sulig atsiranda platesnis pasirinkimas ir aukštesnė kokybė. M. Dužinas tikina, kad „Amber pasta“ kolektyvas ir toliau sieks teikti Lietuvos bei kitų šalių vartotojams naujus, kokybiškus ir sveikus gaminius.
infogr.am::infogram_0_8105f60f-762c-46a0-8cfe-4b7b1090ec85