2016-07-05 18:38

Pirkėjus pratina prie kitokių akcijų

Konkurencijos formas verslas pasirenka atsižvelgdamas į vartototojų segmentus. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Konkurencijos formas verslas pasirenka atsižvelgdamas į vartototojų segmentus. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Konkurencija kainomis verslui dažnai nėra ekonomiškai naudinga. Todėl nekaininės konkurencijos formos yra naudojamos dažniau – jos labiau apsaugo nuo kainų karų, kurių metu visi rinkos dalyviai patiria nemažai nuostolių.

Nekaininė konkurencija pasireiškia tarpusavio konkurencija įvairiomis priemonėmis, išskyrus kainų mažinimą. Verslas ima konkuruoti ne kaina, o kitais rodikliais: geresniu aptarnavimu, produkto išskirtinumu, pridėtinės vertės komunikacija, vartotojų švietimu ir pan.

Tokia situacija rinkoje suteikia vartotojams tam tikrų pranašumų – didėja pasirinkimo galimybė, geriau tenkinami jų poreikiai. Kita vertus, išsiplėtus produkcijos asortimentui vartotojui tampa sunku išsirinkti norimą prekę ir apie jos kokybę imama spręsti iš kainos. Tai yra kiekvieno tiekėjo siekiamybė.

Brenda iš nuolaidų

Artūras Skairys, įmonių grupės „KG Group“ marketingo tarybos direktorius, sako, kad pamažu praeina tas laikotarpis, kai po krizės tiek vartotojams, tiek prekybos tinklams buvo įdomios kainų akcijos. Jis įvardija, kad vyksta pokyčiai – gal dėl to, kad prekybos tinklai nori išbristi iš nuolaidų balos, o vartotojai darosi išrankesni, todėl ieško įdomybių, naujovių ir pan.

„Artėjant grilio sezonui pradėjome akciją „Grilink vištieną kitaip“, kuria siekiame populiarinti „Vištiena Kitaip“ prekės ženklą ir didinti jo vertę. Tik kainos nuolaida vartotojui jokios vertės nekuria, – pasakoja p. Skairys. - Šia akcija siekiame populiarinti „Vištiena Kitaip“ rinkinius šeimai. Šio prekės ženklo šviežios mėsos rinkiniai šeimai yra naujas produktas rinkoje, organizuodami tokią akciją su masinės komunikacijos priemonių palaikymu, pristatome produktą vartotojams, skatiname jį išbandyti, pasakojame, kaip gaminti. Tokios akcijos leidžia plėsti produktų distribuciją, jei, pvz., iki akcijos tam tikri prekybos tinklai šio produkto savo reguliariame asortimente neturėjo, tai bent jau akcijos metu (tikėtina, kad ir po jos) šį produktą įsivedė į savo reguliarų asortimentą.“

Pasak p. Skairio, ši akcija naudinga ne tik pačiam gamintojui, bet ir prekybos tinklams, nes augant prekės ženklo „Vištiena Kitaip“ žinomumui bei pardavimams, ir prekybos tinklai gauna uždarbį.

Vartotojai, nusipirkę produktus, pažymėtus specialiu nekaininės akcijos lipduku, kviečiami registruoti unikalų kodą internete ir gali laimėti įvairius prizus, skirtus grilio sezonui.

„Tokio pobūdžio šviežios mėsos akciją vykdome pirmą kartą, tačiau rezultatus matysime sezono pabaigoje. Tiesa, praėjusiais metais vykdėme panašią akciją su marinuotais vištienos produktais, tad jei lygintume pernai metų žaidimo mėnesio rezultatus ir šiemet – dalyvaujančių skaičius šiemet didesnis 40 %“, – sako jis. Pašnekovas skaičiuoja, kad pirmojo akcijos mėnesio pardavimų rezultatai – 10% augimas.

Apie kokybę sprendžia iš kainos

Gegužės mėnesį bendrovės „Maxima LT“ atliktas pirkėjų įpročių tyrimas parodė, kad didžioji dalis šalies pirkėjų (77%) mano, kad kokybiškos prekės kainuoja brangiau. Turimas taip pat atskleidė objektyvius ir emocinius produkto pasirinkimo kriterijus. Remiantis tyrimo duomenimis, vertindami maisto produktų kokybę, beveik 9 iš 10 pirkėjų sako dažniausiai atsižvelgiantis į jų galiojimo terminą (87%) ir produkto etiketėje pateiktą informaciją (85%). Kita vertus, pirkėjai dažnai kokybę vertina vadovaudamiesi asmeniniais ar emociniais kriterijais. 79% tyrimo dalyvių sako, jog produkto kokybę vertina pagal jo kainą.

„Pirkėjams svarbi kaina, bet ji nėra esminis vidutines ir aukštesnes pajamas gaunančių pirkėjų pasirinkimo kriterijus. Kai kaina nėra svarbi, vertinami kokybiniai parametrai ir pirmenybė teikiama lietuviškos kilmės, ekologiškiems produktams. Pirkėjų dėmesio visada susilaukia prekės, kurios žmogui duoda ne tik gerą kainą, bet ir pridėtinę vertę. Pastebime, kad tiekėjai vis dažniau ieškoti netradicinių prekės pristatymo pirkėjui būdų ir to nedaro vien tik mažindami kainą“, – dėsto Renata Saulytė, „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė.

Kita vertus, anot jos, labai svarbu išlaikyti teisingą kainą, kad žmogus nesijautų permokantis. „Pirkėjai nenori mažiausių kainų, jie nori gauti kokybę už teisingą kainą ir ją yra pasiryžę sumokėti“, – teigia p. Saulytė. Pasak jos, konkurencijos formos pasirinkimas priklauso nuo vartotojų segmentavimo. „Kaininės akcijos labiau orientuotos į mažesnes pajamas gaunančius vartotojus, tuo tarpu nekaininės akcijos leidžia atkreipti aukštesnes pajamas gaunančių pirkėjų dėmesį“, – pažymi ji.

52795
130817
52791