Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-09-28 10:00

Prekės kelionė iki lentynos prekybos tinkle „Maxima“: kokybės valdymas kiekviename žingsnyje

Nuo darbo su dar tik būsimais tiekėjais iki darbuotojo, aptarnaujančio pirkėjus kasoje – „Maxima“ deda dideles pastangas, kad į pirkėjų rankas patektų tik kokybiški produktai. Kokybė yra galingas svertas vartotojams renkantis, kur apsipirkti, todėl „Maximoje“ jai skiriamas itin didelis dėmesys.

Kad kliento apsipirkimo patirtis būtų puiki, bendrovė pradeda rūpintis gerokai anksčiau nei prekės atsiranda parduotuvėse. Prekių transportavimas, sandėliavimas, pačių produktų atitikimas Europos ir Lietuvos Respublikos įstatymams ir jų pardavimas – pagrindinės ilgos kokybės grandinės dalys. Kad ji veiktų tinkamai, svarbūs ne tik procesai, bet ir atitinkamas požiūris.

„Kokybei valdyti pasitelkiame inovatyvius įrankius, automatizuotas sistemas, veikiame pagal instrukcijas, tvarkas ir procedūras bei nuolat tikriname, kaip pavyksta jų laikytis. Ne mažiau svarbu ir džiugu tai, kad saugia maisto gamyba, tiekimu ir pardavimu rūpinasi visi „Maximos“ darbuotojai: nuo aukščiausio vadovo iki sandėlių ir parduotuvių darbuotojų. Galiu drąsiai teigti, kad bendrovėje maisto saugos kultūra veikia labai efektyviai“, – pabrėžia Ugnė Ulickienė, „Maxima LT“ kokybės vadovė. 

Griežta kontrolė visose kokybės grandinės dalyse 

Norėdama, kad galutinį pirkėją pasiektų tik kokybiški produktai, įmonė didelį dėmesį skiria jų saugai ir kokybei. Visos kelionės iki pirkinių krepšelio metu „Maximai“ svarbiausios yra trys „A“: asortimentas, aptarnavimas ir aplinka. 

Pasak U. Ulickienės, ypač svarbi asortimento kokybės užtikrinimo proceso dalis yra tiekėjų pasirinkimas. „Maxima“ dirba tik su Europos Parlamento ir Tarybos reglamentus, Lietuvos įstatymus bei higienos normas atitinkančiais tiekėjais. Vertinama kiekvieno potencialaus tiekėjo istorija, išsakomi reikalavimai prekei: ji privalo turėti lietuvišką, reglamentus atitinkantį ženklinimą, specifikaciją, kurioje numatytos laikymo sąlygos, mikrobiologiniais tyrimais patvirtintą galiojimo laiką, charakteristiką ir kitą reikalingą informaciją. 

Ugnė Ulickienė, „Maxima LT“ kokybės vadovė.
Ugnė Ulickienė, „Maxima LT“ kokybės vadovė. 

Kad produktas išlaikytų savo savybes, būtina tinkamai jį transportuoti. Nesvarbu, ar tiekėjas prekę į parduotuves ir sandėlius pristato pats, ar samdo vežėją – „Maxima“ reikalauja užtikrinti naudojamo transporto atitikimą higienos bei saugos reikalavimams. Bendrovė taip pat samdo tik tuos vežėjus, kurių transporto priemonės kelionės metu palaiko tinkamą temperatūrą, atidžiai seka, kad prekės būtų kraunamos tik į higieniškus, švarius automobilius. 

Itin svarbi kokybės grandinės dalis ir vienas iš kertinių bendrovės dėmesio centrų – sandėliai, kuriuose priimamos ir laikomos tiekėjų prekės. Tai vieta, kur atvežtos prekės prieš patekdamos į parduotuves pereina griežtą kokybės patikrą. 

„Turime ilgametę patirtį, todėl jau įsitikinome, kad prekių kontrolė sandėliuose leidžia vietoje spręsti iškilusias problemas ir užtikrinti, kad nekokybiškos ar netinkamo galiojimo prekės neišvažiuotų į parduotuves. Didelį dėmesį skiriame efektyviam ekologiškų prekių atskyrimui ir tinkamoms prekių laikymo sąlygoms“, – dėsto „Maxima LT“ kokybės vadovė. 

Prekėms jau atvykus į parduotuves vykdoma griežta priėmimo kontrolė, o automatizuota prekių priėmimo sistema fiksuoja ir valdo bet kokias neatitiktis. Tik tada, kai patikrinama ir įsitikinama, kad prekė tinkama ir saugi, ji patenka į lentynas ir vitrinas. Didžiausią dėmesį „Maxima LT“ skiria „Meistro kokybės“ gaminiams, privačių ženklų prekėms, šviežiai mėsai bei vaisiams ir daržovėms. Greitai gendančios prekės į šaldytuvus „Maximos“ salėje privalo būti sukrautos per 30 minučių arba greičiau – taip išvengiama išsipūtusių pieno produktų pakuočių ar padidėjusio šviežios mėsos syvų kiekio. Vaisiai ir daržovės parduotuvėse perrenkami nuolat, o netinkamos prekinės išvaizdos  atiduodami „Maisto bankui“. 

Pasak U. Ulickienės, kartais pasitaiko situacijų, kai prekės kokybiniai trūkumai paaiškėja tik jai patekus į prekybos vietas. Tokiems atvejams spręsti „Maxima“ turi įdiegusi neatitikčių valdymo procedūrą ir veikia iš karto. „Su tiekėjais esame sukūrę pasiteisinusį komunikacinį modelį, todėl apie nekokybiškas ar nesaugias prekes sužinome iš karto ir nedelsdami reaguojame – taip užtikriname, kad daugiau nė vienas pirkėjas prekės nenusipirks, o tiems, kurie prekę jau įsigijo, pinigai grąžinami. Apie nesaugią prekę informuojame ir skelbimais parduotuvėse“, – kalba „Maxima LT“ atstovė. 

„Maxima“, kurią mato ir vertina klientai 

U. Ulickienė teigia, kad pirkėjai visose „Maximos“ parduotuvėse džiaugiasi švara ir tvarka – dirbama pagal sudarytus valymo ir tvarkymo darbų planus, atsakingi asmenys juos prižiūri. Kasdienės kontrolės metu visame tinkle vertinami ne tik pirkėjams matomi taškai, pavyzdžiui, švara ir tvarka taromatuose, prie įėjimų į parduotuves, kasų zonose, lentynose, bet ir tvarka ten, kur klientai paprastai nepatenka, pavyzdžiui, sandėliuose. Efektyvią kontrolę „Maxima“ užtikrina pasitelkusi inovatyvius išmaniuosius įrankius, kurie leidžia nustatyti svarbiausius kokybės valdymo taškus ir sudėlioti prioritetus. Gauti duomenys yra analizuojami, atitinkamai pagal poreikį koreguojami kontrolės mechanizmai. 

Maisto saugos kultūrą kuria žmonės, todėl klientų aptarnavimo standarto laikymuisi „Maxima“ skiria ypatingą dėmesį: „Laikomės klientų aptarnavimo kokybės standarto, periodiškai suteikiame naujausias žinias kolegoms bei aktyviai bendraujame tarpusavyje. Visada laukiame ir pirkėjų atsiliepimų, jiems esame sukūrę klientų liniją“. 

Tinklo pirkėjus aptarnauja tvarkingi, švariais darbiniais drabužiais vilkintys darbuotojai, dėvintys vardo korteles. Dirbantiems su sveriamais produktais reikalavimai dar griežtesni, pavyzdžiui, jie negali nešioti papuošalų. 

Prieš pradėdami dirbti nauji tinklo parduotuvių darbuotojai dalyvauja mokymuose, kuriuose susipažįsta su svarbiausiais klientų aptarnavimo bei VMVT reikalavimais. Žinias reguliariai atnaujina ir ilgamečiai „Maximos“ darbuotojai. Netrūksta ir kitų iniciatyvų – bendrovė kasdieniam naudojimui yra sukūrusi specialią mokymų programą apie tinkle parduodamus vaisius ir daržoves. 

„Mūsų bendrovės vidinė kultūra užtikrina atvirą ir aiškų visų įmonės darbuotojų bendravimą, įskaitant komunikaciją apie su prekių kokybe susijusias problemas. Įdiegta ugdymo programa, visi darbuotojai yra apmokomi bendrų RVASVT principų ir supažindinami su sudėtingesniais procesais. Kasdieniame darbe vadovaujamės tik aukščiausiais kokybės standartais, tad esame atviri ir pasiruošę patenkinti klientų lūkesčius ir ateityje“, – sako didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo kokybės vadovė U. Ulickienė.

52795
130817
52791