VŽ bando: mažiausias „Volkswagen“ krosoveris „T-Roc“

Metų pradžioje pasirodęs kompaktinis (4,2 m ilgio) krosoveris rinkoje turės konkuruoti su tokiais įsitvirtinusiais favoritais, kaip „Nissan Qashqai“, didelės sėkmes sulaukusiu „Toyota CH-R“ ar „Opel Mokka X“. Negana to, „T-Roc“ turi rasti savo vietą tarp techniškai giminingų modelių „Škoda Karoq“ ir „Audi Q2“. Pastarieji konkurentai atrodo itin grėsmingai, nes jų kainos ne itin skiriasi nuo „Volkswagen“ giminaičio. Tiesa, yra ir daugybę gerų įvertinimų, įskaitant Lietuvos „Metų automobilio 2017“ titulą, pelnęs dar vienas jo „giminaitis“ „Seat Ateca“. Tačiau Lietuvoje ši markė dar nesulaukė pripažinimo ir šis konkurentas domina tik besidominčius.
Tačiau „T-Roc“ tiesiog privalo būti patrauklus.
Traukia dėmesį
Ir jam tai neblogai sekasi. Visų pirma, negalima neatkreipti dėmesio į dizainerių darbą: nedidelis krosoveris atrodo elegantiškai, bet kartu gan emocingai, šiuo požiūriu pranokdamas daugumą kitų VW modelių. Važiuojant mieste ne sykį teko pastebėti šalia prisigretinantį automobilį, kurio vairuotojas tyrinėjo „T-Roc“ linijas. Jų tarpe – ir apynaujis S klasės „Mercedes“. Po 1998 m. Lietuvoje pasirodžiusio „New Beetle“ neteko matyti jokio naujo VW modelio, sulaukiančio tokio dėmesio.
„T-Roc“ salonas atrodo vokiškai racionalus ir taip pat siūlomas su įvairiais spalviniais sprendimais, bet jame stebina kieto plastiko apdaila. Ši medžiaga – kokybiška ir tvirta, bet neprilygsta net mažesniajam hečbekui „Polo“. Beje, keleiviams skirta erdvė „T-Roc“ gale taip pat ne itin pranoksta mažylį „Polo“. Tuo tarpu bagažinės talpa siekia 455 litrus (392 litrai – versijose su visų ratų pavara), kuri, nulenkus galines sėdynes, padidėja net iki 1.237 litrų. Gamintojas tvirtina, kad tai yra geriausia charakteristika šioje klasėje.
Brangiųjų versijų vairuotojo vietoje į akis krinta skaitmeninis prietaisų skydelis ir 8 colių įstrižainės jutiklinis ekranas. Bazinėje įrangoje montuojama daug aktyvaus ir pasyvaus saugumo įrangos – čia galima priminti, kad „T-Roc“ su pagyrimu įveikė „Euro NCAP“ saugumo testą.
Alternatyvų yra
Naujojo krosoverio variklių gamoje – tik turbokompresoriniai varikliai. Trys jų (TSI) varomi benzinu ir du (TDI) – dyzelinu. Variklių galia sulyginta į tris pakopas: 115 AG (1.0 TSI ir 1,6 TDI), 150 AG (1,5 TSI ir 2,0 TDI) bei 190 AG (2,0 TSI). Visi varikliai, išskyrus silpniausius, siūlomi su automatinėmis, dviejų sankabų, 7 laipsnių DSG transmisijomis, o dviejų litrų tūrio varikliai gaminami su visų ratų pavara.
Iš to akivaizdu, kad norintieji visų ratų pavaros turės rinktis brangiausias versijas, kainuojančias nuo 31.000 Eur. O už tokią kainą galima įsigyti, pavyzdžiui, klase didesnį ir gerai įrengtą „Toyota RAV4 Hybrid“ arba „Audi Q2“ su identiškais varikliais.
Nors ir VŽ nebuvo galimybės kelyje išmėginti versijos su 1,0 litro TSI varikliu (nuo 18.497 Eur), yra didelė tikimybė, kad užmiestyje ar tiesiog pasirinkus aktyvesnį tempą, šis agregatas bus mažiau ekonomiškas už galingesnes versijas. Todėl jis nebūtinai bus geriausias pasirinkimas įmonės parke. Norintiems taupyti degalus, siūlytinas benzininis 1,5 TSI arba dyzelinis 1,6 TDI variklis.
Nenorintiems taupyti verta džiaugtis galingosiomis versijomis. Jos tikrai nėra sportiškos, bet visada turi staigesniam manevrui reikalingą galios rezervą.
Versija su visų ratų pavara taip pat verta dėmesio: ji nesunkiai kopia į slidžias įkalnes ir leidžia preciziškai išnaudoti variklio galią, važiuojant slidžiu keliu. Vairuotojui siūloma pasirinkti „bekelės“ ir „sniego“ važiavimo režimus, kurie stebėtinai efektyviai praplečia šio mažo krosoverio galimybes sudėtinguose kelio ruožuose. Be to, išjungus stabilumo programą ir pasirinkus atskirai siūlomą sportišką važiavimo režimą, visais ratais varomas „T-Roc“ tampa smagiu žaislu slystančiais galiniais ratais.
Eilėje – nauji modeliai
Tačiau „T-Roc“ turi kuo sužavėti: galima drąsiai tvirtinti, kad tai yra geriausiai išbaigtas arba vienas geriausiai išbaigtų automobilių klasėje. Jis labai tiksliai ir maloniai valdomas, pakankamai komfortabilus. Jis nėra pigus, bet šios markės automobiliai niekada tokie ir nebuvo. Dabar tik keista, kodėl vokiečiai taip ilgai užtruko su juo, leisdami rinką užpildyti „Nissan“, „Toyota“, „Opel“, „Peugeot“ ir kitų markių konkurentais.
Jau šiais metais VW turi pristatyti dar mažesnį krosoverį, sukurtą „Polo“ pagrindu bei visiškai naują „Touareg“, kuris turės nutraukti pastaraisiais metais į depresiją panirusius dabartinio modelio pardavimus. Be to, VW žada „T-Roc“ versiją su atviru kabrioleto kėbulu. Bus įdomu.
[infogram id="6da9988b-8537-41a6-a9a2-f7566b888e7c" prefix="OlP" format="interactive" title="VZ BANDO"]
[infogram id="98fe1da7-edc2-4224-a89a-39c424553a61" prefix="Jbi" format="interactive" title="technines charakteristikos"]