Protestuotojai po dviejų parų išsiskirstė iš VVT administracijos pastato

Publikuota: 2022-01-14
Darius Aleknavičius, VVT vadovas. BNS nuotr.
svg svg
Darius Aleknavičius, VVT vadovas. BNS nuotr.

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vadovas tvirtina periodiškai palaikantis dialogą su personalu, o dabartinė krizė suvaldyta, pažadėjus trečiadienį pradėti derybas.

VVT vadovybė penktadienį susitiko su protestuojančiais profesinės sąjungos atstovais aptarti jų reikalavimus.

Kaip BNS patvirtino Algirdas Markevičius, profesinės sąjungos vadovas, maždaug 15–20 darbuotojų jau dvi paras be pertraukos praleido administracijos patalpose, reikalaudami atsižvelgti į reikalavimus gerinti darbo sąlygas, pasirašyti naują kolektyvinę sutartį, nebloginant darbuotojų situacijos. Tarp reikalavimų – ir testų dėl COVID-19 tolesnis apmokėjimas iš įmonės sąskaitos.

„Šiandien persikraustėme prie direktoriaus durų, išrikiavome kėdes, direktorius buvo susinervinęs, išėjo, dabar sugrįžo, pakvietė mus pokalbiui. Esame čia jau daugiau nei 48 valandos, spręsime dėl tolesnių veiksmų po pokalbio su vadovu“, – tvirtino A. Markevičius.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Anot jo, žmonės protestuoja prieš vertimą darbuotojams pasirašyti sutikimą dirbti viršvalandinį darbą, kai kuriais atvejais – virš 52 valandų per savaitę, taip pat atšaukimui iš poilsio dienų.

A. Markevičiaus teigimu, to prašoma, nes įmonėje nepakanka darbuotojų, yra apie 130 laisvų vairuotojų etatų, be to, apie dešimtadalis darbuotojų serga.

Nesusitarus – pasiliko

„Užvakar buvome surinkę virš 100 darbuotojų, vadovas pakvietė mus į aktų salę. Be abejo, buvo įvairių klausimų, kai kurie darbuotojai uždavinėjo ir klausimus dėl testų apmokėjimo. Taip, tas klausimas buvo, darbuotojai laisvi užduoti tokius klausimus“, – sakė profesinės sąjungos vadovas.

Anot jo, akcijos pradžioje, po pirmojo pokalbio su administracija nepavykus susitarti, ketvirtadienį bendrovės būstinėje Žolyno gatvėje buvo bandoma išvaikyti protestuotojus, prie to, anot jo, prisidėjo ir Darius Aleknavičius, įmonės generalinis direktorius.

„Jie tikėjosi, kad po pokalbio darbuotojai išsiskirstys, bet darbuotojai nesiskirstė. Apie 18 val. buvo atėjusi derybinė grupė iš dviejų direktorių, personalo skyriaus ir komunikacijos vadovių, mes sakėme, kad liekame, kad norime, jog mūsų reikalavimai būtų įgyvendinti“, – pasakojo R. Markevičius.

„Po valandos atėjo vadovas, prašė mūsų palikti patalpas įvairiais motyvais – ir signalizaciją įjungė. Atsisakėme. Tada atėjo žmogus su skafandru, koridorius yra apie 60 metrų, tai jis praktiškai iki pat mūsų jį išpurškė, išdezinfekavo. Administracijos delegacija išvažiavo namo, mes vėdinome patalpas, kam buvo blogiau, išėjo, bet kiti pasilikome“, – tvirtino jis.

Profsąjungos vadovas sako, kad nepavykus susitarti, darbuotojai greičiausiai padarys pertrauką ir savaitgaliui išsiskirstys bei vėl grįš protestuoti prie direktoriaus kabineto pirmadienį.

„Mes žadame būti čia iki pamėlynavimo“, – kalbėjo R. Markevičius.

Tai – ne pirmieji šios profesinės sąjungos protestai, rugsėjį protestuotojai budėjo specialiai pastatytoje protesto palapinėje prie Vilniaus savivaldybės pastato. Ji dar pernai rudenį planavo streiką, tačiau ginčui tarp įmonės ir darbuotojų persikėlus į teismą, jis atidėtas bent iki pavasario.

Rengia periodinius susitikimus

D. Aleknavičius VŽ pateiktame situacijos komentare nurodo, kad „visi įmonės darbuotojai“ kiekvieną trečiadienį yra kviečiami neformaliam pokalbiui. Susitikimo metu aptariami rūpimi klausimai, o po jų, pasak VVT vadovo, atliekami darbuotojų pageidaujami pakeitimai.

„Po šio trečiadienio darbuotojų susirinkimo, dalis kolegų liko patalpose per naktį. Vadovaujami vienos iš profesinės sąjungos lyderio Algirdo Markevičiaus, darbuotojai kėlė reikalavimus dėl atlygio, darbo sąlygų, įmonės valdymo ir kt. Šiuos klausimus mes tradiciškai aptariame reguliarų susitikimų su darbuotojais metu prie derybų stalo, tačiau šį kartą profesinės sąjungos agituojami darbuotojai ryžosi tokiai akcijai“, – VŽ sako D. Aleknavičius.

Vadovas sako, kad ketvirtadienį jo iniciatyva buvo skubiai sušauktas bendrovės valdybos posėdis, kurio metu nutarta toliau vykdyti įmonės strateginius pokyčius ir iki vasario mėnesio pabaigos pratęsti besitestuojantiems darbuotojams testų kompensavimą, prisidedant 13 Eur už testą.

D. Aleknavičius patikino, kad valdyba svarstys „visas įmanomas galimybes“ dėl spartesnio atlygio sistemos įgyvendinimo ir didesnio atlyginimų padidinimo dar šiais metais. Jis taip pat nurodo kitą trečiadienį rengiantis eilinį susitikimą, kuriame darbuotojams siūlo raštu pateikti pasiūlymus.

Protestuotojai išsiskirstė

„Po šiandien vykusio pokalbio pavyko susitarti, kad abi pusės sės prie derybų stalo trečiadienį, piketavę darbuotojai ir profesinės sąjungos lyderis išėjo namo“, – nurodo VVT vadovas.

„Dėl dezinfekcijos – patalpos dezinfekuojamos periodiškai, pagal esančius reikalavimus. Niekas ant žmonių nepurškė dezinfektantų, dezinfekuota ta dalis patalų, kuriose nebuvo darbuotojų“, – tikina jis.

D. Aleknavičius atkreipia dėmesį, kad įmonė yra transformacijos procese, kuomet sąlygų gerinimas vykdomas etapais – jau pakelti atlyginimai mažiausiai uždirbusiems darbuotojams, mažinamas atlygio atotrūkis tarp daugiausiai ir mažiausiai uždirbančiųjų darbuotojų, numatyta, jog nuo balandžio mėnesio 5% atlygis didės visiems darbuotojams.

Iš viso savivaldybės valdomoje įmonėje „Vilniaus viešasis transportas“ dirba 1.896 žmonės. Profesinei sąjungai priklauso daugiau nei 1.200 darbuotojų.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
URM vadovas įsitikinęs, kad pavyko „išravėti“ rizikas dėl baltarusiškų trąšų tranzito 4

„Lietuvos geležinkeliams“ muo vasario 1-osios nutraukiant sutartį su „Belaruskalij“ apribota rizika, kad...

A. Keinytė: turizmo sektorius buvo duobėje, bet prie naujos realybės pavyko adaptuotis Premium

Trečiadienį pranešta, kad AB „Novaturas“ generalinio direktoriaus pareigas pradeda eiti Vitalijus Rakovskis.

Logistika
13:37
LTG nepatenkino trijų prašymų vežti kalio trąšas

Nurodyti argumentai leido atmesti pateiktus prašymus, tačiau jeigu nauji prašymai bus pateikti su naujais...

Logistika
12:48
Automobilių logistikoje – tamsios dienos ir mintys apie diversifikaciją Premium 1

Automobilių vežimu užsiimantys verslininkai skirtingais metodais tikisi išgyventi šiuos metus, svarsto apie...

Logistika
11:02
Keičiasi „Novaturo“ vadovas – juo tampa V. Rakovskis

Nuo trečiadienio kelionių organizatoriaus AB „Novaturas“, kurio akcijos kotiruojamos Varšuvos ir „Nasdaq...

Logistika
09:31
Investicinių NT sandorių apimties psichologinė riba jau toli užnugaryje, rinktis objektus tenka ir iš brėžinių Premium

Baltijos šalių nekilnojamojo turto (NT) rinkoje – dar vienas rekordas. Šįkart investicinių komercinio NT...

Patrauklios finansavimo sąlygos neliko, bet rado būdą atpiginti paskolas Premium 1

Aktyviai verslo naudotos paramos priemonės – dalinio palūkanų kompensavimo nuo sausio nebeliko apyvartinėms...

Gazelė
05:45
Didžiausias „DFDS Seaways“ keltas „Aura Seaways“ išplaukė į pirmąjį reisą 2

Tarp Lietuvos ir Švedijos pradeda plaukioti naujasis AB „DFDS Seaways“ keleivinis–krovininis keltas „Aura...

Logistika
2022.01.25
„Air Baltic“ tikisi pelninga vėl tapti 2023 metais, patvirtina IPO planus 1

Latvijos nacionalinė aviakompanija „Air Baltic“ planuoja pelningai vėl dirbti 2023 metais, pareiškė bendrovės...

Rinkos
2022.01.25
„Belaruskalij“ reikalaus atlyginti nuostolius dėl „Lietuvos geležinkelių“ nutrauktos sutarties 44

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupei nuo vasario 1-osios nutraukiant sutartį su į JAV sankcijų sąrašus...

Logistika
2022.01.25
Būtingės terminalas vėl fiksuoja krovos didėjimą

„Orlen Lietuvos“ naudojamo naftos terminalo krova pernai augo 1,8% iki 8 mln. tonų.

Logistika
2022.01.25
„Aston Martin Bulldog“ – radikaliai užkonservuotas greičio rekordas Verslo tribūna

1976 metais pradėtas vystyti „Aston Martin Bulldog“ prototipas buvo unikalus tiek savo formomis, tiek...

Trys Baltijos šalys prašo iš ES 1,5 mlrd. Eur „Rail Balticos“ statyboms

Tiesioginė Lietuvos dalis paraiškoje sudaro 686,7 mln. Eur, sprendimo laukiama pirmąjį šių metų pusmetį.

Logistika
2022.01.24
Dėl „Pon“ elektrinių dviračių gamyklos Kėdainiuose varžėsi ne viena šalis 26

Nyderlandų dviračių įmonė „Pon.Bike“ Kėdainiuose atidarys elektrinių dviračių gamyklą. Jos pajėgumas sieks...

Pramonė
2022.01.24
Komunikacijos krizės – didžiausios duobės logistikos sektoriuje, neatsilieka ir NT Premium 1

Daugiausia krizinių situacijų per 2021-uosius Lietuvos viešojoje erdvėje fiksuota logistikos, taip pat...

Rinkodara
2022.01.24
Vasarį Kinijos krovinių judėjimas žada sunkiai nuspėjamą bangavimą Premium 1

Laikotarpis iki kinų Naujųjų metų turėtų būti kritinis, vėliau laukiama atoslūgio, po kurio reikės stebėti...

Logistika
2022.01.24
JAV ryšio operatorių ir oro linijų ginčas dėl 5G – dėl ko ir kodėl to nėra Europoje Premium 1

Šį mėnesį plačiai skambėjo 5G diegimo JAV tema, nes įsiplieskė nesutarimų dėl galimos dažnių interferencijos...

Inovacijos
2022.01.24
Klaipėda plečia elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą

Klaipėdos miesto savivaldybė patvirtino mieste numatomų įrengti viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių...

Logistika
2022.01.23
Ekspertai teigia, kad Rusijos ir Ukrainos konfliktas išbalansuotų pusę Europos tiekimo grandinių 2

Tvyrant geopolitinei įtampai tarp Rusijos ir Vakarų bei vis garsiau skambant nuogąstavimams apie galimą...

Logistika
2022.01.23
VŽ bando: į elektrifikuotą sektorių įžengęs „Volkswagen Tiguan“ Premium 1

Įkrauna hibridinė pavaros sistema reikšmingai praplėtė pernai atnaujinto modelio galimybes, sėkmingai...

Automobiliai
2022.01.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku