2021-10-03 13:44

Augantys vairuotojų atlyginimai nepritraukia naujų darbuotojų 

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vairuotojų krizė Europoje, kurią sukelia augantis transporto poreikis, senstantis esamų darbuotojų kontingentas ir vangus naujų vairuotojų atėjimas į darbo rinką, tebegilėja.

„The Economist“ rašo, kad situacijos rimtumą leidžia įvertinti Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybės sprendimas išduoti 5.000 laikinųjų vizų vairuotojams iš užsienio. Be to, maždaug 150 kariuomenės vairuotojų bus priskirti degalų išvežiojimui.

Iki šiol ši valstybė, kaip ir Lietuva, principingai laikėsi siekio profesionalių vairuotojų trūkumą kompensuoti vietiniais bedarbiais. Įdarbinimo portalo „Indeed“ duomenimis, dabar JK ieškomų vairuotojų skaičius 73% viršija ikipandeminį lygį.

Tačiau „The Economist“ pabrėžia, kad situacija yra įtempta visame žemyne. Vokietijoje ieškomų vairuotojų skaičius pandemijos metu išaugo 67%, Ispanijoje – 95%, Italijoje – 105%. Kadangi visos Europos vairuotojai dabar turi ypatingai platų darbo pasiūlymų pasirinkimą visose šalyse, britų sprendimas su laikinosiomis vizomis vertinamas kaip abejotino patrauklumo.

Vairuotojų skaičių galėtų didinti ir didėjantys atlyginimai. „Indeed“ duomenimis, nuo šių metų vasario iki rugpjūčio sunkvežimių vairuotojų atlyginimo mediana JK didėjo 12,8%. Palyginti su 1% per tą patį laikotarpį didėjusia kitų specialybių mediana, šis pokytis vertinamas kaip išskirtinis.

VŽ rašė, kad kai daug įmonių vairuotojams siūlo įvairias papildomas naudas – premijas naujiems darbuotojams, automobilius vairuotojams ir jų šeimoms bei kitokias paskatas. Tačiau kol kas neatrodo, kad būtų surastas vienas tinkamas sprendimas.

52795
130817
52791