2020-09-03 16:33

Garliavoje atidaryta pirmoji „Ionity“ elektromobilių įkrovimo stotelė 

Garliavoje oficialiai atidaryta pirmoji šalyje „Ionity“ stotelė. „Circle K Lietuva“ nuotr.
Garliavoje oficialiai atidaryta pirmoji šalyje „Ionity“ stotelė. „Circle K Lietuva“ nuotr.
Didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas „Ionity“ pradeda teikti paslaugas Lietuvoje.

Keturių automobilių koncernų – „BMW Group“, „Daimler“, „Ford Motor Company“ ir „Volkswagen Group“ kartu su „Audi“ ir „Porche“ plėtojamo tinklo pirmoji stotelė rugsėjo 3 dieną atidaryta Kaune, Garliavoje esančioje „Circle K“ degalinėje.

Šio degalinių tinklo pranešime nurodoma, kad dar dvi „Ionity“ stotelės ims veikti degalinėse prie Panevėžio aplinkkelio ir prie Kryžkalnio.

Pranešime cituojamas Skirmantas Mačiukas, „Circle K Lietuva“ vadovas, teigia, kad pirmą kartą Lietuvoje šalia įprastų degalų įrengtos elektros stotelės žymi lūžį tradicinėje mažmeninėje degalų prekybos rinkoje.

Skirmantas Mačiukas, „Circle K Lietuva“ vadovas. Įmonės nuotr.

„Nors Lietuvoje elektra varomų automobilių jau yra apie 2.000, jiems skirtų įkrovos taškų tinklas plėtotas atskirai, neieškota galimybių integruoti naują degalų rūšį į jau esančią vairuotojų aptarnavimo infrastruktūrą. Siekiant populiarinti mažiau taršų transportą ir didinti elektromobilių skaičių šalyje, labai svarbi ne tik įkrovimo stotelių plėtra, bet ir jų patogumas“, – sako S. Mačiukas.

Šalia pagrindinių transporto arterijų įrengiamų „Ionity“ stotelių galingumas siekia 350 kW. Įkrovikliai yra suderinami su dabartinėmis ir būsimomis elektrinių transporto priemonių kartomis, naudojant Europoje populiariausią ir tinklą steigiančių gamintojų plėtojamą kombinuotą įkrovimo sistemą CCS (Combined Charging System).

„Ionity“ stotelė. „Circle K Lietuva“ nuotr.

Įkrovimo greitis „Ionity“ stotelėje priklauso nuo elektromobilio akumuliatoriaus talpos ir greitos įkrovos galimybės. 40 kWh talpos elektromobilio akumuliatorius gali būti visiškai įkrautas vos per 5 minutes. Tuo tarpu tokių elektromobilių, kaip „Porsche Taycan“, „Audi e-tron“ ar kai kurie „Tesla“ modeliai, su 90 kWh ir dar didesnės talpos akumuliatoriais įkrova trunka ilgiausiai iki 30 minučių.

„Ionity“ stotelė. „Circle K Lietuva“ nuotr.

„Iki šiol mūsų šalies rinkoje elektromobilių įkrovos stotelių galingumas siekė iki 150 kW, tad „Ionity“ pranašumas rinkoje yra tikrai akivaizdus. Ruošiant elektros infrastruktūrą „Ionity“ stotelėms daugiausiai laiko ir pastangų reikėjo užtikrinant 1,25 MW galią. Tai sėkmingai padaryta, todėl startuojame kartu su visiškai nauja mums paslauga ir tikimės pasiekti tą vairuotojų auditorijos dalį, kurie dėl turimo automobilio specifikos mus aplenkdavo“, – pranešime cituojamas S. Mačiukas.

VŽ rašė, kad praėjusios vasaros pradžioje „Ignitis ON“ Vilniaus centre atidarė iki šiol Baltijos šalyse buvusią galingiausią, 320 kW galios stotelę.

S. Mačiukas aiškina, kad didelės galios „Ionity“ stotelės įrengiamos ilguose populiariuose maršrutuose, kur galimybių įsikrauti akumuliatorių nėra tiek daug.

„Miestuose ir priemiesčiuose elektromobilių įkrovų taškų galima rasti nesunkiai. Juolab kad dažniausiai toks automobilis įkraunamas namuose. Mūsų tikslas kurti infrastruktūrą ten, kur jos nėra, ir prieiga prie elektros šaltinio yra ribota tam, kad vairuotojai galėtų neribodami savęs planuoti ilgesnes keliones“, – sako S. Mačiukas.

J. H. Ihle, „Ionity“ tinklo atstovas. „Circle K Lietuva“ nuotr.

Iš pradžių viena įkrovimo stotelė turės 2 įkrovimo taškus. Janas Haugenas Ihle, „Ionity“ vadovas Šiaurės Europoje, VŽ aiškino, kad esant poreikiui, šio tinklo stotelių įkrovimo vietų skaičių galima nesunkiai didinti iki 6 taškų.

Tinklo atstovas taip pat tvirtino, kad šiuo metu nėra jokių planų Lietuvoje statyti daugiau nei 3 stoteles. VŽ rašė, kad praėjusį vasarį „Ionity“ savo paslaugų kainas pakėlė 500%, iki 0,79 Eur už 1 kWh.

52795
130817
52791