Geležinkelį iki Klaipėdos už 360 mln. Eur elektrifikuos Ispanijos bendrovių konsorciumas

Geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo rangovo konkursą laimėjo Ispanijos infrastruktūros statybos grupės Elecnor ir grupei Abengoa priklausančios inžinerijos įmonės Instalaciones Inabensa konsorciumas Inabelec. Jis pasiūlė darbus atlikti už 363 mln. Eur.
Tai trečiadienį oficialiai patvirtino Lietuvos geležinkelių vadovas Mantas Bartuška.
Kai sudarėme eilę, šiandien kaip ekonomiškai geriausias pasiūlymas buvo įvertintas Elecnor pasiūlymas, spaudos konferencijoje sakė M. Bartuška.
Pats pirkimas ir jo rezultatai rodo, kad pasiūlymas tikrai geras, tiek kainos prasme, tiek techniškai. Vidutiniškai kaina mažesnė apie 20%, lyginant su Europos vidurkiu, teigė jis.
Antroje vietoje likusi kita Ispanijos įmonė pateikė Cobra Instalaciones Y Servicios pasiūlė 323 mln. Eur kainą, tačiau, pasak M. Bartuškos, pagal ekonominio naudingumo kriterijus geriausiu pasiūlymu pasirinktas Elecnor.
Bendrovė nurodo, kad ruožo Kaišiadorys-Klaipėda darbų vertė sieks 311 mln. Eur, Vilniaus mazgo 52 mln. Eur.
201 mln. Eur projektui bus skirta iš Europos Sąjungos (ES) fondų.
Lietuvos geležinkelių pirkimų centro direktorius Donatas Malaškevičius patvirtino, kad galutinius pasiūlymus pateikė dvi įmonės.
Pasak M. Bartuškos, sutartį su konkurso nugalėtoju ketinama pasirašyti, kai savo išvadą pateiks strateginių įmonių sandorius tikrinanti vyriausybinė komisija.
Pasak Lietuvos geležinkelių infrastruktūros valdymo direkcijos projektų valdymo departamento direktoriaus Tomo Varnecko, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje.
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius BNS yra patvirtinęs, kad ministerija atlieka elektrifikavimo konkurso auditą. Pasak jo, siekiama išsiaiškinti, kodėl buvo priimtas sprendimas jo neskaidyti.
BNS žiniomis, audito rezultatai turėtų paaiškėti lapkričio pabaigoje.
Anot M. Bartuškos, Lietuvos geležinkeliai atsakė į visus Susisiekimo ministerijos pateiktus klausimus.
Auditas vyksta, esame gavę klausimų, į juos visus esame atsakę. Tikslas yra aiškus kad kuo greičiau padarytume projektą, nupirktume geriausią variantą, kurį ir turime. Šiuo metu visi atsakymai yra pateikti, sakė M. Bartuška.
Konkursas buvo sulaukęs kritikos, nes nebuvo suskaidytas į dalis ir dėl to esą jame negalėjo dalyvauti mažesni rangovai. Tačiau M. Bartuška sako, kad toks sprendimas priimtas, kad projektas būtų įgyvendintas kuo greičiau.
Tam, kad projektą atliktume kuo greičiau ir turėtume kuo efektyvesnį rezultatą, nes išskaidant pirkimą atsiranda rizika, kad bus naudojamos skirtingos technologijos, bus problemų su jų suderinamumu, pabrėžė M. Bartuška.
Elecnor skelbia, jog daugiausia geležinkelių projektų yra įgyvendinusi Ispanijoje, taip pat dalyvavo projektuose Norvegijoje ir Alžyre.
Įmonė taip pat dalyvavo dujų perdavimo bendrovės Amber Grid skelbtame beveik 100 mln. Eur vertės magistralinio dujotiekio į Lenkiją (GIPL) konkurse, tačiau jos galutinis pasiūlymas kaip netinkamas buvo atmestas.
Instalaciones Inabensa yra dirbusi elektrifikavimo ir geležinkelių projektuose Ispanijoje, Meksikoje, Turkijoje, Indijoje ir kitose šalyse.
Elecnor konsoliduotas grynasis pelnas pernai siekė 74,3 mln. Eur ir buvo 4,3% didesnis nei 2017-aisiais, jos pajamos siekė 2,273 mlrd. Eur.
Abengoa konsoliduotos pajamos per devynis šių metų mėnesius siekė 2,171 mlrd. Eur, pelnas prieš mokesčius, palūkanas, nusidėvėjimą ir amortizavimą (EBITDA) 195 mln. Eur.
Vilniaus geležinkelio mazgo ir ruožo KaišiadorysKlaipėda elektrifikavimo konkursą Lietuvos geležinkeliai paskelbė 2017-ųjų gruodį. Planuojama, kad elektrifikavus šia linija bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.
Dabar elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje sudaro 9% viso tinklo. Anot Lietuvos geležinkelių, tai yra mažiausias rodiklis ES, kur tokie keliai sudaro 52,7%.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti