Meilė elektriniams automobiliams auga – lyderių laukia iššūkiai

Prieš metus visą automobilių pramonę sudrebinus dyzelgeito skandalui, šiemet tarptautinėse automobilių parodose kardinalūs pokyčiai. Spaudai duris atvėrusioje parodoje Paryžiuje dominuoja elektra varomi automobiliai ir elektromobilių koncepcijos.
Prie elektra varomų transporto priemonių populiarumo prisideda ir mažėjančios elektromobilių baterijų kainos. Šį reiškinį automobilių gamybos bendrovių vadovai bei investuotojai supranta kaip ženklą, kad automobilių pramonė pasirengusi elektromobilių revoliucijai.
Drauge tai ženklas, kad dabartiniai elektra varomų automobilių gamybos lyderiai, tokie kaip Tesla Motors ir Renault-Nissan aljansas tam, kad išliktų viršūnėje, turės stengtis labiau.
Kartelė aukštai
Ant naujovių bangos viršūnės Volkswagen, vis dar srebiantys prisivirtą košę dėl emisijos testų rezultatų klastojimo ir besiderantys dėl bendrovei skirtų baudų mokėjimo.
Į Paryžių Vokietijos automobilių gamintojas atsigabeno ne naują elektra varomą modelį, o visą elektriniams automobiliams skirtą gamybos platformą. Ši, teigiama, turėtų padėti vokiečiams įgyvendinti išsikeltus tikslus bendrovė 2025 m. žada parduoti 23 mln. elektra varomų automobilių ir tikisi turėti apie 30 skirtingų elektra varomų transporto priemonių.
Visi akylai stebi Volkswagen. Šie lūkesčių kartelę iškėlė labai aukštai, Ianą Fletcherį, konsultacinės bendrovės IHS Automotive analitiką, cituoja Reuters. Tokie ženklai, kaip Tesla, Renault, Nissan ir toliau bus tarp pagrindinių rinkos žaidėjų, tačiau konkuruoti jiems bus kur kas sudėtingiau nei anksčiau.
Nissan elektrinį Leaf išleido 2010 m., po poros metų aljanso partneris Renault išleido elektrinį Zoe. Vis dėlto nedidelis iki 250 km viena įkrova nuvažiuojamas atstumas ir pigūs įprasti degalai lemia, kad kol kas rinka renkasi vidaus degimo variklius turinčius automobilius. Carlosas Ghosnas, aljanso vadovas, yra skelbęs, kad 2016 m. aljansas bus pardavęs 1,5 mln. elektromobilių. Kol kas pavyko parduoti tik 350.000 elektromobilių.
Atspindi potencialą
Anot Kristinos Church, Barclays analitikės, tobulėjančios elektromobilių baterijų technologijos tarsi veidrodis atspindi ir pardavimo potencialą. Anot jos, 2025 m. elektromobilių pardavimas gali sudaryti 15% rinkos, praėjusiais metais jie sudarė vos 0,4%.
Metų pabaigoje JAV rinka sulauks 383 km viena įkrova nuvažiuojančio Chevrolet Bolt, Europoje šio modelio brolis Opel Ampera-e pasirodys ateinančių metų pavasarį. Skelbiama, kad šie elektra varomi automobiliai kainuos kiek daugiau nei 33.000 Eur.
Thomas Neumannas, Opel vadovas, pabrėžia, kad bendrovė išleis elektromobilį, prieinamą kiekvienam. Tą patį žada padaryti ir Tesla, tačiau Model 3 modelis pasirodys metais vėliau nei General Motors koncerno gaminiai, be to, manoma, standartinės įrangos modelis viena įkrova nuvažiuos mažesnį atstumą nei Model 3.
Kol kas Tesla yra čempionė, kalbant apie elektrinius automobilius. Tačiau ilgalaikė lyderystė rinkoje tikrai nėra garantuota. Tradicinių automobilių gamintojai susidūrimui su ateities mobilumo tendencijomis yra pasirengę geriau, nei daugelis tikisi, sako p. Church.
Pristatys elektrinių
Paryžiaus automobilių parodoje Renault parodys ilgesnius nuotolius nuvažiuoti gebantį Zoe modelį. Pastarasis galės įveikti beveik tokį patį atstumą, kokį ir Chevrolet Bolt.
Vokietijos Daimler neslepia, kad žada konkuruoti su Tesla Motors. Bendrovė Paryžiaus automobilių parodoje pristatys vieną elektrinį modelį ir, anot šaltinių, atskleis dar bent devynių elektra varomų transporto priemonių gamybos planus.
Tiesa, naujienų turi ne visi automobilių gamintojai. Pavyzdžiui, BMW valdybos nariai į Paryžių neužsuks, mat turi peržiūrėti planus, susijusius su elektrinių automobilių gamyba. Tarp planuojamų ne tik ilgesnį atstumą nuvažiuojantis elektrinis i3, bet ir, pavyzdžiui, elektra varomas Mini.
Į Paryžių ir Prancūziją, po dyzelgeito skandalo ypač entuziastingai žvelgiančią į elektra varomas transporto priemones, neatvyksta Volvo ir Ford gamintojai.
Prancūzų entuziazmą, kalbant apie elektra varomas transporto priemones, rodo ir prieš pat tarptautinės automobilių parodos atidarymą surengtas didžiausias kada nors buvęs dienos be automobilio minėjimas. Automobiliai buvo išginti iš dešiniojo Senos upės kranto, žinomo kaip viena iš Paryžiaus eismo arterijų.
Šiemet tarptautinėje automobilių parodoje Paryžiuje laukiama 1,25 mln. žiūrovų bei tikimasi 65 naujų automobilių modelių premjerų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti