Dundulis apie baltarusišką VP bylą: „Maxima“ man primena „Tesco“

Publikuota: 2015-09-28
Atnaujinta 2015-09-29 10:12
Dainius Dundulis. Juditos Grigelytės nuotr.
Dainius Dundulis. Juditos Grigelytės nuotr.
„Verslo žinios“

Pagrindinis „Norfos“ akcininkas sako kol kas nematantis pavojaus dėl to, kad į jo būsimą investiciją – Marcinkevičių valdomą Baltarusijos prekybos tinklą – nusitaikė „Maximos“ teisininkai.

„Aš žiūriu į visą šitą dalyką neutraliai. Taip, stebiu situaciją. Šiuo metu sandorio užbaigti negalime, laukiame Konkurencijos tarybos nutarimo. Geriausias dalykas – nedaryti sprendimų anksčiau laiko“, – VŽ kalba Dainius Dundulis.

„Kai bus Konkurencijos tarybos leidimas, mes žiūrėsime, kaip viskas vystysis, ir tada bus galutinis sprendimas. Nesakau, kad nesame apsisprendę, bet tai yra naujos aplinkybės“, – sako jis.

Tiesa, tuoj pat patikslina, kad šiuo metu dėl viso konflikto yra ramus. „Kol kas aš nematau jokio pavojaus. Bet kas bus rytoj, pažiūrėsime, laikas parodys“, – prideda p. Dundulis.

Apie partnerystę tarp „Maximos“ kūrėjų Marcinkevičių ir p. Dundulio paskelbta šią vasarą. Mažmeninės prekybos UAB „Norfos mažmena“ ir didmeninės prekybos UAB „Rivona“ valdantis verslininkas įsigis 50% Baltarusijos tinklo „Mart Inn“, kurio kontrolę šiuo metu turi Gintaras ir Mindaugas Marcinkevičiai.

Tačiau praėjusią savaitę UAB „Maxima grupė“ ir UAB „Franmax“ paskelbė, kad kreipėsi į teismą dėl savo netiesioginių akcininkų veiksmų Baltarusijoje. Pranešta, kad bendrovių vertinimu, Marcinkevičiai, kurdami atskirą tinklą, kopijavo „Maximos“ parduotuves Lietuvoje.

Šis ginčas – vienas iš daugelio, prasidėjusių po to, kai pavasarį Mindaugas Marcinkevičius Maltos teisme sustabdė planuotą „Akropolių“ valdymo perkėlimo sandorį.

Parduotuvė ir Afrikoje parduotuvė

Ponas Dundulis pripažįsta su bylos dokumentais nesąs susipažinęs tačiau komentuoja, kad jam „Maximos“ teiginiai neatrodo pagrįsti.

„Jei Marcinkevičiai dirbo „Maximoje“, nori nenori jie tą informaciją turėjo. Jie patys kūrė „Maximą“, – sako jis. – Dėl to jie šitą verslą ir daro, nes jį žino.“

„Jei mane išimtų iš „Norfos“ ir aš išvažiuočiau į X šalį, vis tiek savo patirtį naudočiau. Kaip aš galiu išsitrinti tai iš savo smegenų?“ – klausia p. Dundulis.

Tiesa, „Maximos“ atstovai pabrėžia, kad Mindaugas Marcinkevičius ėmėsi projekto Baltarusijoje dar dirbdamas „Vilniaus prekybos“ grupėje, o panašumai tarp „Maximos“ ir „Mart Inn“ net vizualiai labai ryškūs.

„Parduotuvė ir Afrikoje yra parduotuvė. Savitarnos parduotuvės visur yra maždaug vienodos – kasos, stelažai. Aišku, kai kurios vietos – aš tas nuotraukas žiūrėjau – panašios“, – sako p. Dundulis, užsimindamas apie žiniasklaidoje paskelbtas iliustracijas, kuriose sugretinami Lietuvos ir Baltarusijos tinklų vaizdai.

„Dėl to kopijavimo – aš tikrai, galiu drąsiai pasakyti, lankausi toje pačioje „Maximoje“, „Iki“, „Rimi“, europietiškuose tinkluose. Lankausi, žiūriu, ką jie turi gero. Lygiai taip pat ir „Maxima“ žiūri. Mano asmenine nuomone, ten labai daug „Tesco“ idėjų. Ką gali „Maxima“ atsakyti dėl „Tesco“? – kalba p. Dundulis.

Jis taip pat stebisi, kad ieškinys Baltarusijos juridiniam asmeniui teikiamas Lietuvoje.

„Jei turi Baltarusijoje juridiniam asmeniui pretenzijų, teismas turi vykti Baltarusijoje“, – sako p. Dundulis.

Kopijavimo ypatumai

Tiesa, pasak Valentino Mikelėno, byloje „Vilniaus prekybos“ bendroves atstovaujančio teisininko, teismas ieškinį priėmė – „vadinasi nusprendė, kad ieškinys yra nagrinėtinas Lietuvos teismuose“.

„Maximos“ atstovai taip pat teigia, kad yra skirtumas tarp atskirų konkurentų veiksmų stebėsenos ir idėjų visumos panaudojimo.

„Maxima“, kaip ir bet kuri kita sėkminga bendrovė, stebi konkurencinę aplinką ir domisi geriausiais rinkos pavyzdžiais. Vis dėlto, egzistuoja riba tarp rinkotyros ir verslo kopijavimo. Per kelis sėkmingos veiklos dešimtmečius „Maxima“ yra sukūrusi ir ištobulinusi unikalų veiklos modelį. „Franmax“ ir „Maxima grupės“ bei jas atstovaujančių teisininkų vertinimu svarbiausia yra tai, kad „Mart Inn“ ir jos akcininkai ne tik nukopijavo kažkokius atskirus „Maxima“ parduotuvių elementus, bet galimai pasisavino esminę vertę turintį unikalų „Maxima“ verslo modelį kaip visumą (ar jo esmines dalis)“, – rašoma Giedriaus Juozapavičiaus, „Maxima grupės“ korporacinių reikalų vadovo, VŽ atsiųstame komentare.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 6

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
Šaltiniai: Ž. Marcinkevičius arbitraže reikalaus iš N. Numavičiaus 230 mln. Eur 9

Buvęs vadinamojo VP dešimtuko narys, vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Žilvinas Marcinkevičius...

Prekyba
2019.03.20
ES teismas: kosmetinis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu 

Kosmetikoje ir burnos higienos skysčiuose esantis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu, nusprendė...

Finansai
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau