Dundulis apie baltarusišką VP bylą: „Maxima“ man primena „Tesco“

Publikuota: 2015-09-28
Dainius Dundulis. Juditos Grigelytės nuotr.
Dainius Dundulis. Juditos Grigelytės nuotr.
„Verslo žinios“

Pagrindinis „Norfos“ akcininkas sako kol kas nematantis pavojaus dėl to, kad į jo būsimą investiciją – Marcinkevičių valdomą Baltarusijos prekybos tinklą – nusitaikė „Maximos“ teisininkai.

„Aš žiūriu į visą šitą dalyką neutraliai. Taip, stebiu situaciją. Šiuo metu sandorio užbaigti negalime, laukiame Konkurencijos tarybos nutarimo. Geriausias dalykas – nedaryti sprendimų anksčiau laiko“, – VŽ kalba Dainius Dundulis.

„Kai bus Konkurencijos tarybos leidimas, mes žiūrėsime, kaip viskas vystysis, ir tada bus galutinis sprendimas. Nesakau, kad nesame apsisprendę, bet tai yra naujos aplinkybės“, – sako jis.

Tiesa, tuoj pat patikslina, kad šiuo metu dėl viso konflikto yra ramus. „Kol kas aš nematau jokio pavojaus. Bet kas bus rytoj, pažiūrėsime, laikas parodys“, – prideda p. Dundulis.

Apie partnerystę tarp „Maximos“ kūrėjų Marcinkevičių ir p. Dundulio paskelbta šią vasarą. Mažmeninės prekybos UAB „Norfos mažmena“ ir didmeninės prekybos UAB „Rivona“ valdantis verslininkas įsigis 50% Baltarusijos tinklo „Mart Inn“, kurio kontrolę šiuo metu turi Gintaras ir Mindaugas Marcinkevičiai.

Tačiau praėjusią savaitę UAB „Maxima grupė“ ir UAB „Franmax“ paskelbė, kad kreipėsi į teismą dėl savo netiesioginių akcininkų veiksmų Baltarusijoje. Pranešta, kad bendrovių vertinimu, Marcinkevičiai, kurdami atskirą tinklą, kopijavo „Maximos“ parduotuves Lietuvoje.

Šis ginčas – vienas iš daugelio, prasidėjusių po to, kai pavasarį Mindaugas Marcinkevičius Maltos teisme sustabdė planuotą „Akropolių“ valdymo perkėlimo sandorį.

Parduotuvė ir Afrikoje parduotuvė

Ponas Dundulis pripažįsta su bylos dokumentais nesąs susipažinęs tačiau komentuoja, kad jam „Maximos“ teiginiai neatrodo pagrįsti.

„Jei Marcinkevičiai dirbo „Maximoje“, nori nenori jie tą informaciją turėjo. Jie patys kūrė „Maximą“, – sako jis. – Dėl to jie šitą verslą ir daro, nes jį žino.“

„Jei mane išimtų iš „Norfos“ ir aš išvažiuočiau į X šalį, vis tiek savo patirtį naudočiau. Kaip aš galiu išsitrinti tai iš savo smegenų?“ – klausia p. Dundulis.

Tiesa, „Maximos“ atstovai pabrėžia, kad Mindaugas Marcinkevičius ėmėsi projekto Baltarusijoje dar dirbdamas „Vilniaus prekybos“ grupėje, o panašumai tarp „Maximos“ ir „Mart Inn“ net vizualiai labai ryškūs.

„Parduotuvė ir Afrikoje yra parduotuvė. Savitarnos parduotuvės visur yra maždaug vienodos – kasos, stelažai. Aišku, kai kurios vietos – aš tas nuotraukas žiūrėjau – panašios“, – sako p. Dundulis, užsimindamas apie žiniasklaidoje paskelbtas iliustracijas, kuriose sugretinami Lietuvos ir Baltarusijos tinklų vaizdai.

„Dėl to kopijavimo – aš tikrai, galiu drąsiai pasakyti, lankausi toje pačioje „Maximoje“, „Iki“, „Rimi“, europietiškuose tinkluose. Lankausi, žiūriu, ką jie turi gero. Lygiai taip pat ir „Maxima“ žiūri. Mano asmenine nuomone, ten labai daug „Tesco“ idėjų. Ką gali „Maxima“ atsakyti dėl „Tesco“? – kalba p. Dundulis.

Jis taip pat stebisi, kad ieškinys Baltarusijos juridiniam asmeniui teikiamas Lietuvoje.

„Jei turi Baltarusijoje juridiniam asmeniui pretenzijų, teismas turi vykti Baltarusijoje“, – sako p. Dundulis.

Kopijavimo ypatumai

Tiesa, pasak Valentino Mikelėno, byloje „Vilniaus prekybos“ bendroves atstovaujančio teisininko, teismas ieškinį priėmė – „vadinasi nusprendė, kad ieškinys yra nagrinėtinas Lietuvos teismuose“.

„Maximos“ atstovai taip pat teigia, kad yra skirtumas tarp atskirų konkurentų veiksmų stebėsenos ir idėjų visumos panaudojimo.

„Maxima“, kaip ir bet kuri kita sėkminga bendrovė, stebi konkurencinę aplinką ir domisi geriausiais rinkos pavyzdžiais. Vis dėlto, egzistuoja riba tarp rinkotyros ir verslo kopijavimo. Per kelis sėkmingos veiklos dešimtmečius „Maxima“ yra sukūrusi ir ištobulinusi unikalų veiklos modelį. „Franmax“ ir „Maxima grupės“ bei jas atstovaujančių teisininkų vertinimu svarbiausia yra tai, kad „Mart Inn“ ir jos akcininkai ne tik nukopijavo kažkokius atskirus „Maxima“ parduotuvių elementus, bet galimai pasisavino esminę vertę turintį unikalų „Maxima“ verslo modelį kaip visumą (ar jo esmines dalis)“, – rašoma Giedriaus Juozapavičiaus, „Maxima grupės“ korporacinių reikalų vadovo, VŽ atsiųstame komentare.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
19:00
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
14:48
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
11:47
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 1

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
08:15
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
07:35
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
05:45
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau