„Vakarų laivų gamykla“ naujam dokui skiria 40 mln. Eur

Arnoldas Šileika, VLG įmonių grupės generalinis direktorius, sako, jog šį doką greičiausiai statys antrinė grupės įmonė „Vakarų Baltijos laivų statykla“.
Anot pašnekovo, 40 mln. Eur suma tokio doko statybai yra orientacinė, šiuo metu rinkoje tiek kainuoja naujas dokas, tačiau neatmetama galimybė, jog jį statant patiems, kaina gali būti šiek tiek mažesnė.
„Ši investicija dar kartą patvirtina grupės įmonių sinergijos svarbą. Projektai, kuriuos vykdome yra didžiuliai, unikalūs ir sudėtingi, todėl juos sėkmingai įgyvendinti galime tik dirbdami visi kartu, pasitelkdami skirtingų grupės įmonių kompetenciją, patirtį, kas bus daroma ir statant naująjį doką“, – pabrėžia p. Šileika.
Jis pastebi, jog pasaulyje laivai toliau didėja, todėl neabejoja, kad galimybė remontuoti „Panamax“ tipo laivus padidins grupės įmonės – „Vakarų laivų remontas“ – konkurencingumą ir pakels ją į kitą lygį.
Priklausomi nuo gylio
Apie „Panamax“ tipo laivų remonto doko įsigijimą VLG kalba jau ne vienerius metus, tačiau šiuos planus įgyvendinti trukdė nepakankamas Malkų įlankos gylis.
VŽ rašė, jog ilgus metus pamiršta pietinė uosto dalis pagaliau sulauks investicijų. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija iki 2018–2019 m. Malkų įlankos akvatorijoje planuoja pasiekti 14,5 m, o prie krantinių – 14 m gylį.
Siekiant tokio gylio reikės sutvirtinti įlankos šlaitą. Krantosauginės sienutės įrengimo statybos darbus planuojama pradėti jau šiemet. Uosto direkcija šiemet taip pat yra numačiusi pradėti VLG krantinių rekonstrukciją, iškasant naujas dokų duobes. Viso Malkų įlankos gilinimo projekto vertė sieks apie 115 mln. Eur. VLG į įvairius projektus, susijusius su naujos infrastruktūros sukūrimu Malkų įlankoje, numačiusi investuoti 50 mln. Eur.
Ponas Šileika teigia, jog naujojo doko projektas labai susijęs su nauju gyliu Malkų įlankoje, todėl, kol nėra aiški gilinimo pabaigos data, neskubama įvardyti ir jo statybos terminų. Preliminariai skaičiuojama, jog paties doko statyba truks dvejus metus.
Šiuo metu VLG turi keturis dokus. Vienas jų yra „Vakarų Baltijos laivų statyklos“ teritorijoje, o kiti trys naudojami laivų remontui. Juose galima priimti laivus su grimzle iki 8 m.
Preliminariais duomenimis, 2015 m. VLG įmonių grupės apyvarta sudarė 95,8 mln. Eur ir buvo šiek tiek mažesnė nei 2014 m., kai ji siekė 96,1 mln. Eur.
VLG įmonių grupė vienija apie 20 skirtingos specializacijos įmonių. Kontrolinį VLG paketą valdo Estijos pramonės koncernas „BLRT Grupp“.
infogr.am::vakaru_laivu_gamyklos_pajamos