Dėl Kinijos „Facebook“ svarsto susitaikyti su cenzūra

Socialinį tinklą Facebook valdanti bendrovė gali prisitaikyti prie Kinijoje veikiančios cenzūros ir vėl ateiti į šią rinką.
Socialinis tinklas Kinijoje buvo užblokuotas 2009 m. Nuo to laiko Facebook vadovas Markas Zuckerbergas pramoko vietinę mandarinų kalbą, puoselėjo artimesnius santykius su aukštais šalies pareigūnais, tarp jų ir prezidentu Xi Jinpingu.
The New York Times kalbinti 3 dabartiniai ir buvę bendrovės darbuotojai sako, kad visa tai daroma ne veltui. Bendrovė sukūrė programinę įrangą, kuri atrinktų ir neleistų viešai skelbti vietinių reikalavimų neatitinkančio turinio.
Problemų dėl turinio skelbimo bendrovė turi ir kitose valstybėse. Šis socialinis tinklas dar yra uždraustas Irane ir Šiaurės Korėjoje, kur apskritai negalima naudotis internetu. Laikinai jis buvo blokuojamas Bangladeše, per 2011 m. protestus kelioms dienoms Egipte. Po 2009 m. rinkimų, bijant opozicijos veiksmų, jis buvo laikinai užblokuotas Irane. Yra atvejų, kai valstybėse buvo draudžiamas tik tam tikras turinys ir Facebook turėjo prisitaikyti.
Tačiau, žinoma, labiausiai turinio atrankos ir blokavimo įrankio reikia Kinijoje. Patekimas į šią rinką galėtų iš esmės paspartinti socialinio tinklo vartotojų rato augimą.
Panašu, kad Facebook neketina pati slopinti valdžiai nepalankaus turinio. Tačiau tuo galėtų užsiimti trečioji šalis, pavyzdžiui partneris Kinijoje. Ji galėtų stebėti populiarėjančias istorijas ir temas, kuriomis aktyviai dalijamasi socialiniame tinkle. Taip būtų galima ir suvaldyti plintančius nepalankius pranešimus.
The New York Times šaltiniai kalba, kad, be programinės įrangos, buvo plėtojama ir daugiau idėjų, kurios galimai leistų patekti į Kiniją. Tačiau, ar jos išvys dienos šviesą, neaišku. Taip pat kol kas nėra žinoma, kad Facebook būtų ką nors pasiūliusi Kinijos vyriausybei.
Vien tai, kad tokie sprendimai kuriami, rodo, jog Facebook gali imtis kompromisų dėl savo misijos pasaulį paversti atviresniu ir labiau sujungtu. Šie kompromisai leistų pasiekti 1,4 mlrd. žmonių rinką.
Facebook atstovė spaudai į tai atsako, kad bendrovė ilgą sakė, jog ją domina Kinija ir ji skiria laiko geriau suprasti šią šalį. Anot jos, sprendimas dėl mėginimų iš naujo įžengti Kinijos rinką nėra priimtas.
Su problemomis Kinijoje susiduria ir kitos didžiosios JAV interneto bendrovės. Pavyzdžiui, Google ir Twitter, kurios taip pat buvo blokuojamos dėl nevienodo požiūrio į valstybės cenzūrą. Tuo tarpu profesionalų tinklas LinkedIn sutiko su dalies turinio cenzūra Kinijoje.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti