2024-09-15 09:06

Skelbia mėgstamiausius prekių ženklus Lietuvoje

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
Baltijos šalyse atliekamo tyrimo „Baltic Brands“ rengėjai paskelbė finalininkus ir TOP penketukus prekių ženklų, kurie buvo vertinti pagal kokybės, vertės už pinigus, draugiškumo aplinkai, socialinės atsakomybės ir humoro jausmo kriterijus.

TOP 10-uke mėgiamiausių prekių ženklų Lietuvoje išlieka didieji prekybos tinklai „Maxima“ ir „Lidl“, telekomunikacijų rinkos žaidėjai „Telia“ ir „Tele2“, vaistinių tinklai „Eurovaistinė“ ir „Camelia“, taip pat „Swedbank“ ir energetikos bendrovė „Ignitis“. Šiemetiniame dešimtuke ir du naujokai – „Omniva“ bei  „Akropolis“, rodo šiemet 20-us metus Baltijos šalyse atliekamas tyrimas „Baltic Brands“, kurį Lietuvoje kuruoja integruotos komunikacijos agentūra „Sons & Daughters“.

Prekių ženklų „Baltic Brands“ tyrimas atliekamas nuo 2012 m. visose trijose Baltijos šalyse. Tyrimo metu kartu su „Norstat“ apklausiama daugiau kaip 3.000 respondentų, jie vertina daugiau nei 600 prekių ženklų.

Respondentų yra prašoma įvertinti kiekvieną prekių ženklą: ar jis jį žino, ketintų ar neketintų įsigyti, ar šis prekių ženklas yra vienas iš jo mėgstamiausių. Tuos žmones, kurie apibūdina savo santykį su prekių ženklu teiginiu „Tikrai pirkčiau ir jis – vienas mano mėgstamiausių“, tyrėjai vadina mylinčiais prekių ženklą.

Kokybę lietuviai labiausiai šiemet sieja su automobiliais „Lexus“ ir „Mercedes-Benz“, technologijų gaminiais „Apple“, sporto avalyne ir apranga „Nike“. Į šį penketuką pateko ir vienas lietuviškas prekių ženklas – „Džiugas“.

Siūlančius geriausią vertę už pinigus prekių ženklus vartotojai įvardija prekybininkus: „Maxima“, „Lidl“, „Norfa“, „Camelia“ ir „Depo“.

Labiausiai socialiai atsakingais prekių ženklais respondentai vadina žiniasklaidos bendroves „Laisvės TV“ ir LRT, taip pat čia atsidūrė ir „Swedbank“, „Vinted“ bei pirmąkart šiame reitinge vertintas „MO muziejus“.

Kaip aplinkai draugiškiausius vartotojai mato „Augą“, „Enefit“, „Žalią girią“, „Vinted“ ir Valstybinių miškų urėdiją.

Tyrimas rodo, kad linksmiausiais ir humorą dažniausiai pasitelkiančiais prekių ženklais vartotojai išrinko telekomunikacijų ženklus „Tele2“, „Ežys“ ir „Pildyk“, taip pat „Kinder“ ir „MO muziejus“.

Kokia tvarka minimi prekių ženklai išsidėstys TOP 10-uke tyrėjai skelbs kitą penktadienį, rugsėjo 20 d.

Pasaulinis tyrimas

VŽ rašė, kad pasauliniuose prekių ženklų reitinguose dominuoja JAV technologijų ženklai. Vertingiausių pasaulio ženklų reitinge 2024 m. „Apple“ aplenkė „Amazon“. Apskaičiuota, kad technologijų milžinės prekės ženklo vertė pasiekė apie 516,6 mlrd. USD, o kitos technologijų bendrovės „Amazon“ vertė sudaro 308,9 mlrd. USD, rodo tyrimų bendrovės „Statista“ skaičiavimai.

52795
130817
52791