Kas tai? Eksperto įžvalgos

Metas olimpinėms žaidynėms rengtis ne tik sportininkams, bet ir rinkodaristams

Reklama publikuota: 2021-04-26
svg svg

Artėja 2020 metų Tokijo olimpinės žaidynės, kurios yra pirmą kartą taikos metais nukeltos ir vyks 2021 m. liepos 23 – rugpjūčio 8 dienomis. Nors olimpinės žaidynės ir nukeltos į 2021 m., tačiau oficialus jų pavadinimas išlieka „Tokyo 2020“ ar „Tokijas 2020“.

Olimpinės žaidynės yra visuotinis renginys, leidžiantis įvairių sporto šakų sportininkams pademonstruoti aukščiausius savo sportinius pasiekimus. Tarptautinis olimpinis komitetas (TOK) siekdamas užtikrinti, kad visos komandos gautų finansavimą ir galėtų pasirengti Olimpinėms žaidynėms bei jose dalyvautų, remdamasis solidarumo principu, vykdo tarptautinę rinkodaros programą.

Kaip ir daugumos rėmimo programų, olimpinės rinkodaros programos pagrindas yra išimtinių teisių, susijusių su priklausymu olimpiniam judėjimui, įskaitant teisę naudoti olimpinius ženklus bei atvaizdus reklamos tikslais, suteikimas.

Sąsajų su olimpinėmis žaidynėmis pateikimas pasitelkiant sportininkus ir visuotinai žinomus olimpinius simbolius ypač sustiprėja prieš pat olimpines žaidynes ir jų metu. Tačiau ne visi žino, kad olimpinė nuosavybė gali būti naudojama tik retais atvejais, o olimpinėse žaidynėse dalyvaujančių sportininkų (ir kitų olimpinės komandos narių) naudojimui reklamoje olimpinių žaidynių metu taikomi ribojimai.

Olimpinės nuosavybės naudojimas

TOK yra atsakingas už olimpinės nuosavybės apsaugą, siekiant apsaugoti olimpines žaidynes ir olimpinius simbolius nuo komercializacijos bei išsaugoti olimpinių žaidynių unikalumą.

Olimpinis simbolis, olimpinė vėliava, olimpinis devizas („Citius. Altius. Fortius.“), olimpinės emblemos (pvz. ženklai, piktogramos ir grafika, sukurta specialiai „Tokyo 2020“ olimpinėms žaidynėms), olimpinis himnas, olimpinė ugnis ir olimpinis deglas, pavadinimai „Olimpinės žaidynės“ , „Olimpiados žaidynės“ ir kiti olimpiniai ženklai yra Olimpinėje chartijoje nurodoma ir saugoma Olimpinė nuosavybė, teisės į kurią priklauso TOK. Taip pat TOK yra daugybės prekių ženklų, saugančių olimpinę nuosavybę, savininkas visame pasaulyje.

Neturint TOK leidimo, yra draudžiama naudoti olimpinę nuosavybę, įskaitant, bet ne tik, pelno siekimo, komerciniais ar reklamos tikslais.

Olimpinis simbolis – olimpiniai žiedai[1], yra saugomi ir tarptautine Nairobio sutartimi dėl olimpinio simbolio naudojimo (ši sutartis Lietuvoje įsigaliojo 2021 m. kovo 9 d.). Nairobio sutartį ratifikavusios valstybės, tarp jų ir Lietuva, yra įsipareigojusios neregistruoti ženklo arba pripažinti negaliojančia ženklo registraciją bei atitinkamomis priemonėmis uždrausti komerciniais tikslais kaip ženklą ar kitokį žymenį naudoti bet kokį ženklą, kurį sudaro arba kuriame yra olimpinis simbolis.

Olimpinės nuosavybės apsauga leidžia užtikrinti olimpinio judėjimo finansinį stabilumą ir olimpinių žaidynių vertę rėmėjams, kuriems yra suteikiama teisė reklamoje naudoti olimpinę nuosavybę. Jeigu nesate oficialus TOK ar Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) rėmėjas, reklamoje ar kitoje komunikacijoje be TOK leidimo negalite naudoti jokios olimpinės nuosavybės.

Olimpinės komandos dalyvių įvaizdžio naudojimas olimpinių žaidynių metu

Olimpinių žaidynių metu olimpinėse žaidynėse dalyvaujantis sportininkas, oficialus komandos atstovas ar kitas komandos narys gali leisti, kad jo asmuo, vardas, atvaizdas ar sportiniai laimėjimai būtų naudojami reklamos tikslais pagal TOK Vykdomojo komiteto nustatytus principus (Olimpinės chartijos 40 taisyklės oficialaus išaiškinimo 3 punktas).

Remiantis TOK patvirtintais nukeltų 2020 metų Tokijo olimpinių žaidynių dalyvių komercinių galimybių principais[2], olimpinės komandos narių atvaizdai gali būti naudojami reklamoje, kurioje nėra naudojama olimpinė nuosavybė ar sąsajos su Olimpinėmis žaidynėmis. Taip pat, olimpinės komandos narių rėmėjai turi gauti TOK (jeigu reklama yra tarptautinė) arba LTOK (jeigu reklama yra tik Lietuvoje) patvirtinimą, jog reklama atitinka jų keliamus reikalavimus.

Pažymėtina, jog reklama apima visų rūšių komercinę reklamą (lauko, televizijos, radijo reklamą bei reklamą ant gaminių, kataloguose, parduotuvėse ir kt.), įskaitant įrašus socialinėje žiniasklaidoje, kuriuos atlieka rėmėjas, sportininkas ar rėmėjui paslaugas teikiantys nuomonės formuotojai.

Žinoma, šis reikalavimas negalioja oficialiems TOK, LTOK ar kitų nacionalinių olimpinių komitetų rėmėjams.

Olimpinės komandos sportininkų rėmėjai, kurie olimpinių žaidynių metu nori pasinaudoti galimybe tęsti reklamos kampanijas ar vykdyti suplanuotas reklamos kampanijas, iki 2021 m. gegužės 15 d. turi pateikti prašymus TOK[3] arba Lietuvos tautiniam olimpiniam komitetui[4] dėl sportininkų atvaizdo naudojimo reklamose (išimtys taikomos sportininkų, kurie į „Tokijas 2020“ olimpines žaidynes pateko po 2021 m. gegužės 15 d. rėmėjams).

[1] Olimpinį simbolį sudaro penki sunerti žiedai, iš kairės į dešinę išdėstyti tokia tvarka: mėlynas, geltonas, juodas, žalias ir raudonas. Olimpinį simbolį sudaro tik olimpiniai žiedai, pavaizduoti viena spalva arba skirtingomis spalvomis.
[2] TOK paskelbti ir į lietuvių kalbą išversti dokumentai skelbiami: https://www.ltok.lt/dokumentai/
[3] Prašymus TOK galima pateikti adresu: https://rule40.olympic.org/
[4] LTOK patvirtintos taisyklės ir registracija pateikiama adresu: https://www.ltok.lt/

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lietuvos nacionalinis muziejus pristato „naują praeities veidą“

Lietuvos nacionalinis muziejus (LNM) pristatė naują savo įvaizdį, kuriam sukurti pasitelkė žinomus...

Laisvalaikis
15:53
Veiklą pradeda dar viena komunikacijos agentūra

Komunikacijos ir rinkodaros ekspertas Robertas Šapalas steigia naują komunikacijos agentūrą „Brandnomika“.

Rinkodara
14:19
Tendencijos didžiosiose Europos šalyse: sparčiausiai augančios prekių kategorijos Premium

Specializuotas prekybos leidinys „European Supermarket Magazine“ (ESM) kartu su tyrimų bendrove IRI išleido...

Prekyba
05:45
Verslas ir socialiniai tinklai: ar žinote, kaip juose elgtis? Premium

„Ar jūsų įmonė kada nors užsakinės televizijos reklamą tam, kad pasveikintų savo klientus Šuns dienos proga?...

Tinklalaidės
2021.04.27
„Baltic Horizon Fund“ į „Europos“ rekonstrukciją investuoja 5 mln. Eur  1

Vilniaus prekybos centras „Europa“, priklausantis „Baltic Horizon Fund“, bus rekonstruojamas už 5 mln. Eur.

Prekyba
2021.04.27
„Super Garden“ sėkmės istorija: pandemija ir „Amazon“ išaugino sparnus Premium 4

Panevėžio UAB „Geld Baltic“, valdančios prekės ženklą „Super Garden“, pardavimai pernai išaugo dvigubai.

Prekyba
2021.04.27
Metas olimpinėms žaidynėms rengtis ne tik sportininkams, bet ir rinkodaristams Verslo tribūna

Artėja 2020 metų Tokijo olimpinės žaidynės, kurios yra pirmą kartą taikos metais nukeltos ir vyks 2021 m.

Rinkodara
2021.04.26
Reklamų kova: nuo pliuso „Maximai“ iki iš koto verčiančios „Camelios“ Premium

Tarp labiausiai įsiminusių pavasario reklamų – „Lidl“ ir „Maximos“ velykinės kampanijos, labiausiai...

Rinkodara
2021.04.26
„Pigu.lt“ į naują būstinę investuoja 2 mln. Eur 

Elektroninės prekybos platformą „Pigu.lt“ valdanti bendrovė judrioje sostinės prekybinėje gatvėje Laisvės pr.

Prekyba
2021.04.26
„Akropoliuose“ lankytojų padaugėjo 40% 1

Nuo praėjusio pirmadienio darbą atnaujinus visoms Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropolių“ parduotuvėms,...

Prekyba
2021.04.26
Atsargų valdymo sistema didina investuotojų susidomėjimą „Zaros“ savininke „Inditex“  Premium

Greitosios mados prekės ženklo „Zara“ savininkė „Inditex“ įsidiegė inovatyvią atsargų valdymo sistemą,...

Prekyba
2021.04.26
Niujorkas planuoja 30 mln. USD vertės turizmo gaivinimo kampaniją

Niujorkas investuoja 30 mln. USD į rinkodaros kampaniją, skirtą turizmo atkūrimui.

Paslaugos
2021.04.25
Platformose auga partnerių pardavimai: „Pigu“ ir „Varlės“ konkurencija Premium 1

Universalios internetinės prekybos platformos pastaraisiais metais įvairiems prekybininkams tapo svarbios...

Prekyba
2021.04.25
Lietuviai ir estai labiau prisitaikė prie pandemijos pokyčių

Šiemet Lietuvos ir Estijos gyventojai pandemijos pokyčius kasdienybėje jaučia mažiau nei Latvijos gyventojai,...

Rinkodara
2021.04.24
Jei norite švaistyti laiką prezentacijoms, kodėl neprisidarius daug skaidrių  Premium

Nuotolinis darbas padarė savų korekcijų ir prezentacijose – jei anksčiau jose demonstruojamos skaidrės turėjo...

Gazelė
2021.04.24
E. Laurinaitis: žmogaus jausmai yra kaip pinigai – jie yra arba jų nėra  Premium 3

Pandemijos akivaizdoje visos svarbiausios saugumą apibrėžiančios žmogaus savybės buvo daugiau ar mažiau...

Prekyba
2021.04.23
„Galvosūkių pasaulio“ parduotuves pervadina „Brain Games“ 

Latvijos stalo žaidimų platintojas ir leidėjas „Brain Games“, 2019 m. įsigijęs septynias bendrovės „New Media...

Prekyba
2021.04.23
Tendencijos: komunikacijoje degalinės jau virto kavinėmis Premium

Degalinių komunikacijos ir rinkodaros biudžetai pastaraisiais metais traukėsi, o didžiausias dėmesys jau...

Rinkodara
2021.04.23
N. Mikalajūnas paliko „Icor“, įsteigė naują agentūrą Premium 5

Veiklą pradeda nauja komunikacijos agentūra „Intuit Communications“, kurią įsteigė ilgametis įmonių grupės...

Rinkodara
2021.04.21
„Pinko“ atidaro parduotuvę sostinės PC „Europa“ 

Italų mados prekės ženklas „Pinko“, turintis daugiau nei 250 firminių parduotuvių pasaulyje, pasirašė sutartį...

Prekyba
2021.04.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku