„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą

Publikuota: 2019-07-18
Atnaujinta 2019-07-18 12:50
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas nuolaidas klaidino vartotojus. Už Reklamos įstatymo pažeidimą bendrovei skirta 8.688 Eur bauda. Bendrovė teigia, kad jos argumentai nebuvo išgirsti.

Taryba pažymi, kad „Eurovaistinė“ 2018 m. rugsėjo, spalio ir gruodžio mėnesiais nacionalinėje televizijoje ir 36 gydymo įstaigose skleidė reklamą, kurioje įgarsinta informacija apie vaistinių tinkle senjorams taikomas nuolaidas pateikus „Senjoro“ kortelę ir akcentuota, kad jos taikomos visada ir visoms prekėms.

Konkurencijos tarybos vertinimu, vidutinis vartotojas, išgirdęs tokią informaciją, galėjo suvokti, kad nėra papildomų sąlygų, norint pasinaudoti pasiūlymu. Vis dėlto papildomų sąlygų buvo – nuolaidos taikytos tik perkant ne mažiau nei tris pilnas prekių pakuotes. Be to, kai kurioms prekėms reklamoje nurodytos nuolaidos buvo netaikomos.

Nors informacija apie sąlygas ir išimtis buvo pateikta tekste reklamoje, tačiau rugsėjį ir spalį transliuotuose reklamos klipuose ji rodyta labai trumpai reklamos pabaigoje apačioje mažu šriftu, o gruodį – visą reklamos rodymo ekrane laiką, tačiau taip pat mažu šriftu.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Institucijos ekspertai nustatė, jog reklamoje didelės apimties tekstas apie nuolaidų taikymo sąlygas buvo sunkiai įskaitomas, ypač atsižvelgiant į tai, kad reklama skirta senjorams, kurie gali nepastebėti, neįskaityti ar nespėti perskaityti pateikiamos informacijos ir dėl to būti suklaidinti, rašoma Tarybos išplatintame pranešime. Klaidinantį reklamos pobūdį patvirtino ir gauti vartotojų skundai.

Konkurencijos taryba, atsižvelgusi į tai, kad klaidinanti reklama apie nuolaidas buvo skirta pažeidžiamai vartotojų grupei – senjorams, taip pat įvertinusi pažeidimo trukmę ir didelį mastą, bendrovei „Eurovaistinė“ skyrė maksimalią 8.688 Eur baudą.

Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

VŽ primena, kad nuo 2019 metų gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, Konkurencijos tarybos vykdytas klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, tačiau iki tol pradėtus tyrimus baigs Konkurencijos taryba. Šiuo metu atliekami du tyrimai dėl galimų Reklamos įstatymo pažeidimų.

Neišgirdo argumentų

Asta Valatkevičienė, „Eurovaistinės“ komunikacijos vadovė, VŽ atsiųstame komentare teigia, kad įmonė jokiais reklamos projektais ar veiksmais nesiekė klientų klaidinti ar nepakankamai juos informuoti.

„Aiškiai informuoti klientus apie visus pasiūlymus ir akcijas yra mūsų prioritetas. Juolab vyresnio, pensinio amžiaus žmone, kuriems taikome atskirą, ypatingo mūsų dėmesio reikalaujančią, stiprią Senjorų lojalumo programą. Tenka apgailestauti, kad mūsų argumentai ir įrodymai nebuvo išgirsti, todėl su tokia Konkurencijos tarybos (KT) išvada negalime sutikti,“ – teigia A. Valatkevičienė.

Pasak jos, didžiausią nuostabą kelia tai, kad pirmą sykį per daugelį metų KT taiko sankcijas už reklamą, kuri yra tapusi rinkos standartu. Daugelis prekių ir paslaugų tiekėjų kuria ir transliuoja tokias reklamas, ir jos institucijoms iki šiol neatrodė netinkamos ar vertos perspėjimų.

„Nelabai suprantame, kodėl šiuo atveju buvo nuspręsta taikyti sankcijas būtent mums. Dar vienas labai svarbus aspektais, kad minimas reklamos klipas yra tik dalis didelės Senjorų lojalumo kampanijos, o išsami ir aiški informacija apie ją jau ne pirmus metus transliuojama įvairias skirtingais kanalais. Konkreti sąlyga, kad akcija galioja perkant tris prekes, yra aktyviai komunikuojama dar nuo 2014 m. spalio. Be to, visi senjorai, gaudami kortelę yra asmeniškai supažindinami su pasiūlymo taisyklėmis. O tai, kad žmonės sąlygas žino, įrodo ir atlikti visuomenės nuomonės tyrimai, kurie aiškiai parodė, kad absoliuti dauguma Senjorų kortelę turinčių mūsų klientų puikiai žino išskirtinai jiems taikomus pasiūlymus ir taisykles“, – sako A. Valatkevičienė.

„Eurovaistinė“, anot jos, visuomet bendradarbiauja su institucijomis ir aiškinasi kilusius nesusipratimus.

„Tikrai gaila, kad nepaisant visų įrodymų, pavyzdžių ir argumentų, kuriuos įmonė pateikė, KT vis dėlto laikosi nuomonės, jog padarytas pažeidimas, už kurį būtina taikyti sankcijas. Dėl tokių atvejų įmonėms nusvyra rankos ir mažėja noras apskritai taikyti pasiūlymus klientams. Šiuo metu analizuojame KT nutarimą ir vertinsime galimybes kreiptis į teismą dėl jo panaikinimo“, – teigia A. Valatkevičienė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
16:46
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
09:35
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
Kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui pradeda vadovauti G. Valintėlis

Nuo rugpjūčio 5 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui vadovo pareigas perima...

Vadyba
2022.08.05
Bandymas perkelti „Akropolį“ į internetą nepavyko – e. platforma „Trobos.lt“ uždaryta Premium 14

Su „Vilniaus prekybos“ grupe siejama UAB „Trobos“, vystanti prekybos centro „Akropolis“ e. platformą,...

Prekyba
2022.08.05
Rugpjūčio pabaigoje IKEA atidarys pirmą parduotuvę Estijoje

Švedijos mažmeninės prekybos baldais įmonė IKEA baigė 30.000 kv. m dydžio parduotuvės statybas netoli Talino,...

Prekyba
2022.08.04
Prognozes lenkiantis „Lidl“ spurtas: atotrūkis nuo „Iki“ ir „Maximos“ mažėja Premium

Vienas labiausiai intriguojančių mažmeninės prekybos būtiniausiomis prekėmis sektoriaus aspektų yra...

Prekyba
2022.08.04
Nauja realybė: kai nuo pirkėjo patirties priklauso tolesni pardavimai Premium

2022 m. pirkėjų patirčių tyrimas „Bazaarvoice Shopper Experience“ rodo, kad kažką įsigiję klientai tampa...

Prekyba
2022.08.04
„Euronics International“ prezidentas: negalime ignoruoti akivaizdaus fakto – kainos didėja Premium

Hansas Carpelsas, pirkimų aljanso „Euronics International“ prezidentas, viešėdamas Lietuvoje pažymėjo, kad...

Prekyba
2022.08.03
9 kartus JAV pernai augęs startuolis „Billo“ ruošia naują „TikTok“ produktą ir lėtina augimo tempą Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“ (UAB „Billo.app“), siūlanti vaizdo įrašų turinį JAV e. komercijos...

Inovacijos
2022.08.03
Ž. Gavelienė: nesugebėjom pranešti, kad Lietuvoje yra saugu Premium 8

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė ir Nacionalinės turizmo verslo...

Laisvalaikis
2022.08.03
Animacijos studija „MeinArt“ gavo užsakymą kurti Kakės Makės serialą

„Kakės Makės“ prekės ženklui atstovaujanti bendrovė „NJ world“ kitąmet planuoja turėti 8-ias serialo serijas,...

Rinkodara
2022.08.02
„Creditinfo Lietuva“: restoranų bankrotų skaičius šiemet ketvirtadaliu didesnis nei 2021 m.

Nors restoranų kasmet daugėja, jų pajamos vėl kyla, tačiau darbuotojų reikšmingai mažėja, o bankrotų skaičius...

Prekyba
2022.08.02
„Vičiūnai Rus“ neteko prekės ženklo „Sovietskie“, pralaimėjo „profesionaliai bylinėtojai“ Premium 1

Visvaldo Matijošaičio ir Liudo Skieriaus kontroliuojamai „Vičiūnų grupės“ įmonei „Vičiūnai Rus“ (Kaliningrado...

Pramonė
2022.08.02
Nidos kempingo teritorijoje „Rimi“ pastatė maistomatą

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“, bendradarbiaudamas su prekybos technologijų bendrove „StrongPoint“, bando...

Prekyba
2022.08.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku