2019-07-18 14:59

„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas nuolaidas klaidino vartotojus. Už Reklamos įstatymo pažeidimą bendrovei skirta 8.688 Eur bauda. Bendrovė teigia, kad jos argumentai nebuvo išgirsti.

Taryba pažymi, kad „Eurovaistinė“ 2018 m. rugsėjo, spalio ir gruodžio mėnesiais nacionalinėje televizijoje ir 36 gydymo įstaigose skleidė reklamą, kurioje įgarsinta informacija apie vaistinių tinkle senjorams taikomas nuolaidas pateikus „Senjoro“ kortelę ir akcentuota, kad jos taikomos visada ir visoms prekėms.

Konkurencijos tarybos vertinimu, vidutinis vartotojas, išgirdęs tokią informaciją, galėjo suvokti, kad nėra papildomų sąlygų, norint pasinaudoti pasiūlymu. Vis dėlto papildomų sąlygų buvo – nuolaidos taikytos tik perkant ne mažiau nei tris pilnas prekių pakuotes. Be to, kai kurioms prekėms reklamoje nurodytos nuolaidos buvo netaikomos.

Nors informacija apie sąlygas ir išimtis buvo pateikta tekste reklamoje, tačiau rugsėjį ir spalį transliuotuose reklamos klipuose ji rodyta labai trumpai reklamos pabaigoje apačioje mažu šriftu, o gruodį – visą reklamos rodymo ekrane laiką, tačiau taip pat mažu šriftu.

Institucijos ekspertai nustatė, jog reklamoje didelės apimties tekstas apie nuolaidų taikymo sąlygas buvo sunkiai įskaitomas, ypač atsižvelgiant į tai, kad reklama skirta senjorams, kurie gali nepastebėti, neįskaityti ar nespėti perskaityti pateikiamos informacijos ir dėl to būti suklaidinti, rašoma Tarybos išplatintame pranešime. Klaidinantį reklamos pobūdį patvirtino ir gauti vartotojų skundai.

Konkurencijos taryba, atsižvelgusi į tai, kad klaidinanti reklama apie nuolaidas buvo skirta pažeidžiamai vartotojų grupei – senjorams, taip pat įvertinusi pažeidimo trukmę ir didelį mastą, bendrovei „Eurovaistinė“ skyrė maksimalią 8.688 Eur baudą.

Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

VŽ primena, kad nuo 2019 metų gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, Konkurencijos tarybos vykdytas klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, tačiau iki tol pradėtus tyrimus baigs Konkurencijos taryba. Šiuo metu atliekami du tyrimai dėl galimų Reklamos įstatymo pažeidimų.

Neišgirdo argumentų

Asta Valatkevičienė, „Eurovaistinės“ komunikacijos vadovė, VŽ atsiųstame komentare teigia, kad įmonė jokiais reklamos projektais ar veiksmais nesiekė klientų klaidinti ar nepakankamai juos informuoti.

„Aiškiai informuoti klientus apie visus pasiūlymus ir akcijas yra mūsų prioritetas. Juolab vyresnio, pensinio amžiaus žmone, kuriems taikome atskirą, ypatingo mūsų dėmesio reikalaujančią, stiprią Senjorų lojalumo programą. Tenka apgailestauti, kad mūsų argumentai ir įrodymai nebuvo išgirsti, todėl su tokia Konkurencijos tarybos (KT) išvada negalime sutikti,“ – teigia A. Valatkevičienė.

Pasak jos, didžiausią nuostabą kelia tai, kad pirmą sykį per daugelį metų KT taiko sankcijas už reklamą, kuri yra tapusi rinkos standartu. Daugelis prekių ir paslaugų tiekėjų kuria ir transliuoja tokias reklamas, ir jos institucijoms iki šiol neatrodė netinkamos ar vertos perspėjimų.

„Nelabai suprantame, kodėl šiuo atveju buvo nuspręsta taikyti sankcijas būtent mums. Dar vienas labai svarbus aspektais, kad minimas reklamos klipas yra tik dalis didelės Senjorų lojalumo kampanijos, o išsami ir aiški informacija apie ją jau ne pirmus metus transliuojama įvairias skirtingais kanalais. Konkreti sąlyga, kad akcija galioja perkant tris prekes, yra aktyviai komunikuojama dar nuo 2014 m. spalio. Be to, visi senjorai, gaudami kortelę yra asmeniškai supažindinami su pasiūlymo taisyklėmis. O tai, kad žmonės sąlygas žino, įrodo ir atlikti visuomenės nuomonės tyrimai, kurie aiškiai parodė, kad absoliuti dauguma Senjorų kortelę turinčių mūsų klientų puikiai žino išskirtinai jiems taikomus pasiūlymus ir taisykles“, – sako A. Valatkevičienė.

„Eurovaistinė“, anot jos, visuomet bendradarbiauja su institucijomis ir aiškinasi kilusius nesusipratimus.

„Tikrai gaila, kad nepaisant visų įrodymų, pavyzdžių ir argumentų, kuriuos įmonė pateikė, KT vis dėlto laikosi nuomonės, jog padarytas pažeidimas, už kurį būtina taikyti sankcijas. Dėl tokių atvejų įmonėms nusvyra rankos ir mažėja noras apskritai taikyti pasiūlymus klientams. Šiuo metu analizuojame KT nutarimą ir vertinsime galimybes kreiptis į teismą dėl jo panaikinimo“, – teigia A. Valatkevičienė.

52795
130817
52791