„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą

Publikuota: 2019-01-18
„McDonald’s“ nepalankus ES Intelektinės nuosavybės tarnybos sprendimas per du mėnesius dar galės būti skundžiamas ES Intelektinės nuosavybės tarnybos Apeliaciniam skyriui.
Joshua Robertso („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„McDonald’s“ nepalankus ES Intelektinės nuosavybės tarnybos sprendimas per du mėnesius dar galės būti skundžiamas ES Intelektinės nuosavybės tarnybos Apeliaciniam skyriui. Joshua Robertso („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės ženklą.

Tokį sprendimą prieš kelias dienas priėmė ES Intelektinės nuosavybės tarnyba (EUIPO), išnagrinėjusi teisinį ginčą tarp „McDonald’s“ ir Airijos įmonės „Supermac’s“. „McDonald’s Corp“ minėtą prekės ženklą ES mastu buvo įregistravusi 1996 m.

EUIPO sprendimas nuo šiol „Big Mac“ vardą leidžia vartoti ir kitoms bendrovėms ES.

Įdomu, kad „Supermac’s“ niekada neturėjo produkto, vadinamo „Big Mac“, o į kontroliuojančias institucijas kreipėsi po to, kai „McDonald’s“ užprotestavo dėl airių bendrovės noro registruoti savo pavadinimą ES. Užregistravusi prekės ženklą, „Supermac’s“ norėjo plėstis Jungtinėje Karalystėje (JK) ir kitose Europos šalyse, rašo „Independent.co.uk“.

„Tai puiki pergalė verslui, kuri turėtų sustabdyti didžiųjų įmonių patyčias, siekiant išlaikyti prekės ženklus, kurių jie nenaudoja“, – „Reuters“ teigė Patas McDonaghas, „Supermac’s“ įkūrėjas.

Pagal ES prekės ženklų teisę, nustačius registruoto prekės ženklo nenaudojimo faktą, jo registracija gali būti panaikinta, todėl Airijos įmonė „Supermac’s“ kreipėsi į EUIPO dėl „Big Mac“ prekės ženklo panaikinimo, motyvuodama tuo, kad „McDonald’s“ penkerius metus iš eilės nenaudojo šio ženklo ES prekėms arba paslaugoms, kurioms jis buvo įregistruotas, žymėti.

„McDonald’s“, reaguodamas į metamus kaltinimus, nurodė, kad žodinis prekės ženklas „Big Mac“ yra naudojamas daugelyje ES valstybių, jis buvo naudojamas ne tik reklamai, bet ir ant parduodamų prekių pakuočių.

Neužteko įrodymų

„McDonald’s“ EUIPO pateikė įrodymų, neva pagrindžiančių faktinį prekės ženklo naudojimą.

Tarp įrodymų buvo pateiktos trys Vokietijos, Prancūzijos ir JK „McDonald’s“ atstovų pasirašytos pažymos, kuriose buvo nurodytas parduotų „Big Mac“ sumuštinių skaičius, taip pat pridėti įrodymai dėl sumuštinių pakuočių, reklaminė medžiaga ir t. t.

Vis dėlto EUIPO, įvertinusi pateiktus įrodymus, nusprendė, kad jų nepakanka, siekiant pagrįsti tikrą faktinį prekės ženklo „Big Mac“ naudojimą, todėl patenkino Airijos įmonės „Supermac’s“ prašymą ir prekės ženklas yra panaikinamas.

„Šis teisinis ginčas parodo kelis svarbius dalykus. Pirma, patvirtinama sena prekės ženklų įstatymuose įtvirtinta tiesa, kad ženklo registracija nėra pakankama teisinei apsaugai išlaikyti, jei registruotas prekės ženklas nėra faktiškai naudojamas registruotoms prekėms ir paslaugoms žymėti ES teritorijoje“, – kalba Vilija Viešūnaitė, advokatų profesinės bendrijos „Triniti LT“ advokatė.

nuotrauka::1

Pasak jos, faktinis prekės ženklo naudojimas komercinėje veikloje yra būtinas, jeigu norima išlaikyti jo registraciją, nuo to nepabėgs net tokios stambios ir reputaciją visame pasaulyje turinčios kompanijos kaip „McDonald’s“.

„Antra, nors byloje buvo pateikta nemažai įrodymų, EUIPO nurodė, kad šie įrodymai nepatvirtina prekės ženklo naudojimo masto, t. y. nei reklaminės brošiūros, pakuočių pavyzdžiai, nei spausdiniai iš interneto neįrodo tikro komercinio prekės ženklo „Big Mac“ naudojimo“, – priduria p. Viešūnaitė.

Anot EUIPO, tokį komercinį naudojimą patvirtintų faktinių užsakymų ir pardavimų duomenys internetu ar kitais kanalais ir kt. „Pažymėtina, kad metodai ir priemonės, kuriomis norima pagrįsti faktinį prekės ženklo naudojimą, yra neriboti, t. y. galima teikti įvairiausio pobūdžio įrodymus, tačiau jie turi patvirtinti tikrą komercinį naudojimą žymint prekes ar paslaugas bei šias parduodant“, – taip EUIPO sprendimą komentuoja advokatė.

„McDonald’s“ nepalankus ES Intelektinės nuosavybės tarnybos sprendimas per du mėnesius dar galės būti skundžiamas ES Intelektinės nuosavybės tarnybos Apeliaciniam skyriui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  6

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
8 daugiausia internautų simpatijų susižėrę prekių ženklai 1

Į trečiąjį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 8 daugiausia balsų surinkusių...

Rinkodara
2019.05.15
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
Masinis nealkoholinio alaus skonio tyrimas įsibėgėja: užtikrintai pirmauja „Kalnapilis“ Verslo tribūna 4

Balandžio pradžioje pradėtas ir didžiuosius šalies miestus aplankęs masinis „Kalnapilio“ inicijuotas...

Rinkodara
2019.05.15
„Delfi“ Latvijoje startuoja su mokamu turiniu, Lietuvoje – dar svarstymai 18

Latvijos rinkoje startuoja „Delfi Plus“. Tai mokamas produktas skaitytojams, suteikiantis prieigą prie...

Rinkodara
2019.05.14
Muzikos svetainė pažeidė autorių teises

Vykdydama intelektinės nuosavybės teisių turėtojų internete priežiūrą, Lietuvos radijo ir televizijos...

Rinkodara
2019.05.14
„Lietuvos ryto“ spaustuvė išmokės 1,5 mln. Eur dividendų

„Lietuvos ryto“ spaustuvės pajamos 2018 m. išliko bemaž tokios pat kaip ir ankstesniais metais. Bendrovė...

Rinkodara
2019.05.14
Likviduojamos „Lietuvos žinios“ registruoja turėtą prekės ženklą 1

„Lietuvos žinios“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti prekės ženklą „Jonavos Naujienos“.

Rinkodara
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau