„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą

Publikuota: 2019-01-18
„McDonald’s“ nepalankus ES Intelektinės nuosavybės tarnybos sprendimas per du mėnesius dar galės būti skundžiamas ES Intelektinės nuosavybės tarnybos Apeliaciniam skyriui.
Joshua Robertso („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„McDonald’s“ nepalankus ES Intelektinės nuosavybės tarnybos sprendimas per du mėnesius dar galės būti skundžiamas ES Intelektinės nuosavybės tarnybos Apeliaciniam skyriui. Joshua Robertso („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės ženklą.

Tokį sprendimą prieš kelias dienas priėmė ES Intelektinės nuosavybės tarnyba (EUIPO), išnagrinėjusi teisinį ginčą tarp „McDonald’s“ ir Airijos įmonės „Supermac’s“. „McDonald’s Corp“ minėtą prekės ženklą ES mastu buvo įregistravusi 1996 m.

EUIPO sprendimas nuo šiol „Big Mac“ vardą leidžia vartoti ir kitoms bendrovėms ES.

Įdomu, kad „Supermac’s“ niekada neturėjo produkto, vadinamo „Big Mac“, o į kontroliuojančias institucijas kreipėsi po to, kai „McDonald’s“ užprotestavo dėl airių bendrovės noro registruoti savo pavadinimą ES. Užregistravusi prekės ženklą, „Supermac’s“ norėjo plėstis Jungtinėje Karalystėje (JK) ir kitose Europos šalyse, rašo „Independent.co.uk“.

„Tai puiki pergalė verslui, kuri turėtų sustabdyti didžiųjų įmonių patyčias, siekiant išlaikyti prekės ženklus, kurių jie nenaudoja“, – „Reuters“ teigė Patas McDonaghas, „Supermac’s“ įkūrėjas.

Pagal ES prekės ženklų teisę, nustačius registruoto prekės ženklo nenaudojimo faktą, jo registracija gali būti panaikinta, todėl Airijos įmonė „Supermac’s“ kreipėsi į EUIPO dėl „Big Mac“ prekės ženklo panaikinimo, motyvuodama tuo, kad „McDonald’s“ penkerius metus iš eilės nenaudojo šio ženklo ES prekėms arba paslaugoms, kurioms jis buvo įregistruotas, žymėti.

„McDonald’s“, reaguodamas į metamus kaltinimus, nurodė, kad žodinis prekės ženklas „Big Mac“ yra naudojamas daugelyje ES valstybių, jis buvo naudojamas ne tik reklamai, bet ir ant parduodamų prekių pakuočių.

Neužteko įrodymų

„McDonald’s“ EUIPO pateikė įrodymų, neva pagrindžiančių faktinį prekės ženklo naudojimą.

Tarp įrodymų buvo pateiktos trys Vokietijos, Prancūzijos ir JK „McDonald’s“ atstovų pasirašytos pažymos, kuriose buvo nurodytas parduotų „Big Mac“ sumuštinių skaičius, taip pat pridėti įrodymai dėl sumuštinių pakuočių, reklaminė medžiaga ir t. t.

Vis dėlto EUIPO, įvertinusi pateiktus įrodymus, nusprendė, kad jų nepakanka, siekiant pagrįsti tikrą faktinį prekės ženklo „Big Mac“ naudojimą, todėl patenkino Airijos įmonės „Supermac’s“ prašymą ir prekės ženklas yra panaikinamas.

„Šis teisinis ginčas parodo kelis svarbius dalykus. Pirma, patvirtinama sena prekės ženklų įstatymuose įtvirtinta tiesa, kad ženklo registracija nėra pakankama teisinei apsaugai išlaikyti, jei registruotas prekės ženklas nėra faktiškai naudojamas registruotoms prekėms ir paslaugoms žymėti ES teritorijoje“, – kalba Vilija Viešūnaitė, advokatų profesinės bendrijos „Triniti LT“ advokatė.

nuotrauka::1

Pasak jos, faktinis prekės ženklo naudojimas komercinėje veikloje yra būtinas, jeigu norima išlaikyti jo registraciją, nuo to nepabėgs net tokios stambios ir reputaciją visame pasaulyje turinčios kompanijos kaip „McDonald’s“.

„Antra, nors byloje buvo pateikta nemažai įrodymų, EUIPO nurodė, kad šie įrodymai nepatvirtina prekės ženklo naudojimo masto, t. y. nei reklaminės brošiūros, pakuočių pavyzdžiai, nei spausdiniai iš interneto neįrodo tikro komercinio prekės ženklo „Big Mac“ naudojimo“, – priduria p. Viešūnaitė.

Anot EUIPO, tokį komercinį naudojimą patvirtintų faktinių užsakymų ir pardavimų duomenys internetu ar kitais kanalais ir kt. „Pažymėtina, kad metodai ir priemonės, kuriomis norima pagrįsti faktinį prekės ženklo naudojimą, yra neriboti, t. y. galima teikti įvairiausio pobūdžio įrodymus, tačiau jie turi patvirtinti tikrą komercinį naudojimą žymint prekes ar paslaugas bei šias parduodant“, – taip EUIPO sprendimą komentuoja advokatė.

„McDonald’s“ nepalankus ES Intelektinės nuosavybės tarnybos sprendimas per du mėnesius dar galės būti skundžiamas ES Intelektinės nuosavybės tarnybos Apeliaciniam skyriui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
12:29
Teismas triskart sumažino baudą „Init“

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
11:19
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
11:08
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
10:30
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
Didžioji dalis sulaikytų prekių – smulkios siuntos iš Kinijos Premium 1

Ne tik prekybininkai, bet ir privatūs asmenys gali sulaukti neigiamų padarinių, nustačius, kad užsakyta ir...

Prekyba
2019.02.11
Vilniaus konfliktas su baru dėl lauko tualetų kol kas – be laimėtojų 3

Vilniaus savivaldybės ginčas su vienu sostinės baru dėl greta pastatytų lauko tualetų kol kas – be laimėtojų:...

Prekyba
2019.02.10
Vilniaus universitetas keičia savo veidą 6

Vilniaus universitetas startavo su nauja komunikacijos kampanija, kurioje bando kalbėti ne tradiciniais...

Rinkodara
2019.02.10
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau