2025-02-10 10:00

„Pigu“ persitvarko, grįžta vadovauti įkūrėjas

Planuoja kontroliuoti plėtrą, gerinti paslaugų kokybę

Dainius Liulys, „Pigu“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Dainius Liulys, „Pigu“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Didžiausiai šalyje e. prekybos platformai, apimančiai platų ne maisto prekių asortimentą, gyvenant ne pačius geriausius laikus, prie įmonės vadovo vairo grįžta verslo įkūrėjas, patyręs e. komercijos profesionalas Dainius Liulys. Interviu VŽ jis teigia pirmiausia sieksiantis gerinti paslaugų kokybę.

Prieš kelias dienas VŽ rašė, kad „Pigu“ yra atsidūrusi sudėtingoje situacijoje: šalia gilaus nuostolio, vadovybės kaitos regimi rizikingi eksperimentai su asortimentu, kuris, prisileidus kinų prekeivių, išaugo dvigubai. Tad kas gi vyksta ir kodėl grįžtate?

Tai panašu į tėviškus jausmus, kai tiesiog jauti, kad vaikui reikia pagalbos, o „Pigu“ ir yra mano vaikas. Jūsų straipsnis, išėjęs prieš kelias dienas, buvo tarsi pranašas, o visa situacija jame buvo labai tiksliai aprašyta.

Iš esmės, ką dabar reikia padaryti ir ką ketinu daryti, tai grįžti prie vertybių, prie šaknų. Padėsiu įmonei susigrąžinti pozicijas.

Pastarųjų metų finansiniai duomenys rodo, kad buvo daug investuojama į verslo modelio keitimą, į plėtrą, ir galiu užtikrinti, kad plėtra ir toliau bus tęsiama, bet ji bus daroma kontroliuojamai. 

Dainius Liulys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Dainius Liulys, „Pigu“ vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Taip, vienas iš plėtros aspektų – gausus kinų prekių asortimentas „Pigu“ platformoje – turbūt kelia daug klausimų. Nors jūs kažkada irgi pradėjote nuo tų pačių kiniškų prekių, tiek kad jų atsivežėte ir pardavinėjote, o dabar realiai įgyvendinamas dropšipingas (angl. dropshipping – prekybos forma, kai pardavėjas priima klientų užsakymus, bet nelaiko atsargų).

Tai – skirtingos situacijos, kitokie verslo modeliai. Mes tikrai kažkada patys daug atsigabendavome prekių, užsakydavome privačios etiketės gaminių. Tuomet pas mus tokių prekių pasiūlos nebuvo, užpildėme nišą ir sekėsi tikrai gerai. 

Vienas dalykas yra, kai pats esi prekybininkas, ir kitas, kai valdai platformą, kurioje prekiauja kiti. 

Kūrėme ir plėtėme verslą matydami platformų funkcionalumus pasaulyje – šis modelis leidžia suteikti klientams didesnę pasiūlą, skatina konkurenciją tarp pačių prekybininkų, o tai automatiškai lemia ir geresnes kainas. Be to, vienas prekybininkas negali būti geriausias visose srityse, o platforma praturtėja pritraukdama talentingų žmonių, turinčių skirtingų kompetencijų ir įvairių produktų. Suprasdami visus platformos pranašumus investavome ir tikėjome, kad produktas suteiks vertę klientams, kad pasiūlysime platesnį asortimentą konkurencingomis kainomis.

Bet kadangi įjungiamos trečiosios šalys, automatiškai atsiranda ir su tuo susijusių rizikų. Tai, kaip prekiautojas vykdo savo įsipareigojimus, yra ir platformos atsakomybė. Valdyti rizikas tampa daug sudėtingiau. 

Iš tikrųjų „Pigu“ kaip platforma pirmą kartą startavo 2012 m., bet po poros metų mes šitos veiklos buvome atsisakę, nes supratome, kad dar tam nebuvo pakankamai pasiruošusi nei rinka, nei pati bendrovė. Paskui ketverius metus mokėmės, kol supratome, kaip iš tikrųjų viską reikia daryti. 

2019 m. vėl startavome, o rezultatai rodė, kad viskas tikrai yra labai gerai. Vėliau vyko kiti mano asmeninio santykio su įmone pokyčiai, pasitraukiau iš vadovo pareigų, o įmonė su naujais investuotojais perėjo į spartų platformos augimą. Matau, kaip smarkiai išsiplėtė asortimentas, kiek daug prekybininkų prisijungė, ir dabar svarbu viską tinkamai suvaldyti.

Ar jūs žinote, kokia dalis trečiųjų šalių siuntų netenkina platformos klientų lūkesčių?

Iš tikrųjų paties masto galbūt dabar negalėčiau atskleisti, nes pastaraisiais metais operatyviniame įmonės valdymo lygmenyje nedalyvavau, tik kaip akcininkas gaudavau ataskaitas. Tačiau tikrai matau, kad čia yra problema. Taip pat klausimų kelia kompanijos pelningumas, per pastaruosius porą metų labai suprastėjęs. Manau, kad dabar svarbiausia gerinti paslaugų kokybę.

Kiek jūs dar turite „Pigu“ akcijų?

Nedaug, kelis procentus.

Ar jums parduodant verslą sutartyje buvo numatyta, kad jeigu tam tikri rodikliai prastėtų, turėtumėte grįžti ir įdarbinti savo kompetencijas?

Nebuvo tokio susitarimo, juo labiau kad tikrai tikėjau, jog nauja vadovybė su visais iššūkiais susitvarkys. Deja, neįgyvendino lūkesčių. Kita vertus, esu laimingas, kad didysis akcininkas („Mid Europa Partners“ – VŽ) paskambino ir pasakė, kad reikia grįžti prie šaknų ir kompaniją pastatyti ant tinkamų vėžių.

Iš karto apsisprendėte to pokalbio metu ar reikėjo pagalvoti?

Man nekilo abejonių, nes, kaip ir sakau, „Pigu“ man yra kaip vaikas. Manau, dabartinė vadovybė yra kompetentinga, žino, ką daro. Svarbu, kad dabar vėl atsigręžtume į klientą, pasigilintume, kas jam netinka. Taip pat mums labai svarbūs yra tiekėjai, kurie turėtų susitelkti į vieną ir tą patį tikslą, kad klientai būtų patenkinti ir visiems verslai gerai sektųsi. Tai yra mano, sakyčiau, pagrindinė užduotis.

Jūs grįžtate, o ar norėsite ir kitus savo komandos narius susigrąžinti, su kuriais kūrėte „Pigu“?

Ateidamas jokios komandos neatsivedu. Manau, kad esama komanda yra tikrai stipri, kompetentinga, ir aš nieko neketinu griauti. Ateinu padaryti postūmio į priekį ir... 

Gelbėti?

Taip nesakyčiau, bet ateinu padaryti kokybinio šuolio, nes tikrai nieko dar nereikia gelbėti ir laivas neskęsta. Bet kad mums reikia visiems susitelkti ir pradėti visiems, sėdintiems toje valtyje, sinchroniškai irkluoti ta pačia kryptimi, tai tikrai taip. Iš principo verslo modelis yra teisingas, platforma kaip sprendimas yra labai svarbus smulkiam ir vidutiniam verslui, atveriantis plačių augimo galimybių. 

Jūs visai netrumpai nebuvote versle, gal per tiek laiko nemažai kas pasikeitė? Gal konkurentai jau nuėjo į priekį, o jums teks ką nors pasivyti, sužinoti naujo, išmokti, ar visgi nesustojote domėtis e. komercija?

Per tuos metus vis dar niekas nesukūrė normalios platformos. Yra kas bando tai daryti, bet tikrai dar nėra „Pigu“ lygio. 

„Pigu“ yra inovatyvi, plačiu žingsniu priekyje nei konkurentai ir tai išlieka mūsų varomoji jėga. 

„Pigu“ veikia keturiose rinkose, kuriose yra keturi skirtingi reguliavimai, nors visos šalys yra ES, bet kiekviena turi savų niuansų, pradedant skirtingomis kalbomis ir baigiant kitokiais klientų pasirinkimas. Matyt, aišku, kad negali tiesiog atnešti sprendimo, jei, sakykime, panašus suveikė kokiame nors „Amazon“, visos rinkos turi savų subtilybių. 

Dainius Liulys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Dainius Liulys, „Pigu“ vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ar dabar, grįždamas į vadovo poziciją, ką nors pažadėjote akcininkui?

Visuomet į tokią poziciją ateini su planu, su tam tikrais tikslais ir įsipareigojimais. Bet tie įsipareigojimai yra daugiau skirti ne akcininkui, bet sau pačiam ir įmonei. Esminis mano tikslas – susitelkti į kokybę. 

Viskas prasideda nuo kliento, mes jam pasiūlysime kokybę visose srityse. O kai klientai patenkinti, jie grįžta, jie perka, tiekėjai parduoda daugiau, suveikia masto ekonomija ir automatiškai didėja grąža ir akcininkams.

Pastaruoju metu jūsų gyvenimas buvo pasikeitęs. Turėjote pareigas Kauno „Žalgiryje“, investavote, o dabar teks daug ką patraukti nuo stalo ir vėl imtis sunkaus darbo.

Kai dirbi, tai visur dirbi. Aš esu toks žmogus, gana aktyvus ir iššūkių nevengiu, o šitas iššūkis tikrai yra labai įdomus. Iš esmės esu investavęs į įvairius verslus ir dabar tenka vadovauti, mano manymu, vienam labiausiai Lietuvą garsinančių prekių ženklų, kuris turi labai didžiulį emocinį užtaisą. Tačiau dėl naujų pareigų „Pigu“ su „Žalgiriu“ atsisveikinu. 

Pažiūrėkime į konkurentus, kaip jie pasikeitė, kol jūsų nebuvo: „Topo centras“, „Varlė“, „Senukai“.

Po pandemijos visiems e. komercijos žaidėjams buvo sunkus metas, tarsi pagirios po gero vakarėlio, ir kiekvienas patyrė įvairių iššūkių, susijusių su klientų lūkesčių prognozavimu. 

Ar „Senukai“, pasikeitus vadovybei, tapo kitokie?

Ne, nepastebėjau jokio pokyčio. Sakyčiau, jų e. parduotuvė stabili.

O „Topo centras“? Pastaraisiais metais skelbia apie antrą naują vadovą. Ką tai rodo?

Reikėtų jų klausti, bet, kaip sakiau, laikai tikrai niekam nebuvo lengvi, daug kas keitė vadovus.

„Varlėje“ stabiliai pirmu smuiku tebegriežia Marius Butauskas. 

Jis – akcininkas, pats savęs juk neatleis.

Paskutinis klausimas – iš rinkodaros srities. Kiekvieną pokytį reikia labai gerai įpakuoti ir visiems pateikti. Tad bus darbo „Pigu“ rinkodaros skyriui?

Darbo bus visiems skyriams! Svarbu, kad tas darbas būtų daromas ne per sukąstus dantis, bet linksmai ir žinant, kur judame.

52795
130817
52791