2024-12-18 05:45

Simbolinis Paupio turgaus valdytojo pokytis, tačiau nuomininkai turi pastabų

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Nuo 2025 m. sausio keičiasi sostinės Užupyje įsikūrusio Paupio turgaus valdytojas ir patalpų nuomotojas.

Ignas Danisas, „Darnu Group“ komunikacijos vadovas, VŽ teigia, kad pokytis vyksta grupėje, ir siekiant paprasčiau bei efektyviau vykdyti kasdienes operacijas, visi savi maitinimo verslai bus valdomi per „Darnu Group“ priklausančią viešbučių ir restoranų įmonę „DG Horeca“. 

Jis pabrėžia, kad šis pokytis nedaro jokios įtakos grupės valdomo Paupio turgaus veiklai ir ateities planams. Teigiama, kad visos galiojančios sutartys ir esamos sąlygos lieka tokios pat. 

Iki šiol Paupio turgaus valdytoja buvo „DG Paupio verslo namai“.

„DG Horeca“ yra ir „Darnu“ grupei priklausančių viešbučių „Urbihop“, „Artagonist“ valdytoja. „DG Horeca“ jungia ir Paupio turguje įsikūrusį centrinį barą, Lipskio alinę, vieninteles vietas, kur šioje maisto erdvėje parduodami alkoholiniai gėrimai, taip pat lietuviškų patiekalų restoraną „Burna House“. „DG Horecai“ priklauso ir grupės valdomoje SEB arenoje veikiantis restoranas „U“.

Ir pliusas, ir kritika

Vieni nuomininkai, kalbėdami apie veiklos rodiklius Paupio turguje, pasidžiaugia rezultatais, kiti pažeria ir šiek tiek kritikos. 

Anot kelių pašnekovų, paprašiusių likti viešai neįvardintais, „Darnu Group“ yra NT vystytoja, ir tai akivaizdu, jai puikiai sekasi, tai galima pasakyti ir apie Užupyje išvystytą kvartalą. Tačiau restoranų, maisto salių verslas yra specifinis ir tam reikia šiek tiek kitokio know how, teigia pašnekovai, tad nors pradžia buvo ganėtinai daug žadanti, žvelgiant į dabartinius rezultatus, stebuklų nematyti.

Jų teigimu, Paupio turgus neišnaudoja savo viso potencialo, pastabų jie pažeria ir dėl darbo laiko, gėrimų meniu, kuriame tik „MV Group“ valdomų įmonių prekių ženklai, pavyzdžiui, siūlomas tik vienintelis „Gubernijos“ alus, ir kt. aspektų.

„Paupio turgus“ Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Paupio turgus Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Sezoniškumo įtaka

Maksimas Chudasovas, mėsainių restoranų „Meatbusters“ tinklo (UAB „Baronsta“) vadovas, deda pliusą šiai vietai. Vienintelis jos minusas, pasak jo, sezoniškumas. 

„Šiltuoju metų laiku rezultatai yra labai geri, dabar nuotaikos – nuosaikesnės. Gerokai kuklesnių čia sulaukiame ir „Bolt“, „Wolt“ maisto išvežiotojų užsakymų, skirtingai nei kituose mūsų taškuose PC „Ozas“ ar „Panorama“. Svarstyklės apsiverčia, prekybos centruose esantys restoranai gerokai suaktyvėja šaltuoju metu“, – lygina M. Chudasovas.

Pasak jo, dar ryškesnę sezoniškumo įtaką tenka išgyventi jų valdomam restoranui Palangoje, kur geras sezonas tęsiasi vos apie 70 dienų per metus: nuo Joninių iki Žolinių.

„Kiekvienas taškas turi savo pliusų ir minusų“, – kalba M. Chudasovas.

„Meatbusters“ Paupio turguje atsidarė šių metų gegužę.

Pašnekovas, kalbėdamas apie ateinančius metus, užsimena dėliojantis planus plėstis į mažesnius miestelius: Alytų ir Uteną.

„Tačiau dar tebesvarstome, daug nulems PVM lengvatos likimas. Restoranams šis laikmetis labai sunkus, štai ir šiuo metu esame skolingi valstybei – vėluojame sumokėti mokesčius, to niekada nebuvo per aštuonerius veiklos metus. Kilo atlyginimai, didėjo nuoma, produktų savikaina, o kainų kelti daugiau nebegalime – atbaidysime klientus. Tad dabar gyvename nuo skolos iki skolos, tad ir plėtrą koreguos PVM laukiami pokyčiai“, – nuosaikiomis nuotaikomis dalijasi M. Chudasovas.

Dar auginasi auditoriją

Gediminas Balnis, restoranų grupės „Amber Food“ direktorius, kalbėdamas apie specializuotas maisto sales (angl. food hall), sako, kad, deja, bet jos Lietuvoje nėra tokios populiarios kaip daugelyje kitų Europos šalių, pavyzdžiui, kad ir Lenkijoje.

Gediminas Balnis, „Amber Food“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gediminas Balnis, „Amber Food“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Neturime kultūros, įpročio užsukti į tokias erdves vakarienės. Labiau sėkmingos tokios vietos yra vasarą – tai matome ir savo valdomame „Baltas tiltas food hall“, kur šiltuoju metu srautai padidėjo 40%, palyginti su ankstesne vasara“, – skaičiuoja G. Balnis. 

Paupio turguje nuo pat jo veiklos pradžios veikia trys „Amber Food“ priklausantys restoranai „Mollusca“, „Sugamour“ ir „WOKout“.

„Jų rezultatai – neblogi, tačiau sezoniškumo įtaka juos koreguoja. Lietuvoje tų iššūkių vystant maisto sales netrūksta: gerai sekasi, kai šilta, tačiau gerokai prasčiau žiemą. O ne vienas prekybos centras, turintis tokias specializuotas erdves, susiduria su priešinga situacija“, – lygina G. Balnis.

Maisto erdves jungia ir PC „Europa“, kur veikia „Dialogų“ maisto aikštė, PC „Panorama“ lankytojus vilioja į „Gourmet Panoramos“ erdvę.

Imasi veiksmų

Anželika Šiško, „Darnu Group“ restoranų veiklos ir plėtros vadovė, pabrėžia, kad maitinimo verslas yra sezoniškas, kuris priklauso nuo daug dedamųjų, o Paupio turgus nėra išimtis.

„Didžiausių srautų sulaukiame šiltuoju metų laiku, kai vietų skaičius padidėja daugiau nei dvigubai dėl galimybių plėstis į lauko erdves – žiemos sezonu siūlome 350 vietų, o vasaros metu – beveik 800. Dėl vietos populiarumo ir santykinai neblogų orų pastaraisiais metais veiklos pikas netgi išsitęsia – prasideda balandį ir baigiasi spalį, o tai didina ne tik turgaus, bet ir nuomininkų apyvartas“, – teigia A. Šiško.

Ji priduria, kad, siekdami išlaikyti klientų srautą ne tik vasarą, bet ir žiemos sezonu, investuoja į renginius, komunikaciją ir kitas veiklas, į kurias siekia įtraukti ir savo nuomininkus.

Paupio turgus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Preliminariai vertindami šiuos metus, jau dabar matome, kad, nepaisant pridėtinės vertės mokesčio lengvatos panaikinimo ir apskritai niūrių nuotaikų maitinimo sektoriuje, tiek mums, tiek mūsų nuomininkams pavyko išlaikyti aukštus lankytojų srautus ir apyvartą – minėtas faktorius mūsų veiklai įtakos nepadarė. Todėl ir toliau sieksime būti aktyvūs, lankstūs, greiti ir reaguojantys į tai, ko tikisi vartotojai“, – kalba A. Šiško.

O kalbėdama apie alkoholio prekybą Paupio turguje, pabrėžia, kad iš esmės vykdo tai centralizuotai, kai atskiriamos maitinimo ir gėrimų ruošimo funkcijos.

„Tai įprastas tokio tipo įstaigų veiklos modelis, leidžiantis dirbti greičiau, efektyviau ir paprasčiau. Vis dėlto turime kelias išimtis, kurias taikome restoranams, kurie gali papildyti savo meniu bei virtuvę unikaliais, tik jai būdingais gėrimais, jų veiklai taikoma ir skirtinga kainodara. Koncepcija prekiauti alkoholiu centralizuotai tik tam skirtuose baruose buvo taikoma nuo pat Paupio turgaus atidarymo“, – pažymi A. Šiško.

52795
130817
52791