2018-01-31 14:58

H&M uždarys 170 parduotuvių, turės naują formatą

Regis Duvignau („Reuters“) nuotr.
Regis Duvignau („Reuters“) nuotr.
Švedų drabužių mažmeninės prekybos bendrovė H&M artimiausiu metu įgyvendins per pastarąjį dešimtmetį didžiausios apimties parduotuvių uždarymo programą ir pristatys naują pigių drabužių prekės ženklą.

Kol kas neįvardijama, kuriose šalyse planuojama atsisakyti parduotuvių, taigi neaišku, ar bus atsisakyta parduotuvių Lietuvoje.

Stokholmo akcijų biržoje „Hennes & Mauritz“ (H&M) bendrovės akcijų vertė pasiekė žemiausią tašką per pastaruosius devynerius metus. Šis faktas privertė bendrovės vadovus ieškoti išeities ir pristatyti parduotuvių uždarymus bei naujo pigaus prekės ženklo pristatymą apimantį planą.

Jau aišku, kad švedų bendrovė 2018 m. atsisakys 170 parduotuvių, nepaisant to, kad pridedamas naujas formatas „Afound“. Taip pat patvirtintas didesnis investicijų biudžetas į elektroninę prekybą bei naujų parduotuvių atidarymus augančiose rinkose.

Per pastaruosius tris mėnesius H&M akcijų vertė smuko daugiau nei trečdaliu ir pasiekė kainą, kuri buvo prieš devynerius metus. Šis nuosmukis sumažino kompanijos vertę iki 235 mlrd. SEK (29,9 mlrd. USD). Palyginimui, tai yra „Zaros“ savininkės „Inditex“ vertės ketvirtadalis, skaičiuoja „Bloomberg“.

Karlas-Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius, tikisi, kad šiemet ir ateinančiais metais pardavimai didės, tačiau nėra įsitikinęs, kad pavyks pasiekti prieš metus išsikeltą tikslą 2018 m. didinti pajamas 10-15%.

„Turime tikslų, siekiame jų, tikime tuo, ką darome, tačiau kadangi nepasiekėme 2017 metams išsikelto tikslo, nenoriu sakyti, kad pasieksime tikslus, kuriuos esame iškėlę 2019 m. ir 2020 m.“, – sako p. Perssonas.

Kai kurie investuotojai praranda tikėjimą bendrove, nes jiems atrodo, kad ji pernelyg lėtai reaguoja į pokyčius rinkoje ir turi nepakankamai daug skaitmeninių sprendimų.

VŽ rašė, kad praėjusiais finansiniais metais švedų drabužių mažmeninės prekybos bendrovės H&M pardavimai Lietuvoje augo 24%. Visos grupės pardavimai 2017 m. didėjo 4%.

Pernai lapkričio 30 d. pasibaigusius finansinius metus „Hennes & Mauritz“ (H&M) Lietuvoje užbaigė pardavusi produkcijos už 40,24 mln. Eur. Palyginimui, tuo pačiu metu 2016 m. H&M pardavimai Lietuvoje siekė 32,45 mln. Eur.

2017 m. lapkritį bendrovei Lietuvoje priklausė devynios parduotuvės: per metus viena atidaryta nauja, uždarytų nebuvo.

Kaimyninėje Latvijoje aštuonias parduotuves turinčios H&M pardavimai lyginamuoju laikotarpiu išaugo 19%: nuo 34 mln. Eur iki 40,46 mln. Eur.

Estijoje, kur tinklas valdo 10 parduotuvių, pardavimai didėjo 11%: nuo 38,6 mln. Eur iki 42,9 mln. Eur.

Visa H&M grupė 2017 m. išlaikė augimą. Pardavimai, įskaitant PVM, didėjo 4%, iki 231,77 mlrd. SEK (23,5 mlrd. Eur). Vertinant vietos valiutomis augimas sudaro 3%.

Praėjusiais metais atidarytos 479 parduotuvės, uždarytos - 91. Pernai mažmenininkas atidarė savo elektronines parduotuves aštuoniose naujose rinkoje bei žengė į penkias šalis, kuriose anksčiau nebuvo H&M parduotuvių.

Finansinių metų pabaigoje grupė turėjo fizines parduotuves 69 šalyse, iš kurių 43-ose veikia ir e. komercijos sprendimai.

H&M valdo prekės ženklus COS, „Monki“, „Weekday“, „& Other Stories“, „Cheap Monday“, H&M.

52795
130817
52791