H&M uždarys 170 parduotuvių, turės naują formatą

Publikuota: 2018-01-31
Regis Duvignau („Reuters“) nuotr.
Regis Duvignau („Reuters“) nuotr.

Švedų drabužių mažmeninės prekybos bendrovė H&M artimiausiu metu įgyvendins per pastarąjį dešimtmetį didžiausios apimties parduotuvių uždarymo programą ir pristatys naują pigių drabužių prekės ženklą.

Kol kas neįvardijama, kuriose šalyse planuojama atsisakyti parduotuvių, taigi neaišku, ar bus atsisakyta parduotuvių Lietuvoje.

Stokholmo akcijų biržoje „Hennes & Mauritz“ (H&M) bendrovės akcijų vertė pasiekė žemiausią tašką per pastaruosius devynerius metus. Šis faktas privertė bendrovės vadovus ieškoti išeities ir pristatyti parduotuvių uždarymus bei naujo pigaus prekės ženklo pristatymą apimantį planą.

Jau aišku, kad švedų bendrovė 2018 m. atsisakys 170 parduotuvių, nepaisant to, kad pridedamas naujas formatas „Afound“. Taip pat patvirtintas didesnis investicijų biudžetas į elektroninę prekybą bei naujų parduotuvių atidarymus augančiose rinkose.

Per pastaruosius tris mėnesius H&M akcijų vertė smuko daugiau nei trečdaliu ir pasiekė kainą, kuri buvo prieš devynerius metus. Šis nuosmukis sumažino kompanijos vertę iki 235 mlrd. SEK (29,9 mlrd. USD). Palyginimui, tai yra „Zaros“ savininkės „Inditex“ vertės ketvirtadalis, skaičiuoja „Bloomberg“.

Karlas-Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius, tikisi, kad šiemet ir ateinančiais metais pardavimai didės, tačiau nėra įsitikinęs, kad pavyks pasiekti prieš metus išsikeltą tikslą 2018 m. didinti pajamas 10-15%.

„Turime tikslų, siekiame jų, tikime tuo, ką darome, tačiau kadangi nepasiekėme 2017 metams išsikelto tikslo, nenoriu sakyti, kad pasieksime tikslus, kuriuos esame iškėlę 2019 m. ir 2020 m.“, – sako p. Perssonas.

Kai kurie investuotojai praranda tikėjimą bendrove, nes jiems atrodo, kad ji pernelyg lėtai reaguoja į pokyčius rinkoje ir turi nepakankamai daug skaitmeninių sprendimų.

VŽ rašė, kad praėjusiais finansiniais metais švedų drabužių mažmeninės prekybos bendrovės H&M pardavimai Lietuvoje augo 24%. Visos grupės pardavimai 2017 m. didėjo 4%.

Pernai lapkričio 30 d. pasibaigusius finansinius metus „Hennes & Mauritz“ (H&M) Lietuvoje užbaigė pardavusi produkcijos už 40,24 mln. Eur. Palyginimui, tuo pačiu metu 2016 m. H&M pardavimai Lietuvoje siekė 32,45 mln. Eur.
2017 m. lapkritį bendrovei Lietuvoje priklausė devynios parduotuvės: per metus viena atidaryta nauja, uždarytų nebuvo.

Kaimyninėje Latvijoje aštuonias parduotuves turinčios H&M pardavimai lyginamuoju laikotarpiu išaugo 19%: nuo 34 mln. Eur iki 40,46 mln. Eur.

Estijoje, kur tinklas valdo 10 parduotuvių, pardavimai didėjo 11%: nuo 38,6 mln. Eur iki 42,9 mln. Eur.

Visa H&M grupė 2017 m. išlaikė augimą. Pardavimai, įskaitant PVM, didėjo 4%, iki 231,77 mlrd. SEK (23,5 mlrd. Eur). Vertinant vietos valiutomis augimas sudaro 3%.

Praėjusiais metais atidarytos 479 parduotuvės, uždarytos - 91. Pernai mažmenininkas atidarė savo elektronines parduotuves aštuoniose naujose rinkoje bei žengė į penkias šalis, kuriose anksčiau nebuvo H&M parduotuvių.

Finansinių metų pabaigoje grupė turėjo fizines parduotuves 69 šalyse, iš kurių 43-ose veikia ir e. komercijos sprendimai.

H&M valdo prekės ženklus COS, „Monki“, „Weekday“, „& Other Stories“, „Cheap Monday“, H&M.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
GPAIS rakštis: svarstomas naujas pereinamojo laikotarpio terminas Premium 5

Verslininkams su nerimu laukiant spalio 1 d., kai baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos...

Finansai
2018.09.25
Atidarė naują „Wurth“ parduotuvę už 300.000 Eur 1

Kaune atidaryta nauja vokiečių koncerno „Wurth Group“ parduotuvė, užimanti beveik 1.000 kv. m. ploto. Tai...

Užkandinių tinklas „Subway“ Estijoje neišbrenda iš nuostolių

Amerikiečių greitojo maisto restoranų tinklo „Subway“ franšizės partneris Estijoje jau kelintus metus iš...

Prekybininkai apie siūlymą didinti baudas: nuomonės išsiskyrė 3

Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, paklaustas, kaip vertina prezidentės siūlymą...

Premjeras pasirašė kvietimą 12-kai prekybos tinklų investuoti Lietuvoje 24

Lietuvos premjeras kviečia 12 Europos didžiųjų prekybos tinklų investuoti Lietuvoje. Tokį kreipimąsi Saulius...

Pasitarimą dėl darbo švenčių dienomis nukėlė 1

Vyriausybės, prekybininkų ir profsąjungų atstovų susitikimas dėl darbo ribojimo švenčių dienomis antradienį...

Prezidentė siūlo didinti baudas už konkurencingumo pažeidimus 4

Prezidentė Dalia Grybauskaitė siūlo Seimui priimti įstatymų pataisas, kurios, jos nuomone, padidins...

IKEA mažo formato parduotuvės nepasiteisino: Lietuvos verslininkų nuomonė Premium 2

Švedijos baldų mažmeninės prekybos įmonės IKEA parduotuvės miestų centruose Norvegijoje nepasiteisino, todėl...

Ekspertai: pasaulyje – vėžio gydymo proveržis, o Lietuva atsilieka 15

Nepaisant pasaulinių laimėjimų, Lietuvoje išgyvenamumas sergant onkologiniais susirgimais išlieka vienas...

Laisvalaikis
2018.09.23
Maljorkoje atidarys viešbutį tik moterims 3

Maljorkoje planuojama atidaryti viešbutį, skirtą tik moterims. Verslininkai tikisi, kad tokia koncepcija...

Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

Daugiausiai uždirbęs Lietuvos advokatas pernai gavo 2,2 mln. Eur pajamų 11

2,214 mln. Eur – tokios buvo didžiausios vieno Lietuvos advokato 2017 m. apmokestinamosios pajamos, rodo...

„Tesco“ pristato naują žemų kainų parduotuvių formatą 1

Pagrindinis Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos tinklas „Tesco“ žengia koja kojon su sparčiai...

Religinis turizmas – vien popiežiaus vizito gali nepakakti

Rengiantis popiežiaus Pranciškaus vizitui, susigriebta, kad religinio ir piligriminio turizmo niša mūsų...

Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 5

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Kur daugiausia užsienyje keliavo Lietuvos gyventojai II ketv. 1

Į užsienį 2018 m. antrąjį ketvirtį keliavo 507.400 šalies gyventojų, arba 9,4% daugiau nei per tą patį 2017...

Po Lietuvą gyventojai šiemet keliavo daugiau, vienai kelionei išleido vidutiniškai 56 Eur

Šalies gyventojų kelionių su viena ir daugiau nakvynių skaičius 2018 m. pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo...

Keserauskas: kai kurie ribojimai gali atšaldyti norą imtis verslo Premium 6

Lietuvoje, kaip įprasta rinkos ekonomikos šalyse, natūralus verslo, įskaitant ir prekybos tinklus, augimas...

Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau