Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-11-17 05:45
2025-11-15 12:02
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Įdomu, ar tokis idiotiškas įstatymas yra dar nors vienoje ES šalyje?
Mokėti kelis žodžius kalbėti su klientu ta kalba, kurioje gyveni. Tikrai, kad idiotiškas įstatymas :)))
Tai ar yra dar nors vienoje ES šalyje toks įstatymas?
tai yra normalus reikalavimas ir yra kitose ES valstybėse normalu reikalauti, kad priklausomai nuo užimamų pareigų, kad mokėtų valstybinę kalbą. Kokioj Prancūzijoj ar Vokietijoj gydytojas turi įrodyti pakankamą kalbos mokėjimą. Dirbant viešajame sektoriuje iš viso nėra šansų įsidarbinti nemokant valstybinės kalbos. Tad visai normalu, kad valstybė, ypač mūsų negausi savo populiacija, mato dideles rizikas palikti viską savieigai "susitvarkyti". Šią kalbinio barjero problemą pripažysta daugelis šalių, bet jos spręsti nelabai imasi.
Ar pats tokis nebūsi?
Tu skiri reikalavimus gydytojo licenzijai gauti, nuo reikalavimų su dviračiu kebabą atvežti, ar norfoje makaronus į lentynas dėlioti?
nepainiokim tada skirtingų dalykų. Kas nebendrauja tiesiogiai su lietuviakalbiais klientais, tiems ir toliau niekas nesikeičia nuo 2026 metų ir galės sau laimingi dėlioti ramiai ką tik tinkami į lentynas. Bet manau yra visai normalu reikalauti, kad klientai turėtų teisę būti aptarnauti valstybine kalba, kas iki šiol buvo palikta tarpusavy išsiaiškinti kaip pavyks. Tad pasikeičia tik santykis, kad ne kliento problema pataps atrasti tą kalbą, kuria galėtų susikalbėti su paslaugos tiekėju.
Tai kebabo vežiotojas iš Šri Lankos ar Norfos makaronų rūšiuotoja iš Ukrainos nuolatos, betarpiškai bendrauja su klientais. Ir yra visiškai normalu reikalauti vieno ar kito dalyko kaip klientui - kad padavėjai kalbėtų lietuviškai, arba kad kasoje pardavėjos šypsotųsi ir būtų mandagios, arba kad taksi vairuotojas nesmirdėtų prakaitu. Jei tavo poreikių netenkina, renkiesi kitą paslaugų tiekėją. Bet valstybei nereiktų reguliuoti šypsenų kiekio, kalbos mokėimo, ar prausimosi po dušu dažnumo.
tai niekas ir nereguliuoja per jokį įstatymą, kiek plačiai turi šypsotis ar kuom kvepėti. Tad vėl nesivelkim ir nenukrypkim į prasimanymus, ko nėra ir nebus. Bet aš kaip klientas savo valstybėje jaučiu pilną teisę reikalauti iš aptarnaujančio gauti paslaugą savo valstybine kalba, kas yra visiškai elementaru.
Tai tu kaip klientas ir reikalauk, ko tik nori - taksistas kvepia, ar smirdi, pardavėja susiraukusi, ar šypsosi, padavėja kalba lietuviškai, ar nekalba. Ir balsuok su savo pinigine - jei pakankamui kiekiui klientų bus svarbu, verslas užtikrins kad visi tavo norai būtų patenkinami. Tačiau kodėl tu nori įstatymai reguliuoti, kad verslas vykdytų tavo įnorius? Kaip jau rašiau savo pirmame komentare, nežinau nei vienos ES šalies kur galiotų toks absurdiškas įstatymas.
tai visa laimė, kad tokiems nesupratingiems ir teks per įstatymą suprasti, kad baziniai dalykai klientui turi būti užtikrinti. Jei ne įstatymas, tai greičiausiai verslui iki šiol neapsimokėtų klientui užtikrinti prekės grąžinimo teisės, ar paslaugos atsisakymo teisės ar visoms prekėms užtikrint minimum 2 metus garantiją ir t.t. ir pan. Tad verslas arogantiškai nebegali klientui "atšauti" kad eik pas kitus, kurie tau pasiūlys, ko mes nesiūlom.... :)