2025-02-26 13:01

Nauji taršos mokesčiai automobiliams: šnipštas Lietuvoje ir drama Estijoje

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Nuo šių metų dviejose Baltijos šalyse įsigalioję nauji su automobilių CO2 tarša susiję mokesčių pokyčiai rodo radikaliai skirtingus rezultatus: naujų išlaidų atskaitos ribojimų Lietuvoje poveikį galbūt pavyks pamatyti metų viduryje arba pabaigoje, o estų mokestiniai smūgiai siunčia į nokautą automobilių rinką.

Vertinant Lietuvoje įregistruotus naujus automobilius pagal degalų rūšis, šiemet automobilių pirkėjų pasirinkimas ne itin skiriasi nuo 2024-ųjų pabaigos ar netgi pradžios. Nuo šių metų šalyje įsigalioję Pelno mokesčio įstatymo pakeitimai, pagal kuriuos automobilių įsigijimo kainos ir nuomos išlaidų atskaita yra ribojama, siejant ją su automobilio išmetamu anglies dvideginio (CO2) kiekiu, buvo vertinami kaip galintys pakeisti šalies automobilių rinką ir koreguoti įmonių parkų formavimą. Bet dabar, tiek vertinant statistiką, tiek automobilių prekybininkų ar parkų valdytojų atsiliepimus, pokyčiai atrodo nedarantys jokio poveikio. Tiesa, išlieka tikimybė, kad rezultatai pasimatys vėliau.

 

52795
130817
52791