2020-03-27 12:41

Koronaviruso poveikis pristabdo ketvirto didžiausio automobilių gamintojo formavimą

PSA ir FCA turėtų suformuoti ketvirtą didžiausią pasaulyje automobilių gamintoją. „Newspress“ iliustracija
PSA ir FCA turėtų suformuoti ketvirtą didžiausią pasaulyje automobilių gamintoją. „Newspress“ iliustracija
„PSA Group“ tvirtina palaikanti ketinimą jungtis su „Fiat Chrysler Automobiles“, tačiau dabar ketinanti iš naujo peržiūrėti susijungimo planus.

Prancūzijos žiniasklaida praneša, kad susijungimą stabdo koronaviruso „Covid-19“ sukeltas ekonomikos nuosmukis, kuris paveikė abiejų kompanijų kapitalizaciją. Naujienų agentūros „France-Press“ šaltiniai tvirtina, kad tai iškėlė klausimus dėl finansinių susijungimo sąlygų. Prancūzijos finansų dienraštis „Les Echos“ nurodo, kad dėl to nuspręsta peržiūrėti sąlygas, kuriose numatomas lygiavertis abiejų koncernų indėlis į naujai kuriamą aljansą.

VŽ rašė, kad 2019 m. gruodį Prancūzijos koncernas „PSA Peugeot-Citroen“ ir Italijos – JAV koncernas „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) pasirašė susitarimo memorandumą, kuriame per artimiausius 12–18 mėn. numatomas abiejų koncernų susijungimas.

Vienas iš planuojamo sandorio elementų yra PSA dominančio Prancūzijos detalių tiekėjo „Faurecia“ akcijos, tačiau dabar šio gamintojo rinkos vertė gerokai nukrito.

Kita svarbi detalė – PSA antrajai pusei turi sumokėti 5,5 mlrd. Eur dydžio specialiuosius dividendus, o krizės akivaizdoje gamintojas siekia pasaugoti lėšas saviems poreikiams.

Saugos įmonę ir darbuotojus

„Automotive News“ pastebi, kad prasidėjus pasaulinei ekonomikos recesijai, automobilių gamintojams prireiktų valstybės paskolų. Tai esą būtų sunkiai suderinama su stambiais sandoriais. Pasak automobilių pramonės naujienų portalo, FCA atsisako komentuoti šią informaciją, o PSA pareiškė, kad esamoje situacijoje „nederėtų spekuliuoti apie sandorio detalių modifikavimą“. Ir pridūrė susikoncentravusi ties kompanijos ir darbuotojų apsauga. Taip pat Prancūzijos koncernas nurodo, kad šis susijungimas „yra labiau nei bet kada reikalingas“ ir kad abiejų pusių komandos tęsia savo darbus.

PSA ir FCA susijungimas turi suformuoti 4-ą pagal dydį automobilių gamintoją pasaulyje, kurio dalyviai tarpusavyje dalintųsi itin daug kainuojančiomis naujomis technologijomis ir naudotųsi masto ekonomija.

Nuo praėjusio spalio, kai buvo paskelbta apie koncernų kuriamą aljansą, jų abiejų akcijų vertė iki dabar krito maždaug perpus. FCA rinkos vertė sudaro 10,5 mlrd. Eur, o PSA – 11,2 mlrd. Eur. „Faurecia“ vertė krito trečdaliu.

„Automotive News“ pastebi, kad PSA valdybai nusprendus balsuoti prieš susijungimą, sutartyje yra numatytos 250–500 mln. Eur siekiančios baudos.

52795
130817
52791