2023-09-22 13:57

Verslininkų Eitučių Automuziejaus istorijos – apie Taksi parką, Nepalo karaliaus automobilį ir Kristiną

Povilas Eitutis, Automuziejaus vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Povilas Eitutis, Automuziejaus vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Automobilių muziejaus, viliojančio užsukti ir pasidomėti Lietuvos ir pasaulio motorizacijos istorija, Vilniuje galėjo ir nebūti, jei žvaigždės būtų išsidėsčiusios kitaip, sako Alfredas Eitutis, nekilnojamojo turto plėtros UAB „M14 Invest“ vadovas, ir Povilas Eitutis, jo sūnus ir Automuziejaus direktorius. Viskas būtų buvę kitaip, jei, pavyzdžiui, prieš dešimtmetį Trakai būtų palaikę norą įkurti muziejų ten, o priešgaisrinės saugos ir higienos normų reikalavimai būtų buvę švelnesni.

Dar prieš dešimtmetį A. Eitutis, vadovaujantis ir viešajai įstaigai Trakų automobilių muziejui, svarstė apie galimybę automobilių mėgėjams skirtą muziejų įkurti Trakuose. Technikos entuziastai, pamėgę automobilius ir istorijas apie su jais susijusias asmenybes, Trakuose esančiose restauravimo dirbtuvėse rūpinosi istorinės technikos atkūrimu, o milžiniškame angare saugojo ne vieną dabartinio Automuziejaus eksponatą. Tačiau susitarti su Trakų valdžia dėl muziejaus nepavyko.

Kone tuo pat metu, 2016-aisiais, „M14 Invest“ iš antrinės tuomečio DNB banko įmonės įsigijo Vilniaus Taksi parką. 1978 m. pastatytas milžiniškas pastatas buvo pavyzdinis Sovietų Sąjungos projektas, kuriame veikė sostinės taksi parkas. Čia buvo sutelkta viskas: grįžęs taksi automobilis būdavo nuplaunamas, patikrinamas, išvalomas ir pastatomas į garažą nakčiai, iš čia taksistai išvažiuodavo į gatves, o dispečerinė, plačiau žinoma kaip „centriukas“, diktuodavo telefonu priimtus užsakymus. 

52795
130817
52791