2025-03-29 17:46

Z karta restoranuose: ko jie nori

VŽ nuotr.
VŽ nuotr.
Z karta, kuri, regis, verčia aukštyn kojomis daugybę nusistovėjusių normų įvairiose gyvenimo srityse, ir todėl jai skiriama tiek daug, kartais – ir per daug dėmesio, keičia valgymo patirtį restoranuose. Maistą jie vertina ne tik kaip maistą, bet ir kaip svarbią socialinio bendravimo ir asmeninės tapatybės dalį. Jie visai kitaip vartoja. Jiems reikia visko daug greičiau, jie mažiau rūpinasi aptarnavimu, jie negeria alkoholio. O kas iš to restoranams?

Vyninės, barai, vadinamųjų baltųjų staltiesių restoranų programėlės ir šmaikštūs įrašai socialiniuose tinkluose nėra tik tendencijos. Tai realybė ir sykiu būdai, kuriais Z ir tūkstantmečio kartos (vadinamieji milenialsai) keičia maitinimo sektoriaus verslą. Z karta (12–27 m.) ir milenialsai (28–43 m.) domisi vietomis, kuriose maistas, pageidautina geras, dera su jų vertybėmis ir gyvenimo būdu – nuo koncepcijų „iš ūkio ant stalo“ iki bekontakčio patiekalų užsakymo. Jie ne tik valgo, bet ir dalijasi, vertina ir, kaip teigiama, daro nemenką įtaką.

„Pamirškite stereotipus apie augalinio pieno mėgėjus ir „TikTok“ maisto influencerius. Z ir tūkstantmečio kartos atstovų valgymo įpročiai yra labiau subtilūs ir įtakingi, nei manoma“, – tvirtinama JAV restoranų pardavimo ir valdymo svetainėje „Toast“. Siekdami išsiaiškinti, kaip jaunieji restoranų svečiai vertina savo patirtis maitinimo įstaigose, bendrovė atliko tyrimą, kurios metu apklausė 2024 m. vasarį apklausė  1.571 JAV gyvenantį restoranų svečią. 

52795
130817
52791