2025-09-25 09:38

I. Ioannou. Nauja ekonominė tvarumo logika

Asm. archyvo nuotr.
Asm. archyvo nuotr.
Ilgą laiką įmonės pateisindavo tvarumo iniciatyvas kaip būdą pagerinti savo reputaciją, laikytis išorės ir vidaus standartų arba gauti didesnį pelną. Tačiau šios iniciatyvos retai būna permainingos, nes rinkos nepaiso ekologinių ribų ir socialinių tikslų, atlygindamos įmonėms, kurios degina išteklius, ir dažnai bausdamos tas, kurios taiko atsinaujinančius modelius.

Problema yra gilesnė, nei daugelis supranta. Nesant pasakojimo infrastruktūros, reikalingos ekonominei logikai pertvarkyti, nepakanka visų mūsų sukurtų sudėtingų tvarumo standartų ir rodiklių – techninės infrastruktūros. Mūsų pastangos tebėra ketvirtinio pelno šokio įkaitai, o įmonės, kurios turėtų būti tvarumo lyderės, tampa pamokomos.

Panagrinėkime hipotetinę gamybos įmonę, kuri kuria gaminius taip, kad jie būtų visiškai žiediniai: kiekviena įvesta medžiaga išsaugo vertę neribotą laiką dėl nuolatinio pakartotinio naudojimo. Tai labai sumažintų bendrovės medžiagų sąnaudas ir apsaugotų ją nuo žaliavų kainų svyravimų. Tačiau šiandieninės rinkos, pripratusios prie linijine gavyba pagrįstų verslo modelių, įžvelgtų tik didelius pradinių investicijų poreikius.

52795
130817
52791