2025-05-22 11:28

J. Valentukevičė. Kai duomenų analitika neneša vertės, kaltos ne technologijos

Dr. Justina Valentukevičė, Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto dėstytoja. Organizacijos nuotr.
Dr. Justina Valentukevičė, Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto dėstytoja. Organizacijos nuotr.
Šiuolaikinis pasaulis keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau: kintantys vartotojų poreikiai, spartėjanti konkurencija ir dirbtinio intelekto plėtra verčia organizacijas ieškoti būdų, kaip prisitaikyti ir išlikti konkurencingoms.

Duomenų analitika šiandien yra tapusi vienu svarbiausių organizacijų įrankių, padedančių sėkmingai veikti dinamiškoje aplinkoje, tačiau dažnai, nepaisant šių pažangių technologijų diegimo, tikroji analitikos kuriama vertė lieka nepasiekta. Kodėl taip nutinka, kad vienose organizacijose analitika tampa kritiniu sėkmės veiksniu, o kitoms – taip ir nepavyksta išnaudoti turimų duomenų?

Analitikos technologijos yra svarbios, tačiau vien jų nepakanka. Norint sukurti tikrą analitikos vertę organizacijoje, būtina investuoti ir į žmones – jų gebėjimus, kultūrą bei įsitraukimą. Tik tuomet analitika tampa gyvybinga, nuolat tobulėja ir augina savo kuriamą vertę, prisidėdama prie organizacijos konkurencingumo stiprinimo. Tai išvada iš Vilniaus Universiteto (VU) Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto mokslininkų atlikto tyrimo, kuris apėmė interviu su analitikos naudotojais ir vadovais, apklausas bei fokus grupės diskusijas su analitikos ekspertais.

Registruokitės ir skaitykite šį straipsnį nemokamai

KURTI PASKYRĄ
Jau turite paskyrą?PRISIJUNGTI

Nemokama registracija suteikia galimybę:

  • skaityti registruotiems klientams skirtus straipsnius
  • komentuoti
  • gauti el. paštu esminių naujienų santrauką

Jokių kortelės duomenų palikti nereikia.

52795
130817
52791