Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

6
  • 2024-07-18T15:27:35+03:00

    "Čia norisi pakartoti, kad transporto sektorius yra toks didelis, kad jį visiškai dekarbonizuojant pyrago užteks visiems" Nagi nagi. Įsiminkim ir stebėkim. Statau, kad netrukus vėl perskaitysim, kad "Tokios istorijos...bei pakeistos žaidimo taisyklės ... siunčia signalus, kad investicinė aplinka nėra stabili". Lietuvoje dar gilus miegas, bet tikri "dekarbonizacijos" kaštai jau aiškėja Europoje. Jau atsiranda pasipriešinimas ir iš kitos pusės nuslopstantis entuziazmas. Jau 2035 be VDV atrodo nebus. Ir čia tik pradžia. Naivuoliai nukentės, kaip ir visada. Cinikai pereis prie naujų reikalų. Taip kad - skubėjimas "įsisavinti lėšas" yra visai visai pagrįstas.

    • 2024-07-19T07:24:28+03:00

      Apart abstrakčių frazių apie baisų rytojų, gal galima išstenėti, tai kas tas baubas? Ir be bulvarinės spaudos, kur 50% EV savininkų nesirinktų antrą kartą EV, nes to tyrimo metodika primeta autizmo ir skiepų koreliacijos tyrimą, kai apklausi tik autizmą turinčius vaikų tėvus.

    • 2024-07-19T15:06:27+03:00

      Dėl EV - nereikia jokių apklausų. Normalūs žmonės, ne fanai, pamato įkrovimo laiką ir sako ačiū, dar palauksime. Ne atstumas yra problema, o būtent įkrovimo laikas. O įkrovimo laikas susijęs su aukumuliatorių technologija, kuri yra tokia, kokia yra. Kai bus geresnė, nieko nereiks ir įtikinėti. Dėl autizmo galiu pasakyti tik tiek - skaičiai didėja, čia irgi jokių apklausų nereikia. Ir didėja dešimtimis kartų, jei lyginti su 50 metų istorija. Kodėl taip vyksta? Optimistai sako - čia viso labo geresnė diagnostika, bet niekas iš tikrųjų nedidėja. Skeptikai sako - yra koreliacija tarp skiepų ir autizmo - vaiko skiepo kalendorius nuo keleto skiepų išsiplėtė iki keliasdešimt. Skiepai veikia imuninę sistemą, o autizmas yra autoimuninė liga. Kurie gi teisūs ? Jūs ir nuspręsite, bet ne čia, komentaruose, o kai iš tikrųjų reikės priimti realų sprendimą.

  • 2024-07-18T16:15:34+03:00

    mėginimai suplakti į vieną kokteilį Lietuvos įsipareigojimus, abstraktų transportą ir "žaliąjį vandenilį ar sintetinius degalus" (e.degalus) kvepia arba nekompetencija (nes nuostoliai verčiant elektrą vandeniliu tiesiog pernelyg dideli, to nežino nebent visiškai nesidomėję), arba interesais. Gal mes čia mažinsim išmetimus aviacijoj ar laivuose? Taigi ne, žemės transporte, o ten rinka aiškiai krenta į elektros variklių pusę, kas dar spekuliuoja vandeniliu transporte tai tik iš inercijos arba prisikūrę nepagrįstų prielaidų. "David Cebon, a professor of mechanical engineering at the University of Cambridge, said: “If you use green hydrogen it takes about three times more electricity to make the hydrogen to power a car than it does just to charge a battery.” Pasiskaitykit kokias kelių metų senumo transportenvironment ar Fraunhofer studijas, ar ką. https://www.electrive.com/2022/03/12/fraunhofer-study-hydrogen-will-not-play-a-major-role-in-road-transport/ https://www.transportenvironment.org/articles/wednesdays-eu-hydrogen-strategy-needs-prioritise-hard-decarbonise-transport-modes Yra ir daugiau fantazijų, kurias verslai bando parduot vyriausybėms pvz. namus šildyt vandeniliu.

    • 2024-07-18T16:17:20+03:00

      Michael Liebreich, the chair of Liebreich Associates and the founder of the analyst firm Bloomberg New Energy Finance, created an influential “hydrogen ladder” – a league table ranking hydrogen uses on whether there are cheaper, easier or more likely options. He placed hydrogen for cars in “the row of doom”, with very little chance of even a niche market. Tai kokią problemą sprendžiam? Subsidijų įsisavinimo, ar žemės transporto CO2 išmetimų mažinimo?

    • 2024-07-19T07:28:07+03:00

      Taip taip, visiškai teisus esi. Ir aš sakau, kad vandenilis turi nebent labai nišiniams poreikiams, kur pinigia - ne riba, tenkinti vietą. Lietuvoje net nelabai įsivaizduoju kas tai galėtų būti. Ir tikrai nereikėtų į autobusus vandenilinius kišti pinigus. Elektriniai autobusai yra labai logiškas sprendimas. Akumuliatoriai sparčiai atpigo. Tarpmiestiniai autobusai ir sunkusis transportas dar vystosi, bet irgi neužilgo bus. Lengvajam transportui EV jau yra čia, ir visi rėkiantys, kad realiai nuvažiuojamo atstumo 400 km neužtenka, ir kaip važiuoja 1200 km nesustodami net į WC - tai arba mašina dvokia šlapimu, po to kai visa šeima į butelį nepataiko, arba yra melagiai.

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791