Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

21
  • 2025-04-07T13:08:02+03:00

    G.Uloza yra vienas protingiausių ir patriotiškiausių LT nepriklausomos energetikos vystytojų. Labai logiškos, taiklios ir teisingos mintys. Turime tapti konkurencinga, žemė kaštų su nuosava generacija šalimi. Jūrinis vėjas šiuo atveju yra politinis projektas ir stipriai pakenktų Lietuvos konkurencingumui. Pigias kainas eksportuotume į Latviją ar kitas šalis, o lietuviai susimokėtų VIAP mokestį ir tokiu būdu prasubsidijuotų kaimynus.

    • 2025-04-07T13:27:08+03:00

      Tai per VIAP ir Independencą subsidijuojam kaimynams ir ko blogai? Labai nepriklausomi esam. Apie pigią gamybą, sunkiąją industriją tegul Trumpas su Musku svajoja. O Lietuvoje seniausiai nutarta kurti tik aukštųjų technologijų didelės pridėtinės vertės produktus - t.y. plauti pinigus per fintech spartuolius arba įsisavinti ES ir Nato pašalpas

    • 2025-04-07T13:29:12+03:00

      Man keista, kodėl antras jūrinis aukcionas dar nesustabdytas su CFD. Šis projektas sugriautų energetikos sektorių ir pakenktų elektros vartotojams

    • 2025-04-07T14:12:10+03:00

      Vata raus

    • 2025-04-07T15:37:19+03:00

      Vata nori kad tik rusu būtu pigios kainos, gudru bet neišmintinga, teisybes nepaslepsi

    • 2025-04-07T19:54:45+03:00

      Pats su savimi sneki, laikas pas specialista pasirodyti

    • 2025-04-07T22:14:21+03:00

      Ir kaip subsidijuojam independence'ą?

    • 2025-04-08T09:43:25+03:00

      Taigi per alektros kainas. Visokiems Elektrėnams ir Ahemų tecams įkaltas didžiulis mokestis už ateinantį dujų vamzdį, net jeigu dujų tu ir nevartoji. Tačiau tiems patiems Elekktrėnams ir tecams rengiami balansavimo, rezervinės galios ir pan. aukcionai ir taip padalinamos bapkės susimokėti už dujų vamzdžio mokestį. Dalijamos bapkės įskaičiuojamos į alektros tafifą po viap eilute. Praleidus per tiek slenksčių dujų mokestis už Independenco išlaikymą gražiai nuskęsta alektros kainos dedamosuose.

    • 2025-04-08T10:01:20+03:00

      Ar žinai, kaip tas mokestis apskaičiuojamas ir kiek jo moka dabar? Ir paklausiu kitaip, jei nebūtų Independence (nebūtų ir jungties su lenkams, nes lenkams ta jungtis būtų buvusi nepalanki), tai kokia dabar būtų dujų ir elektros kaina, ar visgi kalbėtume viešumoje maskoliškai? O kad neskleistum toliau maskoliškų melų, pastovioji dalis, įskaičiuota į saugumo papildomą dedamąją prie perdavimo kainos, nuo 2022 metų siekia 0 eurų. Terminalas reeksportuoja berods virš pusės savo perleidžiamų dujų ir realiai išlaikomas eksporto. Taip kad terminalas ne tik užtikrina, kad apskritai turime dujas, bet ir reikšmingai sumažino dujų kainą visame regione.

    • 2025-04-08T10:31:43+03:00

      Atridenau bačką į teatro aikštę Klaipėdoj. Lozungai gražūs - lipk ir paskelbk visiems apie didžiulius eksportus iš terminalo, nepriklausomybes. Nepamiršk kartoti, kad "nebūtų tai jums tada būtų". Dalios, Ingridos vardai tokiems lozungams daug spalvų priduoda. Tik nenučiuožk į savo mėgiamus pasakojimus apie Teslų naudą pasauliui ir didžiulius pranašumus prieš visas kitas susisiekimo priemones - ne laikas dabar.

    • 2025-04-08T11:12:20+03:00

      Prie ko čia lozungai, juodu ant balto, nuo 2022 metų nėra jokios saugumo dedamosios. Ir greičiausiai nebebus, nes terminalas turi ilgalaikius įsipareigojančius kontraktus. Na nebent kai elektrifikacija bus tokia, kad gamtinių dujų vartojimas Lietuvoje sumažės kokius 80-90%. Ar negali pripažinti, kad laikai pasikeitę? Ar apskritai, kad terminalo nauda keletą, jei ne keliolika kartų jau atpirko savo kaštus?

    • 2025-04-08T12:07:35+03:00

      Negaliu pripažinti ko? Neliko dujų vamzdžio mokesčio negi? Ar naudą nešantis terminqlas leidžia Achemai sklandžiai veikti? O gal elektros kainos stipriai sumažėjo? Aš neabejoju, kad terminalas atpirko savo kaštus jau keliolika kartų - sau. Mokesčiai suslėpti įvairiose dedamosiose. Dėl to ir pjovėsi 2017-ais su latviais ir estais, bendros rinkos nesudarė, nes tie nenorėjo terminalo mokesčių mokėti. Teko nusileisti - mokesčius sumokal Lietuvos vartotojai, o latviai naudojasi komercinėmis teisėmis. Šlovė terminalui. Vokietija irgi buvo atkirsta nuo vamzdžjų, gavo krūvą terminalų, dabar klesti. Puikūs vertybinės politikos pavyzdžiai.

    • 2025-04-08T13:14:18+03:00

      Buvau sudvejojęs, gal visgi ne vata, ne, visgi priminei, kad totali vata. Reziumė - terminalas kaltas, kad maskoliai siekia vykdyti genocidą. Terminalas kaltas ir dėl išaugusių gamtinių dujų kainų rinkoje.

    • 2025-04-08T16:35:52+03:00

      Vatavata - neabejok. Aš tavo užingridumu nesuabejoju nei akimirkai. A tai kas mum tos dujų kainos rinkoje - tam ir statė terminalą, kad dujos pihiau būtų. Ir maskoliai Šiaurės srautus susprogdino, nes yra nusikaltėliai. Genocidą kol kas vykdo tik Gazos ruože ir Vakarų krante - labai jau per mažas tas Izraelis. Specialioji antiteroristinė operacija, Kijevo vykdyta Donbase ir iš to kilusi specialioji karinė operacija nepalyginamai mažesnio masto genocidas. O žinant, kad Rusijos BVP net Italijos nesiekia, tai kažkokio ženklesnio poveikio rinkoms, kainoms Rusija negali padaryti niekaip - pac gi visada aiškinai. O kaip beje pasibaigė su mokesčiu už dujų vamzdį, net jei nenaudoji dujų? Kaip su viapo dedamosiomis nusėdančiomis elektros kainose? Kaip ten Lietuvos pramonės konkurencingumas padidėjo po terminalo? Nuo to juk šitą komentarų paklodę pradėjom. Vatabautinkis bet nepamesk ir pagrindinės minties!

    • 2025-04-08T20:47:31+03:00

      Su duju indep mokesčiu alektra pigesnė negu ruso? Kaip čia yr?

    • 2025-04-09T08:52:49+03:00

      Elektros VIAP'o dedamoji neigiama. Independence saugumo mokestis yra nulis. Dujų kainos yra rinkos. Aukšta - nes trūkumas SGD tiekimo pajėgumų. Elektros kaina aukšta Lietuvoje, nes gamybos ne iš dujų neišvystyta. Kas kaltas? Ogi tas, kas gailėjo fiksuoti kainą ~5-10% aukščiau, tuo metu buvusios itin žemos elektros kainos, nes nu ekstra būtų kainavę per ilgą laiką kokį 100-200 mln. (na jei niekas nebūtų įvykę). Kažkas įvyko, elektros kainos dėl išaugusių dujų (pasaulyje, ne Lietuvoje) kainų šovė aukštyn ir išleido per 1,5 mlrd. subsidijuojant elektrą, kuri vis tiek liko brangi. Būtų skyrę 0,5 mlrd. 2018-2022 m., būtume neturėję tokių elektros kainų apskritai. Tavo "implied" siūlymas yra atsiduoti maskoliams. Čia vienintelė tavo mintis. Nes tau faktas, kad nėra "saugumo dedamosios" nieko nereiškia, ir toliau porini apie saugumo dedamąją, tarsi dujų priėmimo terminalas turėtų dar ir dujas pats pagaminti.

  • 2025-04-07T13:25:42+03:00

    Man tiesiog baisu, kad dar viena gera projektą suvarys tokia vyriausybė ir tiek. Galima kaltinti atskirai atskiras valstybinės įmonės, tačiau reikia pripažinti, kad esminės ne kompetencijos nekomunikuojant kyla iš vyriausybės ir ministerijų

  • 2025-04-07T19:05:58+03:00

    Labai rimtas straipsnis. Įdomu, ką ponas G. Uloza mano apie idėją, kad vėjo jėgaines reikėtų statyti palei autostradas. Jos niekam netrukdytų – ten yra apsaugos zonos, kurios galėtų padėti planuojant projektus.

    • 2025-04-07T21:51:09+03:00

      belgai jau seniai taip daro

    • 2025-04-07T22:16:35+03:00

      Trukdytų. Kodėl? Nes galima pinigų daugiau numelžti. Antra, stato ten, kur yra derinys, kiek arti yra elektros jungtys, kiek geras vėjas, ir kiek mažai su kuo yra derinti statybas. Kokios apsaugos zonos yra? Prie pat kelio siūlot statyti? Tai uždarinėsime autostradą įrenginėjant/tvarkant vėjo jėgaines?

    • 2025-04-08T11:10:30+03:00

      Tai naturalu, kad vidur kur buvo aukštos įtampos laidai ten tiesiami keliai. Tai reikalinga infrastruktūra, o magistralę labai uždarinėti nereiktų, o naudos būtų daug, nes sutaupytų daug žemės ploto.

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791