VŽ bando: pirmtakų pėdomis sekantis „Land Cruiser 250“

Stačiakampės kėbulo linijos naujojo „Land Cruiser“ neleis supainioti su ankstesniais modeliais, tačiau savitas, iš tolo atpažįstamas stilius primena ir sėkmingą 1984-ųjų modelį „Toyota Land Cruiser 70“. Ilgai laukta naujiena buvo pasitikta su dideliu entuziazmu: pirmieji 3.000 Europai skirtų „First Series“ vienetų buvo dar panašesni į senąjį modelį dėl apvalios formos priekinių žibintų. Juos „Toyota“ pirkėjams pasiūlė su maksimalia įranga ir nenurodydama tikslios kainos. Nepaisant to, pirmos serijos modeliai buvo rezervuoti vos paskelbus išankstinius užsakymus. Pavyzdžiui, Vokietijoje 1.000 vienetų buvo išgraibstyti per pusvalandį.
Visi kiti „Land Cruiser 250“, taip pat ir VŽ bandytas automobilis, yra su keturiais stačiakampiais priekiniais žibintais. Galima tvirtinti, kad jie taip pat nebjauroja visureigio priekio ir primena kitus senuosius – 60-os arba 80-os serijos „Land Cruiser“.

Naujasis modelis kiek padidėjo: jis 8 cm ilgesnis už savo pirmtaką, bet iki 5 m jam trūksta 8 cm. Tai didelis automobilis: iki požeminėse arba daugiaaukštėse stovėjimo aikštelėse nustatomos 2 m ribos jam lieka maždaug 7 cm.
Gana reikšmingas kėbulo pokytis – atsarginį ratą paslėpus po bagažinės dugnu, galinės durelės atidaromos nebe į šoną, o pakeliamos. Be to, galima atskirai atidaryti tik galinių durelių stiklą, tai nepalyginti patogesnis sprendimas kasdieniam naudojimui.
Tikras visureigis
Kaip ir anksčiau, „Land Cruiser 250“ visiškai atitinka tikro visureigio sąvoką: jo konstrukcija laikosi ant plieninio rėmo, kurio standumas buvo padidintas papildomais 50%. Prie jo pritvirtintas kėbulas ir bekelės mašinoms tipinė važiuoklė su stipriu vientisu galiniu tiltu ir nepriklausoma priekine pakaba.
Japoniškas visureigis ir toliau išlieka vienas pajėgiausių, šiuo požiūriu su juo galėtų konkuruoti nebent alternatyvūs „Land Rover“ ar „Jeep“ modeliai bei G klasės „Mercedes-Benz“.

„Land Cruiser“ dabar įveikia iki 70 cm gylio brastą, gaminamas su palėtinta pavara, o brangesnėje „Executive“ versijoje montuojama priekinio stabilizatoriaus atjungimo sistema, bekelėje padidinanti ratų eigos amplitudę. Tiek centrinis, tiek galinis diferencialas gali būti blokuojamas paspaudus mygtukus.
Naujovės salone
Salono stilistika pritaikyta prie stačiakampių kėbulo formų. Vairuotojo vietoje galima rasti didžiąją dalį gerųjų naujojo modelio naujienų. Pirmiausia į akis krinta du dideli, 12,3 colio įstrižainės ekranai: vienas jų skirtas virtualiam prietaisų skydeliui, kitas, jutiklinis, leidžia valdyti pramogų ir informacinę sistemą, stebėti arba kontroliuoti daugybę visureigio parametrų.

Senųjų „Land Cruiser“ vairuotojus pradžiugintų ergonomika ir kontrolės prietaisų išdėstymas: plačioje centrinėje konsolėje vietos liko ir patogiai pavarų dėžės valdymo svirčiai, ir lengvai randamiems bekelės režimus valdantiems mygtukams, ir belaidžiam telefono įkrovikliui, ir puodelių laikikliui. Džiugina, kad visos klimato kontrolės funkcijos turi atskirus fizinius mygtukus.

„Executive“ versijoje įrengtas didelis stoglangis, o JBL garso aparatūra netgi turi aktyvaus triukšmo slopinimo funkciją.
Salone gali būti penkios arba už papildomą 1.200 Eur mokestį – septynios vietos. VŽ bandyta pirmoji versija, todėl apie trečią eilę galima pasakyti tik tai, ką pasakojo ją savo akimis matę kolegos: iš bėdos tinkama naudoti ir suaugusiesiems, tačiau tokiu atveju bagažinės beveik nelieka.

Bagažinės talpa pakankama rimtoms kelionėms. Tačiau antra sėdynių eilė sulankstoma ne į grindis, o už priekinių sėdynių, todėl riboja krovinių skyriaus ilgį. Čia telieka su susižavėjimu paminėti „Land Rover Defender 110“ krovinių skyrių, kuris, nulenkus galines sėdynes, suformuoja priekines sėdynes siekiančią erdvę lygutėlėmis grindimis.

Bet naujasis „Land Cruiser“, nepaisant išties kokybiškai surinkto salono, nustebino nelygiame kelyje girdimu salono apdailos krebždesiu. Keli bandymai rasti galimą triukšmo šaltinį – netinkamai sudėtus daiktus, nuimamus skydus ar kitus elementus, nedavė rezultatų. Senasis, 150-asis, modelis, nepaisant prastesnių apdailos medžiagų, tiek garsų neskleidė.
Nėra pasirinkimo
Europoje siūloma tik viena variklio versija: senas pažįstamas 2,8 litro tūrio, 204 AG dyzelinis variklis, kuris dabar derinamas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Šis variklis nenustebins nei galia, nei ekonomija, nei tyliu veikimu, bet jo 500 Nm trauka leis nesunkiai susidoroti su sunkiais darbais – pavyzdžiui, tempiant iki 3,5 t svorio priekabą.
Europoje „Toyota“ nežada siūlyti hibridinės „Land Cruiser“ versijos su 2,4 litro benzininiu varikliu, tačiau turėtų pateikti dyzelinį „mažąjį“ hibridą su 48 V pagalbiniu varikliu. Tai galėtų sumažinti CO2 taršą, galbūt šiek tiek pagerinti dinamiką ir sumažinti degalų sąnaudas, kurios realiai siekia 10–12 l/100 km. Normaliomis sąlygomis ramiam arba gerai greitėjimo strategiją pasirenkančiam vairuotojui ir dabartinio variklio visai pakaks. Bet jeigu kelyje dažnai tektų lenkti, pavyzdžiui, sunkvežimius, įtemptų situacijų tikrai būtų.

Visureigio vairuotojas gali rinktis įvairius važiavimo režimus – „Sport“, „Eco“ ir skirtus bekelei. Pirmieji du automobilio nepaverčia nei sportišku, nei ekonomišku, tačiau bekelės režimai leidžia naudotis svarbiausiais „Land Cruiser“ pranašumais. Išmaniosios sistemos ekrane rodo visų ratų pavaros ar važiavimo bekelėje duomenis – kėbulo posvyrį ir ratų artikuliaciją, o kamerų sistema leidžia matyti visą aplinką, dėl papildytosios realybės funkcijos įvertinant ir po automobiliu esantį kelio paviršių.
Svarbūs nematomi pokyčiai
Flegmatišką senąją 6 laipsnių pavarų dėžę pakeitusi automatinė „Aisin“ transmisija turi dviem pavaromis daugiau ir yra viena svarbiausių naujienų: papildomos pavaros leidžia parinkti mažesnio perdavimo skaičiaus pirmąją pavarą ir ekonomiškam važiavimui pritaikytas aukštąsias pavaras. Puikiai suderintas su senuoju varikliu, naujasis mazgas jam tarsi suteikia naują kvėpavimą. Nors „Toyota“ neskelbia „Land Cruiser“ greitėjimo charakteristikų, naujasis visureigis yra pastebimai judresnis ir važiuoja tolygiau už pirmtaką.

Svarbi konstrukcijos naujovė – „Toyota“ pirmą kartą šiame automobilyje panaudojo elektromechaninį, o ne hidraulinį vairo stiprintuvą. Viena vertus, tai leidžia taupyti energiją, kita – suteikia galimybę įdiegti automatizuoto vairo valdymo funkciją, kuri yra elektroninių saugumo sistemų dalis. Kiti pranašumai – vairas nebe taip stipriai perduoda ratų patiriamus smūgius ir, pasak gamintojų, leidžia sukurti tiksliau reaguojantį vairo mechanizmą.
Ne asfalto karalius
Patobulinta pakaba sumažino tąsios „kempinės“ pojūčius pakaboje, lengvai sugeria ir mažus, ir didelius kelio nelygumus, nors yra gana standi ir nėra orientuota į tokį komfortą kaip, pavyzdžiui, britų „Defender“. Tačiau verta pasakyti, kad „Land Cruiser“ niekuomet nebuvo asfalto karalius: tam nepritaikyti nei jo varikliai, nei pakabos, nei masyvi konstrukcija. 250-asis modelis geriau už savo pirmtakus jaučiasi keliuose, bet jo tikroji stichija lieka prasti, labai prasti keliai arba bekelė. Žmogui, kuriam reikia kasdien sukti kilometrus laukuose ar miškuose, vargiai pavyks rasti geresnį variantą.

Pridėkime legenda tapusį patikimumą ir galime galvoti, kad esamais konkurentais galėtų domėtis nebent lojalūs jų mėgėjai. Žinoma, „Defender“ pasiūlys gerokai daugiau variklių versijų, solidumo ir komforto, „Jeep Grand Cherokee“ turi įkraunamo hibrido versiją bei pneumatinę pakabą, o G klasės „Mercedes“ skrieja kitoje kainų kategorijoje. Bet jeigu jūsų maršrutai tik retkarčiais nusuka nuo asfalto, galite nesunkiai susirasti tinkamesnį, SUV tipo „premium“ klasės automobilį.
Kaina netrukdo
Turbūt didžiausias naujojo modelio pokytis yra kaina: senasis, 150-os serijos „Land Cruiser“ kainavo nuo maždaug 63.000 Eur. Dabar bazinė versija „Prestige“ kainuoja nuo 74.900 Eur, o geriau įrengta „Executive“ – nuo 83.400 Eur. Tai reiškia, kad dabar didžiausią „Toyotos“ modelį perkantys klientai gali dairytis į „premium“ segmento „Audi Q7“, „Lexus RX“, „Volvo XC90“, „Land Rover Defender“ ir dar daugybę kitų.
Kažkada, kai Europoje buvo parduodami didieji „Land Cruiser“ modeliai su V8 varikliais, jų kainos taip pat prilygdavo „Mercedes-Benz“. Ir japoniški visureigiai buvo labai vertinami. Atrodo, kad tai paskatina ir naujojo modelio prekybą: „Toyota Baltic“ trijose Baltijos šalyse pernai pardavė 645 naujuosius „Land Cruiser“, iš kurių 216 nupirkta Lietuvoje. Šiemet, pasak gamintojų atstovų, užsakymai tebesitęsia ir vėl skaičiuojami dešimtimis. Tai rodo, kad jų lojalūs pirkėjai turi pakankamai resursų įveikti išaugusią kainą ir domisi naujiena.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai